Automobilky by se neměly zabývat charitou

Daniel Šupa, 4. září 2003, 17:58 Google+

Toto údajné prohlášení šéfa japonského týmu Toyota značně rozčílilo Eddieho Jordana.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Majitel a šéf jednoho ze tří týmů bez podpory automobilového výrobce se ohradil proti takovým slovům, neboť mají snižovat zásluhy Bernieho Ecclestonea, Maxe Mosleye, Colina Chapmana i Kena Tyrrella.

Ove Andersson měl údajně prohlásit, že by silné týmy neměly dodávat zákaznické motory soukromým týmům, a to i přesto, že se na tom představitelé všech současných týmů na jaře shodli.

Za to, že od roku 2004 bude na trhu několik hnacích agregátů za cenu kolem 10 milionů USD souhlasila Mezinárodní automobilová federace (FIA) s tím, že nezakáže elektronické podpůrné systémy.

Podle Jordana jsou podobná slova nezodpovědná s ohledem na to, co přináší malé týmu současné Formuli 1 po obchodní stránce. I>„Slyšel jsem, že to Ove řekl a pevně doufám, že to není pravda,“ prohlásil v rozhovoru pro deník Autosport Eddie Jordan.

„Pokud je to ale pravda, pak... když uvážíte riziko, úsilí, spory, utrpení a snahu takových lidí, jako já, Bernie Ecclestone, Max Mosley, Colin Chapman, Ken Tyrrell a další, kteří se tvrdou prací zasloužili o to, že je F1 jednou z největších sportovních událostí, pak je takové prohlášení velmi bezohledné,“ prohlásil šéf stáje Jordan.

„Toyota je ve Formuli 1 proto, protože chce za své vynaložené miliony zvednout prodej svých vozů. To ale není o Formuli 1, to je dobré jen pro Toyotu. A jestli bych měl zájem o jejich motory? Jistě, ale raději zadarmo,“ dodal Brit, jehož tým se nachází v tíživé ekonomické situaci, a který nabízí tým, jenž přivedl do světa Formule 1, ke koupi.

Vytisknout

Diskuze: Automobilky by se neměly zabývat charitou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marko Asmer testmanem týmu BMW WilliamsF1 - anotační foto

Marko Asmer testmanem týmu BMW WilliamsF1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud