Podle slov jezdců současných i bývalých je vypadnutí Suzuky z kalendáře nepříjemnou skutečností. Přes nižší kvalitu zázemí a bezpečnostních opatření brali všichni zvýšené riziko na své plece, protože profilací, tvarem a celkovým pojetím, byla vždy Suzuka těžkým a zároveň krásným okruhem.
Formule 1 se však řídí nemilosrdným diktátem peněz a Fuji zjevně může investovat a platit více. Je moderní, opravený, bezpečný a navíc blízko Tokia. Bohužel však okruhem trochu méně vzrušujícím a trochu více nudnějším.
Bernie Ecclestone si je této skutečnosti také dobře vědom a aby předešel kritice za přesun GP Japonska na Fuji, opakovaně tvrdí, že po nezbytné rekonstrukci si dovede představit střídání závodu podobně, jako si německou Grand Prix budou střídat Hockenheimring a Nürburgring.
Ono to ale není asi tak snadné, jak se může na první pohled zdát, neboť Toyota investovala do Fuji obrovskou sumu peněz a co nejrychlejší návratnost s následným ziskem je logicky prvořadým cílem.
Pokud by Honda, vlastnící Suzuku, měla zainvestovat jeho rekonstrukci podobně, musela by mít záruku, že se skutečně závody budou střídat a nebo se po čase zase navrátí GP Japonska do Suzuky. Toyota však tvrdí, že má dlouhodobou smlouvu a přirozeně o střídání zatím nechce slyšet.
Pokud by se tedy měla Suzuka rekonstruovat, musely by se na ní konat GP Pacifiku nebo GP Asie a je otázka, zda je při velkém zájmu pořadatelů z Asie takový výsledek soupeření japonských okruhů pro Bernieho akceptovatelný.
Z aktuálního měření sil vychází tedy vítězně Fuji a je vůbec otázkou, zda se ještě někdy Formule 1 v Suzuce dočkáme...
Foto: BMW Motorsport