Finanční situace GM není v posledních letech právě uspokojivá a odborníci těmto zprávám velkou pravděpodobnost dosud nepřikládali.
Změnu však do situace vnesla informace o tom, že by se na projektu vlastní stáje Formule 1 automobilky GM mohl finančně podílet věhlasný výrobce pneumatik Goodyear.
Goodyear je na poli motoristických závodů nejúspěšnějším výrobcem pneumatik. Jen ve Formuli 1 vyhrály vozy s jeho pneumatikami 361 závodů, než v roce 1998 uvolnil po málo úspěšném souboji pole působnosti Bridgestone. Teď se nechal slyšet o plánu návratu do F1.
Jako jedním z hlavních důvodů nového zájmu o F1 je obrana proti expanzi Bridgestone na evropském a asijském trhu. Goodyear vychází z toho, že při monopolním postavení, jež se má v F1 obnovit, nebudou náklady na přípravu pneumatik nijak vysoké.
Server grandprix.com, jenž informace zveřejnil, však upozorňuje na skutečnost, že v případě monopolního postavení dodavatele pneumatik se o něm prakticky vůbec nehovoří...
Foto: BAR Honda