Situace u Renaultu má vliv i na ostatní

Daniel Šupa, 10. února 2006, 11:25 Google+

Nestálé spekulace o budoucnosti továrního týmu francouzské automobilky mají vliv nejen na tým samotný, ale i na další tovární stáje a Formuli 1 jako takovou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Pokud si trochu zavzpomínáme na stáj Jaguar, uvědomíme si, že před jejím převzetím Red Bull se také dlouhou dobu hovořilo o možném prodeji. Situace Renaultu je ale trochu jiná a být Ford mistrem světa, určitě by Jaguar ze startovního roštu nezmizel.

Alfou a omegou Formule 1 je přes špičkové technologie a nejrychlejší piloty světa finanční stránka věci. S masivním příchodem automobilek do F1 vzrostly rozpočty týmů do neúnosných mezí a šéfové Ferrari, BMW, Mercedesu, Fordu, Renaultu, Hondy a Toyoty začali hledat cestu, jak vynaložené peníze získat zpět. Když neuspěli u FOM a Ecclestonea, začali připravovat konkurenční sérii sdružením GPMA.

Přes silná slova se počet zakládajících členů snížil po odchodu Fordu z F1 a Ferrari z GPMA na pět, přičemž postavení Hondy a Toyoty nikdy nebylo úplně jednoznačné v otázce podpory nové sérii a dá se jejich postoj chápat spíše jako vyčkávací. U Renaultu je váhání o setrvání v F1 po slovech prezidenta společnosti Carlose Ghosna potvrzeno, čímž také nebude protagonistou nové série, která by znamenala výrazné pořizovací náklady.

Dá se říci, že s přibývajícím časem uniká stále více větru z plachet GPMA, pokud tedy vůbec plachty někdy vytáhli a nezůstalo jenu zakotvení v přístavu.

Flavio Briatore, šéf týmu Renault a uznávaný obchodník, znovu varuje před vysokými náklady. „Měli bychom si uvědomit, že se F1 vyvíjela do současné podoby po několik desítek let a mohli bychom to zničit během několika roků. Někteří lidé v tomto obchodu strašně rychle zapomněli. Je tu řada kolegů, kteří byli normálními lidmi a dnes létají tryskáči a pracují v nejluxusnějších motorhomech.“

Flavio vždy podporoval snahy o redukci nákladů, patřil mezi hlavní protagonisty omezení testů, které v loňském roce dodržovaly všechny týmy vyjma Ferrari a nyní veřejně  přiznal svoji podporu Berniemu Ecclestoneovi a Maxi Mosleymu ve snaze dosáhnou poklesu rozpočtů na sezonu na 100 milionů USD.

Jeho podpora oběma Britům je na druhou stranu zcela pochopitelná, neboť při snížených nákladech narůstá pravděpodobnost setrvání Renaultu v F1...


Foto: RenaultF1 Team

Vytisknout

Diskuze: Situace u Renaultu má vliv i na ostatní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pódiové oslavy po závodě v Abú Zabí

Ohlédnutí za Verstappenovou sezónou: Jak je to s těmi rekordy?

Lewis Hamilton s Mercedesem W14 v Abú Zabí

Mercedes ve vývoji vozu pro rok 2024 hodně riskuje, nemusí se to ale vyplatit

Max Verstappen slaví dalsí vítězství po závodě v Abú Zabí

FOTO: Rozloučení F1 se sezónou v Abú Zabí - Ferrari těsně prohrálo boj o 2. místo s Mercedesem

Fernando Alonso na pódiu v Brazílii

"Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Max Verstappen s Red Bullem RB19

Nejrychlejší kola závodu: Red Bully vládly, Albon třetí + STRATEGIE

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

PROHLÁŠENÍ po závěrečném závodu roku

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Las Vegas

GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

Start závodu na okruhu Jas Marina

GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí - Verstappen s Leclercem z 1. řady, Sainz hodně vzadu

Charles Leclerc v závodě v Kataru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

McLaren znovu s problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

  2. FOTO: Rozloučení F1 se sezónou v Abú Zabí - Ferrari těsně prohrálo boj o 2. místo s Mercedesem

  3. Ohlédnutí za Verstappenovou sezónou: Jak je to s těmi rekordy?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud