Uspořádání závodního víkendu navrhuje FIA změnit pouze v sobotu dopoledne, kdy dva volné tréninky nahradí jeden v délce 60 minut.
Kvalifikace by měla být změněna dle formátu prezentovaném už dříve Bernie Ecclestonem, tedy 60 minut ve třech dílech. Po prvním 5 nejpomalejších z kola ven a po dalších 15 minutách dalších 5. Posledních deset jezdců by bojovalo o pole position. Jezdilo by se s libovolným množstvím paliva a pro víkend by měl každý jezdec sedm sad pneumatik. Pouze je navržena podmínka, že kvalifikace a závod musí jet na stejné směsi.
Druhá polovina startovního pole by si mohla zvolit strategii až před závodem, první polovina by si ji musela zvolit už před závěrečným 30minutovým dílem kvalifikace. Projeté palivo by bylo před startem dotankováno.
V závodě by bylo možné měnit pneumatiky dle potřeby a strategie, ale tým musí vystačit pouze se 14 mechaniky a jednu pneumatiku může podle nového návrhu měnit jen jeden mechanik. FIA navrhuje zákaz předehřívání pneumatik v pláštích.
Stáje by neměly mít k dispozici náhradní vozy, pouze náhradní šasi a součástky pro případné opravy.
V pátečních volných trénincích už se nepočítá s výhodou šesti nejslabších týmů při nasazení třetích vozů.
Před závodem budou jezdci absolvovat představovací show pro diváky.
Foto: McLaren Mercedes