FIA bojuje za radikálne zníženie nákladov

Jozef Smrtník, 13. září 2005, 21:52 Google+

Trend najvyššej motoristickej kategórie smeruje do vysokých nárokov na financie a tomu chce FIA zabrániť.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault ČR

Sdílejte článek

Rok 2008 má pre tímy F1 znamenať novú dimenziu, ktorá má zabezpečiť atraktívnosť najmä z pohľadu vyrovnanosti štartovného poľa. Jedným z bodov nových pravidiel je trend radikálneho zníženia nákladov tímov.

V súčasnosti míňajú vrcholové tímy zhruba 300 miliónov eur ročne. Snahou je znížiť náklady minimálne na tretinu tejto hodnoty. FIA chce naďalej podporovať filozofiu pôsobenia továrenských a súkromných tímov.

Práve na vysoké náklady doplácajú súkromné tímy, ktoré boli aj v poslednej dobe nútené seriál F1 opustiť, alebo tím predať, ako napríklad Arrows, Prost a posledne aj Jordan a Minardi. Vedenie FIA verí, že trendom znižovania nákladov podporí opäť prísun nových tímov a predstava je mať v štartovnom poli aspoň dvanásť tímov s 24 autami už od roku 2008.

Foto: Renault ČR

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: FIA bojuje za radikálne zníženie nákladov

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Klien, Christian

Klien preteká do konca sezóny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud