Minardi proťalo cílovou čáru naposledy

Daniel Šupa, 17. října 2005, 12:06 Google+

Italský tým Minardi se včera definitivně rozloučil s Formulí 1. GP Číny byla symbolickou, neboť oba vozy sice závod dokončily, bohužel daleko za bodovanými místy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Minardi

Minardi | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Závodní tým Minardi kolem sebe postavil v roce 1979 Giancarlo Minardi a při GP Brazílie 1985 debutoval poprvé v závodě jeho tým Formule 1.

První bod získal v kanadském závodě roku 1988 Pierluigi Martini za šesté místo. Nejvýše dosáhl v cíli Christian Fittipaldi, jenž skončil při GP Jižní Afriky 1993 čtvrtý. Minardi tehdy dokončilo sezonu na devátém místě Poháru konstruktérů, tento výsledek už nikdy nepřekonalo.

V roce 2001 zakoupil tým dosavadní vlastník Paul Stoddart, ale ani jemu se však výrazněji uspět nepodařilo a tým z Faenzy se nadále potýkal s nedostatkem finančních prostředků i solidních výsledků na závodní dráze.

Letos odkoupil stáj Dietrich Mateschitz, přislíbil start v sezoně 2006 s jiným jménem a jejím budoucím údělem bude připravovat konstruktéry, mechaniky a jezdce pro tým Red Bull.

"Chtěl bych poděkovat všem kteří pracovali pro Minardi v uplynulých 21 letech a především Gabriele Tredozimu, technickému řediteli, který přes letité problémy dokázal vždy dostat vůz na maximální úroveň při našich omezených finančních možnostech," prohlásil po závodě zakladatel týmu Giancarlo Minardi.

Minardi se zúčastnilo 343 závodů Grand Prix, 21krát dokončilo na bodovaných pozicích se ziskem 38 mistrovských bodů a jedenkrát byl vůz této stáje v čele závodního pole.


Foto: Minardi F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Minardi proťalo cílovou čáru naposledy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Kimi Räikkönen už myslí na odvetu 2006

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud