Od roku 2008 bude oficiálně povoleno startovat znovu se šasi jiného týmu, což však už nyní svým způsobem polarizuje startovní pole na hlavní týmy, převážně tovární a s nimi úzce spolupracující týmy soukromé, pracovně označované B-týmy. Na této platformě již spolupracuje Honda / Super Aguri, Red Bull / Toro Rosso a rýsuje se dvojice Toyota / Williams.
Výhod takové spolupráce je hned několik, od získaných dat, poznatků a výchovy techniků, inženýrů a jezdců až po dělení nákladů na vývoj, což by mělo v konečném důsledku přinést snadnější naplnění potřebných rozpočtů. Takový vývoj bude mít ale nepříznivé důsledky pro případné menší výrobce motorů, kteří nevlastní tým F1, jako například Cosworth.
Renault dlouhodobě volá po snížení nákladů a jako nejlepší tým současnosti přirozeně mimo zůstat nechce a ani nemůže. Nabídka dodávky motorů je prvním krokem, na základě kterého je možné spolupráci vyzkoušet a následně v případě oboustranné spokojenosti rozšířit. Který ze soukromých týmů však přichází pro B-tým Renaultu do úvahy?
Nejčastěji je francouzská automobilka spojována s nově vznikající stájí Davida Richardse Prodrive, který bude debutovat v roce 2008, ale už příští rok by se měl jejich monopost objevovat na dráze při soukromých testech. Pro Prodrive mluví i skutečnost, že implementaci motoru do vlastního šasi je nutné řešit už od zahájení projektových příprav, s čímž má neblahé zkušenosti jak Midland, tak Red Bull a návrhy vozů pro rok 2007 jsou už nyní v plném proudu.
Ze současných týmů by mohl mít o motory Renault V8 zájem ještě Midland a Red Bull, případně Williams, jenž je ale údajně již dohodnutý s Toyotou.
Foto: annimages.com