Server grandprix.com se zamyslel nad cíli jednotlivých subjektů. Situace má, zdá se, hlubších významů. Nejde jen o značku motorů v monopostech Red Bull a Toro Rosso, ale i o obavy ze strany Ferrari a naopak snahy o finanční zisky.
Ferrari má platnou smlouvu s Red Bull Racing na dodávku motorů ještě pro sezonu 2007. Kontrakt je však podepsán ještě třetí stranou, kterou je Red Bull GmbH. A právě na této skutečnosti staví Dietrich Mateschitz, neboť dle jeho výkladu je plně v pravomoci Red Bull GmbH předat osmiválce Ferrari týmu Toro Rosso a použít do nového monopostu Red Bull, konstruovaného známým a soupeři obávaným Adrianem Neweyem, agregáty Renault.
Ferrari původně pravděpodobně doufalo v rozšíření smlouvy na dodávku zákaznických motorů oběma týmům Red Bull GmbH, ale Mateschitz si je vědom základní skutečnosti, a to, že Ferrari je Formule 1. Žádný tým s motorem Ferrari, sídlící mimo Maranello, nikdy závod F1 nevyhrál. U Renaultu je situace trochu jiná a jen těžko dnes odhadovat, zda se za několik roků nevrátí francouzská automobilka v F1 pouze k výrobě závodních motorů?
Plán Ferrari tak nevyšel, společnost Red Bull GmbH podepsala s Renaultem. Italové teď proto zachraňují co se dá a snaží se, aby Newey neměl k dispozici agregáty o kterých v Maranellu nic neví a o kterých se dá předpokládat, že jsou a budou velmi konkurenceschopné. Jejich pozice však není jednoduchá, neboť pokud by v jednáních byli příliš tvrdí, za rok bude prakticky identické vozy obou týmů Red Bull pohánět s jistotou Renault, čímž by se teoretická hrozba zdvojnásobila a ještě k tomu by Ferrari přišlo o sponzora.
I z těchto skutečností vzešel nesporně čerstvý kontrakt Ferrari s týmem Spyker. Zde je navíc možno hledat i hlubší význam zájmu. Část akcií obou výrobců luxusních sportovních vozů vlastní stejný investor. V budoucnu možná přistoupí i Ferrari na strategii hlavního a podpůrného juniorského týmu, jako je tomu u Hondy a Toyoty. V případě možného budoucího převzetí automobilky Spyker pod křídla Ferrari, by investice i zisky spojené s podporou nového holandského týmu zůstaly pod jednou imaginární střechou...
Foto: Scuderia Ferrari