7. GP Německa
Nürburgring
2. srpna 1953
Stáj Maserati, jako jediná soupeřící s Ferrariho vozy, se musela obejít bez rychlého Gonzalese. Argentinec týden před Grand Prix Německa startoval v závodě sportovních vozů na okruhu v Lisabou a jeho jízda nedopadla vůbec dobře. V jejím průběhu havaroval a zranil se.
Ascari byl v tréninku znovu nejrychlejší a získal první místo na startu. Třetí čas zajel Giuseppe Farina a čtvrtý Mike Hawthorn. Jediným narušitelem Ferrariho první řady byl Fangio na maserati.
Stejně jako v Británii byl první v zatáčce Fangio, ale tentokrát ve vedení zůstal o několik kilometrů déle. Jenže jeden okruh na Nürburgringu měří více než 22 kilometrů a od druhého kola se v čele usadil Ascari s více než 10-ti vteřinovým náskokem. Hawthorn šlapal Fangiovi na paty a ve druhém okruhu Argentince předjel. Tito dva vynikající závodníci si pravděpodobně užívali vzájemné souboje, protože Fangio se nedal a předjetí Angličanovi vrátil. Ascari s přehledem udržoval náskok, 40 vteřin mělo bezpečně stačit na další vítězství v řadě. Ovšem osud nebyl Ascarimu nakloněn. Při vjezdu do úseku Tiergarden se uvolnilo kolo jeho vozu a Ital se smýkal po trati. K jeho štěstí mohl pokračovat a dojet do depa. Tam mu vše opravili a Ascari se vydal zpět na cestu. Během těchto nesnází se do čela prodral Farina a začal unikat Fangiovi, na kterého již Hawthorn nestačil.
Ascari nebyl spokojen s chováním svého ferrari a tak vedení stáje rozhodlo zastavit Villoresiho. Ascari si s ním přehodil vůz a opět musel dohánět ztracený čas. Díky tomu zajížděl sérii nejrychlejších kol a jako následek vysokého tempa se v 15. kole vyvalil z motoru kouř. Byl to první závod od Grand Prix Belgie 1952, kde Ascari startoval a nedojel do cíle.
Farina vyhrál s minutovým náskokem před Fangiem, Hawthorn dojel 38 vteřin po Argentinci. Čtvrtý Bonetto projel cílem sedm minut po Hawthornovi, ale stále ještě ve stejném kole jako vítěz. V tu dobu ještě Giuseppe Farina, mistr světa z roku 1950, netušil, že je to jeho poslední prvenství ve formuli 1.
Foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 9:59.8 | |
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 10:03.7 | |
3. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 10:04.1 | |
4. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 10:12.6 | |
5. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | 10:21.7 | |
6. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 10:22.8 | |
7. | Felice BONETTO | ita | Officine Alfieri Maserati | 10:40.8 | |
8. | Onofre MARIMON | arg | Officine Alfieri Maserati | 10:41.0 | |
9. | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | 10:45.5 | |
10. | Harry SCHELL | usa | Equipe Gordini | 10:46.6 | |
11. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | 10:46.6 | |
12. | Stirling MOSS | gbr | Cooper Car Company | 10:48.3 | |
13. | Roy SALVADORI | gbr | Connaught Engineering | 10:57.5 | |
14. | Hans HERRMANN | deu | Hans Klenk | 10:59.8 | |
15. | Princ BIRA | tha | Connaught Engineering | 11:02.1 | |
16. | Ken MCALPINE | gbr | Connaught Engineering | 11:07.3 | |
17. | Alan BROWN | gbr | RJ Chase | 11:08.7 | |
18. | Willi HEEKS | deu | Soukromý Veritas | 11:18.0 | |
19. | Jacques SWATERS | bel | Ecurie Francorchamps | 11:18.9 | |
20. | Rodney NUCKEY | gbr | Soukromý Cooper | 11:22.1 | |
21. | Theo FITZAU | deu | Soukromé AFM | 11:24.3 | |
22. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 11:27.4 | |
23. | Hans STUCK | deu | Alex Falkenhausen Motorenen | 11:37.2 | |
24. | Edgar BARTH | deu | EMW Rennkollektiv | 11:40.8 | |
25. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | 11:45.5 | |
26. | Rudolf KRAUSE | deu | Dora Greifzu | 22:49.52 | |
27. | Kurt ADOLFF | deu | Ecurie Espadon | 11:53.1 | |
28. | Theo HELFRICH | deu | Soukromý Veritas | 11:56.3 | |
29. | Wolfgang SEIDEL | deu | Soukromý Veritas | 11:59.3 | |
30. | Gunther BECHEM | deu | Soukromé AFM | 12:13.3 | |
31. | Ernst LOOF | deu | Soukromý Veritas | 12:16.8 | |
32. | Ernst KLODWIG | deu | Soukromé BMW | 12:24.6 | |
33. | Erwin BAUER | deu | Soukromý Veritas | - | |
34. | Oswald KARCH | deu | Soukromý Veritas | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 8 | 3:02:25.0 | ||
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 6 | + 1:04.0 | ||
3. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 4 | + 1:43.6 | ||
4. | Felice BONETTO | ita | Officine Alfieri Maserati | 3 | + 8:48.6 | ||
5. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | 2 | + 1 kolo | ||
6. | Stirling MOSS | gbr | Cooper Car Company | + 1 kolo | |||
7. | Jacques SWATERS | bel | Ecurie Francorchamps | + 1 kolo | |||
8. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | + 1 kolo | |||
8. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | + 1 kolo | |||
9. | Hans HERRMANN | deu | Hans Klenk | + 1 kolo | |||
10. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | + 1 kolo | |||
11. | Rodney NUCKEY | gbr | Soukromý Cooper | + 2 kola | |||
12. | Theo HELFRICH | deu | Soukromý Veritas | + 2 kolo | |||
13. | Ken MCALPINE | gbr | Connaught Engineering | + 2 kola | |||
14. | Rudolf KRAUSE | deu | Dora Greifzu | + 2 kola | |||
15. | Ernst KLODWIG | deu | Soukromé BMW | + 3 kols | |||
16. | Wolfgang SEIDEL | deu | Soukromý Veritas | + 4 kola | |||
DNF | Alan BROWN | gbr | RJ Chase | motor | |||
DNF | Onofre MARIMON | arg | Officine Alfieri Maserati | zavěšení | |||
DNF | Edgar BARTH | deu | EMW Rennkollektiv | výfuk | |||
DNF | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | odstoupil | |||
DNF | Oswald KARCH | deu | Soukromý Veritas | odstoupil | |||
DNF | Willi HEEKS | deu | Soukromý Veritas | odstoupil | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | převodovka | |||
DNF | Princ BIRA | tha | Connaught Engineering | zavěšení | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Equipe Gordini | motor | |||
DNF | Kurt ADOLFF | deu | Ecurie Espadon | odstoupil | |||
DNF | Theo FITZAU | deu | Soukromé AFM | odstoupil | |||
DNF | Gunther BECHEM | deu | Soukromé AFM | odstoupil | |||
DNF | Erwin BAUER | deu | Soukromý Veritas | odstoupil | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Connaught Engineering | motor | |||
DNF | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | diferenciál | |||
DNF | Ernst LOOF | deu | Soukromý Veritas | přívod paliva | |||
DNF | Hans STUCK | deu | Alex Falkenhausen Motorenen | odstoupil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ