Pokud si trochu zavzpomínáme na stáj Jaguar, uvědomíme si, že před jejím převzetím Red Bull se také dlouhou dobu hovořilo o možném prodeji. Situace Renaultu je ale trochu jiná a být Ford mistrem světa, určitě by Jaguar ze startovního roštu nezmizel.
Alfou a omegou Formule 1 je přes špičkové technologie a nejrychlejší piloty světa finanční stránka věci. S masivním příchodem automobilek do F1 vzrostly rozpočty týmů do neúnosných mezí a šéfové Ferrari, BMW, Mercedesu, Fordu, Renaultu, Hondy a Toyoty začali hledat cestu, jak vynaložené peníze získat zpět. Když neuspěli u FOM a Ecclestonea, začali připravovat konkurenční sérii sdružením GPMA.
Přes silná slova se počet zakládajících členů snížil po odchodu Fordu z F1 a Ferrari z GPMA na pět, přičemž postavení Hondy a Toyoty nikdy nebylo úplně jednoznačné v otázce podpory nové sérii a dá se jejich postoj chápat spíše jako vyčkávací. U Renaultu je váhání o setrvání v F1 po slovech prezidenta společnosti Carlose Ghosna potvrzeno, čímž také nebude protagonistou nové série, která by znamenala výrazné pořizovací náklady.
Dá se říci, že s přibývajícím časem uniká stále více větru z plachet GPMA, pokud tedy vůbec plachty někdy vytáhli a nezůstalo jenu zakotvení v přístavu.
Flavio Briatore, šéf týmu Renault a uznávaný obchodník, znovu varuje před vysokými náklady. „Měli bychom si uvědomit, že se F1 vyvíjela do současné podoby po několik desítek let a mohli bychom to zničit během několika roků. Někteří lidé v tomto obchodu strašně rychle zapomněli. Je tu řada kolegů, kteří byli normálními lidmi a dnes létají tryskáči a pracují v nejluxusnějších motorhomech.“
Flavio vždy podporoval snahy o redukci nákladů, patřil mezi hlavní protagonisty omezení testů, které v loňském roce dodržovaly všechny týmy vyjma Ferrari a nyní veřejně přiznal svoji podporu Berniemu Ecclestoneovi a Maxi Mosleymu ve snaze dosáhnou poklesu rozpočtů na sezonu na 100 milionů USD.
Jeho podpora oběma Britům je na druhou stranu zcela pochopitelná, neboť při snížených nákladech narůstá pravděpodobnost setrvání Renaultu v F1...
Foto: RenaultF1 Team