DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Ano oficiálně Vettel ignoroval týmovou režii. Ale pokud ti něco říká strategie, tak musíš uznat, že tým Webbera podtrhnul. Webber byl jasně v čele závodu a závod s náskokem kontroloval. Vettel byl druhý. Oba piloty čekaly poslední pitstopy. Pokud tým opravdu chce, aby vyhrál ten, který jezdí první, koho zavolá k výměně gum jako prvního??? Podle mne toho, kdo je ve vedení. (Okno pro návrat na dočasně druhém místě tam bylo).Zajímal by mne důvod včasnější zastávky Vettela. V rádiu nebyla ani zmíňka o nějakých potížích. A fakt, že Vettel dostal nejměkší sadu a Webber tu nejtvrdší, též o něčem vypovídá. Mně vůbec nejde o to, že Vettel zvítězil, když něco nertespektoval. On zvítězil, proto, že tým chtěl, aby vyhrál a udělal pro to maximum. A komedie, klterá se odehrála expost, už jenom dokreslila celou tu pokryteckou frašku. Horner tvrdil, že si to s Vettelem vyříká a po tomto "vyříkání" Vettel prohlásil, že by to udělal znovu. A hned v Číně Webbera zařízli znovu (jak jsem po Malajsii předpokládal), aby se s Vettelem nepotkal na dráze. A pak už mu nakládali pořád, když se Mark netajil úmyslem odejít.
Jo a ještě poznámka, Vettel přepnul do závodního režimu v momentě, kdy byl Mark u mechaniků. Jak to věděl? Nebyl náhodou informovanější týmem, než Webber?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Problém v Malajsii 2013 bylo Vettelovo ignorování svého závodního inženýra a respektive i Hornera. Měl za úkol stejně jako Webber přepnout motor do úsporného režimu a v klidu jistit double. Jestli si to správně pamatuji, tak pár kol takto kroužil a díky měkčím a novějším gumám Webbera pomalu stahovat. Ucítil krev kořisti, tak přepnul motor zpátky do výkonnějšího režimu a Webbera zařízl.
Není to OK, ale stává se to. Dokonce i chápu, proč to piloti dělají. Ale trochu mě potom vždy zklame to, jak to řeší šéfové stáje. Tehdy byl Horner celý v ohni a nakonec z toho bylo jen údajné tytyty, kdy u toho byl dokonce i Helmut. Nevím proč, ale mám takový pocit, že by to tehdy bylo lepší bez Helmuta. Ale je pravda, že to zvládli asi lépe než jejich kolega z konkurenční stáje. Webber kvůli tomu nezpůsobil žlutou fázi v kvaldě, když měl Vettel rozjeté rychlé kolo. 12

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Heleme se. Helmut se nám po roku a půl probral. 12
Kdyby se raději věnoval svým jezdcům. Minimalně týden trvalo, než před novináři procedil mezi zuby pochvalu Gaslymu k vítězství v Monze. 02

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Nauč se číst a nebudu ti muset pořád a donekonečna vysvětlovat vysvětlené. Ale to je tvoje normální taktika diskuze, vybírat si jen určité věci, vytrhnout z kontextu a stavět na nich své argumenty.
Kde jsi vzal, že by Webbera Vettel dojel o kolo později? To je pitomost na entou. Mark měl 4,5 sec. náskok o který ho tým s Vettelem připravili dřívějším pitstopem. Webber na přání týmu jel v úsporném režimu a byl týmem ujišťován, že zvítězí (multi21). Zatímco Vettel do toho šlápl a náskok smázl během jednoho kola.Za normálních podmínek 4,5 sec. nelze smáznout za jedno kolo u stejně výkonných aut. To dává logiku pouze pokrytcům.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jaký je prosím rozdíl mezi znevýhodněním jednoho a zvýhodněním druhého? Já myslel, že když zvýhodním jednoho, tak tím automaticky znevýhodním toho druhého. Já nevím, jestli sis z toho vytvořil nějaký jiný význam toho slova, ale řekl bych, že se to běžně chápe stejně, jako to chápu já.
Jestliže někomu nedáš novinky na jeho vůz a kolegovi ano, pak je kolega zvýhodněn a ten jezdec znevýhodněn. Není to v žádném rozporu a je to normální všude. 13
A Malajsie? No kdyby to udělali, jak navrhuješ, dojel by Vettel Webbera asi o kolo nebo dvě později. Webber jezdil pomaleji a byl k tomu naprosto normální důvod. Mark měl totiž tvrdší a staré gumy, zatímco Vettel měkčí a nové. A proč nedostal Webber měkčí a nové? No protože v kvaldě projezdil o 1 sadu gum víc. Není na tom nic znevýhodňujícího. Naopak, byli jsme svědky týmové režie ve prospěch Webbera, kterou ovšem Vettel ignoroval. Není potřeba žádných konspirací a pokrytectví, je to čistě racionální.
Od té doby jsem nečetl jediný názor nikoho z F1, který by v tom viděl tvoji teorii. Pořád jsi tvrdil, že to časem Mark napráská a uvidím. Vydal knihu, milion rozhovorů i kritických k RB a není tam o tom žádná zmínka. Asi loajální zaměstnanec až za hrob. V této souvislosti si pouze rýpnul v Top Gearu do Vettela ve smyslu, že asi tehdy ztratil sluch. Nevím proč to plácá, pokud si myslí, že Vettel jednal na příkaz týmu? Zase z nějakého pilota děláš nemyslícího idiota? 03

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Typický Mike17. Jasně píšu, že znevýhodnění a zvýhodnění, jsou pro mne dvě různé věci. A ty tu plácáš cosi o zvýhodňování. Však taky jsem se s tebou nikdy nepřel o tom, že odcházející pilot nedostával potřebná data či novinky. Nebo jo?
Ale Malajsie 2013 je pro mne důkaz pokrytectví pánů Hornera a Marka, stejně jako všech, kdo je obhajují, tedy i tvého. Já ti přesně povím, co stačilo. Stačilo, aby RedBull dodržel běžnou šablonu pitstopů pro pilota, kterého chtěli za vítěze závodu. Kdyby Webbera zavolali k výměně gum před Vettelem, tak ho nikdy Vettel nedožene, během jeho pozdního pitu. Jednak by na to neměl materiál (sjeté gumy) a druhak, by Webber mohl reagovat. Kecy okolo jsou jen zoufalá obhajoba jejich pokrytectví.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Helmut je spíš tvůj guru, než můj. Když se podíváš do diskusí, klidně se vsadím, že ho cituješ víckrát, než já. 12
Nevím co chceš řešit. Když pilot ze stáje odchází, tak je celkem běžné a logické, že se nezasvěcuje do novinek v technologiích (které by mohl přetáhnout do nového týmu) a nenasazují se mu ty novinky ani na jeho vůz. Nikdy se tím netajil ani RB a Helmut, minimálně v roce 2014 to veřejně přiznávali.
To jsem nikdy nerozporoval a ani to, že jedničky jsou nějak preferovány. Rozporoval jsem tvé výmysly, jak se někomu způsobují úmyslně poruchy na jeho autě, případně že se pro dvojky vyvíjí za miliony speciální auta, aby se za ty milionové platy plácali dvojky jen tak pro radost šéfa na konci pole. 13
A Malajsie je krásný příklad. Webberovi hlásili do radia, aby jel rychleji, přezuli ho v rekordním čase, Vettelovi celou dobu hlásili, že má zůstat na druhém místě, aby Webbera podle tebe vlastně zpomalili a dostali za Vettela v těsném souboji, který silně smrděl kolizí a vypadnutím obou. Přitom by k výměně pozic stačila hláška o šetření motoru Markovi, nebo ho prostě přezout o vteřinu pomaleji. Tohle dává smysl pouze tobě a nikoho jiného z F1 tohle nenapadlo za celých těch 8 let. A ty se divíš, že i Helmutovi věřím víc, než tobě? 13

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Právě že, když jsem se opovážil jeho vyhlášení rozporovat, byl jsi ty prvním, kdo se ho zastával s argumentací, že věříš rozhodně více lidem přímo z F1, než nějakým diskutujícím. Tak jak to tedy je? Pouč mě.
Dějí se takové věci, jako je znevýhodňování jednoho pilota na úkor druhého v týmech F1, nebo ne? Sám tvůj guru o tom jasně píše, jako o faktu, kde si pouze není jistý výší, či velikostí onoho znevýhodňování. Má se mu tedy věřit jenom někdy (když se to zrovna Mikovi17 hodí do krámu), nebo vůbec, či stále?

Mě samotného zaujal fakt, že mluví o "znevýhodňování", nikoliv o zvýhodňování kolegy. Což jsou podle mne dvě různé věci. Házení klacků pod nohy, není totéž, jako třeba upřednostnění jednoho pilota v dodávce novinek. Já vím, že se to v F1 děje a mnohokrát jsme se spolu o tom přeli. Tys vždycky tvrdil, že konkrétně lidé z RedBullu nejsou tak hloupí, aby záměrně poškodili jednoho svého pilota (např. Malajsie 2013). A ejhle, sám velký poradce podobné praktiky, na základě svých zkušeností, shledává i u své konkurence Ferrari. 13

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak, že Helmuta bereš vážně pouze ty. 13

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Helmut Marko spekuluje o znevýhodňování Vettela u Ferrari??? Tak to je pro mne novinka. Já tu jsem neustále přesvědčován, že něco takového se v týmech, jako je Ferrari, či Red BUll neděje a nikdy nedělo!!! Tak to jsem zvědav, jak se k tomu postaví zdejší odborníci z řad diskutérů, zvláště ti, k,teří většinou papouškují Helmutovy názory?! 18

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Jako nerozporuji že máš pravdu, ale na druhou stranu na co oni mají ze své pozice jiného útočit?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Souhlas, ale v tom není sám. Myslím, že Mclaren, Renault nebo Ferrari v posledních letech těch útoků taky pár vyhlásili. 03
Sponzory nenalákáš na to, že chceš jezdit vzadu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jinak Marko by si měl zamést před svým prahem.... takže koště ne, bude potřeba wapka. 11

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jo je to tak.....na druhou stranu, on potřebuje přilnavost na zadní časti monopostu a tu neměl. Jeho přemíra snahy, to prostě kazila. A hlavně Leclerk vypadá ne kuwa dobrýho pilota. Ten nám ještě něco ukaže....

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jeho pověstné útoky na titul baví dodnes. 12

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel to v tom Ferrari pořádně zbabral. Z jeho četných chyb by ho mohlo vysekat jen auto o třídu jinde (jako měl v jejich éře v RedBullu) a to proti Mercedesu nešlo čekat. Nakonec nebylo k zahození vidět jeho loňské výkony v průměrném autě, myslím že se shodneme že to byl jeden z nejhorších jezdeckých výkonů vůbec. Tohle od špičkového jezdce prostě nečekáte a bojoval hodně bezzubě.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No často mluví Helmut z cesty, ale tentokrát souhlasím.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
No s Checem v RB je to velký otazník, myslím že bude odvádět práci minimálně jako dříve Daniel Ricciardo. O hodně lepší pro něj pozdější start v Bahrajnu než v Austrálii. Těžko říct jaká bude celková "harmonie" vztahů mezi ním a zbytku RB ( Verstappen, Helmut, Horner, akcionáři...). Jinak teď Sainz - Leclérc a hlavně Ricci - Norris se na veřejnost prezentuje až neuvěřitelně pohádkově "harmonickým" kamarádským vztahem. Aby jím nakonec přece jenom "nebouchly" saze 12 12 12 a rozdrtili je právě dvojice VER - PER, která v osobních vztazích sice nic moc ale na trati absolutně sehráni zkušení profíci 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
proč ne? Nepřijde mi to mimo mísu že by bylo pro "syna" dobrá image že jezdí vyrovnaně se "4násobným" už jen kvůli "náhodám", taktikám, novým dílům, atd. Však jsme viděli jak se tým občas choval k svému oblíbenci Checovi, tak proč by nezařezávali nově příchozího Sebíka? Ten tým má pevně v rukou papa Stroll, a koho chleba jíš, toho píseň zpívej! A toho zas např. nebude štvát ztráta nějakého místa v PK, ale hlavně že jeho kluk dobře vypadá ..... 02 10

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama