Dosažené časy byly také nekonkurenceschopné, přesto zůstává šéfinženýr Mark Preston klidným, neboť s takovou situací počítal, a proto je také nakonec tým expilota F1 Aguriho Suzukiho na testech přítomen.
„Naším hlavním cílem byla prověrka systémů elektroniky, hydrauliky a brzd. Naše spolehlivost nebyla dobrá, ale to je i důvod, proč jsme sem přijeli, potřebujeme více testů a odstranit naše potíže.“
Preston vysvětlil příčinu malého počtu odjetých kol tím, že jak dopoledne, tak i odpoledne trápila přepracovaný Arrows označený nově SA05 hydraulika. K tomu se přidal i Satův smyk při testech kontroly prokluzu.
„V noci na našich potížích budeme pracovat a zítra věříme v úspěšnější den,“ dodal Mark Preston.
Jedničkou týmu je bezesporu zkušený Takuma Sato, jenž má zkušenosti jak z testování, tak startů v závodech Grand Prix s týmy Jordan a BAR Honda.
Japonec nechtěl mluvit o konkurenceschopnosti současného vozu, hlavní je pro něj skutečnost, že se zrození nového týmu podařilo tak rychle a vůbec se objevili na trati.
„Dnes to bylo skvělé, fantastický okamžik pro nás všechny. Každý člen stáje pracoval na maximum, abychom to stihli,“ uvedl v úterý Takuma Sato.
Základem vozu SA05 je staré šasi Arrows A23 z roku 2002, které tým přepracoval do souladu s platnými předpisy. „Základ vozu je už značně starý, udělali jsme sice maximum aby bylo použitelné, ale musíme zůstat realisty. Prvním krokem bylo postavit se na start.“
Sato sice připustil, že týmové podmínky se nedají porovnávat se situací u BAR, ale nadšení a atmosféra při zrodu týmu ho úplně nadchla.
Foto: Auto News Network