DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 5 lidé)
12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
22:05 08.01.2021 109.81.213.XXXJe to tak.....RB v závodě imho žadnou roli neměl. Držet pozice bylo jasné a pevné zdělení. SV to porušil....nezávisle na týmu.
Hornewr přiznal, že tým několik dní po malajském závodě obdržel dvoustránkový dopis od Sebova právníka že RB porušil jeho smlouvu tím, že mu dali „nepřiměřený pokyn / týmový rozkaz“, “napsal Webber ve své autobiografii.
-
-
odin
22:39 08.01.2021 77.240.103.XXXPodívej GRAHAME, pokud tým chce docílit nějakého pořadí svých pilotů, respektive v tomto případě UDRŽET status quo, pak by se musel strategicky zachovat úplně jinak, než se zachoval RedBull. Nebo ty jsi přesvědčen, že při současné výkonnosti pneumatik je nejvýhodnější přezouvat nové pneu později než konkurent? Že měkší pneumatiky jsou pomalejší než tvrdé? Já ne!!! Vždyť tyhle data jsou závod, co závod zveřejňována Pirelli už deset let. Tak buď Pirelli lže a vše je jinak a nebo se tam hrála špinavá hra do které byl tým RedBull namočen až po uši. Protože, kdyby chtěli Webbera udržet na prvním místě, tak nemusí hlásit žádné multi 21, ale stačilo by jim postupovat dle zaběhlých šablon při zastávkách v boxech. Přezout Marka prvního a nechat ho pár kol navýšit náskok na čerstvých gumách.-
odin
23:07 08.01.2021 77.240.103.XXXJá si totiž myslím, že RedBull hrál a hraje se svými "druhými" piloty dost velkého "betla". Že je podvádí a lžou jim. Potřebují od nich aby vozili co nejvíce bodů, ale zároveň, aby neobírali jejich preferované piloty (Helmutovy oblíbence). Tak se tváří, že dostávají šance vyhrávat a možná i získat titul (v případě Webbera). Ale v závodech toho pro jejich vítězství zas tolik nedělají, pokud vůbec něco. V Malajsii jeli na jasný double, jenom pořadí nevyhovovalo, možná víc Helmutovi než Christianovi.
Vy zastánci viny Vettela píšete o větším vlivu Helmuta na dění po závodě, než Hornera. A není to náhodou tak, že dr.Marko má a měl větší vliv i před závodem a během závodu???
Pro mne to, co tým říkal a to, co dělal je v přímém rozporu a nedává mi to vůbec žádnou logiku. A přetrvávalo to i v dobách soupeření Ricciardo x Verstappen, až to vyvrcholilo odchodem Ricciho. A od té doby nemůžou najít konkureceschopnou dvojku. Proč asi? Nenapadá tě nic? Protože mně to do skládačky zapadá až moc dobře.
A pokud to dospělo až k hrozbám právníky, tak vám všem garantuji, že kdyby chtěli, tak si s Vettelem během sezóny vytřou zadek. Jenže místo toho hned v dalším závodě to byl Webber, kterému nenatankovali a špatně přezuli vůz... -
-
Situs
23:11 08.01.2021 88.102.38.XXXNejde úmysl RedBullu vyloučit a určitě jak říkáš přezouvat jako první byla jasná výhoda a měla patřit Webberovi. Myslím si ale že vzhledem k tomu že to bylo tak zpočátku sezony že tým už se spokojil i s tím že se dojede 2 a 1, jenže Vettel tam předvedl jak tým je víc než jednotlivec a přidal svůj podraz. On se potom snad i omlouval ale pak svými právníky vyf*koval všechny. To že to tým pak nechal vlastně bez postihu dotvrdilo jak se k Webberovi otočili zády a šlus. Pro mě se tým zachoval nefér ať už v tom měl prsty nebo to "jen" nechal přejít, protože tak či onak krutě svým činem či nečinem znevýhodnilo Webbera.-
-
Situs
23:45 08.01.2021 88.102.38.XXXJenže to je ten postoj RedBullu, s preferovaným jezdcem nechtějí jít ani do bitvy bez ohledu na pravdu či objektivitu. Je to nefér, z tohoto pohledu je jízda na druhém sedadle RedBullu ztrátou času a každá šance vypadnout někam jinam by se měla brát za pačesy, viz Ricciardo. Jinak je to o tom kolik z tebe RedBull mentálně vyždíme protože úšklebek od nich pocítíš ať už jedničku neporazíš nebo porazíš nebo třeba i když tě sejme.
-
-
Mike17
10:41 09.01.2021 185.149.130.XXX"...jenže Vettel tam předvedl jak tým je víc než jednotlivec a přidal svůj podraz"
Hezký to číst od někoho, kdo se radoval v Bahrajnu 2019 z toho, jak leclerc neposloucá příkazy týmu a že si nenechá sr.t na hlavu.
Nicméně v Malajsii neposlechl příkaz týmu asi půl roku po tom, co stejně neposlechl Webber stejný příkaz a útočil na Seba.
Stejně tak neposlechl Seb na konci sezony 2019, když to samé ignoroval kolega předtím.
Je vidět, že někdo si podle tebe na hlavu sr.t má nechat, a někdo nemá nechat. Typická objektivita.-
Situs
11:46 09.01.2021 88.102.38.XXXTy srovnáváš brzký pokus v Bahrajnu 2019 zdržovat Leclerca za Vettelem s útokem Vettela na Webbera který měl na příkaz týmu snížený výkon motoru? Tvl mysli! To první mělo jen slepě pomoci Vettelovi na úkor týmu kdežto v tom druhém případě Vettel dostal neoprávněně výhodu dřívějšího přezutí na úkor Webbera a ještě dostal příkaz snížit výkon motoru že se tak dojede. V prvním případě chtěl Leclerc prostě závodit v tom druhém Vettel jen zákeřně využil situace. Na Maxovi alespoň kvituji že když na to přijde řekne prostě NE a jede si to svoje parťák neparťák a všichni vědí že s ním nepočítáš. Vettel se tváří jako týmový hráč ale když přijde na lámání chleba jde jen o něj. No to je fuk, nemyslím že tobě to dojde. Ano, i dnes mám pro rebélii Leclerca v Bahrajnu pochopení kdežto to s Webberem nebylo korektní a byl to na něj podraz. Ty o schopnosti objektivního posouzení fakt raději nepiš Dál to s tebou rozebírat fakt nehodlám, na to už jsi se tu za ta léta svou demagogií příliš odepsal-
Mike17
11:55 09.01.2021 185.149.130.XXXJe mi jasný, že když udělá podraz Vettel, je to úplně něco jiného, než když udělá podraz Leclerc nebo Webber. Stačilo to napsat takto a mohl sis ušetřit dlouhé vymýšlení.
Vettel taky chtěl prostě závodit a Webber měl dost času přepnout nastavení motoru na vyšší výkon. Což taky udělal. Je to stejné, jako to co udělal Webber předtím v Silverstone. Ale chápu, že když jde o Vettela, vždy si něco najdeš.
-
-
-
-
GRAHAM
23:14 08.01.2021 109.81.213.XXXPřečti se Weberovu knížku.... i on to tam popisuje a jsou i jiné zdroje. Ani Weber si nestěžuje na pneumatiky. A víš proč? Protože za prvé bylo zcela jasně dohodnuté že se závodí pouze do posledního pitstopu a za druhé , Mark měl ty měkké opotřebované.
A proč ignoruješ Sebova právníka který hned po závodě psal RB , že mu dali příkaz ktzerý nemá ve smlouvě?
Prostě to tak jak ty pišeš být nemohlo....
Jinak ano v RB se politikaří a i se dělají naschvály, v tom máš pravdu..... ale tahle situace nebyla tak jak tvrdíš.-
-
GRAHAM
23:51 08.01.2021 109.81.213.XXXChlapi, abych pravdu řekl, je mi to jedno.... RB není férovej tým a to se ví , ač je jasný, že to je někdy těžké, když jde o tolik. V té době to bylo vše o sobectví.....bylo to v DNA F1 zakořeněné velice hluboko. To se teď mění....Mercedes měl a má štěstí , že ty dvě auta soupeří jen mezi sebou. Jinak by tam bylo taky více komedií....to je z logiky věci dané.-
odin
00:58 09.01.2021 77.240.103.XXXJá se tady s Mike17 přu už od roku 2010 o tom, že RedBull není férový tým. Že Vettel byl u nich protěžovaným pilotem. A Webbera podráželi kde se dalo.
Já nezpochybňuji, co napsal Mark ve své knize. Jenom si myslím, že sám ani netušil, jak s ním zacházejí. Nebo byl natolik slušný, nebo se za to styděl, aby to zveřejnil.
I mně je jedno, zda jak to mají uvnitř týmů udělané, ale chci, aby ze mne nikdo nedělal blba. Jestliže jedou na Vettela, Hamiltona, Alonsa, Kimiho, Maxe a přiznají to, pak s tím nemám problém. Vadí mi, když se tváří jak dávají oběma pilotům stejnou šanci a pak dělají podobné věci. A diskutující jim na to skáčí a obhajují jejich bludy. Na Netflixu je seriál o Formuli 1 "Drive to survive" a je tam docela pěkně ukázáno chování Hornera.
A co se týče Mercedesu, tak ti dávám za pravdu. Ostatně, kdybych zalovil v paměti, taky bych pár konfliktů vylovil...
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:30 09.01.2021 185.149.130.XXXNo super. To co píšeš víceméně potvrzuje to co jsem psal já. Jen časy máš jiné. Já je mám z livetimingu: https://f1.tfeed.net/2013/malaysia
Jsou jen po kolech (jsou tam i časy sektorů) a zaokrouhlené na desetiny:
Po 40 kole měl Hamilton 2,5s ztrátu, v prvním sektoru na Seba ztratil 0,3s a ve druhém sektoru 0,5s. Takže v té době měl ztrátu 3,3s. Z tohoto údaje vycházel RB při úvahách, koho povolat prvního. A nevěděli, že Hamík dostane nejtvrdší směs a tedy se nezrychlí.
Hamilton ve druhém sektoru 41 kola ztratil 0,5s. Ve druhém 42 kola 1,2s!!! (33,3:34,5) a ve třetím dalších 0,7s (40,0:40,7), takže po výměně Webbera měl dokonce 8,2s ztrátu na Vettela. Mezitím se konalo těch tvých 6,5s. Ale brát rozestup až dlouhou dobu po tom, kdy RB musel zvažovat koho povolat je trapný.
Takže je zcela jasné, proč se povolal první Seb. Ikdyž to bylo poprvé během závodu, byl k tomu dobrý důvod a naopak by bylo hloupé riskovat u Seba podseknutí Hamiltonem. Když byly přesvědčeni o tom, že Seb poslechne a v klidu se zařadí za Marka, nebyl nejmenší důvod k tomu, dělat pitstop opačně.
K SVxMW:
Po 41 kole ztráta 4,2s. První sektor 42 kola zajel Vettel o 0,2s rychleji (25,8:26,0), druhý o 0,5s rychleji (34,2:34,7). Mně z toho vychází, že na začátku posledního sektoru před pitstopem měl náskok 3,5s. Je to údaj ze stejného místa jako u všech, ne opsaný z obrazovky z nějakého místa, kde je zrovna největší rozestup během okruhu.
A ke gumám:
Je to přesně, jak jsem psal. Seb dostal novější a měkčí směs. To byl taky důvod, proč byl rychlejší než Mark a to je dobrý důvod k tvrzení, že by Vettel Webbera dojel a předjel tak jako tak. A proč nedostal Mark měkčí sadu jsem napsal. To, že se startovalo na přechodných na tom nemění vůbec nic. Podívej se, kolik těch suchých sad použili. I dnes, kdy se mění jednou nebo dvakrát používají v závodě ojetou sadu. Tak co je divného na tom, že jim zbyde jen ojetá v závodě o 4 pistopech i přesto, že se začínalo na mokrých??? Ani Webber nijak nerozporoval, proč dostal nejtvrdší. Čím to? Že by dobře veděl, že si bílé ojel v kvaldě na stintu, který Vettel vynechal?
Takže k tvé poslední větě. Ano, Hamík ztrácel 6,5 a pak ztrácel víc a víc (v předposledním kole asi 14s). Ale to všechno až po výměně. V době, kdy zajížděl k pitstopu měl Hamík 3,3s a chvíli předtím jen 2,5s, nikoliv 6,5s. Takže vymýšlíš si ty.-
odin
18:21 09.01.2021 77.240.103.XXXTak předně, časové údaje (odstupy) jsem opsal z tabulky, která se objevila na obrazovce před posledními pitstopy. Předpokládám, že ty rozdíly byly vždy měřené ve stejném bodě. Po Vettlově předjetí Hamíka nebylo na obrazovce nikde zřejmé, že by se mu nějak přibližoval. Spíše naopak. Čímž tedy nechci zpochybňovat livetiming. Jistěže před zatáčkou se přiblížil a na výjezdu zase vzdálil. Ale nebylo to nic tak dramatického, z čeho by měl mít tým vítr.
Jenom mě tak napadá. Když v Monaku Ferrari podle tebe údajně pokrývalo pitstop RedBullů, přišlo ti naprosto logické, že povolali do boxů vedoucího pilota Kimiho, což umožnilo Vettelovi ho podseknout a vyhrát. V Malajsii ti ovšem první pitstop pro vedoucího pilota logiku nedává. Tak hlavně, že to vidíš vždycky férově a vždycky tak, aby z toho měl prospěch Vettel.
Kdyby byla pravda, že Vettel podrazil Webbera a celý tým, tak s ním jednoduše zatočí. Jenže to nenastalo. Naopak zatočili s Webberem. Jak jsem si dovolil už tehdá předjímat, že Mark bude jezdit bez paliva a bez kol. Hned v Číně mu RedBull dal pocítit, zač je toho loket, aby se náhodou nepotkal s jejich mazánkem Vettelem na trati.A pak ho drželi v úctyhodné vzdálenosti prakticky dokud neodešel.-
Mike17
10:13 10.01.2021 185.149.130.XXXTak si ten livetiming pusť, odkaz jsem ti dal. Náskok byl pouze 3,3s. Stačí chvilka zdržení v boxech a přišli by o druhé místo. Že 3,3s nemusí být moc nakonec ukázal sám Seb, když smáznul 3,5s Marka. A nějaké šetření si nechte od cesty. Mark pořád jezdil časy kolem 1:41. Prostě Seb vyjel rekordní sektory, což máš na livetimingu vyznačeno fialově. A nejen rekordní, ale když to srovnáš s Hamíkem taky na čerstvě vyměněných gumách, zjistíš, že mu Seb dal víc jak 2s na kolo. hamíkovi, ne nějakému "zpomalenému" Markovi. To je prostý důvod, proč se Markových 3,5s rozplynulo. Nebylo to žádným zásahem týmu u Marka, na něj Seb najel míň, jak na Hama.
S Monakem je to trapný. Já na rozdíl od tebe nevyznávám, že se musí vždy jet za stejného pořadí. Podle mne je logické, aby se zajíždělo podle situace na trati nebo stavu gum pilota. Nakonec i ty jsi si několikrát stěžoval, že Kimiho nechali moc dlouho na trati a v Monaku ti najednou vadí, že nechali moc dlouho Seba. A v obou případech je to podraz na Kimiho.
A pokud jde o zatočení se Sebem, bylo tu zmíněno, jak jednali právníci obou stran. Nevidím žádný důvod, proč by s ním měli zatočit. Za prvé to samé udělal několik měsíců předtím Webber a nijak s ním RB nezatočil. Tak proč měli se Sebem ano a s Webberem ne? A za druhé potřebovali titul. Kdo jim ho mohl zařídit bylo jasné z předchozích 4 let. Vettel 1xdruhý a 3x první. Webber 2xtřetí, 1x čtvrtý a 1x šestý. Zatímco Vettel získával tituly, Webber nedokázal ani jedinkrát porazit piloty ostatních stájí a skončit s údajně naprosto dominantním vozem druhý. Poslední sezona před Malajsií skončila tak, že Vettel získal titul a Webber skončil až šestý s více jak 100b ztráty. Zakázat Vettelovi jet, by tedy udělal jedině prostoduchý magor. Připravili by se jedině o titul 2013. Tvé výmysly o poškozování Webbera nemá smysl brát vážně. Ostatně ani sám Mark to nikde netvrdil. To mluví za vše.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek