Počínaje rokem 2008 budou týmy moci používat tři sezony motory, jež budou homologovány nejpozději k 1. červnu letošního roku. Změny budou moci být provedeny pouze po souhlasu FIA a všech výrobců motorů v F1 angažovaných.
Požadovaná spolehlivost dvou závodů u motorů zůstává zachována, navíc se přidává požadavek na převodovku, která může být beztrestně vyměněna nejdříve po každém čtvrtém závodě. Penalizace posunu o deset míst na startu dozadu za úpravy a opravy vlivem techniky bude nahrazena přidáním 15 kilogramového závaží. Náhradní vozy budou zakázány.
Automobiloví výrobci nebudou moci dodávat své motory více jak dvěma týmům, pokud nedostanou od FIA výjimku. Od sezony 2008 bude větší volnost v používání výrobků jiných týmů.
Monopolní dodavatel pneumatik bude vybrán vždy na tři roky. Každý tým bude mít na závod dvě specifikace gum pro suchou trať, jednu pro vlhkou a jednu do extrémních podmínek. Předehřívání pneumatik bude zakázáno.
Každá stáj bude moci testovat maximálně 30 000 kilometrů za rok. Parc fermé bude rozšířeno už od pátku 18:30 hodin do startu závodu.
Nové týmy nemusí platit jistotu 48 milionů USD, ale pouze 300 tisícový poplatek za přihlášku. Do sezony se však budou muset přihlásit dva roky dopředu v době od 1.3. do 15.11. Pozdější přihlášky bude FIA přijímat jen v případě, že startovní pole nebude kompletní. Maximální počet týmů je stanoven na dvanáct.
Maximální počet závodů v jedné sezoně byl zvýšen na 20.
Se signálem Safety Car bude uzavřen vjezd do pitlane, výjezd zůstane otevřen. Vjezd do boxů bude otevřen zase až v okamžiku, kdy se všechny vozy seřadí za zaváděcím vozem.
Při jednáních o změnách není potřeba souhlasu všech, ale nadpoloviční většiny. Sportovní, Technická skupina a Komise F1 bude mít lichý počet členů, v případě rovnosti hlasů rozhoduje do té doby nehlasující zástupce FIA.
Foto: Renault F1 Team