Bude tvar přední části vozu klíčem k úspěchu?

Pavel Stavebník, 30. ledna 2007, 09:41 Google+

Přestože se monoposty pro sezonu 2007 na první pohled svým tvarem výrazně neliší, klíčový faktor pro úspěch nebo neúspěch v boji s konkurenty možná skrývá průřez přední části monopostu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Jak už naznačil Adrian Newey při popisu nového vozu stáje Red Bull Racing, rozhodl se použít některé osvědčené prvky ze svého předchozího působení u McLarenu, nespecifikoval však které. Na první pohled je však jasné, že ve tvaru přední části se drží svého konceptu i nadále.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell se zmínil o tvaru přední části monokoku přímo a upozornil na rozličné konstrukční možnosti. Průřez je podle svého tvaru označován jako kýl a Renault volil osvědčený “V kýl“ (více zde), většina soupeřů dál setrvává u nulového kýlu, který je sice aerodynamicky nejvýhodnější, ale konstruktéři mají v jeho případě omezené možnosti při návrhu předních náprav.

Věhlasný Adrian Newey přišel dokonce v případě RB3 s starším dvojitým V kýlem, který použil u úspěšného McLarenu MP4-17. Která ze tří variant bude nakonec nejvýhodnější? To je otázka, na kterou přinese odpověď až úvod sezony, ale z teoretických předpokladů se dá usuzovat, že dvojitý V kýl by mohl být správnou cestou.

Všechny zainteresované strany se shodují na tom, že v letošní sezoně bude hrát prim ta stáj, která nejlépe využije potenciálu stejných pneumatik Bridgestone. Dvojitý V kýl je z uvedených řešení nejtěžší a nabízí nejlepší konstrukční možnosti pro řešení přední nápravy.

Pokud se předpoklady potvrdí, bude mít RB3 sice o něco horší aerodynamickou účinnost, zato by měl mít výrazně lepší mechanickou přilnavost na přední nápravě, což může být na závodních okruzích cennou devizou, především pak na studených gumách...

Vytisknout

Diskuze: Bude tvar přední části vozu klíčem k úspěchu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

GP Bahrajnu v kalendáři až do roku 2013

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud