DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          109.81.213.XXX
                          Je to tak.....RB v závodě imho žadnou roli neměl. Držet pozice bylo jasné a pevné zdělení. SV to porušil....nezávisle na týmu.

                          Hornewr přiznal, že tým několik dní po malajském závodě obdržel dvoustránkový dopis od Sebova právníka že RB porušil jeho smlouvu tím, že mu dali „nepřiměřený pokyn / týmový rozkaz“, “napsal Webber ve své autobiografii.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            90.176.154.XXX
                            Nejmenuje se Vettelův právník Dr. Helmut Marko? I když, proč by Helmut ztrácel čas sepisováním dvou stránek, když by mohl jít rovnou Hornera seřvat na pět dob a mít to sfouknuté za 5 minut. 12

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Podívej GRAHAME, pokud tým chce docílit nějakého pořadí svých pilotů, respektive v tomto případě UDRŽET status quo, pak by se musel strategicky zachovat úplně jinak, než se zachoval RedBull. Nebo ty jsi přesvědčen, že při současné výkonnosti pneumatik je nejvýhodnější přezouvat nové pneu později než konkurent? Že měkší pneumatiky jsou pomalejší než tvrdé? Já ne!!! Vždyť tyhle data jsou závod, co závod zveřejňována Pirelli už deset let. Tak buď Pirelli lže a vše je jinak a nebo se tam hrála špinavá hra do které byl tým RedBull namočen až po uši. Protože, kdyby chtěli Webbera udržet na prvním místě, tak nemusí hlásit žádné multi 21, ale stačilo by jim postupovat dle zaběhlých šablon při zastávkách v boxech. Přezout Marka prvního a nechat ho pár kol navýšit náskok na čerstvých gumách.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Já si totiž myslím, že RedBull hrál a hraje se svými "druhými" piloty dost velkého "betla". Že je podvádí a lžou jim. Potřebují od nich aby vozili co nejvíce bodů, ale zároveň, aby neobírali jejich preferované piloty (Helmutovy oblíbence). Tak se tváří, že dostávají šance vyhrávat a možná i získat titul (v případě Webbera). Ale v závodech toho pro jejich vítězství zas tolik nedělají, pokud vůbec něco. V Malajsii jeli na jasný double, jenom pořadí nevyhovovalo, možná víc Helmutovi než Christianovi.
                          Vy zastánci viny Vettela píšete o větším vlivu Helmuta na dění po závodě, než Hornera. A není to náhodou tak, že dr.Marko má a měl větší vliv i před závodem a během závodu???
                          Pro mne to, co tým říkal a to, co dělal je v přímém rozporu a nedává mi to vůbec žádnou logiku. A přetrvávalo to i v dobách soupeření Ricciardo x Verstappen, až to vyvrcholilo odchodem Ricciho. A od té doby nemůžou najít konkureceschopnou dvojku. Proč asi? Nenapadá tě nic? Protože mně to do skládačky zapadá až moc dobře.

                          A pokud to dospělo až k hrozbám právníky, tak vám všem garantuji, že kdyby chtěli, tak si s Vettelem během sezóny vytřou zadek. Jenže místo toho hned v dalším závodě to byl Webber, kterému nenatankovali a špatně přezuli vůz...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • GRAHAM

                            GRAHAM

                            109.81.213.XXX
                            Jak si můžeš vytřít zadek s něčím, co nešlo tehdy dělat ? On neměl ve smlouvě že nemůže předjiždět a že má držet pozice. A taky v pravidlech bylo tohle tehdy zakázané.....

                            Vettel se přizná a tobě to nestačí.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              Úplně lehce. Odstavit Vettela na druhou kolej a jet na Webbera, byla logická volba. 03
                              Podívej, jak to udělali u Ferrari. Nebo si snad myslíš, že tam už Vettel právníky neměl?

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          88.102.38.XXX
                          Nejde úmysl RedBullu vyloučit a určitě jak říkáš přezouvat jako první byla jasná výhoda a měla patřit Webberovi. Myslím si ale že vzhledem k tomu že to bylo tak zpočátku sezony že tým už se spokojil i s tím že se dojede 2 a 1, jenže Vettel tam předvedl jak tým je víc než jednotlivec a přidal svůj podraz. On se potom snad i omlouval ale pak svými právníky vyf*koval všechny. To že to tým pak nechal vlastně bez postihu dotvrdilo jak se k Webberovi otočili zády a šlus. Pro mě se tým zachoval nefér ať už v tom měl prsty nebo to "jen" nechal přejít, protože tak či onak krutě svým činem či nečinem znevýhodnilo Webbera.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Přesně tohle se tu snažím vysvětlit a obhájit. "Tým RedBull znevýhodnil, podrazil Webbera." Nikoliv JEN Vettel. Protože, kdyby RedBull chtěl, tak by sice prohrál jednu bitvu s Vettelovými právníky, potažmo s Vettelem, ale válku by musel vyhrát.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              88.102.38.XXX
                              Jenže to je ten postoj RedBullu, s preferovaným jezdcem nechtějí jít ani do bitvy bez ohledu na pravdu či objektivitu. Je to nefér, z tohoto pohledu je jízda na druhém sedadle RedBullu ztrátou času a každá šance vypadnout někam jinam by se měla brát za pačesy, viz Ricciardo. Jinak je to o tom kolik z tebe RedBull mentálně vyždíme protože úšklebek od nich pocítíš ať už jedničku neporazíš nebo porazíš nebo třeba i když tě sejme.

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Poslední věta by se měla tesat do kamene. To je totiž obrovská pravda a vyjadřuje jejich pokrytecké chování.
                                Ten tým pro mne má potenciál mít ho rád, protože to není automobilka, ale ty lidé uvnitř a jejich chování se mi hluboce hnusí. 02

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            "...jenže Vettel tam předvedl jak tým je víc než jednotlivec a přidal svůj podraz"
                            Hezký to číst od někoho, kdo se radoval v Bahrajnu 2019 z toho, jak leclerc neposloucá příkazy týmu a že si nenechá sr.t na hlavu. 12

                            Nicméně v Malajsii neposlechl příkaz týmu asi půl roku po tom, co stejně neposlechl Webber stejný příkaz a útočil na Seba.
                            Stejně tak neposlechl Seb na konci sezony 2019, když to samé ignoroval kolega předtím.

                            Je vidět, že někdo si podle tebe na hlavu sr.t má nechat, a někdo nemá nechat. Typická objektivita. 03

                            + 0 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              88.102.38.XXX
                              Ty srovnáváš brzký pokus v Bahrajnu 2019 zdržovat Leclerca za Vettelem s útokem Vettela na Webbera který měl na příkaz týmu snížený výkon motoru? 18 Tvl mysli! To první mělo jen slepě pomoci Vettelovi na úkor týmu kdežto v tom druhém případě Vettel dostal neoprávněně výhodu dřívějšího přezutí na úkor Webbera a ještě dostal příkaz snížit výkon motoru že se tak dojede. V prvním případě chtěl Leclerc prostě závodit v tom druhém Vettel jen zákeřně využil situace. Na Maxovi alespoň kvituji že když na to přijde řekne prostě NE a jede si to svoje parťák neparťák a všichni vědí že s ním nepočítáš. Vettel se tváří jako týmový hráč ale když přijde na lámání chleba jde jen o něj. No to je fuk, nemyslím že tobě to dojde. Ano, i dnes mám pro rebélii Leclerca v Bahrajnu pochopení kdežto to s Webberem nebylo korektní a byl to na něj podraz. Ty o schopnosti objektivního posouzení fakt raději nepiš 18 Dál to s tebou rozebírat fakt nehodlám, na to už jsi se tu za ta léta svou demagogií příliš odepsal 03

                              + 3 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Je mi jasný, že když udělá podraz Vettel, je to úplně něco jiného, než když udělá podraz Leclerc nebo Webber. Stačilo to napsat takto a mohl sis ušetřit dlouhé vymýšlení.
                                Vettel taky chtěl prostě závodit a Webber měl dost času přepnout nastavení motoru na vyšší výkon. Což taky udělal. Je to stejné, jako to co udělal Webber předtím v Silverstone. Ale chápu, že když jde o Vettela, vždy si něco najdeš. 13

                                + 0 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          109.81.213.XXX
                          Přečti se Weberovu knížku.... i on to tam popisuje a jsou i jiné zdroje. Ani Weber si nestěžuje na pneumatiky. A víš proč? Protože za prvé bylo zcela jasně dohodnuté že se závodí pouze do posledního pitstopu a za druhé , Mark měl ty měkké opotřebované.

                          A proč ignoruješ Sebova právníka který hned po závodě psal RB , že mu dali příkaz ktzerý nemá ve smlouvě?

                          Prostě to tak jak ty pišeš být nemohlo....

                          Jinak ano v RB se politikaří a i se dělají naschvály, v tom máš pravdu..... ale tahle situace nebyla tak jak tvrdíš.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Jestliže bylo dohodnuté, že se závodí do posledního pitstopu, proč najednou tým nesmyslně změnil pořadí přezouvání při posledním pitstopu? Jak píšu, stačilo držet status quo a vše by dopadlo tak, jak údajně tým chtěl.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • GRAHAM

                              GRAHAM

                              109.81.213.XXX
                              Chlapi, abych pravdu řekl, je mi to jedno.... RB není férovej tým a to se ví , ač je jasný, že to je někdy těžké, když jde o tolik. V té době to bylo vše o sobectví.....bylo to v DNA F1 zakořeněné velice hluboko. To se teď mění....Mercedes měl a má štěstí , že ty dvě auta soupeří jen mezi sebou. Jinak by tam bylo taky více komedií....to je z logiky věci dané.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Já se tady s Mike17 přu už od roku 2010 o tom, že RedBull není férový tým. Že Vettel byl u nich protěžovaným pilotem. A Webbera podráželi kde se dalo.
                                Já nezpochybňuji, co napsal Mark ve své knize. Jenom si myslím, že sám ani netušil, jak s ním zacházejí. Nebo byl natolik slušný, nebo se za to styděl, aby to zveřejnil.
                                I mně je jedno, zda jak to mají uvnitř týmů udělané, ale chci, aby ze mne nikdo nedělal blba. Jestliže jedou na Vettela, Hamiltona, Alonsa, Kimiho, Maxe a přiznají to, pak s tím nemám problém. Vadí mi, když se tváří jak dávají oběma pilotům stejnou šanci a pak dělají podobné věci. A diskutující jim na to skáčí a obhajují jejich bludy. Na Netflixu je seriál o Formuli 1 "Drive to survive" a je tam docela pěkně ukázáno chování Hornera.

                                A co se týče Mercedesu, tak ti dávám za pravdu. Ostatně, kdybych zalovil v paměti, taky bych pár konfliktů vylovil... 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      No super. To co píšeš víceméně potvrzuje to co jsem psal já. Jen časy máš jiné. Já je mám z livetimingu: https://f1.tfeed.net/2013/malaysia
                      Jsou jen po kolech (jsou tam i časy sektorů) a zaokrouhlené na desetiny:
                      Po 40 kole měl Hamilton 2,5s ztrátu, v prvním sektoru na Seba ztratil 0,3s a ve druhém sektoru 0,5s. Takže v té době měl ztrátu 3,3s. Z tohoto údaje vycházel RB při úvahách, koho povolat prvního. A nevěděli, že Hamík dostane nejtvrdší směs a tedy se nezrychlí.
                      Hamilton ve druhém sektoru 41 kola ztratil 0,5s. Ve druhém 42 kola 1,2s!!! (33,3:34,5) a ve třetím dalších 0,7s (40,0:40,7), takže po výměně Webbera měl dokonce 8,2s ztrátu na Vettela. Mezitím se konalo těch tvých 6,5s. Ale brát rozestup až dlouhou dobu po tom, kdy RB musel zvažovat koho povolat je trapný. 13
                      Takže je zcela jasné, proč se povolal první Seb. Ikdyž to bylo poprvé během závodu, byl k tomu dobrý důvod a naopak by bylo hloupé riskovat u Seba podseknutí Hamiltonem. Když byly přesvědčeni o tom, že Seb poslechne a v klidu se zařadí za Marka, nebyl nejmenší důvod k tomu, dělat pitstop opačně.

                      K SVxMW:
                      Po 41 kole ztráta 4,2s. První sektor 42 kola zajel Vettel o 0,2s rychleji (25,8:26,0), druhý o 0,5s rychleji (34,2:34,7). Mně z toho vychází, že na začátku posledního sektoru před pitstopem měl náskok 3,5s. Je to údaj ze stejného místa jako u všech, ne opsaný z obrazovky z nějakého místa, kde je zrovna největší rozestup během okruhu.

                      A ke gumám:
                      Je to přesně, jak jsem psal. Seb dostal novější a měkčí směs. To byl taky důvod, proč byl rychlejší než Mark a to je dobrý důvod k tvrzení, že by Vettel Webbera dojel a předjel tak jako tak. A proč nedostal Mark měkčí sadu jsem napsal. To, že se startovalo na přechodných na tom nemění vůbec nic. Podívej se, kolik těch suchých sad použili. I dnes, kdy se mění jednou nebo dvakrát používají v závodě ojetou sadu. Tak co je divného na tom, že jim zbyde jen ojetá v závodě o 4 pistopech i přesto, že se začínalo na mokrých??? Ani Webber nijak nerozporoval, proč dostal nejtvrdší. Čím to? Že by dobře veděl, že si bílé ojel v kvaldě na stintu, který Vettel vynechal? 03

                      Takže k tvé poslední větě. Ano, Hamík ztrácel 6,5 a pak ztrácel víc a víc (v předposledním kole asi 14s). Ale to všechno až po výměně. V době, kdy zajížděl k pitstopu měl Hamík 3,3s a chvíli předtím jen 2,5s, nikoliv 6,5s. Takže vymýšlíš si ty. 03

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Tak předně, časové údaje (odstupy) jsem opsal z tabulky, která se objevila na obrazovce před posledními pitstopy. Předpokládám, že ty rozdíly byly vždy měřené ve stejném bodě. Po Vettlově předjetí Hamíka nebylo na obrazovce nikde zřejmé, že by se mu nějak přibližoval. Spíše naopak. Čímž tedy nechci zpochybňovat livetiming. Jistěže před zatáčkou se přiblížil a na výjezdu zase vzdálil. Ale nebylo to nic tak dramatického, z čeho by měl mít tým vítr.
                        Jenom mě tak napadá. Když v Monaku Ferrari podle tebe údajně pokrývalo pitstop RedBullů, přišlo ti naprosto logické, že povolali do boxů vedoucího pilota Kimiho, což umožnilo Vettelovi ho podseknout a vyhrát. V Malajsii ti ovšem první pitstop pro vedoucího pilota logiku nedává. Tak hlavně, že to vidíš vždycky férově a vždycky tak, aby z toho měl prospěch Vettel. 02
                        Kdyby byla pravda, že Vettel podrazil Webbera a celý tým, tak s ním jednoduše zatočí. Jenže to nenastalo. Naopak zatočili s Webberem. Jak jsem si dovolil už tehdá předjímat, že Mark bude jezdit bez paliva a bez kol. Hned v Číně mu RedBull dal pocítit, zač je toho loket, aby se náhodou nepotkal s jejich mazánkem Vettelem na trati.A pak ho drželi v úctyhodné vzdálenosti prakticky dokud neodešel.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Tak si ten livetiming pusť, odkaz jsem ti dal. Náskok byl pouze 3,3s. Stačí chvilka zdržení v boxech a přišli by o druhé místo. Že 3,3s nemusí být moc nakonec ukázal sám Seb, když smáznul 3,5s Marka. A nějaké šetření si nechte od cesty. Mark pořád jezdil časy kolem 1:41. Prostě Seb vyjel rekordní sektory, což máš na livetimingu vyznačeno fialově. A nejen rekordní, ale když to srovnáš s Hamíkem taky na čerstvě vyměněných gumách, zjistíš, že mu Seb dal víc jak 2s na kolo. hamíkovi, ne nějakému "zpomalenému" Markovi. To je prostý důvod, proč se Markových 3,5s rozplynulo. Nebylo to žádným zásahem týmu u Marka, na něj Seb najel míň, jak na Hama.
                          S Monakem je to trapný. Já na rozdíl od tebe nevyznávám, že se musí vždy jet za stejného pořadí. Podle mne je logické, aby se zajíždělo podle situace na trati nebo stavu gum pilota. Nakonec i ty jsi si několikrát stěžoval, že Kimiho nechali moc dlouho na trati a v Monaku ti najednou vadí, že nechali moc dlouho Seba. A v obou případech je to podraz na Kimiho.
                          A pokud jde o zatočení se Sebem, bylo tu zmíněno, jak jednali právníci obou stran. Nevidím žádný důvod, proč by s ním měli zatočit. Za prvé to samé udělal několik měsíců předtím Webber a nijak s ním RB nezatočil. Tak proč měli se Sebem ano a s Webberem ne? A za druhé potřebovali titul. Kdo jim ho mohl zařídit bylo jasné z předchozích 4 let. Vettel 1xdruhý a 3x první. Webber 2xtřetí, 1x čtvrtý a 1x šestý. Zatímco Vettel získával tituly, Webber nedokázal ani jedinkrát porazit piloty ostatních stájí a skončit s údajně naprosto dominantním vozem druhý. Poslední sezona před Malajsií skončila tak, že Vettel získal titul a Webber skončil až šestý s více jak 100b ztráty. Zakázat Vettelovi jet, by tedy udělal jedině prostoduchý magor. Připravili by se jedině o titul 2013. Tvé výmysly o poškozování Webbera nemá smysl brát vážně. Ostatně ani sám Mark to nikde netvrdil. To mluví za vše. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama