Všechny týmy letošního startovního pole, vyjma italského Ferrari, souhlasily v gentlemanské dohodě s omezením testů na maximálně 30 dní. Úspora finančních nákladů, což byl hlavní důvod, ale nebyla údajně taková, aby se automaticky uvažovalo o její obnově.
Šéf týmu BAR Nick Fry prozradil důvod. Ostatní týmy nehodlají poskytnout Ferrari další takovou výhodu. Italové testovali 79 dní, zbylá devítka třicetidenní omezení dodržela.
"Přes naježděné kilometry mělo Ferrari špatnou sezonu, ale příští rok bude asi vše jinak," prohlásil Fry, který zjevně naráží na změnu předpisů a opětovné povolení výměny pneumatik v průběhu závodu. Hlavním problémem Bridgestone a Ferrari byla nízká životnost jejich měkkých směsí.
"Takovému týmu jako je Ferrari, už nemůžeme poskytnout podobnou výhodu znovu," obává se Fry opětovné dominance Ferrari a připomíná, že navíc bude s japonskými pneumatikami startovat i Toyota a Williams.
"Pokud nebudou s omezením testů souhlasit všechny týmy, nebude přijato."
Foto: BAR Honda