Cosworth má asi poslední větší příležitost

Daniel Šupa, 9. listopadu 2005, 15:55 Google+

Rok 2005 prokázal, že může být soukromý Cosworth ve spojení se středně silným a dobře organizovaným týmem konkurenceschopným, ale příští rok bude pro něj klíčový.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Minardi

Minardi | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Po prodeji motorárny automobilkou Ford Kevinu Kalkhovenovi a Geraldu Forsythovi, majitelům americké formulové série Champ Car, dokázal tradiční britský výrobce motorů překvapit ve spolupráci s týmem Red Bull, který jej však nakonec vyměnil pro příští rok za zákaznické Ferrari.

Nejprve se zdálo, že nebude mít Cosworth jiného odběratele než Minardi, poté však byl podepsán kontrakt s Frankem Williamsem a obnovila se tak v minulosti úspěšná spolupráce Williams - Cosworth.

Tým z Grove si od Cosworthu a jeho dlouholetých zkušeností s koncepcí motorů V8 slibuje hodně. "Na začátku sezony budou konkurenceschopní, vše bude ale záležet na tom, jak budou schopni motor vylepšovat v průběhu roku," předpovídá technický ředitel stáje Sam Michael.

Cosworth bude spolupracovat s velmi motivovaným týmem, ale vazby Sira Williamse na Toyotu jsou známy a i Michael potvrdil, že pokud nebude spolupráce úspěšná, skončí na konci sezony 2006.

Pokud by se však podařilo Britům postavit výborný motor, dá se předpokládat, že by byl Cosworth rozumnou investicí i pro jiné soukromé týmy, tedy za předpokladu, že si budou chtít automobilky za své starší a méně výkonné motory i nadále nechat platit.

Navíc je zde fakt, že jde Cosworthu o udržení se na trhu, tedy bude jeho přístup k soukromé stáji logicky vstřícnější, než velkého automobilového výrobce s vlastním týmem...

Foto: Minardi F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Cosworth má asi poslední větší příležitost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren není odchodem Neweyho zaskočen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud