1958: Úvod do sezóny

iM3, 23. května 2007, 08:00 Google+

IX. ročník mistrovství světa formule 1 se dá považovat za zlomový, za revoluční, který nadobro změnil tvář závodů Grand Prix.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nové pravidlo ohledně používání paliva mělo neblahý účinek na italskou automobilku Maserati. Dosud se používal benzín s vysokým procentem lihu, avšak od roku 1958 se podle pravidel začal užívat letecký benzín. Maserati se pokusil o vývoj šestiválcového motoru s přímým vstřikováním paliva a následně se pustilo do testování dvanáctiválcového agregátu. Nicméně ani jeden motor nepodával dostačující výkon na zdolání světové špičky a navíc se objevoval jeden technický problém za druhým.

Maserati tak nemělo dostatek financí a možná i chuť vyvíjet další drahé motory a z automobilového sportu se rozhodlo odstoupit. V oficiálním prohlášení obvinila továrna Mezinárodní automobilovou federaci. Především za pozdní zveřejnění pravidel na nadcházející rok, jenž si žádaly velkou a dlouhodobou přípravu.

Kromě „palivového“ pravidla vstoupil v platnost i nový šampionát pro závodní týmy. Pohár konstruktérů byl bodován poněkud rozdílným způsobem, než jej známe dnes. Body se nesčítaly. Bodoval jen jeden vůz na nejvyšší pozici. Pokud tedy stáj Ferrari dokončila závod na prvním, druhé a třetím místě, získala jen osm bodů za první místo. Dalším důležitým pravidlem byl zákaz střídání se jezdců v jednom voze.

U Ferrari se místa v týmu neměnila. Slavným červeným vozům zůstal věrný Mike Hawthorn, Peter Collins a Luigi Musso. Občas, za své zásluhy, dostali příležitost i Phil Hill s Wolfgangem von Tripsem. Avšak v závěru sezóny dostali sedačku natrvalo, bohužel za tragických okolností. Stirling Moss, Tony Brooks a Stewart Lewis-Evans hájili zelené barvy týmu Vanwall. A obhájce titulu Juan Manuel Fangio? Na začátku roku nepomýšlel na žádné ukončení kariéry, ba dokonce naopak. Šuškalo se, že hodlá založit vlastní stáj Ecurie Sud Americaine. Od Maserati měl odkoupit nepotřebné vozy a dokonce byl rozhodnut konečně se postavit na start Indianapolis 500. Bohužel, okolnosti spojené se smrtí na závodních okruzích rozhodli ve Fangiův odchod.

foto: www.f1-facts.com
Vytisknout

Diskuze: 1958: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen pomalu poznává pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud