Finský rychlík přišel do Ferrari jako hvězda, která má navázat na úspěchy Michaela Schumachera. Už začátek sezony ale potvrdil, že to nebude vůbec v italském týmu snadné, neboť týmový kolega Felipe Massa měl ve smlouvě klauzuli o tom, že bude mít stejné podmínky a navíc byl v úvodu sezony rychlejší.
Postupem času si Raikkonen na zpočátku poněkud nespolehlivý monopost F2007 zvykal a souhra výborných výkonů a šťastných náhod ho udržela v boji o titul i v posledním závodě. Přestože se jeho úspěch příliš nečekal, byl to nakonec on, kdo se dnes v Brazílii radoval a nutno říci, že zcela zaslouženě.
Musíme přiznat, že i díky přispění Felipe Massy získal konečných šest vítězství a slavil nakonec titul díky vyrovnanosti výkonů, která chyběla v závěru sezony Lewisovi Hamiltonovi. Vynecháme-li GP Evropy, kde zradil Fina motor, v devíti závodech po sobě neskončil hůře, než třetí, přitom pětkrát triumfoval.
Své v boji o titul nesporně sehrála zakázaná týmová režie. Jen díky ní se nakonec Ferrari podařilo vybojovat prvenství mezi jezdci a porazit velice silné duo McLarenu, který jako tým doplatil na interní válku svých pilotů. Dochází to s postupem času, ale z tohoto pohledu patřil titul nesporně Hamiltonovi, který bojoval proti všem a s podporou týmového kolegy nemohl v žádném případě kalkulovat, právě naopak. Dnešní Formule 1 je však poněkud jiná a u Ferrari se hraje na tým v první řadě.
Musím ale vzpomenout ještě jednu skutečnost, která hrála Raikkonenovi do karet a velmi významně. Zatímco v minulých sezonách jsme vždy na konci konstatovali, že největším smolařem roku byl Kimi Raikkonen, letos se mu to i s úroky vrátilo, neboť mu k titulu pomohla přes veškerou snahu, talent a umění velká dávka toho tolik vrtkavého štěstí…