4. GP Francie
Rouen Les Essarts
5. července 1952
Týden předtím překonal skvělý Jean Behra na gordini všechny vozy ferrari a vyhrál nemistrovský závod v Remeši. Očekávání, jak si povede zde bylo tedy velké. Přesto vznikly fámy, že Behra mohl porazit ferrari jen s o něco větším objemem motoru, než dovolovala pravidla…
Stáj Ferrari pokračovala ve vývoji modelu 500 a do Francie přivezla tři tovární vozy s modifikovaným motorem. Jako již předtím, byly určeny zcela výhradně pro Alberta Ascariho, Giuseppe Farinu a Piera Taruffiho. Gordini vsázelo na Behru, Prince Biru a o úspěch se měl pokusit i Robert Manzon, hendikepován zlomenou rukou. Za volantem anglického hwm se objevili Lance Macklin, Peter Collins a Yves Giraud Cabantous. Stáj Maserati oficiálně opět chyběla, ale přeci jen vyslala do Francie svůj nový vůz A6GCM pro Philippeho Etancelina.
Vypadalo to, že historie se opakuje. V prvním ročníku mistrovství světa formule 1 hrála prim Alfa Romeo a bez jediného náznaku konkurence vyhrávala jeden závod za druhým. V dalším roce bojovala se stájí Ferrari a nyní, v roce 1952 naprosto dominují vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Ascari si bezproblémově zajistil první místo na startu, vedle něj seřadili svého vozy Farina a Taruffi. Za nimi startoval Princ Bira a Peter Collins. Veterán Maurice Trintignant postavil svůj závodní stroj Simca-Gordini T15 na šesté místo.
Závod byl podle očekávání zcela v režii Ascariho, přezdívaného Chicco. Vyhrál způsobem start-cíl a druhý Farina skončil s kolem ztráty. Narozdíl od vedra, typického pro závody v Remeši, si museli diváci v Rouenu vytáhnout deštníky. Start se ještě odehrál za sucha, ale černá mračna hrozila deštěm. Později se opravdu spustily první kapky, které přešli až v hustý déšť. Závodníci museli přizpůsobit styl jízdy a namísto původních 80-ti kol bylo odjeto 76. Formule 1 dovolovala maximálně tříhodinový závod a na promáčeném Rouenu bylo jasné, že Ascari to do 80-tého kola nestihne. Tak se poprvé v historii ukončovala Grand Prix po uplynutí časového limitu namísto odjetí plánovaného počtu kol.
Foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 2:14.8 | |
2. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 2:16.2 | |
3. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 2:17.1 | |
4. | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | 2:19.3 | |
5. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | 2:20.4 | |
6. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | 2:21.6 | |
7. | Princ BIRA | tha | Equipe Gordini | 2:23.0 | |
8. | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | 2:21.9 | |
9. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 2:27.0 | |
10. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | HW Motors | 2:27.5 | |
11. | Harry SCHELL | usa | Enrico Plate | 2:29.0 | |
12. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Enrico Plate | 2:28.6 | |
13. | Peter WHITEHEAD | gbr | Soukromá Alta | 2:29.5 | |
14. | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | 2:30.9 | |
15. | Mike HAWTHORN | gbr | AHM Bryde | 2:32.0 | |
16. | Gianfranco COMOTTI | ita | Scuderia Marzotto | 2:36.0 | |
17. | Rudolf FISCHER | che | Ecurie Espadon | 2:34.6 | |
18. | Philippe ETANCELIN | fra | Escuderia Bandeirantes | 2:33.7 | |
19. | Piero CARINI | ita | Scuderia Marzotto | 2:37.7 | |
20. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | 2:39.6 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 9 | 3:00:00.0 | ||
2. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 6 | + 1 kolo | ||
3. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 4 | + 2 kola | ||
4. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | 3 | + 3 kola | ||
5. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | 2 | + 5 kol | ||
6. | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | + 7 kol | |||
7. | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | + 7 kol | |||
8. | Philippe ETANCELIN | fra | Escuderia Bandeirantes | + 7 kol | |||
9. | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | + 7 kol | |||
10. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | HW Motors | + 9 kol | |||
11. | Rudolf FISCHER | che | Ecurie Espadon | ||||
11. | Peter HIRT | che | Ecurie Espadon | + 11 kol | |||
12. | Gianfranco COMOTTI | ita | Scuderia Marzotto | + 14 kol | |||
DNF | Princ BIRA | tha | Equipe Gordini | zadní náprava | |||
DNF | Mike HAWTHORN | gbr | AHM Bryde | zapalování | |||
DNF | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Enrico Plate | brzdy | |||
DNF | Peter WHITEHEAD | gbr | Soukromá Alta | spojka | |||
DNF | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | motor | |||
DNF | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | ojnice | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Enrico Plate | převodovka | |||
DNF | Piero CARINI | ita | Scuderia Marzotto | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ