DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 5 lidé)
12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:04 10.01.2021 185.149.130.XXXFakt nechápu, čemu na tom nerozumíš. Kromě toho, že bylo naprosto logické a rozumné, v jakém pořadí je povolali, jaké gumy dostal Mark i proč nikdo nijak Seba nepotrestal je tu jeden argument nadevšechny. Kdyby chtěl RB protlačit Vettela k vítězství, byly mnohem jednodušší a bezpečnější důvody, jak to udělat.
1. Nemuseli Markovi říkat, aby zrychlil. Neměl by 3,5s náskok a tedy by Seb vyjel bezpečně před ním.
2. Marka přezuli ve fantastickém čase, jednom z nejlepších celé sezony a o 0,2s rychlejším než Vettela. Proboha proč to dělali? Stačilo mechanikům říct, ať si dají záležet a 4s jsou v pohodě. Marky by vyjel 1,5s za Sebem. Bylo by hotovo.
3. Marka mohli povolat do boxů o kolo později. Opět by Mark vyjel 1-2s za Sebem.
4. Mohli mu nasadit špatné kolo, nebo špatně dotáhnout. Sám jsi tvrdil, že mu to schválně dělali. Proč ne v Malajsii?
5. Mohli mu říct, že musí šetřit palivo a dojet na půl plynu, ne ho zrychlovat.
Všechno to udělali tak, že z toho byl souboj kolo na kolo skoro 2 kola místo toho, aby to udělali tak, aby se ti dva na trati nestřetli.
Našel bych klidně další možnosti. V podstatě věci, které jsi celou sezonu přisuzoval úmyslu potápět Marka. Jen nějakou záhadou nic z toho neudělali v závodě, kde šlo Sebovi o 7b a v případě kolize, která akutně hrozila, o 25b. V době, kdy neměli tušení, jak se sezona vyvine jestli nepřide kvůli 7b (25b) Seb o další titul. Ale podle tebe to vše dělali v době, kdy Mark Vettela vůbec nijak neohrožoval, ztrácel na něj skoro 200b a darovali body Sebovu jedinému konkurentovi v boji o titul. Navíc se tím připravili o double v sezoně, který RB "díky" Markovi nikdy nezískal. Proč by to Markovi měli dělat úmyslně nechápu dodnes. Není k tomu jediný racionální důvod. Vztahy měli dobré a mají dodnes, Mark nebyl Sebovou konkurencí od konce roku 2010. Ale když k tomu ten racionální důvod měli, tak ho pustili do nervydrásajícího souboje mezi oběma jen tak pro zábavu? Sorry, ale ve skrytu duše tomu nemůžeš sám věřit. I přes tvou vyslovenou nenávist k RB.-
odin
15:24 11.01.2021 77.240.103.XXXMiku argumentuješ výmysly. Stejně tak já ti můžu napsat spousty výmyslů, které, kdyby tým udělal, zajistí Webberovi vítězství. Stejně tak jsem přesvědčen, že kdyby se MW dostalo podobné podpory týmu na úkor kolegy, tak jsou ty výsledky opačné. Auto na to měli. Ty jednoduše nechceš připustit, že tým se svými piloty manipuluje a ta manipulace vede tomu, že jeden vypadá jako TOP závodník a druhý jako idiot. A když se onen TOP závodník dostane v týmu na druhou kolej dopadne tak nedůstojně, jako dopadl Vettel u Ferrari v sezóně 2020. Jenže s Vettelovými kolegy bylo takto manipulováno stále a tak tragické výsledky nevozili. V tomto světle si dovolím tvrdit, že mít Webber u RedBullu takovou podporu na úkor Vettela a Kimi u Ferrari totéž, tak Webber je také čtyřnásobným mistrem světa a Kimi dvojnásobným.-
Mike17
17:46 11.01.2021 185.149.130.XXXTady není co řešit. Bylo milion způsobů, jak dostat Vettela před Webbera, které by nikdo nerozporoval, nebo by bral za normální. Bez jakéhokoliv hrozícího souboje, bez trapného konce a bez kritiky celého světa. A nic z toho RB neudělal. Vyšlo to tak, že bylo obrovské štěstí, že se ti dva znovu nevyřadili a tak, že to byl největší trapas za trvání RB, který marketingově musel stát RB (firmu) balík. Myslet si, že tohle RB naplánoval a chtěl je čirá zoufalost pramenící z hluboké nenávisti. Nic jiného.
Stačí se podívat jen na náladu těsně po závodě, kdo komu co vyčítal a kdo na koho byl tehdy naštvaný a nikdo soudný nepotřebuje ani znát záznamy z hlášek z radia a časy, aby mu to bylo naprosto jasné. Jestli tohle bylo nahrané, pak všichni zúčastnění musí dostat Oskara. A to včetně Webbera a ten každoročně za opakování toho samého. Jak říkám, tohle je zoufalost.
Jo, tým dokáže upravit strategie a občas u novinek dá přednost preferovanému pilotovi. Ale když pilot dostává stabilně po většinu času naloženo od stájového kolegy, tak mu buď nesedí auto jako kolegovi, nebo je prostě horší. Nevím, jestli Webberovi celých 5 let nesedělo auto, ale já bych prostě řekl, že Seb byl lepší. Minimálně je jisté, že vývoj auta vzhledem ke 4 titulům byl správný a tedy je dobře, že bylo nastaveno tak, že jednomu sedlo. Tečka-
odin
20:32 11.01.2021 77.240.103.XXXSvý Oscary si strč někam. A netoč se pořád v kruhu.
Vysvětli mi propastný rozdíl mezi výkonností Vettela jakožto protěžovaného pilota a Vettela jakožto dvojky. Tak ostudnou výkonnost neměl nikdo z jeho týmových dvojek.
Ale tys raději přestoupil k fandění Maxovi, když už Vettel není tím protěžovaným, že?
A také mi vysvětli, jak to je s tím Helmutovým výrokem? Znevýhodňují se dvojky u Ferrari potažmo u RedBullu, nebo ne?-
Mike17
11:14 12.01.2021 185.149.130.XXXJá se v kruhu netočím. Ty jsi nedokázal říct, co měl RB udělat. Kromě otočení pořadí, které by evidentně vůbec nic nezměnilo. Tedy v případě, že by Hamík Vettela nepodsekl. A dost trapného nápadu, že měli odstavit jediného pilota schopného jim dovést titul, jen tak jako dárek Fernandovi.
Vysvětlení je prosté. Někdo zajel na voze líp. Ricci dostal v roce 2014 podobný vůz s jakým jezdil rok 2013, Vettel přesedlal na něco, co bylo brutálně jiné a co mu nesedlo. Nic zvláštního. V roce 2009 byl jedničkou Webber a Vettel ho stejně porazil.
A Leclerc je mladej a rychlej, Vettel už starej. Leclerc jevil známky větší rychlosti už od prvního závodu, kdy jsi se pral za to, jak je Vettel protekční jedničkou. Tak kde vidíš změnu? Že se rozdíl zvětšil, když si Leclerc na novou stáj zvykl? Proč se asi z Leclerca stala jednička? No to je fakt záhada, jak je to možné? Nechceš si na to najmout Sherlocka Holmese?
Já jsem přestoupil na fandění RB (nikoliv Maxovi) od roku 2018. S oznámenímpřechodu na nové motory. Díky hejtrům Hondy. Tedy dřív, než zažil Vettel první porážku od Charlese a v době kdy drtil Kimiho. Stačí se podívbat do diskusí.
A to zvýhodňování jsem ti už vysvětlil. TR se používá běžně, pro toho lepšího a ve chvílích, kdy je potřeba jedničce zajistit body v boji o titul. Nikdo se nedělá s nějakou režií ve chvílích, kdy se nemůže pořadí v MS měnit, nebo když dvojka jedničku neohrožuje. Nikdo nepreferuje pomalejšího z pilotů, jen tak pro pocit, že má hezčí oči.
A samozřejmě novinky se nedávají někomu, kdo odchází ke konkurenci. To dá rozum. Ale nikdo se nepatlá se speciálním vozem pro dvojky, nikdo nedává pilotům úmyslně vadné díly a nikdo úmyslně nenabádá mechaniky, aby někomu nedotáhli kola.
Dělat něco takové je naprosto stupidní a postrádá to elementární logiku.-
odin
12:09 12.01.2021 77.240.103.XXXJsi směšný. Tvůj výčet co nikdo nedělá dost koliduje s tvým výčtem, co mohli u RedBullu udělat, aby Webbera dostali za Vettela.
Ty si dáváš práci s vymýšlením nesmyslů, které u RBR mohli udělat aby dostali Webbera za Vettela, ale už se vůbec nezatěžuješ s tím, že tím pádem mohli Webbera dostat ještě za Hamíka. Což dle tebe byl v příopadě Vettela jediný a rozhodující důvod proč ho povolali dřív. Proto já tvrdím, že tvé argumenty jsou liché a nejpúrve měl být přezut Webber, což by Vettelovi neumožnilo podraz.
O jakých hejtech Hondy mluvíš? Honda byla nejhorší výrobce pohonných jednotek. A to se jako nesmělo psát? Opět spatřuji tvojí zásadní nekonzistenci v názorech. Zatímco Renault dodávající RBR motory jsi pomlouval po vzoru Helmuta, kde jsi mohl a to s ním hned první sezónu hybridů i přes podvody s průtokoměry a tresty, které za to dostali, získal RedBull druhé místo v PK!!! Ale pomluvy Rencků se od Mika a jeho guru jen hrnuly. A když McLaren od Hondy odešel, protože s jejich pohonnou jednotkou Alonso nedojel ani během zaváděcího kola na start a RedBull po japončících skočil, najednou byla Honda TOP motorář, lepší než Renault, alespoň podle Mika. Já jsem se těchto tvých eskapád neúčastnil, ale nedával jsem ti za pravdu. Respektive, se mi nelíbilo, jak jsi obrátil z pomluv na vychvalování něčeho, co si je výkonnnostně až příliš podobné.
Za Vettela protekční jedničku jsem se nepral, jen jsem občas odkázal na Binottovy výroky, když ty věříš více těm, kdo jsou uvnitř dění F1.
Jo a tvůj první odstavec pobavil. Vettel jako jediný pilot schopný dovézt titul. Tak to jasně ukázal i u Ferrari 2018, kdy na to měl techniku a pak v dobách, kdy ztratil statut preferovaného pilota 2020. Tak špatně Webber nejezdil, proč by s vettelovými preferencemi nemohl dovážet tituly jako na běžícím pásu? To fakt nechápu.-
Mike17
12:47 12.01.2021 185.149.130.XXXNo bodejď. Tým v tom autě nesedí, rád bych věděl nějakou představu, co tým dělat měl, když viděl Seba útočit. Ale "kupodivu" žádnou nemáš.
Webbera za Hamíka??? To jako vážně? Tak ty tu nejdřív tvrdíš, že RB neměl důvod povolávat prvního Vettela, když měl luxusní náskok celých 3,3s, ale podle tebě měli mít obavy, aby Mark nespadl za Hamíka, když na něj měl Hamík víc jak dvojnásobnou ztrátu!!! Větší důkaz tvé zaujatosti jsi ani nepsat nemohl.
Opačná výměna by vedla k tomu samému. Vettel byl rychlejší, PROKAZATELNĚ!!!! Měl totiž lepší gumy!!! Pochop to už. To je fakt zoufalost.
Nevím co zase točíš o Hondě. Nikdo nepopírá, coza katastrofu vyrobili první 3 sezony. Hejty byly na sezony od roku 2017. Kdy se ukázalo, že Honda Renault dotáhla a tedy byla volba Rb správná. Takže můj údajný obrat a neobjektivitu sis zase vycucal.
Tak se koukni na komentáře po prvním závodě 2019 a dočteš se, jací protekční parchanti u Ferrari byli. psal to jistý Odin a pohoršoval se nad preferencí Seba. A najednou Seb nebyl jednička? To je i ale změna.
A pobavila tě jen tvá hloupost. Já psal o roce 2013, (ne o 2018, což naprosto nechápu, kde jsi k tomu přišel). Ukaž mi prosím jiného pilta v tom roce, který mohl sednout do RB a stát se mistrem. To jsem zvědav. Webber to evidentně nebyl. Ten skončil 50b za Alonsem. S tím údajně naprosto dominantním vozem.-
odin
17:52 12.01.2021 77.240.103.XXXANo Webber za Hamíka dle představ Mika17 a jeho výčtu milionů způsobů jak dostat Webbera za Vettela bez podezření na TR.
cituji:
3. Marka mohli povolat do boxů o kolo později. Opět by Mark vyjel 1-2s za Sebem.
4. Mohli mu nasadit špatné kolo, nebo špatně dotáhnout. Sám jsi tvrdil, že mu to schválně dělali. Proč ne v Malajsii?
5. Mohli mu říct, že musí šetřit palivo a dojet na půl plynu, ne ho zrychlovat.
Tak hlavně že víš, že když nasadí špatné kolo zpomalí pilota jen o 5 sec.
Tak nějak nevím, kdo se tu ztrapňuje.
Opačná výměna by k ničemu takovému nevedla. Vettel by se vrátil někde 6 sec. za Webbera a Webber by měl možnost (informace) reagovat na Sebův útok. Poklud multi21 opravdu znamenalo dojezd dvojky před jedničkou. Byl by totiž informován včas a nikoliv až v momentě, kdy měl svého kolegu vedle sebe.
Webber jezdil 1:41 proto že to po něm tým chtěl. Však to také během závodu zaznělo. Tak co je na tom divnýho? Však já píšu, že ho tým zpomalil a Vettel toho využil. Ono je logické že v závěru závodu s lehčími auty piloti své časy mohou zrychlit i na "opotřebovaných" gumách. No jestli měl Webber k dispozici o tři kola starší gumy z kvaldy, tak to zase nevidím, jako zásadní výkonostní problém.
V roce 2019 byl Vettel Binottem prohlášen od prvního závodu za jedničku. Co je na tom nepochopitelného? Já jsem to věděl i když bylo jasné, že kvůli tomu museli Leclerca brzdit a poškodit. Během sezóny si Leclerc dokázal svojí politickou hrou v zákulisí i svými výkony na trati vydobýt respekt vedení týmu a nebyl už zpomalován v tak velké míře, jako na počátku sezóny. Ale vydobyl si to hlavně proto, že to byl jejich odchovanec. Někomu jinému by výkonnost byla prd platná, stejně by mu házeli klacky pod nohy, když měli jedničku Vettela. Byla to podobná situace, jako u McLarenu v 2007. Jenom Vettel prohrál mnohem jasnějším rozdílem, než Alonso.-
Mike17
09:28 13.01.2021 185.149.130.XXXTak jestli někomu nasadí špatně kolo, tak končí a "problém" by byl vyřešen. Žádný souboj, žádné spory, žádný trapas, pouze věc, která se občas stane každému. Podle tebe to udělali schválně v době, kdy Mark ztrácel na Seba přes 100b a byl dost jasné, že ho nijak neohrožuje. Tak proč ne v Malajsii?
I kdyby pořadí prohodili a Vettel opravdu vyjel až 6s za ním (to je sice blbost, ale možná) tak by se změnilo co? Vettel by ho dojel. Ono nešlo o to, že Mark dostal o 3 kola ojetější gumy, ale on dostal ojetější a hlavně TVRDŠÍ gumy. Rozdíly v rychlostech mezi směsmi si můžeš dohledat. Běžně to bývá mezi 0,5-1s na kolo. Seb by si ho podal tak jako tak. Webberova připravenost by byla k ničemu. Vždyť ještě celé kolo po začátku souboje jel Mark na cílové rovince před Sebem. Chceš říct, že za celé kolo nepochopil, co se děje a že na něj někdo útočí? Zase z něj děláš idiota? Rb s tím mohl dělat co? Vyslat mechanika, aby skočil Sebovi před auto? Udělali co mohli, snažili se Seba přesvědčit. Mnohokrát. Že to podělal Seb je zřejmé ze všech úhlů pohledu. Jen ty jediný vidíš opak.
Jo, 2019 byl jedničkou Seb. A přesto prohrál. Tvoje teorie, jak na to mám obrovský vliv status jedničky se rozplynula. Tak, jak porazil Vettela Charles, mohl to 4 sezony udělat Kimi. Byl tam jeden rozdíl. Kimi na to neměl.
A s Mclarenem máš pravdu. Jen s tím drobným rozdílem, že Alonso prohrál s nováčkem a sám byl a vrcholu kariéry. A prohrál by větším rozdílem, kdyby to Hamík nerozbil v boxové uličce. No nováčkovská chyba. Takže ani tento hejt se ti moc nepovedl.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
10:45 07.01.2021 88.102.38.XXXTak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel to v tom Ferrari pořádně zbabral. Z jeho četných chyb by ho mohlo vysekat jen auto o třídu jinde (jako měl v jejich éře v RedBullu) a to proti Mercedesu nešlo čekat. Nakonec nebylo k zahození vidět jeho loňské výkony v průměrném autě, myslím že se shodneme že to byl jeden z nejhorších jezdeckých výkonů vůbec. Tohle od špičkového jezdce prostě nečekáte a bojoval hodně bezzubě. -
-
-
SergioPÉREZ
00:27 07.01.2021 78.108.157.XXXTak interní souboj mezi Lancem Strollem a Sebastiánem Vettelem bude hodně peprný. Těžko říct jak to Vettel ustojí, myslím, že Stroll bude dostávat "lepší" techniku vždy jako první a zároveň nebude akceptovat vyloženě Vettelovo "nastavení" vozu přes zpětné vazby. Aby Aston Martin nakonec nedopadl jak Jaguár, nebo Toyota
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek