DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Takže chceš ukázat data, kde se auto řídilo samo? 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak ozval jsem se, protože ten tvůj post byl psaný na mne. A nehraj si na to, že ne. 03
V roce 2010 se událo Markovi co? To myslíš to křídlo, se kterým Mark ten závod vyhrál? Čiré utrpení. Jako rozhodnutí to bylo "zvláštní", ale jestli to bylo důvodem Webberovy "stávky" v Silverstone, pak musel očekávat, že to nezůstane bez odvety. A trestat Vettela za stejnou věc, za jakou netrestali Webbera připadá férové asi jen tobě.
A jestli byl Ricci příkladem Helmutova neoblíbence, rád bych připomenul jak s tím neoblíbencem bylo jednáno v roce 2014, hlavně v porovnání s tím Helmutovým mega oblíbencem. 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jone, já jsem nepsal, že za vše mohl pouze tým. Ale, že tým nesmyslně změnil strategii posledních pitstopů, kdy povolal nejprve Seba, který dostal měkší pneu, čímž mu umožnil undercut. Jak už tu bylo psáno, F1 je o sobeckosti a já se Vettelovi ani tolik nedivím, že si šel pro vítězství. To jsem kdysi psal i MIkovi. Pokud multi21 opravdu znamenalo to, co tvrdí Horner, pak bych očekával, že neuposlechnutí týmového "rozkazu" bude mít pro Vettela následky. A místo toho hned v Číně nenatankovali a špatně přezuli Webbera. Nevěřím a nikdy neuvěřím, že to byl pouze Vettelův úlet. V tomhle týmu se s Helmutovými neoblíbenci nehraje fér a Ricciardo je toho jasným důkazem.
Co se týče Brazílie, tak tam se vše událo hned po startu a i malé dítě, které sleduje F1 alespoň rok uzná, že v té mele tolika vozů je to těžké v prvních zatáčkách uhýbat a občas k nějakému kontaktu, nebo nedání dostatku místa dojde.
Zkus si pustit Brazílii. Vettel podělal start a propadl se na šesté, sedmé místo Webber byl daleko od něho. Tohle prostě není pravda.
Můj původní koment byl k tomu, že Helmut Marko předjímá jakési znevýhodňování Vettela u Ferrari. Oni, kteří pravidelně znevýhodňovali a nadále znevýhodňují všechny piloty, kteří dělají "křoví" Markovým chráněncům, spekulují o zacházení s piloty u jiných týmů. Samozřejmě, že se první ozval neochvějný ochránce způsobů dr.Marka Mike17.
Znevýhodňování není o jednom závodě, ale je to systematický jev. Proto také píši o návaznosti na Čínu a další závody v sezónách.
A ještě jeden postřeh. V momentě, kdy začneš rozebírat údajné křivdy a psát o pomstách, se nikam nedostaneš. Ty křivdy se totiž děly i opačně. Tak že chlapci začněte v roce 2010. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Krásný. Takže i přesto, že byl podle tebe Button matlák, co dostával běžně od Hamíka kolo, tak získal 3 vítězství a přispěl ke stejnému počtu, jaký měl RB. Kolik by asi získal, kdyby podle tebe takový matlák nebyl a jezdil ještě líp? Víc jak dominantní RB? 12 12 12
Aneb jak si zase nas.at do vlastního hnízda. 12 12 12
Rád bych viděl data, že měl RB rychlejší techniku. A prosím ne zajeté Vettelem a ne z kvalifikace. Tak a tím diskuse opravdu skončí. 12 12 12

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nevím o tom, že by se v Brazílii stalo něco zásadního. Po startu mu tam Mark nenechal moc místa a Seb ztratil několik pozic. Viz začátek odkazu:
https://www.formula1.com/en/video/2020/4/Brazil_2012__Vettel's_fight_through_the_field.html?fbclid=IwAR2a_9YrjGpD6JS1LJDw9qWtYFAlem_CkTVpjOEk2-sr5Lk76vmI6lI2SG0

Během závodu ho ale Mark pustil. Jestli něco v Sebovi bylo, tak asi Silverstone 2012, kdy Mark ignoroval příkaz týmu a útočil před koncem na Seba. A komentoval to slovy, že je v F1 proto, aby závodil a ne poslouchal příkazy. Tak Seb taky neposlouchal příkazy a závodil. A jistě jejich vztahy nebyly nejlepší. Když Marka předjížděl Alonso, tak zůstal klidně ve stopě a ani se nepokuil bránit. Když ho předjížděl Seb, pak z toho byly urputné souboje, jako v Turecku nebo Malajsii. Někdy to vypadalo, jako by byl Mark kolegou Alonsa a scvhválně zpomalil, aby dojel Alík aspoň za Vettelem, když už ne před ním.
12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Přesně. Neměl důvod to brát na sebe a vzít tím na sebe i negativní reakce celého světa. Skoro všichni ho za to odsoudili a trvá na tom dodnes, ikdyž už 6 let nejezdí za RB.
A žádán byl asi milionkrát. Prostě nechtěl jet na nějaký ekorežim, chtěl vyhrát.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
P.S. Tak jsem si to rychle hodil do stejdy Gůgla a první mi vyskočil rozhovor s Hornerem na toto téma přímo na ofiko stánkách F1. Horner tam docela jasně vysvětluje, proč se tak stalo. Že se Vettel v Brazílii 2012 roztočil a titul si zajistil tou šílenou stíhací jízdou si pamatuji dobře. Ale za ta léta (jestli jsem to vůbec postřehl i tenkrát v závodě) se mi minimálně z hlavy vypařilo, jak se to stalo. Webber s Vettelem bojoval a skřípl Vettela mezi boxovou zídkou a jím, kdy Vettela poté trefil Bruno Senna a naštěstí ho pouze roztočil. Dokážu pochopit, že Vettel to bral jako pomoc Alonsovi ze strany Webbera. Jejich přátelský vztah byl všem znám, tak si v Malajsii prý šel pro odvetu.
Tým mu tu situaci značně ulehčil, o tom žádná. Ale jestli to ve Vettelovi vřelo (a to věřím, že stále ano), tak se mi ignorování týmového příkazu z jeho strany zdá ještě více logické. Podle všeho se na situaci z Brazílie odvolal i na té schůzce a mohl to jednoduše podložit tím, že Webber tehdy také nekopal za tým, když svým zbytečným manévrem málem daroval Alonsovi titul.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Souhlas. Pochybuji, že zrovna Vettel by dobrovolně vzal nějakou chybu na sebe. Ten, který má občas blikance alá Baku 2017 nebo Turecko 2010, kdy je s trochu nadsázky schopen obvinit z kolize i ty piloty, kteří ten den byli na okruhu přítomni jako třetí jezdci.
Nepopírám to, že ta strategie mu nahrála do karet, ale zároveň si dovolím říci, že v eko-režimu motoru by se Webberovi možná přiblížil, ale nepředjel by ho.
Musel bych si ten závod pustit znovu, jak to udělal Odin. Ale jestli si to dobře pamatuji, tak Vettel byl týmem opakovaně žádán k navrácení pozice.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Já bych v tomto opravdu nebyl až takový konspirátor. Podle mě to bylo v zájmu pojištění double a tak to bylo prezentováno i Webberovi. Vettel té situace zneužil ve svůj prospěch. Něco ve stylu pusť kolegu před sebe, protivníka zkusí předjet on. Když to nevyjde, přepustí pozici zpět a ten tak neučiní. Pravdou je také to, že z té situace měl vrásky Horner. Marko si mnul ruce, jak se to hezky povedlo a i proto si potom šel na onu schůzku též. Což byl dle mého mimo jiné důvod, proč Vettel ze schůzky přišel odhodlaný to klidně zopakovat. Být tam pouze Horner, tak si opravdu nemyslím, že by si tak vyskakoval. Ono se to nyní děje i s Maxem. Asi je to tím, že Marka s Matesem pojí nějaké dlouholeté přátelství. Nedovedu si jinak vysvětlit, proč poradce týmů > týmový šéf A týmu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Ano McL měl 7 vítězství, ale kde byl Button x závodů, kde dostal kolo od Hama víme všichni, krom tebe, ono je důležitý mít taky stabilní výsledky. RB měl jednoznačně rychlejší techniku než Ferrari, přesto Alonso prohral o 3 body, tím ta diskuze končí, o 2010 ani nemluvě.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
O průměru nikdo nemluvil. A třetinu výher měl i Mclaren. Tak který z nich byl tedy dominantní??? Napadlo tě, co znamená být dominantní? Že třeba význam toho slova vylučuje aby byli dominantní 2 vozy? 12
A díky neschopnosti pilotů třeba nemělo třetinu vítězství i Ferrari a mohlo být dominantní. 12 13

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
A jak psal Situs můžeš se bavit o tom jak velká výhoda byla RB oproti zbytku pole, ale tu vyhodu nezapřeš obzvlášť ve srovnání Ferrari vs RB

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Vidím, že ti to stále nedochází

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Tvoje zoufalost a ukazka neschopnosti pilotů RB přeměnit to na něco víc, ale mít jako tým výher jako třetinu sezony rozhodně neukazuje na průměrný auto 11

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Fakt nechápu, čemu na tom nerozumíš. Kromě toho, že bylo naprosto logické a rozumné, v jakém pořadí je povolali, jaké gumy dostal Mark i proč nikdo nijak Seba nepotrestal je tu jeden argument nadevšechny. Kdyby chtěl RB protlačit Vettela k vítězství, byly mnohem jednodušší a bezpečnější důvody, jak to udělat.
1. Nemuseli Markovi říkat, aby zrychlil. Neměl by 3,5s náskok a tedy by Seb vyjel bezpečně před ním.
2. Marka přezuli ve fantastickém čase, jednom z nejlepších celé sezony a o 0,2s rychlejším než Vettela. Proboha proč to dělali? Stačilo mechanikům říct, ať si dají záležet a 4s jsou v pohodě. Marky by vyjel 1,5s za Sebem. Bylo by hotovo.
3. Marka mohli povolat do boxů o kolo později. Opět by Mark vyjel 1-2s za Sebem.
4. Mohli mu nasadit špatné kolo, nebo špatně dotáhnout. Sám jsi tvrdil, že mu to schválně dělali. Proč ne v Malajsii?
5. Mohli mu říct, že musí šetřit palivo a dojet na půl plynu, ne ho zrychlovat.

Všechno to udělali tak, že z toho byl souboj kolo na kolo skoro 2 kola místo toho, aby to udělali tak, aby se ti dva na trati nestřetli.
Našel bych klidně další možnosti. V podstatě věci, které jsi celou sezonu přisuzoval úmyslu potápět Marka. Jen nějakou záhadou nic z toho neudělali v závodě, kde šlo Sebovi o 7b a v případě kolize, která akutně hrozila, o 25b. V době, kdy neměli tušení, jak se sezona vyvine jestli nepřide kvůli 7b (25b) Seb o další titul. Ale podle tebe to vše dělali v době, kdy Mark Vettela vůbec nijak neohrožoval, ztrácel na něj skoro 200b a darovali body Sebovu jedinému konkurentovi v boji o titul. Navíc se tím připravili o double v sezoně, který RB "díky" Markovi nikdy nezískal. Proč by to Markovi měli dělat úmyslně nechápu dodnes. Není k tomu jediný racionální důvod. Vztahy měli dobré a mají dodnes, Mark nebyl Sebovou konkurencí od konce roku 2010. Ale když k tomu ten racionální důvod měli, tak ho pustili do nervydrásajícího souboje mezi oběma jen tak pro zábavu? Sorry, ale ve skrytu duše tomu nemůžeš sám věřit. I přes tvou vyslovenou nenávist k RB. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak si ten livetiming pusť, odkaz jsem ti dal. Náskok byl pouze 3,3s. Stačí chvilka zdržení v boxech a přišli by o druhé místo. Že 3,3s nemusí být moc nakonec ukázal sám Seb, když smáznul 3,5s Marka. A nějaké šetření si nechte od cesty. Mark pořád jezdil časy kolem 1:41. Prostě Seb vyjel rekordní sektory, což máš na livetimingu vyznačeno fialově. A nejen rekordní, ale když to srovnáš s Hamíkem taky na čerstvě vyměněných gumách, zjistíš, že mu Seb dal víc jak 2s na kolo. hamíkovi, ne nějakému "zpomalenému" Markovi. To je prostý důvod, proč se Markových 3,5s rozplynulo. Nebylo to žádným zásahem týmu u Marka, na něj Seb najel míň, jak na Hama.
S Monakem je to trapný. Já na rozdíl od tebe nevyznávám, že se musí vždy jet za stejného pořadí. Podle mne je logické, aby se zajíždělo podle situace na trati nebo stavu gum pilota. Nakonec i ty jsi si několikrát stěžoval, že Kimiho nechali moc dlouho na trati a v Monaku ti najednou vadí, že nechali moc dlouho Seba. A v obou případech je to podraz na Kimiho.
A pokud jde o zatočení se Sebem, bylo tu zmíněno, jak jednali právníci obou stran. Nevidím žádný důvod, proč by s ním měli zatočit. Za prvé to samé udělal několik měsíců předtím Webber a nijak s ním RB nezatočil. Tak proč měli se Sebem ano a s Webberem ne? A za druhé potřebovali titul. Kdo jim ho mohl zařídit bylo jasné z předchozích 4 let. Vettel 1xdruhý a 3x první. Webber 2xtřetí, 1x čtvrtý a 1x šestý. Zatímco Vettel získával tituly, Webber nedokázal ani jedinkrát porazit piloty ostatních stájí a skončit s údajně naprosto dominantním vozem druhý. Poslední sezona před Malajsií skončila tak, že Vettel získal titul a Webber skončil až šestý s více jak 100b ztráty. Zakázat Vettelovi jet, by tedy udělal jedině prostoduchý magor. Připravili by se jedině o titul 2013. Tvé výmysly o poškozování Webbera nemá smysl brát vážně. Ostatně ani sám Mark to nikde netvrdil. To mluví za vše. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Kontinuita a dominance jsou 2 různé pojmy.
Označit za dominantní auto se kterým jeden pilot vyhraje titul o 3b a druhý skončí až 6-tý je zoufalost.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tak předně, časové údaje (odstupy) jsem opsal z tabulky, která se objevila na obrazovce před posledními pitstopy. Předpokládám, že ty rozdíly byly vždy měřené ve stejném bodě. Po Vettlově předjetí Hamíka nebylo na obrazovce nikde zřejmé, že by se mu nějak přibližoval. Spíše naopak. Čímž tedy nechci zpochybňovat livetiming. Jistěže před zatáčkou se přiblížil a na výjezdu zase vzdálil. Ale nebylo to nic tak dramatického, z čeho by měl mít tým vítr.
Jenom mě tak napadá. Když v Monaku Ferrari podle tebe údajně pokrývalo pitstop RedBullů, přišlo ti naprosto logické, že povolali do boxů vedoucího pilota Kimiho, což umožnilo Vettelovi ho podseknout a vyhrát. V Malajsii ti ovšem první pitstop pro vedoucího pilota logiku nedává. Tak hlavně, že to vidíš vždycky férově a vždycky tak, aby z toho měl prospěch Vettel. 02
Kdyby byla pravda, že Vettel podrazil Webbera a celý tým, tak s ním jednoduše zatočí. Jenže to nenastalo. Naopak zatočili s Webberem. Jak jsem si dovolil už tehdá předjímat, že Mark bude jezdit bez paliva a bez kol. Hned v Číně mu RedBull dal pocítit, zač je toho loket, aby se náhodou nepotkal s jejich mazánkem Vettelem na trati.A pak ho drželi v úctyhodné vzdálenosti prakticky dokud neodešel.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
To, že pro tebe to není dominance, neznamená, že to dominance nebyla, continuita ti očividně nic neříká

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama