Situace u Renaultu má vliv i na ostatní

Daniel Šupa, 10. února 2006, 11:25 Google+

Nestálé spekulace o budoucnosti továrního týmu francouzské automobilky mají vliv nejen na tým samotný, ale i na další tovární stáje a Formuli 1 jako takovou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Pokud si trochu zavzpomínáme na stáj Jaguar, uvědomíme si, že před jejím převzetím Red Bull se také dlouhou dobu hovořilo o možném prodeji. Situace Renaultu je ale trochu jiná a být Ford mistrem světa, určitě by Jaguar ze startovního roštu nezmizel.

Alfou a omegou Formule 1 je přes špičkové technologie a nejrychlejší piloty světa finanční stránka věci. S masivním příchodem automobilek do F1 vzrostly rozpočty týmů do neúnosných mezí a šéfové Ferrari, BMW, Mercedesu, Fordu, Renaultu, Hondy a Toyoty začali hledat cestu, jak vynaložené peníze získat zpět. Když neuspěli u FOM a Ecclestonea, začali připravovat konkurenční sérii sdružením GPMA.

Přes silná slova se počet zakládajících členů snížil po odchodu Fordu z F1 a Ferrari z GPMA na pět, přičemž postavení Hondy a Toyoty nikdy nebylo úplně jednoznačné v otázce podpory nové sérii a dá se jejich postoj chápat spíše jako vyčkávací. U Renaultu je váhání o setrvání v F1 po slovech prezidenta společnosti Carlose Ghosna potvrzeno, čímž také nebude protagonistou nové série, která by znamenala výrazné pořizovací náklady.

Dá se říci, že s přibývajícím časem uniká stále více větru z plachet GPMA, pokud tedy vůbec plachty někdy vytáhli a nezůstalo jenu zakotvení v přístavu.

Flavio Briatore, šéf týmu Renault a uznávaný obchodník, znovu varuje před vysokými náklady. „Měli bychom si uvědomit, že se F1 vyvíjela do současné podoby po několik desítek let a mohli bychom to zničit během několika roků. Někteří lidé v tomto obchodu strašně rychle zapomněli. Je tu řada kolegů, kteří byli normálními lidmi a dnes létají tryskáči a pracují v nejluxusnějších motorhomech.“

Flavio vždy podporoval snahy o redukci nákladů, patřil mezi hlavní protagonisty omezení testů, které v loňském roce dodržovaly všechny týmy vyjma Ferrari a nyní veřejně  přiznal svoji podporu Berniemu Ecclestoneovi a Maxi Mosleymu ve snaze dosáhnou poklesu rozpočtů na sezonu na 100 milionů USD.

Jeho podpora oběma Britům je na druhou stranu zcela pochopitelná, neboť při snížených nákladech narůstá pravděpodobnost setrvání Renaultu v F1...


Foto: RenaultF1 Team

Vytisknout

Diskuze: Situace u Renaultu má vliv i na ostatní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

McLaren znovu s problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud