Renault představil v Monaku svůj nový R26

Daniel Šupa, 31. ledna 2006, 14:13 Google+

Přestože má již letošní monopost mistrovské stáje za sebou první testy v minulý týden v Barceloně, oficiální představení si odbyl v Monaku až nyní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco loni vsadil tovární tým francouzské automobilky Renault na spolehlivý a rychlý vůz, letos si dali konstruktéři za cíl postavit monopost nejen spolehlivý, ale nejrychlejší.

Design vozu je agresivnější a vývojové oddělení se pustilo při přípravě R26 do nestandardních materiálů, technologií a systémů, které mají napomoci jezdecké dvojici Alonso - Fisichella k obhajobě loňských prvenství.

"Naším jediným cílem je obhajoba loňských prvenství," hodil konkurenci slovní rukavici prezident stáje Patrick Faure. "Do sezony vstupujeme s identickou jezdeckou dvojicí, vedením týmu i konstrukčním oddělením. Všichni pracují na přípravě konkurenceschopného balíku a soustředíme se na opakování loňské úspěšné sezony."

Největší změnou v důsledku předpisů je přechod na osmiválcové motory. "RS26 je úplně nový motor, který byl navržen s cílem využít nových předpisů na maximum," vysvětlil technický ředitel divize motorů Rob White. "Nové předpisy určily minimální hmotnost, základní architekturu motoru a dokonce těžiště, přesto jsme pracovali s oddělením šasi velmi úzce a věříme, že jsme připravili vítězný balík."

Technický ředitel šasi Bob Bell dodal, že konstrukční oddělení využilo kladných aspektů loňského R25 a možností, které přinesl menší motor V8. "Na pohled se změna projeví nejvíce u bočních tanků vozu, ale celá aerodynamika je přepracovaná. Vsadili jsme na agresivnější styl, ale při zachování snadného ovládání vozu, kterým byl loňský podvozek vyhlášený."

Závodní jezdce Alonsa s Fisichellou doplnil nový testovací pilot týmu, úřadující vicemistr GP2 Heikki Kovalainen. "Rok 2006 je pro mne novou výzvou, vše začíná znovu. Renault má potenciál a tým věří tomu, že můžeme loňský úspěch zopakovat. Moje první zkušenosti s R26 byly velmi dobré a řekl bych, že máme k dispozici velmi konkurenceschopný vůz již nyní."

Giancarlo Fisichella se chce letos konečně prosadit do samého čela výsledkových listin a především bojovat o titul mistra světa. "Chci sbírat body, vítězit v závodech a bojovat o titul. Věřím tomu, že nás čeká velkolepá sezona."

Závěrečné slovo pak patřilo šéfovi stáje Flavio Briatoremu. "Naše pravidlo je jednoduché, prvním cílem je mít rychlé auto. Jsme pyšní na náš loňský úspěch, který jsme získali s třikrát menším rozpočtem, než někteří naši konkurenti. Na začátku roku je vždy tým pod tlakem a ani letos to není jiné. Rok 2005 byl fantastický a všichni věříme, že jsme schopni ho zopakovat."


Foto: RenaultF1 Team

Vytisknout

Diskuze: Renault představil v Monaku svůj nový R26

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Týmy Bridgestone táhnou za jeden provaz

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

  2. Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud