DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 5 lidé)
12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:10 11.01.2021 185.149.130.XXXPřesně. Neměl důvod to brát na sebe a vzít tím na sebe i negativní reakce celého světa. Skoro všichni ho za to odsoudili a trvá na tom dodnes, ikdyž už 6 let nejezdí za RB.
A žádán byl asi milionkrát. Prostě nechtěl jet na nějaký ekorežim, chtěl vyhrát.
-
-
jon
08:36 11.01.2021 90.176.154.XXXP.S. Tak jsem si to rychle hodil do stejdy Gůgla a první mi vyskočil rozhovor s Hornerem na toto téma přímo na ofiko stánkách F1. Horner tam docela jasně vysvětluje, proč se tak stalo. Že se Vettel v Brazílii 2012 roztočil a titul si zajistil tou šílenou stíhací jízdou si pamatuji dobře. Ale za ta léta (jestli jsem to vůbec postřehl i tenkrát v závodě) se mi minimálně z hlavy vypařilo, jak se to stalo. Webber s Vettelem bojoval a skřípl Vettela mezi boxovou zídkou a jím, kdy Vettela poté trefil Bruno Senna a naštěstí ho pouze roztočil. Dokážu pochopit, že Vettel to bral jako pomoc Alonsovi ze strany Webbera. Jejich přátelský vztah byl všem znám, tak si v Malajsii prý šel pro odvetu.
Tým mu tu situaci značně ulehčil, o tom žádná. Ale jestli to ve Vettelovi vřelo (a to věřím, že stále ano), tak se mi ignorování týmového příkazu z jeho strany zdá ještě více logické. Podle všeho se na situaci z Brazílie odvolal i na té schůzce a mohl to jednoduše podložit tím, že Webber tehdy také nekopal za tým, když svým zbytečným manévrem málem daroval Alonsovi titul.-
Mike17
10:20 11.01.2021 185.149.130.XXXNevím o tom, že by se v Brazílii stalo něco zásadního. Po startu mu tam Mark nenechal moc místa a Seb ztratil několik pozic. Viz začátek odkazu:
https://www.formula1.com/en/video/2020/4/Brazil_2012__Vettel's_fight_through_the_field.html?fbclid=IwAR2a_9YrjGpD6JS1LJDw9qWtYFAlem_CkTVpjOEk2-sr5Lk76vmI6lI2SG0
Během závodu ho ale Mark pustil. Jestli něco v Sebovi bylo, tak asi Silverstone 2012, kdy Mark ignoroval příkaz týmu a útočil před koncem na Seba. A komentoval to slovy, že je v F1 proto, aby závodil a ne poslouchal příkazy. Tak Seb taky neposlouchal příkazy a závodil. A jistě jejich vztahy nebyly nejlepší. Když Marka předjížděl Alonso, tak zůstal klidně ve stopě a ani se nepokuil bránit. Když ho předjížděl Seb, pak z toho byly urputné souboje, jako v Turecku nebo Malajsii. Někdy to vypadalo, jako by byl Mark kolegou Alonsa a scvhválně zpomalil, aby dojel Alík aspoň za Vettelem, když už ne před ním.
-
jon
20:32 11.01.2021 90.176.154.XXXKoukni na to pořádně. Webber se tam v podstatě uklidil Alonsovi z cesty a Vettela tam vyvezl totálně mimo stopu do největšího bordelu z gum.
Jasně, Webber by se mohl vymlouvat na to, že se Alonsa moc a moc lekl a prostě zazmatkoval, jenže právě proto jsou brífinky a jsem si více než jist, že i varianta Alonso pojede tudy a tamtudy se tam řešila mnohokrát. Webber měl prostě jet v závodní stopě, nechat Vettelovi volný střed, aby se narovnal blíže k závodní stopě a jestli měl někoho vyndat, tak Alonsa nebo Massu, protože ti dva se dopředu určitě netlačili s tím, že se na konci závodu případně dobrovolně propadnou a nechají Vettelovi titul. Tohle bylo vše, jen ne podpora stájového kolegy a pomoc s obranou proti jedinému vážnému soupeři o titul.
Ano, nechal tam sice místo a nic se nestalo, jenže Vettel se díky tomu propadl do míst, kde se pohybovaly přemotivované lopaty a jen se štěstím ho to nestálo titul.-
Mike17
09:58 12.01.2021 185.149.130.XXXA jo. Dobrý postřeh. Místo toho, aby tam Alonsa zavřel a nechal místo Vettelovi, tak Alonsovi krásně uvolnil průjezd a Vettela vytlačil úplně dovnitř a díky tomu Vettel ztratil v té zatáčce tolik pozic.
A pak se tu Odin diví, proč Vettel prděl na nějaké Multi a divé se, proč v té chvíli nezakážou jezdit Vettelovi a nepodpoří Alonsův titul.-
odin
13:06 12.01.2021 77.240.103.XXXTak já jsem viděl Webbera startovat z třetí pozice, Vettela ze čtvrté a Alonsa ze sedmé. Webber jel svoji stopu šel na vnitřek zatáčky (což mi nepříjde jako něco zásadně unfair) a Alonsa držel za sebou. Pletete si to s Massou, ten se dostal po startu před Marka.
Ale chápu, že to lze brát tak, že Webber byl z boje o titul a měl pomoci svému kolegovi. Já s tímto pohledem souhlasím. Jenom ale, na rozdíl od vás, chépu, že se mu moc pomáhat nechtělo, když ho RedBull s Vettelem vždycky v minulosti zařízli.-
Mike17
13:19 12.01.2021 185.149.130.XXXNic zásadně unfair to nebylo. Ale je otázka, komu měl Webber pomáhat. Ferrari, nebo Vettelovi?
Webber jel hned po startu úplně vpravo. Najednou se "rozmyslel", natlačil doprostřed na Vettela a vpravo kolem něj prosvištěly OBĚ Ferrari. Zatímco Vettel si nemohl do té zatáčky najet. Díky tomu se obě Ferrari dostaly před něj, přestože start měl lepší než Webber.
Jo, já ho chápu plně. Alík byl kámoš a Vettel byl protekční fracek, co ho připravoval o možné tituly. Jen se mi líbí, jak Schumimu nemůžeš přijít na jméno, že tehdy nedělal problémy Vettelovi s předjetím, ale že Webber pouštěl Alonsa stejným způsobem je naprosto v pořádku.
A ještě se divíš, že mu to Vettel vrátil v Malajsii a tým Vettel za to jen pokáral.-
odin
16:49 12.01.2021 77.240.103.XXXMiku ty dokážeš maličkosti tak zdramatizovat a opravdové posrazy bagatelizovat a omlouvat. Pak tě mnozí zde viní z demagogie, čemuž se nedivím, protože také k těm mnohým patřím. Webber si po startu vybral nějakou stopu, která se mu zdála být optimální pro průjezd první zatáčky. A bohužel Vettel, který startoval za ním, si vybral tutéž stopu. Tudíž je Webber pěkný hajzl, že neuhnul a nepustil Seba před sebe. Zatím co opravdové podrazy, které Marka vyřadily z bojů o tituly, jsou pouze logické kroky RedBullu a Vettela.
Krom toho, já nikde neviděl, že by se Alonso dostal před Marka. K tomu došlo až v sruhém kole závodu po docela vehementním boji, kdy Massa Webbera vyvezl na vnějšek zatáčky a Alonso oba podjel.
A Schumachera jsem nijak dramaticky neřešil. Jen jsem na námitky jak kdo komu pomáhal z jiných týmů, podotkl, že Schumi také nekladl Vettelovi žádný odpor, zatímco Kobajašiho poslal mimo trať. Mně tehdá víc vadilo, že Vettel nebyl potrestán za předjíždění během žluté fáze a vymýšleli se komisaři kdesi v dáli se zelenými praporky, když Sebovi na volantu jasně svítilo žluté světýlko upozorňující na zpomalení závodu.-
Mike17
17:27 12.01.2021 185.149.130.XXXodin
odin 16:49 12.01.2021 77.240.103.XXX
"Miku ty dokážeš maličkosti tak zdramatizovat a opravdové posrazy bagatelizovat a omlouvat."
Moc krásná věta. Já jsem doslova napsal že to nebylo nic unfair a ty jsi z toho udělal, že je Webber hajzl.
Tedy ne, že bys to "trošičku" zdramatizoval.
A rozhodně nebagatelizuješ to, že se sice Alonso díky tomu manévru nedostal před Webbera, ale díky tomu manévru se dostal před Vettela. Což bylo pro RB celkem zásadní. Ale vůbec to není bagatelizace.
Tak nevím, proč jsem to vlastně demagog?
Jo, Schumi nedělal ofrky a nezpomaloval se zbytečným soubojem. To ti vadilo. Ale že Webber pouštěl Alonsa kdykoliv se mu přiblížil, ti nijak nevadí. Ani to, že to bylo proti týmovému kolegovi. Rozhodně ho tím neomlouváš a rozhodně to není podraz na tým. I v té Brazílii viděl Ferrari v zrcátku a uhnul poslušně na stranu. Ale loni po Brazílii, to bylo keců kolem týmového ducha.
Které podrazy RB prosím vyřadily Marka z boje o titul? Ujasnili jsme si, že Abu 2010 to nebylo, protože jsi sám nedokázal najít strategii, se kterou by titul získat mohl. Křídlo tenkrát sice dostal Vettel, ale Webber ten závod vyhrál. Takže se dá dost těžko tvrdit, že ho to stálo titul. A v dalších letech byl za Vettelem tak neuvěřitelně daleko, že nemůžeš mluvit o nějakém podrazu, co ho stál titul. Takže nepředvedl jsi teď naprosto perfektní příklad demagogie? Fakt ukázkový.
Jo, klidně se přidej do skupinky takových, co se baví pouze tím, že hází hejty na Vettela po každém závodě. Když potřebuješ podporu od zrovna takových "fandů"... Chápu, štvu tebe stejně jako je, je potřeba najít parťáka. Je jen škoda, že se neopíráš o názory třeba lidí, co s námi jezdí na srazy. Třeba Jona. Byť s ním ve všem nesouhlasím, je to jiná liga než místní Alonsofans. Tedy je to můj názor, můžeš mít jiný.-
odin
18:38 12.01.2021 77.240.103.XXXVettel startoval hned za Webberem. Kdyby měl lepší start, tak je před ním už v první zatáčce. To ale nabyl. On se mu ten start zase tolik nepovedl a Ferrari se dostala obě před něj ještě dříve, než do té zatáčky dojeli. Já tam vidím Webbera uprostřed dráhy, Vettela lehce na vnitřku a Ferrari na vnějšku. Massa je před Webberem a Alonso na jeho úrovni. Díky tomu, že Webber jel vnitřkem, vyhrál souboj s Alonsem.
Ale Alonso Vettela dal ještě před zatáčkou. Připadá mi to, že Vettel sváděl (pokud to bylo tak) svoji chybu na všechny ostatní, jak je jeho dobrým (nebo zlým) zvykem.-
Mike17
08:35 13.01.2021 185.149.130.XXXKdyž se na ten start podíváš pořádně tak zjistíš, že start se povedl Vettelovi líp, než Webberovi. Velice rychle byl vedle něj, přestože startoval za ním.Kdy se propadl? V době, kdy musel brzdit do té zatáčky. Celkem logicky musel brzdit dřív, než ti na vnější stopě. Nejspíš proto se VŽDY najíždí do zatáčky co nejvíc z vnější strany, než se trefí apex.
Nevidím od Vettela jedinou chybu. A ani od Webbera. Ten dosáhl toho, co chtěl. Mohli zůstal s Vettelem vpravo a obě Ferrari by zůstali zavřené za nimi. A on Webber nejdřív vpravo byl. Až po pár vteřinách se začal stahovat doleva a zničeho nic se kolem prohnal Massa s Alonsem. perfektní práce. Líp pro Ferrari to Webber udělat nemohl. Vlastně jo, mohl pustit Alíka před sebe o něco dřív, ale z hlediska závodu to byl detail. Odměnu si jistě zasloužil.
A pak se diví, že kolega na někoho prdí, když on prděl na jeho titul.
-
-
-
-
-
-
jon
00:22 14.01.2021 90.176.154.XXXJá na to koukám i z pozice bývalého pilota a takováhle závora je sice normální, ale ne pokud tam zajedu abych uvolnil magistrálu mému největšímu soupeři.
Souhlasím s tím, že Webber nemusel mít nejmenší zájem to Vettelovi ulehčit, jenže vzhledem k zaměstnavateli si to měl asi trochu rozmyslet. Když to teď tak rozebírám zpětně, tak možná je i něco na tom, že v té Malajsii tým neměl zájem na tom, aby Webber vyhrál. Tyhle věci se neřeší v pozávodních rozhovorech, ale chování po startu se řeší několik hodin po kvaldě. Včetně závodních strategií apod. Omezit Vettela a pustit Alonsa hádám nebyl plán A.-
odin
11:07 14.01.2021 77.240.103.XXXPlán A to rozhodně nebyl. Na druhou stranu, těžko můžou před závodem vymyslet kudy má Webber jet, když startuje třetí aby omezil Alonsa a zároveň neztratil pozice. Alonso totiž startoval až sedmý. (I za Vettelem).
Já připouštím, že mezi oběma piloty RBR to trochu (víc) vřelo. Ale nebylo to právě kvůli rozdílnému jednání týmu s každým z nich? Jak jsem psal už dříve, pokud jde o vzájemné pomsty, tak se musí začít mnohem dříve, než v posledním závodě sezóny 2012 a druhým 2013. Však Webber hned po skončení závodu v Malajsii řekl, že to Vettelovi zase projde. Když mu sebrali křídlo a vyhrál tak řekl,"nebyl to špatný výkon na dvojku týmu", atd. Nemyslím si, že se k oběma přistupovalo stejně, jak tvrdil Marko a jak se snaží obhájit Helmutův ochránce Mike. RedBull vždycky Webbera znevýhodňoval, abych použil Markovský výraz. A Malajsii vidím, jako jeden z příkladů. Chápu, že se Vettelovi mohlo zdát, že ho kolega v Brazílii nepustil hned po startu před sebe a v důsledku toho, ho předjel Alonso. Ale kolikrát pustil Vettel před sebe Webbera, za celou dobu, co spolu jezdili? A byly časy, kdy na tom byl Webber bodově lépe, tak že by tyto věci měly být "ospravedlnitelné". Já si nějak nemohu vzpomenout. Fakt, že Vettel v Malajsii žádal tým, abymu Webbera ODSTRANILI z cesty, také o něčem svědčí. Minimálně o tom, jak to v RedBullu fungovalo.-
Mike17
11:19 14.01.2021 185.149.130.XXXHmmm, to je těžký. Kudy má jet tak, aby neomezil klegu, ale pokud možno omezil jeho jediného konkurenta.... Hrozně těžká volba...Zůstat na té straně, kde byl Alonso?
To co udělal Mark je v pořádku, ale je pak hloupost očekávat vstřícnost od někoho, na koho kašlu.
A jasně, že To Sebovi prošlo. proč by nemělo, když to v Silverstone prošlo Markovi? Férové, jednoho potrestat, když před tím druhého ne, se to zdá jen tobě.
A pokud jde o pouštění: Kdyby byl prosím Webber v boji o titul, zatímco Vettel už neměl šanci? Webber už neměl šanci ani na 3-tí místo v MS. Dokud on měl šanci na titul, nikdy Seba nepustil. nebo máš nějaký příklad kdy ano? Nebude.
Takže ti zbývají jen hloupé hejty na to, jak jsem Helmutův ochránce, ikdyž ho častěji kritizuju, než se ho zastávám. To je taky krásný příklad tvého rovného přístupu. -
jon
15:37 15.01.2021 90.176.154.XXXTo znevýdhodňování beru. Ale nutno dodat, že v roce 2010 měli stejné šance a ten titul si podělal jen sám Webber. Když to vezmu pragmaticky, tak vzhledem k formě RB a Vettelově schopnosti spolehlivě kroužit na čele, tak mě ani zpětně nepřekvapuje, že se spoléhali na Vettela. Na druhou stranu, on je tento rys typický u všech stájí, které dominují. Vedení stáje má rychle jasno, kdo z pilotů je lepší a na něj vsadí. Je pravda, že v té Malajsii bylo jasné, že Mercedesy budou stejně bezzubé. Takže v podstatě ty měkké pneumatiky pro Vettela ani nebyly tolik třeba ...-
odin
16:35 15.01.2021 77.240.103.XXXV 2010 byl před posledním závodem Webber bodově před Vettelem. A oba piloti RBR byli za vedoucím Alonsem. Podle mne, pokud chtěl RedBull Alonsovi sebrat titul, musel nutně jednoho svého pilota obětovat ve prospěch druhého. Což také učinili. Jenom že obětovali toho lépe postaveného.Co myslíš, mohl to Webber chápat jako podraz? A to již několikátý? V té sezóně se totiž Vettelovi všemožně pomáhalo a vrcholilo to oním křídlem, které sebrali Webberovi z vozu, když si Vettel to své rozbil a namontovali ho Sebovi. Přesto se Mark držel v boji o titul až do posledního závodu. Mně to nepříjde, že by byl jasně horším pilotem, který si nezasloužil podporu týmu. Spíše naopak. Přes veškerou podporu týmu Vettela, Webber prokazoval stejné a lepší výsledky.
Jak jsem psal dříve, těch křivd bylo víc a argumentovat jakousi vettelovou mstou za Brazílii 2012 není úplně férové. (i když to tak Seb mohl cítit) a bylo na Hornerovi, jako šéfovi týmu, aby si tam udělal pořádek.
Mně na tom obecně vadí pokrytectví se kterým je v tom týmu jednáno. A právě proto, neberu (i když vím, že Helmut má velké slovo) jako jediného viníka Helmuta Marka.Horner je oficiálním šéfem týmu a on nese zodpovědnost. A proto ho zmiňuji též u těch křiváren, které páchají.
Kdyby v Malajsii na rovinu řekli, jeli jsme na Vettela, tak to sice někdy použiji jako argument protěžování Seba, ale jinak bych se v tom nepitval, protože by mi to dávalo smysl.
-
-
-
-
-
-
odin
11:24 11.01.2021 77.240.103.XXXJone, já jsem nepsal, že za vše mohl pouze tým. Ale, že tým nesmyslně změnil strategii posledních pitstopů, kdy povolal nejprve Seba, který dostal měkší pneu, čímž mu umožnil undercut. Jak už tu bylo psáno, F1 je o sobeckosti a já se Vettelovi ani tolik nedivím, že si šel pro vítězství. To jsem kdysi psal i MIkovi. Pokud multi21 opravdu znamenalo to, co tvrdí Horner, pak bych očekával, že neuposlechnutí týmového "rozkazu" bude mít pro Vettela následky. A místo toho hned v Číně nenatankovali a špatně přezuli Webbera. Nevěřím a nikdy neuvěřím, že to byl pouze Vettelův úlet. V tomhle týmu se s Helmutovými neoblíbenci nehraje fér a Ricciardo je toho jasným důkazem.
Co se týče Brazílie, tak tam se vše událo hned po startu a i malé dítě, které sleduje F1 alespoň rok uzná, že v té mele tolika vozů je to těžké v prvních zatáčkách uhýbat a občas k nějakému kontaktu, nebo nedání dostatku místa dojde.
Zkus si pustit Brazílii. Vettel podělal start a propadl se na šesté, sedmé místo Webber byl daleko od něho. Tohle prostě není pravda.
Můj původní koment byl k tomu, že Helmut Marko předjímá jakési znevýhodňování Vettela u Ferrari. Oni, kteří pravidelně znevýhodňovali a nadále znevýhodňují všechny piloty, kteří dělají "křoví" Markovým chráněncům, spekulují o zacházení s piloty u jiných týmů. Samozřejmě, že se první ozval neochvějný ochránce způsobů dr.Marka Mike17.
Znevýhodňování není o jednom závodě, ale je to systematický jev. Proto také píši o návaznosti na Čínu a další závody v sezónách.
A ještě jeden postřeh. V momentě, kdy začneš rozebírat údajné křivdy a psát o pomstách, se nikam nedostaneš. Ty křivdy se totiž děly i opačně. Tak že chlapci začněte v roce 2010.-
Mike17
11:54 11.01.2021 185.149.130.XXXTak ozval jsem se, protože ten tvůj post byl psaný na mne. A nehraj si na to, že ne.
V roce 2010 se událo Markovi co? To myslíš to křídlo, se kterým Mark ten závod vyhrál? Čiré utrpení. Jako rozhodnutí to bylo "zvláštní", ale jestli to bylo důvodem Webberovy "stávky" v Silverstone, pak musel očekávat, že to nezůstane bez odvety. A trestat Vettela za stejnou věc, za jakou netrestali Webbera připadá férové asi jen tobě.
A jestli byl Ricci příkladem Helmutova neoblíbence, rád bych připomenul jak s tím neoblíbencem bylo jednáno v roce 2014, hlavně v porovnání s tím Helmutovým mega oblíbencem.-
odin
15:12 11.01.2021 77.240.103.XXXAno, bylo to myšleno také na tebe.
V roce 2010 se toho událo více, zkus mrknout na Turecko, nebo na poslední závod v Abu Dhabi a kdy Webbera použili jako návnadu pro Alonsa.
Stávka Webbera v Anglii? Vždyť tam stahoval Vettela nějakých 8-10 kol a ukrajoval po desetinách až na konečnou půlsec. Ale nikde ani náznak útoku na Vettela. Ty opravdu srovnáváš srovnatelné. Tak mi pověz, jak Webber konkrétně v Anglii, Vettela poškodil? Vymýšlíš si akorát pitomosti. To si jako myslíš, že by Vettel jinak zvítězil? Nebo, co se mu událo za příkoří? Zase argumentace a-lá Mike17.
A rok 2014 je zase výplod tvé demagogické fantasmagorie, kdy vycházíš opět jen z tabulek. Ale už ti nic neříká průběh sezóny a např fakt, že RedBull podváděl s průtokoměry a své podvody testoval na dvojce Ricciardovi, kde jim, to občas vyšlo a občas byl Ricci disknut. Že se v této sezóně přestalo s foukanými difuzory a byla to první sezóna hybridů. A RedBull neměl auto na titul, čili protěžování oblíbence nebylo tak silné. Tehdá spíše hledali a odstraňovali chyby.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek