DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Jestliže bylo dohodnuté, že se závodí do posledního pitstopu, proč najednou tým nesmyslně změnil pořadí přezouvání při posledním pitstopu? Jak píšu, stačilo držet status quo a vše by dopadlo tak, jak údajně tým chtěl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Přesně tohle se tu snažím vysvětlit a obhájit. "Tým RedBull znevýhodnil, podrazil Webbera." Nikoliv JEN Vettel. Protože, kdyby RedBull chtěl, tak by sice prohrál jednu bitvu s Vettelovými právníky, potažmo s Vettelem, ale válku by musel vyhrát.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Úplně lehce. Odstavit Vettela na druhou kolej a jet na Webbera, byla logická volba. 03
Podívej, jak to udělali u Ferrari. Nebo si snad myslíš, že tam už Vettel právníky neměl?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jak si můžeš vytřít zadek s něčím, co nešlo tehdy dělat ? On neměl ve smlouvě že nemůže předjiždět a že má držet pozice. A taky v pravidlech bylo tohle tehdy zakázané.....

Vettel se přizná a tobě to nestačí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Přečti se Weberovu knížku.... i on to tam popisuje a jsou i jiné zdroje. Ani Weber si nestěžuje na pneumatiky. A víš proč? Protože za prvé bylo zcela jasně dohodnuté že se závodí pouze do posledního pitstopu a za druhé , Mark měl ty měkké opotřebované.

A proč ignoruješ Sebova právníka který hned po závodě psal RB , že mu dali příkaz ktzerý nemá ve smlouvě?

Prostě to tak jak ty pišeš být nemohlo....

Jinak ano v RB se politikaří a i se dělají naschvály, v tom máš pravdu..... ale tahle situace nebyla tak jak tvrdíš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Nejde úmysl RedBullu vyloučit a určitě jak říkáš přezouvat jako první byla jasná výhoda a měla patřit Webberovi. Myslím si ale že vzhledem k tomu že to bylo tak zpočátku sezony že tým už se spokojil i s tím že se dojede 2 a 1, jenže Vettel tam předvedl jak tým je víc než jednotlivec a přidal svůj podraz. On se potom snad i omlouval ale pak svými právníky vyf*koval všechny. To že to tým pak nechal vlastně bez postihu dotvrdilo jak se k Webberovi otočili zády a šlus. Pro mě se tým zachoval nefér ať už v tom měl prsty nebo to "jen" nechal přejít, protože tak či onak krutě svým činem či nečinem znevýhodnilo Webbera.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Já si totiž myslím, že RedBull hrál a hraje se svými "druhými" piloty dost velkého "betla". Že je podvádí a lžou jim. Potřebují od nich aby vozili co nejvíce bodů, ale zároveň, aby neobírali jejich preferované piloty (Helmutovy oblíbence). Tak se tváří, že dostávají šance vyhrávat a možná i získat titul (v případě Webbera). Ale v závodech toho pro jejich vítězství zas tolik nedělají, pokud vůbec něco. V Malajsii jeli na jasný double, jenom pořadí nevyhovovalo, možná víc Helmutovi než Christianovi.
Vy zastánci viny Vettela píšete o větším vlivu Helmuta na dění po závodě, než Hornera. A není to náhodou tak, že dr.Marko má a měl větší vliv i před závodem a během závodu???
Pro mne to, co tým říkal a to, co dělal je v přímém rozporu a nedává mi to vůbec žádnou logiku. A přetrvávalo to i v dobách soupeření Ricciardo x Verstappen, až to vyvrcholilo odchodem Ricciho. A od té doby nemůžou najít konkureceschopnou dvojku. Proč asi? Nenapadá tě nic? Protože mně to do skládačky zapadá až moc dobře.

A pokud to dospělo až k hrozbám právníky, tak vám všem garantuji, že kdyby chtěli, tak si s Vettelem během sezóny vytřou zadek. Jenže místo toho hned v dalším závodě to byl Webber, kterému nenatankovali a špatně přezuli vůz...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Podívej GRAHAME, pokud tým chce docílit nějakého pořadí svých pilotů, respektive v tomto případě UDRŽET status quo, pak by se musel strategicky zachovat úplně jinak, než se zachoval RedBull. Nebo ty jsi přesvědčen, že při současné výkonnosti pneumatik je nejvýhodnější přezouvat nové pneu později než konkurent? Že měkší pneumatiky jsou pomalejší než tvrdé? Já ne!!! Vždyť tyhle data jsou závod, co závod zveřejňována Pirelli už deset let. Tak buď Pirelli lže a vše je jinak a nebo se tam hrála špinavá hra do které byl tým RedBull namočen až po uši. Protože, kdyby chtěli Webbera udržet na prvním místě, tak nemusí hlásit žádné multi 21, ale stačilo by jim postupovat dle zaběhlých šablon při zastávkách v boxech. Přezout Marka prvního a nechat ho pár kol navýšit náskok na čerstvých gumách.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jasný, tam jde přeci o ten styl.... 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Samozřejmě a o tom jsem tu celou dobu psal, x lidí včetně místních tu vyčítali Alonsovi u Ferrari bůh ví co, ale nikdy nejezdil tak špatně jako Vettel a v tom je mezi nima obrovský rozdíl, navíc Vettel na sebe dávat obraz toho, že bez dominantního auta prostě neumí. Že z toho vyšlo nějaké vítězství a bedny je k čemu? To má i Bottas

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Je to tak.....RB v závodě imho žadnou roli neměl. Držet pozice bylo jasné a pevné zdělení. SV to porušil....nezávisle na týmu.

Hornewr přiznal, že tým několik dní po malajském závodě obdržel dvoustránkový dopis od Sebova právníka že RB porušil jeho smlouvu tím, že mu dali „nepřiměřený pokyn / týmový rozkaz“, “napsal Webber ve své autobiografii.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ano, Seb skutečně právníky hrozil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Osobně si myslím a načetl jsem o tom hodně věcí, takhle to fakt nebylo. To jen ty to tak chceš vidět....
Seb jel všechno na sebe , byl sobec v té době, byla to pomsta za jinou situaci , viz Brazilie... kterou s Weberem měl a pro změnu Weber ho málem připravil o titul.

Tým RB to takhle fakt neplánoval....

Právníci Vettela a právníci Redbull si hodně dlouho o této situaci psali a navzájem si vyhrožovali a ujasňovali pozice.... jaké kdo má povinnosti.
Dokonce to došlo tak daleko, že Vettel prohlašoval že Multi 21 prý nemám ve smlouvě, tak o co po mne chcete.

Podle informací Hornera to byla pomsta za Brazílii. Řekl mu to po závodě, když si společně sedli v Číně.

Budeš muset změnit názor.... 11

PS : Je ale jasné, že SV měl jinak veškeré výhody a byl tlačen RB dopředu. O tom není sporu.... a je jasné, že Horner se Helmuta bál, takže když pravník Seba napsal RB, že mu dali neopravněný příkaz, sklopil uši.....logicky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jone, nerní to pravda. Koukal jsem se na závod znovu a tým Seba upozornil, že pojede do boxů dřív než Webber. Čili, nikoliv z Vettelovy hlavy, ale tým tuto strategii naplánoval a Vettel provedl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tak že pánové donutili jste mě si GP Malajsie 2013 znovu pustit.
Byl to mokrý závod a startovalo se na přechodných, čili problém s nedostatkem suchých gum asi nikdo neměl. I když Seb ušetřil jednu sadu suchých během kvaldy. Webber vedl od 5. kola. Po celý závod RedBull dodržoval pořadí pitstopů (kdy prvého odbavili vždy vedoucího pilota Webbera. Až na poslední pitstop). Ve 27. kole chtěl tým po Markovi aby jezdil kola za 1,41
Ve 28. kole Vettel požaduje po týmu, aby mu Webbera odstranili z cesty, že je pomalý (rozdíl mezi nimi byl 0,9 sec DRS) Tým odpovídá Vettelovi, aby byl trpělivý a Webbera žádá o zrychlení.
Ve 29.kole Webber poodjel na 1,5 sec.
Ve 32. kole Webber zajíždí k pitstopu s náskokem 1,8 sec.
V 33.kole Vettel pitstop a po výjezdu se dostává až na 3. místo za Hamiltona
34 kolo Webber má náskok na Vettela 3,5 sec.
38. kolo Zajíždí Webber nejrychlejší a má náskok 5,009 na Vettela
39 kolo náskok 4,215 na vettela, který předjel Hamiltona a byl druhý
40 kolo W-V 4,602
41 kolo W-V 4,252
42 kolo W-V 5,726 časové odstupy opsány z údajů na obrazovce
Ve 41 kole hlásí tým Vettelovi, aby příští kolo zajel do boxů. (Což je poprvé v závodě, kdy porušili běžnou strategii vedoucího pilota)!!!
42 kolo Vettel pitstop za 2,7 sec. dostal bílé střední gumy
43 kolo Webber vede s náskokem 20,4 na Vettela a Hamilton je za Sebem o 6,5 sec.
44 kolo Webber jede k pitstopu za 2,5 sec. odbaven a dostává nejtvrdší sadu oranžovou. Vyjíždí těsně před Sebem. Souboj trvá dvě kola. A pak už Webber definitivně souboj vzdal.
Pokud by se jednalo o piloty dvou rozdílných stájí, pak bych to bral, jako názornou ukázku perfektní práce týmu při podseknutí vedoucího pilota. V tomto případě, jde ale o podraz na jednoho z pilotů téže stáje. Tým podseknutí evidentně naplánoval viz. hláška Vettelovi a jeho dřívější pitstop. Webbera zpomalil ujišťováním o multi 21, aby zůstal v šetřícím režimu. A nejspíše také informoval Vettela, kdy bude Mark v boxech, aby mohl přepnout do závodního režimu.
Nikde jsem neviděl přibližovat se Hamiltona. Ten byl 6,5 sec. za Sebem a dál ztrácel.13 Bylo by dobré, kdyby sis přestal vymýšlet ta tvá čísla i události.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To je marný.
Vettel na to byl upozorněn před výměnou, během jeho útoku na Marka i po jeho předjetí.
Slyšel to celý svět. Že dohoda opravdu byla na vítězství Marka potvdil sám Vettel, celý tým i samotný Webber. Celý svět to vyčítá Vettelovi a on se tomu ani leta po odchodu z RB nebrání. A Webber to i po letech prezentuje jako selhání Seba.
Přesto Odin jako jediný pevně věří v to, že všichni lžou a Vettel jednal podle instrukcí týmu. Ale je to asi jediný příklad, kdy se on zastal v čemkoliv Vettela, takže za mne dobrý. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Podle komunikace mezi týmem a jeho závodním inženýrem to bylo nejspíš skutečně z Vettelovi hlavy. Vettel dostal informaci, že jsou na nějaký plán. To znamenalo první jezdec jede první do boxů, po něm zajede ten druhý a pak se dojede v režimu multi 21, na což byl Vettel prokazatelně několikrát upozorněn.
Právě na ten způsob vyříkaní jsem narážel. Jenže ono to nebylo úplně jiné v případě Tota, když to samé udělal Lewis (mám dojem v Bahrajnu 2014). Nico si to uměl vyřídit po svém. Webber byl bohužel až moc slušný. A že ho proto tým a Vettel měli jako otloukánka - souhlas. 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A ještě jednu věc:
Byl velmi dobrý a logický důvod, proč přezuli Vettela prvního. protože 3s za ním jezdil Hamík. To byl totiž důvod, proč Webberovi řekli, ať na to přitlačí. Protože se přibližoval oboum a potřebovali náskok na provedení obou pitstopů. Jel jak šnek a za poslední kolo, než Seb zajel do boxů stáhl Webbera o 0,9s. To je ten rozdíl mezi 4,5 a 3,5s.
Hamík zajel do boxů a pokud nechtěli udělat pitstop obou v jednom kole (což je evidentní nesmysl), tak museli povolat jednoho dřív. A teď byla otázka. Mají kvůli hrozícímu podseknutí zavolat prvního toho, co má náskok 3s, nebo toho, kdo má náskok 7s a tedy Sebovu druhou příčku s nějakou pravděpodobností obětovat? Já nevím, ale mně přijde volba celkem jasná a logická. Webber měl dost velký náskok, aby mu podseknutí Hamíkem nehrozilo. To, že Seb ignoroval příkaz je věc druhá.
Miluju čísla a na nich je vidět, že na tom není vůbec žádný podraz, stejně jako v Monaku 2018. Vše je celkem jasné a logické. A kdyby bylo pořadí obou opačné, ani náhodou by tě nenapadlo za tím cokoliv nekalého vidět. To je pokrytectví. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Co jsem vybral a vytrhl z kontextu? Mluvil jsi o nezvýhodňování. Pokud jsou jen 2, tak je jeden znevýhodněný a druhý zvýhodněný. Na tom není nic vytrhnutého nebo vybraného. Chápu, nevyšel ti hejt. Ale já za to nemůžu, že ot tak je.
Možná by ho nedojel o kolo nebo dvě později, ale o tři nebo čtyři kola později. prostě byl rychlejší, bylo by to naprosto nevyhnutelné. Tady máš první časy na kolo po jejich souboji.
kolo 46: 1.41.9, 1:42.7
kolo 47: 1:40.7, 1:41.6
kolo 48: 1:40.8, 1:42.1
Jistě jsi pochopil, že ty první jsou SV, druhé MW.
Když zajížděl Seb do boxů, nebyl 4,5s za Markem, ale 3,5s (po druhém sektoru). Ano stáhl 3,5 za kolo a půl. Proč? Protože jen v druhém sektoru následujícího kola najel na Marka 1,6s!!!! Ano o tolik byl rychlejší a díky novým gumám. Nebylo to tehdy nic neobvyklého a ani dnes není problém díky novým gumám 3,5s za kolo a půl najet. Tým s tím neměl nic společného. Ten Marka přezul v rekordním čase. Seb ignoroval příkaz, aby zůstal druhý a tlačil na to, přesně jak píše Jon.
Takže jen pokrytec mpůže tvrdit, že to byla vina týmu. 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama