Technický ředitel oddělení podvozku Mike Gascoyne prozradil, že vývoj šasi probíhal prakticky celý jeden kalendářní rok. Zatímco ostatní týmy implementují nové osmiválce do upravených letošních šasi, Toyota řeší klíčový přechod na slabší motory jinak a již zítra se kompletně nový vůz TF106 předvede světu při testech v Barceloně.
Do startu prvního závodu je ale času přes tři měsíce a Gascoyne potvrdil, že je to teprve první etapa přípravy: "Následovat budou další fáze, což nám dá výhodu připravit vůz po mechanické stránce a až před prvními závody nasadíme novou aerodynamiku."
Přední část vozu je dalším vývojovým krokem TF105B, hlavní změny se týkají zadní partie a samozřejmě osazeného nového motoru s jen osmi válci a objemem 2400 ccm.
Luca Marmorini, technický ředitel oddělení motorů, zdůvodnil brzké nasazení vozu tím, že si nemohli dovolit vykročit do neznáma na poslední chvíli. "Při současných nárocích na spolehlivost jsme se museli vydat cestou maximálního omezení ztráty výkony kvůli přechodu na osmiválce."
RVX-06 byl poprvé testován už v březnu letošního roku a zatím s ním tým najezdil při testech více než 2000 kilometrů. "Hodně běžných dětských nemocí jsme již vyřešili," spokojeně dodal Marmorini.
S novým vozem se tento týden ve Španělsku představí závodní jezdci Trulli a Ralf Schumacher, v testech budou ale postupně spolupracovat i Ricardo Zonta a Olivier Panis.
Foto: Toyota Racing