Vettel potvrdil pole-position a nedal v Kanadě soupeřům šanci + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 10. června 2018, 22:00 Google+

Jestliže někdo doufal, že na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu dojde k nějakému dramatu, pak se mýlil. Vše podstatné se stalo už na počátku závodu a pak jsme pouze sledovali marnou snahu uprostřed startovního pole.

Počet komentářů:  186 komentářů (Poslední 13.06. 21:54) Napište svůj názor
Sebastian Vettel si jako první pilot letos připisuje třetí triumf

Sebastian Vettel si jako první pilot letos připisuje třetí triumf | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Pokud se podíváme na povětrnostní podmínky, byly de facto identické s předchozími dny - vzduch 20 °C, trať 41 °C, vlhkost vzduchu 28 % a vítr kolísající od sedmi do devíti kilometrů za hodinu. Nebe vymetené, takže žádné drama v podobě deště nešlo očekávat.

První vzrušení na startu předvedla dvojice Bottas-Verstappen, kteří projeli první dvě zatáčky bok po boku, aby si nakonec druhou příčku uhájil Fin. Pak se pozornost přenesla do páté zatáčky, kde Lance Stroll vytlačil na bariéru Toro Rosso Brendona Hartleye. Vůz byl vyzdvižen do vzduchu, spadl přídí na přední kolo domácího pilota a oba vozy nedobrovolně zaparkovaly v zatáčce 6. Pochopitelně se rozevlála žlutá a na trať se vydal safety car.

Když byly vraky odklizeny a na počátku 5. kola proběhl restart, tentokrát to byli Sainz jr. a Pérez, kteří se "nevešli" do první zatáčky. Mexičan v roli novomanžele dopadl podstatně hůř a po překřižování trati spadl z desátého na 14. pozici. Do radiokomunikace se dožadoval černé vlajky pro Sainze, ale komisaři stejně jako v případě první kolize netrestali. 

Protože Räikkönen neudržel svou pozici, seřadila se TOP6 v pořadí Vettel, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo a Räikkönen - čekalo se na první zastávky v boxech, od nichž se čekalo, zda nezahýbají pozicemi. Verstappen k mechanikům zamířil v sedmnáctém, Ricciardo o kolo později. Překvapivě ve stejné době jako Max zajel do boxů i Hamilton, ovšem v jeho případě to byla z nouze ctnost, protože už předtím hlásil určité potíže s motorem, provázené výpadky výkonu. Ricciardo se dokázal vrátit na trať před obhájce titulu, Räikkönen po zastávce v 33. kole chvíli dýchal Hamiltonovi na záda, ale pak se nedokázal v jeho závětří udržet a nakonec ztrácel přes čtyři vteřiny.

Vpředu byly rozdíly konstantní, Bottas měnil pneumatiky v 36. kole, Vettel v okruhu následujícím - všichni zmínění obuli superměkkou směs. Bottas postupně naznačoval, že by mohl Vettela znervóznit, ale nakonec to byl on, kdo chyboval - při nájezdu do 56. kola a snaze předjet o kolo zpět jedoucího Sainze nezvládl první zatáčku a ze tří vteřin ztráty na Vettela bylo náhle téměř pět. Poté se Fin potýkal s určitými problémy s dodávkou paliva, takže nakonec byl v závěru rád, že odolal útokům finišujícího Verstappena. 

Druhou dvojici tvořili Ricciardo a Hamilton. V posledních osmi kolech se Lewis dostal do odstupu pod jednou vteřinou, který různě kolísal, ale nedokázal si vybudovat ani jednu příležitost k útoku. Do jisté míry na tom měli zásluhu i piloti Renaultu a Force India Estebana Ocona, kteří se v rozhodujících fázích pletli dvojici do cesty. 

Zatímco Renault odjel spolehlivý závod a piloti jeli v těsném závěsu, ovšem bez jediné chybičky, na osud mohla žehrat Force India. O Pérezovi už byla řeč, Ocon si porci smůly vybral při své zastávce ve 12. kole (Force Indie stavěly jako první z celého startovního pole), když mechanici nestačili sundal pravé zadní kolo a vůz dosedl na dráhu. Zdržení znamenalo pro Francouze pád za dvojici Renaultu a ačkoliv se jim Ocon dostal na dosah, také on nebyl dostatečně blízko, aby zaútočil. 

Dlouho se zdálo, že kloudný výsledek přiveze Grosjean, startující z posledního místa kvůli defektu motoru v kvalifikaci. Ultraměkké pneumatiky měnil jako vůbec poslední ve 49. kole a ještě přitom zažil pernou chvilku, když se dostal do těsného kontaktu s Oconem a musel na trávu. Černý den zažil McLaren, protože Vandoorne zajel do boxů v režimu safety caru kvůli poškození vozu troskami Hartleyova monopostu, marně pak stíhal startovní pole. Alonso byl jediným pilotem, který musel odstoupit ze závodu pro technické potíže, konkrétně kvůli výfuku.

Když se jela v Montrealu historicky první Grand Prix, psal se rok 1978. Tehdy se v Kanadě šampionát končil, v tréninku dokonce sněžilo a slavným vítězem se stal domácí hrdina Gilles Villeneuve. Po 40 letech na něj navázal Vettel a díky vítězství se posunul na průběžnou první příčku klasifikace s jedním bodem před Hamiltonem. Jinak ale nutno poznamenat, že na trati jsme viděli minimum předjížděcích manévrů a k nadějným soubojům nakonec nedošlo...

Poslední drama, které by za jistých okolností mohlo někomu pomoci, připravili pořadatelé: poněkud zmatená instrukce vyústila v chybu, když čestný host, modelka Winnie Harlow, odmávla šachovnicovou vlajkou startovní pole už v předposledním kole. Mírně zmatený Vettel se dotazoval svého týmu do vysílačky, co se děje a byl instruován, aby v plném tempu dokončil 70. kolo, aby svůj drahocenný triumf nezpochybnil. Nakonec se v konečné klasifikaci objevuje 68 kol, protože podle pravidel se výsledky počítají podle posledního dokončeného kola předcházejícímu tomu, kdy byl závod mylně odmávnut, tedy v tomto případě podle 68. kola.

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 251:28:31,377 hod
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 18+ 7,376
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 15+ 8,360
4. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing 12+ 20,892
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 10+ 21,559
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 8+ 27,184
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 6+ 1 kolo
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team 4+ 1 kolo
9. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 2+ 1 kolo
10. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team 1+ 1 kolo
 
 
11. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda  + 1 kolo
12. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1 kolo
14. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team  + 1 kolo
15. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team  + 2 kola
16. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team  + 2 kola
17. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing  + 2 kola
 DNF  14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team  chladič
 DNF  18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  havárie
 DNF  28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda  havárie

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vettel potvrdil pole-position a nedal v Kanadě soupeřům šanci + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 186, poslední 13.06.2018 21:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 186 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 ve Francii

"Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku

Rezervní pilot Ferrari Giovinazzi chce závodní sedačku: "Nejsem jen simulátorovým jezdcem!"

Na závodní dráze panuje mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem velké soupeření

Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Montrealu

GRAFIKA: Startovní rošt v Kanadě - Vettel před Bottasem, Hamilton za…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odstranil svou slabinu, Wolff komentuje 1. část sezóny: Skvělá reklama pro F1!

  2. "Jen Daniel ví, jak blízko jsme byli podpisu," přiznává McLaren. Kolik Ricciardovi nabídl?

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. Pirelli chce v F1 zavést "chytré" pneumatiky. Co by mohly umět a v čem by byly užitečné?

  5. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  6. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud