PROHLÁŠENÍ po závodě: Neuvěřitelný víkend: "Víc takových," přeje si Verstappen

Jana Šrámková, 28. srpna 2022, 16:37 Google+

Spanilá jízda Verstappena. Jak hodnotí dnešní závod v Belgii jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 29.08. 14:49) Napište svůj názor
Max Verstappen slaví vítězství v závodě v Maďarsku

Max Verstappen slaví vítězství v závodě v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Bylo to hektické první kolo, snažil jsem se vyhnout problémům, ale jakmile se to ustálilo, po safety caru, auto bylo jako na kolejích. Jakmile jsem se dostal do vedení, bylo to jen o hlídání všeho a celý tento víkend byl neuvěřitelný. Takový víkend jsem si nemohl vysnít, chci víc takových a tak budeme dál tvrdě pracovat.

Sergio Pérez, 2. místo
Opravdu jsem doufal ve víc, byla to dobrá příležitost, ale Max byl z jiné planety, létal, nedal se dostihnout. Zvlášť první stint se moc nepovedl, co se opotřebovávání pneumatik týče, ale je to pro tým velmi silný výsledek. Zvládli jsme získat hodně bodů a to je důležité, když se díváte kupředu. V prvním kole to bylo trošku chaotické, měl jsem hodně špatný start a ztratil klíčové pozice, ale dostal jsem je zpět v páté zatáčce.

Christian Horner, šéf týmu
To byl obrovský výsledek. Nikdy jsme nevyhráli ze čtrnáctého místa a nezískali double a ještě máme nejrychlejší kolo. Neuvěřitelný výsledek. Fantastický výkon Maxe a jel si svoji ligu. Je to ale týmové vítězství. Jde do toho hodně úsilí a děkuji všem.

FERRARI

Carlos Sainz, 3. místo
Bohužel to bylo náročnější, než jsme čekali. Měli jsme dobrý start a i po safety caru dobrý restart, ale chybělo nám tempo. Hodně se nám přehřívaly pneumatiky a klouzalo to. Z nějakého důvodu auto tento víkend nebylo, nebylo to ono. Ale nakonec jsme dojeli na pódiu, takže to beru. 

Charles Leclerc, 6. místo
Odstartovali jsme dobře, ve třetím kole bohužel přišel problém s trhlinou v brzdách a musel jsem z devátého místa zajet do boxů a to nám to pokazilo. Od té chvíle jsme věděli, že to bude náročné. Měl jsem pocit, že je auto rychlé, ale proti soupeřům jsme celkem ztráceli. Udělali obrovský skok a musíme zapracovat na zmenšení jejich náskoku.

Mattia Binotto, šéf týmu
Dnes to nebylo podle očekávání.  Red Bull odvedl skvělou práci a udělali si na nás velký náskok. Co se rychlosti i opotřebení pneumatiky to bylo jasně vidět. Carlos jel skvěle. Charles měl po startu smůlu a potom měl před sebou dost práce. Jako tým musíme vyhrnout rukávy a dál zlepšovat výkon auta. Další závod v Zandvoortu je to úplně jiný okruh a jsme připraveni do toho dát jako vždy vše a cílem je vyhrát.

ALPINE

Esteban Ocon, 7. místo
Jaký způsob, jak zakončit fantastický víkend pro tým. Auto bylo rychlé a já osobně jsem si dnes užil spoustu zábavy při závodění, zvláště s těmi dvojitými předjížděními. Děkuji týmu za odvedenou práci tento víkend, můžeme být na sebe všichni hrdí. Celý závod jsem si věřil a auto bylo skvělé a kdo ví, co by se mohlo stát, kdybychom startovali výše! Odjíždíme ze Spa spokojeni, s vědomím, že to byla dobře odvedená práce a také dobrý zisk bodů pro tým, abychom se udrželi na 4. místě v poháru konstruktérů. Nyní do Zandvoortu.

Fernando Alonso, 5. místo
Jsem spokojený s dnešním výsledkem. Náš výkon ukazuje, že jsme oproti středu pole neustále napřed. Je jasné, že když dobře odjedeme naše závody, můžeme tyto výsledky očekávat. Na konci jsme dostali také malý dárek v podobě penalizace, ale bereme to. Incident s Lewisem [Hamiltonem] byl také nešťastný, ale je to závodní incident a auto se zdálo být v pořádku i přes kontakt. Můžeme se ohlédnout zpět a být velmi spokojeni s naším víkendem, zatímco se těšíme na Zandvoort.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
S naším výkonem v dnešním závodě můžeme být výjimečně spokojeni. Získat sladkých šestnáct bodů po startu ze třetího a šestnáctého místa na roštu je velmi dobrý výkon a rozhodně zasloužený. Byl to nabitý závod pro jezdce, kteří udělali dobře, že po úvodních několika kolech odjeli v pořádku. Fernando měl smůlu, že se v úvodním kole srazil s Lewisem [Hamiltonem] a bylo štěstí, že neutrpěl příliš velké škody. I Esteban musel být rozumný, aby využil některé příležitosti vepředu, což mu umožnilo tlačit se na bodované pozice. Bylo skvělé vidět oba naše jezdce, jak si občas užívají skvělé závody kolo na kolo, a stejně tak mě potěšilo vidět několik fantastických předjíždění. Byla to další skvělá událost pro fanoušky, kteří si příští rok užijí návrat do Belgie, což je pro Formuli 1 velmi dobrá zpráva. Zamyslíme se nad dnešním závodem, posoudíme, kde se můžeme dále zlepšovat, a zamíříme do Zandvoortu, kde budeme připraveni to všechno zopakovat!

MERCEDES

George Russell, 4. místo
Mám smíšené pocit, protože kdybyste mi včera večer řekli, že budeme dvě sekundy od pódia čistě podle rychlosti, řekl bych, že je to skvělé. A když jsem dojížděl Carlose, sekundu na kolo, myslel jsem, že je to tu a že máme dobrou šanci. Ale potom jsem měl dvě špatná kola a pneumatiky už nebyly v tom provozním okně a když se to stane, pokazí se chování auta a věděl jsem, že je po šanci na pódiové umístění. Celkově  si myslím, že to ale není špatný výsledek. Dnes jsme asi měli lepší rychlost než Ferrari. Carlos začal na pole a v prvním stintu vedl a pokaždé jsme ho dojeli. Takže jsme vyrovnali Ferrari, ale víme, že se to může rychle otočit. Jasné je jen to, že Max všem odjel.

Lewis Hamilton, nedokončil
Když jsem se podíval na záznam, byl v mém slepém úhlu a nedal jsem mu dostatek místa. Byla to moje chyba. Neviděl jsem ho, byl v mém slepém úhlu. Omlouvám se týmu. Co se jeho (Alonsova) komentáře týče, preferuji nic neříkat. Měli jsme v našich kariérách odlišné výsledky a takové věci řeknete naštvaný v zápalu momentu. Nicméně je pěkné vědět co si o mě myslí. Já za to přebírám zodpovědnost, to dělají dospělí. Je to závodění, dal jsem do toho vše, zkusil jsem předjet vnějškem v páté zatáčce. A nenechal dost místa a zaplatil za to. Nebylo to úmyslné, prostě se to stalo.

Toto Wolff, šéf týmu
Nemyslím, že můžeme být spokojeni, pokud jste viděli, jaký náskok má Verstappen. Musíme zjistit, jak vylepšit náš vůz, protože ta ztráta je příliš vysoká. Dali jsme jezdcům náročné auto na řízení a nemá rychlost na kolo, takže s tou situací musíme pracovat. Během následujících pár dní musíme zamakat a zaměřit se na další závod a hlavně další sezónu. Důležité je si udržet chladnou hlavu a pozitivního ducha a moc se tím nenechat rozhodit, když se daří a potom vůbec nedaří. Tento víkend byl slabý, ale před třemi týdny v Maďarsku jsme si mysleli, že můžeme vyhrát, takže to nikdy nevzdáváme.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 8. místo
Osmé místo je solidní výsledek. Na druhou zastávku jsem měl trochu smůlu na načasování. Vyjel jsem těsně za Pierrem [Gaslym] a ztratil jsem za ním kolo, což umožnilo Estebanovi [Oconovi] na nových pneumatikách stáhnout rozdíl, který jsem si vybudoval během prostředního stintu. Opět jsme byli konkurenceschopnější v závodě než v kvalifikaci: začali jsme důrazně a podařilo se mi najít slušný rytmus. Dokázal jsem vyvinout tlak na oba Alpiny a myslím, že sedmé místo by bylo možné, ale dnes na nás byli příliš rychlí. Ale tyto body bereme.

Lance Stroll, 11. místo
Dnes to byl náročný den a byli jsme tak blízko k získání bodu. Věci nám nevycházely úplně tak, jak jsme doufali. Ztráta některých pozic na začátku to ztížila, ale ve středu pole jsme měli několik zábavných bitev. Později v závodě jsme uvízli ve vlaku DRS za Williamsem [Alexe] Albona a nakonec to bylo jen o kousek. Naše závodní tempo však bylo pozitivní a z vozu získáváme dobrý výkon, když na tom nejvíce záleží.

Mike Krack, šéf týmu
Po včerejší kvalifikaci jsme si řekli, že naším cílem bude v dnešním závodě bodovat s oběma vozy, a málem jsme toho dosáhli: Sebastian skončil osmý a Lance skončil jedenáctý, méně než sekundu za 10. [Albonem]. Obě auta začala na středních, pak jsme rozdělili strategie [Vettel: střední-tvrdá-střední; Stroll: střední-střední-tvrdá]. Oba jezdci optimalizovali šance, které jim tyto dvě strategie dávaly, zvláště Lance na cestě provedl několik působivých předjížděcích manévrů, a jak říkám, byli jsme jen kousek od bodování s oběma vozy. Odtud jedeme přímo do Zandvoortu [Nizozemsko], kde budeme doufat, že přidáme další body. 

ALPHATAURI

Pierre Gasly, 9. místo
Úžasný závod, moje jubilejní 100. Grand Prix, takže i speciální. Jsem překvapen, kde jsem nakonec skončil, zvláště když jsem startoval z pit-lane, abych nakonec dojel v TOP 10, to považuji za neuvěřitelné, takže musíme být opravdu spokojeni. Měl jsem startovat z osmé pozice, ale vyskytl se nějaký problém a musel jsem se vrátit do boxů, naštěstí jsme auto nastartovali a byl jsem schopen vyjet aspoň z pit-lane. Můj vůz pořád není na té úrovni, kde by měl být, stále jsou určité oblasti, na nichž je třeba zapracovat, ale jsem rád, že jsem dnes získal body.

Juki Cunoda, 13. místo
Startovat z pit-lane je vždy těžké, ale myslím, že dobré tempo a strategie mi umožnila se během závodu dostat dopředu. Bohužel měl zastávky v boxech stály mnoho času, pak jsem se zasekl ve vláčku DRS, ale jsem celkem spokojený s tím, jak jsem jel a jak se auto chovalo. Doufejme, že se nám podaří tento výkon udržet i pro následující závod v Holandsku, pokud absolvujeme čistý závodní víkend, můžeme usilovat o body.

Jody Egginton, technický ředitel
Byl to hodně rušný závod. U Pierrova vozu se na startovním roštu vyskytl problém, museli jsme ho stáhnout do garáže a startoval z pit-lane po Jukiho boku - s tím se počítalo už dříve. Jakmile byl závod v plném proudu, začali oba piloti plnit své předsevzetí pokusit se posunout kupředu. Juki předvedl velmi dobré stinty a dostal se na dosah bodů, ale nakonec uvízl na konci vláčku vozů seřazených za Albonem a nebyl schopen se dostat dále; je to zklamání, protože tady ve Spa jel opravdu dobrý závod. U Pierra jsme vsadili na kratší střední stint a delší poslední část závodu - bylo to riskantní a vyžadovalo to náležité šetření s pneumatikami, ale zafungovalo to - unikl onomu vláčku a obhájil velmi solidní pozici. Vrátit se na body je určitě vítaný výsledek, ale pořád se potýkáme s většími problémy, než bychom chtěli, takže stále máme dost témat, na něž se před dalším závodem musíme soustředit.

WILLIAMS

Alex Albon, 10. místo
Byl to jeden z mých nejtěžších a taky nejlepších závodů. Odvedli jsme nejlepší možnou práci a je to fajn pocit. Už v nájezdovém kole bylo jasné, že degradace pneumatik bude vysoká. Zhoršily ji vyšší teploty. V posledním stintu jsem přemýšlel o třetí zastávce, ale nakonec jsme to zvládli a udrželi Strolla za sebou. Dnes jsme maximalizovali náš potenciál.

Nicholas Latifi, 18. místo
Přišel jsem si, jak kdybych jel na mokru se suchými pneumatikami. V prvním kole jsem bohužel kolidoval s Valtterim, což můj závod ovlivnilo, protože došlo k poškození čerstvé sady pneumatik. Je to závod, na který musíme zapomenout a příště se vrátit silnější.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Dneska byla degradace pneumatik vyšší, než jakou jsme ji očekávali, což vyústilo v potřebu absolvovat alespoň dvě zastávky. Závod Nicholase byl ovlivněn počáteční kolizí s Bottasem. Kvůli ní musel do boxů pro nové přední křídlo a zároveň i pneumatiky, protože jeho sada byla poškozená. Alex měl těžký začátek závodu, kde ztratil několik pozic, nicméně potě se vzpamatoval. Rozhodli jsme se stavět poměrně brzy, abychom mu dali možnost bránit se na trati díky naší vysoké rychlosti na rovinkách. V posledním stintu byl Alex pod velkým talkem, ovšem jel bez chyb a soustředěně, což pro nás znamená zisk dalšího vydřeného bodu.

MCLAREN

Lando Norris, 12. místo
Byl to náročný závod, ale očekávali jsme to. Nedalo se snadno předjíždět a zasekl jsem se ve vláčku aut. Nedalo se moc dělat, ale podle mě jsme odvedli dobrou práci. Ty malé změny, které jsme na autě tento víkend provedli, byl to rozdíl a tak jsou tu pozitiva. Zkusili jsme to, ale nebyli jsme tentokrát dost rychlí. Budeme dál pracovat a všechno projdeme, abychom se pokusili být silnější v Zandvoortu.

Daniel Ricciardo, 15. místo
Myslím, že naše trápení bylo viditelné. Nejsme pesimisté, ale věděli jsme už předem, že hlavně v prvním a třetím sektoru to bude těžké s tím zadním křídlem. Samozřejmě jsem doufal, že budu mít dostatečnou rychlost, abych se o něco pokusil, ale předjíždět se nedalo. Vím, že jsem nebyl jediný, vypadalo to, že některá auta jsou na rovince příliš rychlá a bylo to. V čistém vzduchu to bylo lepší, ale zasekli jsme se za ostatními a  nic jsem s tím nemohl dělat. Myslím, že tam bylo hodně příležitostí, díky těm penalizacím se to promíchalo, ale Landův závod nebyl o nic moc lepší, takže jsme prostě neměli rychlost. Máme týden na to se připravit a uvidíme, jak to půjde v Zandvoortu, snad to bude lepší.

Andreas Seidl, šéf týmu
Byla to náročná neděle. Teplo pro nás znamenalo horší rychlost a nakonec to s námi šlo z kopce. Lando dvanáctý, Daniel patnáctý a nebylo pro ně možné získat lepší výsledek. Děkuji týmu, výsledek neodpovídá úsilí, které jsme tento víkend ze sebe vydali. Mechanici opět odvedli skvělou práci se zastávkami v boxech. Další dny zresetujeme, zanalyzujeme a uvidíme, co se z tohoto víkendu naučíme, abychom se vrátili silnější. Za pár dní jedeme zase.

ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 14. místo
Rychlost dnes byla v pořádku a navzdory penalizaci a startu zezadu byl závod do konce napínavý se spoustou předjetí. Bohužel jsem ke konci závodu uvízl v řadě za Williamsem, v prvním sektoru byl hodně rychlý, takže bylo nesmírně těžké ho předjet - v posledních čtyřech pěti kolech moje měkké pneu totálně odcházely, takže bylo těžké se soupeři držet krok. Pokud jde o výsledek, samozřejmě jsme od dnešního dne očekávali mnohem víc, ale tento víkend jsme obětovali výměně motoru - doufejme, že v nadcházejících týdnech budeme na startovním roštu mnohem výš a dosáhneme dobrých výsledků.

Valtteri Bottas, odstoupil po kolizi s Latifim
Rychlost dnes vypadala dobře a tak v promíchaném poli tu byla šance dosáhnout dobrého výsledku, je proto zklamáním, že jsem závod skončil tak brzy. Byl to ten případ, kdy jsem byl ve špatnou chvíli na špatném místě - viděl jsem, jak se Latifi točí doleva, udělal jsem vše, co jsem mohl, uhýbal jak to šlo, abych se kolizi vyhnul. Bohužel jsem se na trávě roztočil a uvízl ve štěrku, zkoušel jsem jet dopředu i dozadu, ale nemohl jsem se pohnout. Není to ten nejlepší dárek k narozeninám, jaký bych si přál, ale doufám, že ještě dnes večer užiju trochu zábavy, než se zaměříme na další týden.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
S ohledem na okolnosti odvedl tým velmi dobrou práci, bohužel to dnes na body nestačilo. Věděli jsme, že penalizace za pohonné jednotky a převodovky u obou vozů přinesou komplikovaný víkend, ale berme si to lepší z rychlosti, kterou jsme předvedli. Oba piloti mohli usilovat o body, bohužel Valtteriho závod skončil vlastně ihned a Zhou se zasekl za Albonem v DRS-vláčku, když měl bod na dosah. Takové věci se stávají, pokud budeme dál stavět na našem tempu a tvrdě pracovat, můžeme si být jisti, že už v Zandvoortu lze maximalizovat naše snažení. 

HAAS

Kevin Magnussen, 16. místo
Myslím, že jsme všichni tušili, že tohle nebude zvlášť silný víkend. Tento typ trati nám vůbec nesedí, takže ať jsme se snažili seč mohli, dnes jsme nebyli vůbec rychlí. Jak jsem řekl, není to dobrý víkend, ale shromáždili jsme dostatek dat a to pro nás bude do budoucna užitečné. Těším se na další závod.

Mick Schumacher, 17. místo
Bylo to těžké, zejména po restartu, kdy jsem registroval vozy, jak mě jeden za druhým míjejí. Bylo to frustrující, ve srovnání s auty kolem nás jsme vůbec neměli maximální rychlost. Na druhou stranu bylo fajn být tady a jet před tolika lidmi, z nichž mnozí byli Němci! Myslím, že to bylo dáno specifikou tohoto okruhu, proč jsme tu tolik zápolili, ale v Zandvoortu už bychom měli být v lepší pozici, což znamená usilovat o body - mělo by tu být lepší zúročení našeho upgrade, je to okruh srovnatelný s Budapeští. Očekávám, že tam budeme víc vpředu a doufám, že nám to vynese také nějaké body.

Günther Steiner, šéf týmu
Z dnešního výsledku jsem docela zklamaný, ale dal se vlastně čekat. Na vysokorychlostní trati potřebujeme malý odpor, na to naše letošní auto není dost dobré. Pokusíme se rehabilitovat za týden v Zandvoortu, kde by pro nás měly být vhodnější podmínky, podobně jako v Rakousku nebo na Silverstone. Odjíždíme tak trochu "zbití", ale připraveni se příští víkend vrátit v plné síle.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Neuvěřitelný víkend: "Víc takových," přeje si Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 29.08.2022 14:49 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loňský start za safety carem v Belgii

GRAFIKA: Startovní rošt ve Spa po penalizacích - Sainz s Pérezem z první řady,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud