1952: Úvod do sezóny

iM3, 15. srpna 2006, 08:00 Google+

Je před námi třetí ročník mistroství formule 1. Pojďme si krátce představit sezónu 1952.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Rokem 1951 skončila na závodních tratích automobilka Alfa Romeo. Její modely 159 již nemohly konkurovat novým vozům Ferrari a s předválečnou Alfettou nebyla schopná udržet kontakt s rudými vozy z Maranella. Ve hře tak zůstaly pouze stáje Ferrari a Maserati, přičemž druhá automobilka měla o poznání pomalejší modely. Ani s BRM se nedalo příliš počítat. Dětské nemoci šestnáctiválcového motoru nebyly stále vyléčeny a jeho účast v závodech byla spíše sporadická.

Pro rok 1954 měla vejít v platnost nová pravidla dovolující objem motorů na 2500 ccm bez kompresoru a 750 ccm s kompresorem. Z toho důvodu nechtěla žádná továrna vyvíjet vůz, jenž by měl před sebou dva roky života. FIA proto rozhodla změnit stávající pravidla formule 1. Neuvěřitelně rychle zareagovala na vzniklou situaci a pro léta 1952 – 1953 vypsala mistrovství světa pro vozy formule 2.

FIA tím chtěla přilákat další výrobce automobilů, kteří nebyli schopni financovat stavbu vozu F1. Automobily F2 vycházely z dostupných sportovních nebo cestovních vozů, proto byla jejich stavba méně finančně nákladná. Pravidla omezovala jen maximální objem motorů bez kompresoru na 2.0 l a s kompresorem na 0.5 l. Díky tomu se v těchto letech začaly na závodních dráhách objevovat neznámá jména výrobců závodních vozů a startovní pole značně rostlo.

Jenže jediná připravená stáj byla Ferrari s odzkoušenými a úspěšnými vozy Ferrari 500 formule 2. Absolutně dominujícím jezdcem se stal Alberto Ascari, který vytvořil na dlouhou dobu nepřekonaný rekord v počtu vítězství za sebou. Bylo to také jediné období v historii mistrovství světa, kdy byl šampionát určen pro vozy jiné formule, než formule 1.

V průběhu roku se v automobilce Mercedes-Benz tahalo za nitky ve vedení továrny a to pomalu začalo střádat plány na opětovný vstup do motoristického sportu…

Foto: www.f1-facts.com

Vytisknout

Diskuze: 1952: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rampf - Theissen

Šílená nabídka BMW. Komu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud