DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Fakt nechápu, čemu na tom nerozumíš. Kromě toho, že bylo naprosto logické a rozumné, v jakém pořadí je povolali, jaké gumy dostal Mark i proč nikdo nijak Seba nepotrestal je tu jeden argument nadevšechny. Kdyby chtěl RB protlačit Vettela k vítězství, byly mnohem jednodušší a bezpečnější důvody, jak to udělat.
                          1. Nemuseli Markovi říkat, aby zrychlil. Neměl by 3,5s náskok a tedy by Seb vyjel bezpečně před ním.
                          2. Marka přezuli ve fantastickém čase, jednom z nejlepších celé sezony a o 0,2s rychlejším než Vettela. Proboha proč to dělali? Stačilo mechanikům říct, ať si dají záležet a 4s jsou v pohodě. Marky by vyjel 1,5s za Sebem. Bylo by hotovo.
                          3. Marka mohli povolat do boxů o kolo později. Opět by Mark vyjel 1-2s za Sebem.
                          4. Mohli mu nasadit špatné kolo, nebo špatně dotáhnout. Sám jsi tvrdil, že mu to schválně dělali. Proč ne v Malajsii?
                          5. Mohli mu říct, že musí šetřit palivo a dojet na půl plynu, ne ho zrychlovat.

                          Všechno to udělali tak, že z toho byl souboj kolo na kolo skoro 2 kola místo toho, aby to udělali tak, aby se ti dva na trati nestřetli.
                          Našel bych klidně další možnosti. V podstatě věci, které jsi celou sezonu přisuzoval úmyslu potápět Marka. Jen nějakou záhadou nic z toho neudělali v závodě, kde šlo Sebovi o 7b a v případě kolize, která akutně hrozila, o 25b. V době, kdy neměli tušení, jak se sezona vyvine jestli nepřide kvůli 7b (25b) Seb o další titul. Ale podle tebe to vše dělali v době, kdy Mark Vettela vůbec nijak neohrožoval, ztrácel na něj skoro 200b a darovali body Sebovu jedinému konkurentovi v boji o titul. Navíc se tím připravili o double v sezoně, který RB "díky" Markovi nikdy nezískal. Proč by to Markovi měli dělat úmyslně nechápu dodnes. Není k tomu jediný racionální důvod. Vztahy měli dobré a mají dodnes, Mark nebyl Sebovou konkurencí od konce roku 2010. Ale když k tomu ten racionální důvod měli, tak ho pustili do nervydrásajícího souboje mezi oběma jen tak pro zábavu? Sorry, ale ve skrytu duše tomu nemůžeš sám věřit. I přes tvou vyslovenou nenávist k RB. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Miku argumentuješ výmysly. Stejně tak já ti můžu napsat spousty výmyslů, které, kdyby tým udělal, zajistí Webberovi vítězství. Stejně tak jsem přesvědčen, že kdyby se MW dostalo podobné podpory týmu na úkor kolegy, tak jsou ty výsledky opačné. Auto na to měli. Ty jednoduše nechceš připustit, že tým se svými piloty manipuluje a ta manipulace vede tomu, že jeden vypadá jako TOP závodník a druhý jako idiot. A když se onen TOP závodník dostane v týmu na druhou kolej dopadne tak nedůstojně, jako dopadl Vettel u Ferrari v sezóně 2020. Jenže s Vettelovými kolegy bylo takto manipulováno stále a tak tragické výsledky nevozili. V tomto světle si dovolím tvrdit, že mít Webber u RedBullu takovou podporu na úkor Vettela a Kimi u Ferrari totéž, tak Webber je také čtyřnásobným mistrem světa a Kimi dvojnásobným. 13

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Tady není co řešit. Bylo milion způsobů, jak dostat Vettela před Webbera, které by nikdo nerozporoval, nebo by bral za normální. Bez jakéhokoliv hrozícího souboje, bez trapného konce a bez kritiky celého světa. A nic z toho RB neudělal. Vyšlo to tak, že bylo obrovské štěstí, že se ti dva znovu nevyřadili a tak, že to byl největší trapas za trvání RB, který marketingově musel stát RB (firmu) balík. Myslet si, že tohle RB naplánoval a chtěl je čirá zoufalost pramenící z hluboké nenávisti. Nic jiného.
                              Stačí se podívat jen na náladu těsně po závodě, kdo komu co vyčítal a kdo na koho byl tehdy naštvaný a nikdo soudný nepotřebuje ani znát záznamy z hlášek z radia a časy, aby mu to bylo naprosto jasné. Jestli tohle bylo nahrané, pak všichni zúčastnění musí dostat Oskara. A to včetně Webbera a ten každoročně za opakování toho samého. Jak říkám, tohle je zoufalost.
                              Jo, tým dokáže upravit strategie a občas u novinek dá přednost preferovanému pilotovi. Ale když pilot dostává stabilně po většinu času naloženo od stájového kolegy, tak mu buď nesedí auto jako kolegovi, nebo je prostě horší. Nevím, jestli Webberovi celých 5 let nesedělo auto, ale já bych prostě řekl, že Seb byl lepší. Minimálně je jisté, že vývoj auta vzhledem ke 4 titulům byl správný a tedy je dobře, že bylo nastaveno tak, že jednomu sedlo. Tečka 03

                              + 0 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Svý Oscary si strč někam. A netoč se pořád v kruhu.
                                Vysvětli mi propastný rozdíl mezi výkonností Vettela jakožto protěžovaného pilota a Vettela jakožto dvojky. Tak ostudnou výkonnost neměl nikdo z jeho týmových dvojek.
                                Ale tys raději přestoupil k fandění Maxovi, když už Vettel není tím protěžovaným, že?
                                A také mi vysvětli, jak to je s tím Helmutovým výrokem? Znevýhodňují se dvojky u Ferrari potažmo u RedBullu, nebo ne?

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Já se v kruhu netočím. Ty jsi nedokázal říct, co měl RB udělat. Kromě otočení pořadí, které by evidentně vůbec nic nezměnilo. Tedy v případě, že by Hamík Vettela nepodsekl. A dost trapného nápadu, že měli odstavit jediného pilota schopného jim dovést titul, jen tak jako dárek Fernandovi. 13
                                  Vysvětlení je prosté. Někdo zajel na voze líp. Ricci dostal v roce 2014 podobný vůz s jakým jezdil rok 2013, Vettel přesedlal na něco, co bylo brutálně jiné a co mu nesedlo. Nic zvláštního. V roce 2009 byl jedničkou Webber a Vettel ho stejně porazil.
                                  A Leclerc je mladej a rychlej, Vettel už starej. Leclerc jevil známky větší rychlosti už od prvního závodu, kdy jsi se pral za to, jak je Vettel protekční jedničkou. Tak kde vidíš změnu? Že se rozdíl zvětšil, když si Leclerc na novou stáj zvykl? Proč se asi z Leclerca stala jednička? No to je fakt záhada, jak je to možné? Nechceš si na to najmout Sherlocka Holmese? 03
                                  Já jsem přestoupil na fandění RB (nikoliv Maxovi) od roku 2018. S oznámenímpřechodu na nové motory. Díky hejtrům Hondy. Tedy dřív, než zažil Vettel první porážku od Charlese a v době kdy drtil Kimiho. Stačí se podívbat do diskusí. 12 12 12
                                  A to zvýhodňování jsem ti už vysvětlil. TR se používá běžně, pro toho lepšího a ve chvílích, kdy je potřeba jedničce zajistit body v boji o titul. Nikdo se nedělá s nějakou režií ve chvílích, kdy se nemůže pořadí v MS měnit, nebo když dvojka jedničku neohrožuje. Nikdo nepreferuje pomalejšího z pilotů, jen tak pro pocit, že má hezčí oči.
                                  A samozřejmě novinky se nedávají někomu, kdo odchází ke konkurenci. To dá rozum. Ale nikdo se nepatlá se speciálním vozem pro dvojky, nikdo nedává pilotům úmyslně vadné díly a nikdo úmyslně nenabádá mechaniky, aby někomu nedotáhli kola.
                                  Dělat něco takové je naprosto stupidní a postrádá to elementární logiku. 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    77.240.103.XXX
                                    Jsi směšný. Tvůj výčet co nikdo nedělá dost koliduje s tvým výčtem, co mohli u RedBullu udělat, aby Webbera dostali za Vettela.
                                    Ty si dáváš práci s vymýšlením nesmyslů, které u RBR mohli udělat aby dostali Webbera za Vettela, ale už se vůbec nezatěžuješ s tím, že tím pádem mohli Webbera dostat ještě za Hamíka. Což dle tebe byl v příopadě Vettela jediný a rozhodující důvod proč ho povolali dřív. Proto já tvrdím, že tvé argumenty jsou liché a nejpúrve měl být přezut Webber, což by Vettelovi neumožnilo podraz.
                                    O jakých hejtech Hondy mluvíš? Honda byla nejhorší výrobce pohonných jednotek. A to se jako nesmělo psát? Opět spatřuji tvojí zásadní nekonzistenci v názorech. Zatímco Renault dodávající RBR motory jsi pomlouval po vzoru Helmuta, kde jsi mohl a to s ním hned první sezónu hybridů i přes podvody s průtokoměry a tresty, které za to dostali, získal RedBull druhé místo v PK!!! Ale pomluvy Rencků se od Mika a jeho guru jen hrnuly. A když McLaren od Hondy odešel, protože s jejich pohonnou jednotkou Alonso nedojel ani během zaváděcího kola na start a RedBull po japončících skočil, najednou byla Honda TOP motorář, lepší než Renault, alespoň podle Mika. 18 Já jsem se těchto tvých eskapád neúčastnil, ale nedával jsem ti za pravdu. Respektive, se mi nelíbilo, jak jsi obrátil z pomluv na vychvalování něčeho, co si je výkonnnostně až příliš podobné. 13
                                    Za Vettela protekční jedničku jsem se nepral, jen jsem občas odkázal na Binottovy výroky, když ty věříš více těm, kdo jsou uvnitř dění F1. 13
                                    Jo a tvůj první odstavec pobavil. 18Vettel jako jediný pilot schopný dovézt titul. Tak to jasně ukázal i u Ferrari 2018, kdy na to měl techniku a pak v dobách, kdy ztratil statut preferovaného pilota 2020. Tak špatně Webber nejezdil, proč by s vettelovými preferencemi nemohl dovážet tituly jako na běžícím pásu? To fakt nechápu. 14

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      No bodejď. Tým v tom autě nesedí, rád bych věděl nějakou představu, co tým dělat měl, když viděl Seba útočit. Ale "kupodivu" žádnou nemáš.
                                      Webbera za Hamíka??? To jako vážně? Tak ty tu nejdřív tvrdíš, že RB neměl důvod povolávat prvního Vettela, když měl luxusní náskok celých 3,3s, ale podle tebě měli mít obavy, aby Mark nespadl za Hamíka, když na něj měl Hamík víc jak dvojnásobnou ztrátu!!! Větší důkaz tvé zaujatosti jsi ani nepsat nemohl. 12
                                      Opačná výměna by vedla k tomu samému. Vettel byl rychlejší, PROKAZATELNĚ!!!! Měl totiž lepší gumy!!! Pochop to už. To je fakt zoufalost. 20
                                      Nevím co zase točíš o Hondě. Nikdo nepopírá, coza katastrofu vyrobili první 3 sezony. Hejty byly na sezony od roku 2017. Kdy se ukázalo, že Honda Renault dotáhla a tedy byla volba Rb správná. Takže můj údajný obrat a neobjektivitu sis zase vycucal.

                                      Tak se koukni na komentáře po prvním závodě 2019 a dočteš se, jací protekční parchanti u Ferrari byli. psal to jistý Odin a pohoršoval se nad preferencí Seba. A najednou Seb nebyl jednička? To je i ale změna. 13

                                      A pobavila tě jen tvá hloupost. Já psal o roce 2013, (ne o 2018, což naprosto nechápu, kde jsi k tomu přišel). Ukaž mi prosím jiného pilta v tom roce, který mohl sednout do RB a stát se mistrem. To jsem zvědav. Webber to evidentně nebyl. Ten skončil 50b za Alonsem. S tím údajně naprosto dominantním vozem. 13

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • odin

                                        odin

                                        77.240.103.XXX
                                        ANo Webber za Hamíka dle představ Mika17 a jeho výčtu milionů způsobů jak dostat Webbera za Vettela bez podezření na TR.
                                        cituji:
                                        3. Marka mohli povolat do boxů o kolo později. Opět by Mark vyjel 1-2s za Sebem.
                                        4. Mohli mu nasadit špatné kolo, nebo špatně dotáhnout. Sám jsi tvrdil, že mu to schválně dělali. Proč ne v Malajsii?
                                        5. Mohli mu říct, že musí šetřit palivo a dojet na půl plynu, ne ho zrychlovat.
                                        Tak hlavně že víš, že když nasadí špatné kolo zpomalí pilota jen o 5 sec. 18 18 18
                                        Tak nějak nevím, kdo se tu ztrapňuje. 13
                                        Opačná výměna by k ničemu takovému nevedla. Vettel by se vrátil někde 6 sec. za Webbera a Webber by měl možnost (informace) reagovat na Sebův útok. Poklud multi21 opravdu znamenalo dojezd dvojky před jedničkou. Byl by totiž informován včas a nikoliv až v momentě, kdy měl svého kolegu vedle sebe.
                                        Webber jezdil 1:41 proto že to po něm tým chtěl. Však to také během závodu zaznělo. Tak co je na tom divnýho? Však já píšu, že ho tým zpomalil a Vettel toho využil. Ono je logické že v závěru závodu s lehčími auty piloti své časy mohou zrychlit i na "opotřebovaných" gumách. No jestli měl Webber k dispozici o tři kola starší gumy z kvaldy, tak to zase nevidím, jako zásadní výkonostní problém.

                                        V roce 2019 byl Vettel Binottem prohlášen od prvního závodu za jedničku. Co je na tom nepochopitelného? Já jsem to věděl i když bylo jasné, že kvůli tomu museli Leclerca brzdit a poškodit. Během sezóny si Leclerc dokázal svojí politickou hrou v zákulisí i svými výkony na trati vydobýt respekt vedení týmu a nebyl už zpomalován v tak velké míře, jako na počátku sezóny. Ale vydobyl si to hlavně proto, že to byl jejich odchovanec. Někomu jinému by výkonnost byla prd platná, stejně by mu házeli klacky pod nohy, když měli jedničku Vettela. Byla to podobná situace, jako u McLarenu v 2007. Jenom Vettel prohrál mnohem jasnějším rozdílem, než Alonso. 13

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          185.149.130.XXX
                                          Tak jestli někomu nasadí špatně kolo, tak končí a "problém" by byl vyřešen. Žádný souboj, žádné spory, žádný trapas, pouze věc, která se občas stane každému. Podle tebe to udělali schválně v době, kdy Mark ztrácel na Seba přes 100b a byl dost jasné, že ho nijak neohrožuje. Tak proč ne v Malajsii?
                                          I kdyby pořadí prohodili a Vettel opravdu vyjel až 6s za ním (to je sice blbost, ale možná) tak by se změnilo co? Vettel by ho dojel. Ono nešlo o to, že Mark dostal o 3 kola ojetější gumy, ale on dostal ojetější a hlavně TVRDŠÍ gumy. Rozdíly v rychlostech mezi směsmi si můžeš dohledat. Běžně to bývá mezi 0,5-1s na kolo. Seb by si ho podal tak jako tak. Webberova připravenost by byla k ničemu. Vždyť ještě celé kolo po začátku souboje jel Mark na cílové rovince před Sebem. Chceš říct, že za celé kolo nepochopil, co se děje a že na něj někdo útočí? Zase z něj děláš idiota? Rb s tím mohl dělat co? Vyslat mechanika, aby skočil Sebovi před auto? Udělali co mohli, snažili se Seba přesvědčit. Mnohokrát. Že to podělal Seb je zřejmé ze všech úhlů pohledu. Jen ty jediný vidíš opak.

                                          Jo, 2019 byl jedničkou Seb. A přesto prohrál. Tvoje teorie, jak na to mám obrovský vliv status jedničky se rozplynula. Tak, jak porazil Vettela Charles, mohl to 4 sezony udělat Kimi. Byl tam jeden rozdíl. Kimi na to neměl. 03
                                          A s Mclarenem máš pravdu. Jen s tím drobným rozdílem, že Alonso prohrál s nováčkem a sám byl a vrcholu kariéry. A prohrál by větším rozdílem, kdyby to Hamík nerozbil v boxové uličce. No nováčkovská chyba. Takže ani tento hejt se ti moc nepovedl. 13

                                          + 0 / − 1

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Jinak Marko by si měl zamést před svým prahem.... takže koště ne, bude potřeba wapka. 11

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel to v tom Ferrari pořádně zbabral. Z jeho četných chyb by ho mohlo vysekat jen auto o třídu jinde (jako měl v jejich éře v RedBullu) a to proti Mercedesu nešlo čekat. Nakonec nebylo k zahození vidět jeho loňské výkony v průměrném autě, myslím že se shodneme že to byl jeden z nejhorších jezdeckých výkonů vůbec. Tohle od špičkového jezdce prostě nečekáte a bojoval hodně bezzubě.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Jo je to tak.....na druhou stranu, on potřebuje přilnavost na zadní časti monopostu a tu neměl. Jeho přemíra snahy, to prostě kazila. A hlavně Leclerk vypadá ne kuwa dobrýho pilota. Ten nám ještě něco ukaže....

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    No často mluví Helmut z cesty, ale tentokrát souhlasím.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Tak interní souboj mezi Lancem Strollem a Sebastiánem Vettelem bude hodně peprný. Těžko říct jak to Vettel ustojí, myslím, že Stroll bude dostávat "lepší" techniku vždy jako první a zároveň nebude akceptovat vyloženě Vettelovo "nastavení" vozu přes zpětné vazby. 05 Aby Aston Martin nakonec nedopadl jak Jaguár, nebo Toyota 05

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Bude klid a pohoda. 01 Radši si připrav hodně dobrý košte ,budeš zametat před svým prahem 12 Marko bude tvůj "přítel". 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama