DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 5 lidé)
12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Situs
12:47 09.01.2021 88.102.38.XXX
Něco navrch měl RedBull v jejich éře nesporně každý rok, můžeš se bavit leda tak o tom jak moc. Vettel měl tehdy v technice prostě výhodu. Ve Ferrari musel ukázat více aby se radovali ale ...... prostě to těžce nestačilo a ty chyby Vettela se na tom výrazně podepsaly. Sebevědomí a komfort se na tom nakonec určitě taky podepsaly, opřít se o dominantní auto jako měl v RedBullu určitě mentálně hodně pomáhá a to zejména když uděláš chybu. Třeba v tom roce 2018 ta výhoda Ferrari v první polovině sice byla ale docela malá a ty chyby Vettela je hodně srazily a oni to věděli. Díky tomu to měl v druhé půli Hamilton už poměrně snadné protože tu první přežil perfektně a v té druhé se už o sebe a tým mohl plně opřít. Prostě na rozdíl od Vettela získával maximum možného kdežto Vettel svými chybami rozdával body. To se nedá popřít.
Mike17
11:55 09.01.2021 185.149.130.XXX
Je mi jasný, že když udělá podraz Vettel, je to úplně něco jiného, než když udělá podraz Leclerc nebo Webber. Stačilo to napsat takto a mohl sis ušetřit dlouhé vymýšlení.
Vettel taky chtěl prostě závodit a Webber měl dost času přepnout nastavení motoru na vyšší výkon. Což taky udělal. Je to stejné, jako to co udělal Webber předtím v Silverstone. Ale chápu, že když jde o Vettela, vždy si něco najdeš.
Vettel taky chtěl prostě závodit a Webber měl dost času přepnout nastavení motoru na vyšší výkon. Což taky udělal. Je to stejné, jako to co udělal Webber předtím v Silverstone. Ale chápu, že když jde o Vettela, vždy si něco najdeš.
Situs
11:46 09.01.2021 88.102.38.XXX
Ty srovnáváš brzký pokus v Bahrajnu 2019 zdržovat Leclerca za Vettelem s útokem Vettela na Webbera který měl na příkaz týmu snížený výkon motoru? Tvl mysli! To první mělo jen slepě pomoci Vettelovi na úkor týmu kdežto v tom druhém případě Vettel dostal neoprávněně výhodu dřívějšího přezutí na úkor Webbera a ještě dostal příkaz snížit výkon motoru že se tak dojede. V prvním případě chtěl Leclerc prostě závodit v tom druhém Vettel jen zákeřně využil situace. Na Maxovi alespoň kvituji že když na to přijde řekne prostě NE a jede si to svoje parťák neparťák a všichni vědí že s ním nepočítáš. Vettel se tváří jako týmový hráč ale když přijde na lámání chleba jde jen o něj. No to je fuk, nemyslím že tobě to dojde. Ano, i dnes mám pro rebélii Leclerca v Bahrajnu pochopení kdežto to s Webberem nebylo korektní a byl to na něj podraz. Ty o schopnosti objektivního posouzení fakt raději nepiš Dál to s tebou rozebírat fakt nehodlám, na to už jsi se tu za ta léta svou demagogií příliš odepsal
Mike17
10:41 09.01.2021 185.149.130.XXX
"...jenže Vettel tam předvedl jak tým je víc než jednotlivec a přidal svůj podraz"
Hezký to číst od někoho, kdo se radoval v Bahrajnu 2019 z toho, jak leclerc neposloucá příkazy týmu a že si nenechá sr.t na hlavu.
Nicméně v Malajsii neposlechl příkaz týmu asi půl roku po tom, co stejně neposlechl Webber stejný příkaz a útočil na Seba.
Stejně tak neposlechl Seb na konci sezony 2019, když to samé ignoroval kolega předtím.
Je vidět, že někdo si podle tebe na hlavu sr.t má nechat, a někdo nemá nechat. Typická objektivita.
Hezký to číst od někoho, kdo se radoval v Bahrajnu 2019 z toho, jak leclerc neposloucá příkazy týmu a že si nenechá sr.t na hlavu.
Nicméně v Malajsii neposlechl příkaz týmu asi půl roku po tom, co stejně neposlechl Webber stejný příkaz a útočil na Seba.
Stejně tak neposlechl Seb na konci sezony 2019, když to samé ignoroval kolega předtím.
Je vidět, že někdo si podle tebe na hlavu sr.t má nechat, a někdo nemá nechat. Typická objektivita.
Mike17
10:30 09.01.2021 185.149.130.XXX
No super. To co píšeš víceméně potvrzuje to co jsem psal já. Jen časy máš jiné. Já je mám z livetimingu: https://f1.tfeed.net/2013/malaysia
Jsou jen po kolech (jsou tam i časy sektorů) a zaokrouhlené na desetiny:
Po 40 kole měl Hamilton 2,5s ztrátu, v prvním sektoru na Seba ztratil 0,3s a ve druhém sektoru 0,5s. Takže v té době měl ztrátu 3,3s. Z tohoto údaje vycházel RB při úvahách, koho povolat prvního. A nevěděli, že Hamík dostane nejtvrdší směs a tedy se nezrychlí.
Hamilton ve druhém sektoru 41 kola ztratil 0,5s. Ve druhém 42 kola 1,2s!!! (33,3:34,5) a ve třetím dalších 0,7s (40,0:40,7), takže po výměně Webbera měl dokonce 8,2s ztrátu na Vettela. Mezitím se konalo těch tvých 6,5s. Ale brát rozestup až dlouhou dobu po tom, kdy RB musel zvažovat koho povolat je trapný.
Takže je zcela jasné, proč se povolal první Seb. Ikdyž to bylo poprvé během závodu, byl k tomu dobrý důvod a naopak by bylo hloupé riskovat u Seba podseknutí Hamiltonem. Když byly přesvědčeni o tom, že Seb poslechne a v klidu se zařadí za Marka, nebyl nejmenší důvod k tomu, dělat pitstop opačně.
K SVxMW:
Po 41 kole ztráta 4,2s. První sektor 42 kola zajel Vettel o 0,2s rychleji (25,8:26,0), druhý o 0,5s rychleji (34,2:34,7). Mně z toho vychází, že na začátku posledního sektoru před pitstopem měl náskok 3,5s. Je to údaj ze stejného místa jako u všech, ne opsaný z obrazovky z nějakého místa, kde je zrovna největší rozestup během okruhu.
A ke gumám:
Je to přesně, jak jsem psal. Seb dostal novější a měkčí směs. To byl taky důvod, proč byl rychlejší než Mark a to je dobrý důvod k tvrzení, že by Vettel Webbera dojel a předjel tak jako tak. A proč nedostal Mark měkčí sadu jsem napsal. To, že se startovalo na přechodných na tom nemění vůbec nic. Podívej se, kolik těch suchých sad použili. I dnes, kdy se mění jednou nebo dvakrát používají v závodě ojetou sadu. Tak co je divného na tom, že jim zbyde jen ojetá v závodě o 4 pistopech i přesto, že se začínalo na mokrých??? Ani Webber nijak nerozporoval, proč dostal nejtvrdší. Čím to? Že by dobře veděl, že si bílé ojel v kvaldě na stintu, který Vettel vynechal?
Takže k tvé poslední větě. Ano, Hamík ztrácel 6,5 a pak ztrácel víc a víc (v předposledním kole asi 14s). Ale to všechno až po výměně. V době, kdy zajížděl k pitstopu měl Hamík 3,3s a chvíli předtím jen 2,5s, nikoliv 6,5s. Takže vymýšlíš si ty.
Jsou jen po kolech (jsou tam i časy sektorů) a zaokrouhlené na desetiny:
Po 40 kole měl Hamilton 2,5s ztrátu, v prvním sektoru na Seba ztratil 0,3s a ve druhém sektoru 0,5s. Takže v té době měl ztrátu 3,3s. Z tohoto údaje vycházel RB při úvahách, koho povolat prvního. A nevěděli, že Hamík dostane nejtvrdší směs a tedy se nezrychlí.
Hamilton ve druhém sektoru 41 kola ztratil 0,5s. Ve druhém 42 kola 1,2s!!! (33,3:34,5) a ve třetím dalších 0,7s (40,0:40,7), takže po výměně Webbera měl dokonce 8,2s ztrátu na Vettela. Mezitím se konalo těch tvých 6,5s. Ale brát rozestup až dlouhou dobu po tom, kdy RB musel zvažovat koho povolat je trapný.
Takže je zcela jasné, proč se povolal první Seb. Ikdyž to bylo poprvé během závodu, byl k tomu dobrý důvod a naopak by bylo hloupé riskovat u Seba podseknutí Hamiltonem. Když byly přesvědčeni o tom, že Seb poslechne a v klidu se zařadí za Marka, nebyl nejmenší důvod k tomu, dělat pitstop opačně.
K SVxMW:
Po 41 kole ztráta 4,2s. První sektor 42 kola zajel Vettel o 0,2s rychleji (25,8:26,0), druhý o 0,5s rychleji (34,2:34,7). Mně z toho vychází, že na začátku posledního sektoru před pitstopem měl náskok 3,5s. Je to údaj ze stejného místa jako u všech, ne opsaný z obrazovky z nějakého místa, kde je zrovna největší rozestup během okruhu.
A ke gumám:
Je to přesně, jak jsem psal. Seb dostal novější a měkčí směs. To byl taky důvod, proč byl rychlejší než Mark a to je dobrý důvod k tvrzení, že by Vettel Webbera dojel a předjel tak jako tak. A proč nedostal Mark měkčí sadu jsem napsal. To, že se startovalo na přechodných na tom nemění vůbec nic. Podívej se, kolik těch suchých sad použili. I dnes, kdy se mění jednou nebo dvakrát používají v závodě ojetou sadu. Tak co je divného na tom, že jim zbyde jen ojetá v závodě o 4 pistopech i přesto, že se začínalo na mokrých??? Ani Webber nijak nerozporoval, proč dostal nejtvrdší. Čím to? Že by dobře veděl, že si bílé ojel v kvaldě na stintu, který Vettel vynechal?
Takže k tvé poslední větě. Ano, Hamík ztrácel 6,5 a pak ztrácel víc a víc (v předposledním kole asi 14s). Ale to všechno až po výměně. V době, kdy zajížděl k pitstopu měl Hamík 3,3s a chvíli předtím jen 2,5s, nikoliv 6,5s. Takže vymýšlíš si ty.
odin
00:58 09.01.2021 77.240.103.XXX
Já se tady s Mike17 přu už od roku 2010 o tom, že RedBull není férový tým. Že Vettel byl u nich protěžovaným pilotem. A Webbera podráželi kde se dalo.
Já nezpochybňuji, co napsal Mark ve své knize. Jenom si myslím, že sám ani netušil, jak s ním zacházejí. Nebo byl natolik slušný, nebo se za to styděl, aby to zveřejnil.
I mně je jedno, zda jak to mají uvnitř týmů udělané, ale chci, aby ze mne nikdo nedělal blba. Jestliže jedou na Vettela, Hamiltona, Alonsa, Kimiho, Maxe a přiznají to, pak s tím nemám problém. Vadí mi, když se tváří jak dávají oběma pilotům stejnou šanci a pak dělají podobné věci. A diskutující jim na to skáčí a obhajují jejich bludy. Na Netflixu je seriál o Formuli 1 "Drive to survive" a je tam docela pěkně ukázáno chování Hornera.
A co se týče Mercedesu, tak ti dávám za pravdu. Ostatně, kdybych zalovil v paměti, taky bych pár konfliktů vylovil...
Já nezpochybňuji, co napsal Mark ve své knize. Jenom si myslím, že sám ani netušil, jak s ním zacházejí. Nebo byl natolik slušný, nebo se za to styděl, aby to zveřejnil.
I mně je jedno, zda jak to mají uvnitř týmů udělané, ale chci, aby ze mne nikdo nedělal blba. Jestliže jedou na Vettela, Hamiltona, Alonsa, Kimiho, Maxe a přiznají to, pak s tím nemám problém. Vadí mi, když se tváří jak dávají oběma pilotům stejnou šanci a pak dělají podobné věci. A diskutující jim na to skáčí a obhajují jejich bludy. Na Netflixu je seriál o Formuli 1 "Drive to survive" a je tam docela pěkně ukázáno chování Hornera.
A co se týče Mercedesu, tak ti dávám za pravdu. Ostatně, kdybych zalovil v paměti, taky bych pár konfliktů vylovil...
GRAHAM
23:51 08.01.2021 109.81.213.XXX
Chlapi, abych pravdu řekl, je mi to jedno.... RB není férovej tým a to se ví , ač je jasný, že to je někdy těžké, když jde o tolik. V té době to bylo vše o sobectví.....bylo to v DNA F1 zakořeněné velice hluboko. To se teď mění....Mercedes měl a má štěstí , že ty dvě auta soupeří jen mezi sebou. Jinak by tam bylo taky více komedií....to je z logiky věci dané.
Situs
23:45 08.01.2021 88.102.38.XXX
Jenže to je ten postoj RedBullu, s preferovaným jezdcem nechtějí jít ani do bitvy bez ohledu na pravdu či objektivitu. Je to nefér, z tohoto pohledu je jízda na druhém sedadle RedBullu ztrátou času a každá šance vypadnout někam jinam by se měla brát za pačesy, viz Ricciardo. Jinak je to o tom kolik z tebe RedBull mentálně vyždíme protože úšklebek od nich pocítíš ať už jedničku neporazíš nebo porazíš nebo třeba i když tě sejme.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek