1953 Německo: Naposledy s Farinou

iM3, 5. listopadu 2006, 12:00 Google+

Na základě Ascariho předešlého vítězství v „zeleném pekle“ předpokládalo mnoho pozorovatelů jeho opětovný úspěch.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

7. GP Německa
Nürburgring
2. srpna 1953

Stáj Maserati, jako jediná soupeřící s Ferrariho vozy, se musela obejít bez rychlého Gonzalese. Argentinec týden před Grand Prix Německa startoval v závodě sportovních vozů na okruhu v Lisabou a jeho jízda nedopadla vůbec dobře. V jejím průběhu havaroval a zranil se.

Ascari byl v tréninku znovu nejrychlejší a získal první místo na startu. Třetí čas zajel Giuseppe Farina a čtvrtý Mike Hawthorn. Jediným narušitelem Ferrariho první řady byl Fangio na maserati.

Stejně jako v Británii byl první v zatáčce Fangio, ale tentokrát ve vedení zůstal o několik kilometrů déle. Jenže jeden okruh na Nürburgringu měří více než 22 kilometrů a od druhého kola se v čele usadil Ascari s více než 10-ti vteřinovým náskokem. Hawthorn šlapal Fangiovi na paty a ve druhém okruhu Argentince předjel. Tito dva vynikající závodníci si pravděpodobně užívali vzájemné souboje, protože Fangio se nedal a předjetí Angličanovi vrátil. Ascari s přehledem udržoval náskok, 40 vteřin mělo bezpečně stačit na další vítězství v řadě. Ovšem osud nebyl Ascarimu nakloněn. Při vjezdu do úseku Tiergarden se uvolnilo kolo jeho vozu a Ital se smýkal po trati. K jeho štěstí mohl pokračovat a dojet do depa. Tam mu vše opravili a Ascari se vydal zpět na cestu. Během těchto nesnází se do čela prodral Farina a začal unikat Fangiovi, na kterého již Hawthorn nestačil.

Ascari nebyl spokojen s chováním svého ferrari a tak vedení stáje rozhodlo zastavit Villoresiho. Ascari si s ním přehodil vůz a opět musel dohánět ztracený čas. Díky tomu zajížděl sérii nejrychlejších kol a jako následek vysokého tempa se v 15. kole vyvalil z motoru kouř. Byl to první závod od Grand Prix Belgie 1952, kde Ascari startoval a nedojel do cíle.

Farina vyhrál s minutovým náskokem před Fangiem, Hawthorn dojel 38 vteřin po Argentinci. Čtvrtý Bonetto projel cílem sedm minut po Hawthornovi, ale stále ještě ve stejném kole jako vítěz. V tu dobu ještě Giuseppe Farina, mistr světa z roku 1950, netušil, že je to jeho poslední prvenství ve formuli 1.

Foto: www.f1-facts.com

GP Německa (Nürburgring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari9:59.8
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati10:03.7
3.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari10:04.1
4.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari10:12.6
5.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini10:21.7
6.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari10:22.8
7.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati10:40.8
8.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati10:41.0
9.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini10:45.5
10.   Harry SCHELL usaEquipe Gordini10:46.6
11.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati10:46.6
12.   Stirling MOSS gbrCooper Car Company10:48.3
13.   Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering10:57.5
14.   Hans HERRMANN deuHans Klenk10:59.8
15.   Princ BIRA thaConnaught Engineering11:02.1
16.   Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering11:07.3
17.   Alan BROWN gbrRJ Chase11:08.7
18.   Willi HEEKS deuSoukromý Veritas11:18.0
19.   Jacques SWATERS belEcurie Francorchamps11:18.9
20.   Rodney NUCKEY gbrSoukromý Cooper11:22.1
21.   Theo FITZAU deuSoukromé AFM11:24.3
22.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier11:27.4
23.   Hans STUCK deuAlex Falkenhausen Motorenen11:37.2
24.   Edgar BARTH deuEMW Rennkollektiv11:40.8
25.   Johnny CLAES belEcurie Belge11:45.5
26.   Rudolf KRAUSE deuDora Greifzu22:49.52
27.   Kurt ADOLFF deuEcurie Espadon11:53.1
28.   Theo HELFRICH deuSoukromý Veritas11:56.3
29.   Wolfgang SEIDEL deuSoukromý Veritas11:59.3
30.   Gunther BECHEM deuSoukromé AFM12:13.3
31.   Ernst LOOF deuSoukromý Veritas12:16.8
32.   Ernst KLODWIG deuSoukromé BMW12:24.6
33.   Erwin BAUER deuSoukromý Veritas-
34.   Oswald KARCH deuSoukromý Veritas-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Německa (Nürburgring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari 83:02:25.0
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 6+ 1:04.0
3.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari 4+ 1:43.6
4.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati 3+ 8:48.6
5.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati 2+ 1 kolo
 
 
6.   Stirling MOSS gbrCooper Car Company  + 1 kolo
7.   Jacques SWATERS belEcurie Francorchamps  + 1 kolo
8.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari  + 1 kolo
8.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari  + 1 kolo
9.   Hans HERRMANN deuHans Klenk  + 1 kolo
10.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier  + 1 kolo
11.   Rodney NUCKEY gbrSoukromý Cooper  + 2 kola
12.   Theo HELFRICH deuSoukromý Veritas  + 2 kolo
13.   Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering  + 2 kola
14.   Rudolf KRAUSE deuDora Greifzu  + 2 kola
15.   Ernst KLODWIG deuSoukromé BMW  + 3 kols
16.   Wolfgang SEIDEL deuSoukromý Veritas  + 4 kola
 DNF    Alan BROWN gbrRJ Chase  motor
 DNF    Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati  zavěšení
 DNF    Edgar BARTH deuEMW Rennkollektiv  výfuk
 DNF    Johnny CLAES belEcurie Belge  odstoupil
 DNF    Oswald KARCH deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Willi HEEKS deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Jean BEHRA fraEquipe Gordini  převodovka
 DNF    Princ BIRA thaConnaught Engineering  zavěšení
 DNF    Harry SCHELL usaEquipe Gordini  motor
 DNF    Kurt ADOLFF deuEcurie Espadon  odstoupil
 DNF    Theo FITZAU deuSoukromé AFM  odstoupil
 DNF    Gunther BECHEM deuSoukromé AFM  odstoupil
 DNF    Erwin BAUER deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering  motor
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini  diferenciál
 DNF    Ernst LOOF deuSoukromý Veritas  přívod paliva
 DNF    Hans STUCK deuAlex Falkenhausen Motorenen  odstoupil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1953 Německo: Naposledy s Farinou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

DaimlerChrysler očekával víc...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud