"Jediný výrobce pneumatik bude pro všechny týmy F1 bezpečnějším a levnějším řešením. A určitě se nebude opakovat ostuda z GP USA 2005," uvádí tiskové prohlášení FIA.
Prezident FIA Max Mosley vidí v monopolním dodavateli záruku výrazné úspory finančních prostředků a zpřístupnění F1 novým stájím. Jediný dodavatel měl být zaveden od sezony 2008.
"Týmy opakovaně podpořily možnost jediného výrobce pneumatik. Naším záměrem bylo zavést jediného dodavatele od roku 2008, ale po odchodu Michelin na konci sezony 2006 je to možné o rok uspíšit a týmy to jistě ocení."
Bridgestone sice lituje odchodu konkurence, ale v F1 má zájem setrvat. "Podporujeme soutěžení, ale Bridgestone je rozhodnut v F1 setrvat, ať už v prostředí soutěžním nebo monopolním," uvedl Hisao Suganuma.
Foto: BAR Honda