DISKUZE K ČLÁNKU Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku
Jak se bude chovat Red Bull v závodním režimu? To byla hlavní otázka 65. ročníku Grand Prix Monaka, která navzdory velmi zajímavým možnostem nakonec de facto nepřinesla žádné velké překvapení. Ovšem napětí bylo více než dost.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
20:06 28.05.2018 194.228.59.XXX1) Ocon jel celý závod stejným tempem. Tvými slovy řečeno, kdyby neměl problém, Alonso by neměl šanci.
2) Péra ta nehoda také poznamenala. I tak dojel místo za Alonsem. A ne 30s, ale 20s za ním.
3) Zrovna Barcelona byla trať, kde vyjel SC pouze ze začátku a nedal prostor pro haluz. Všiml sis, že McLaren s tím masivním upgradem, který je měl posunout vteřinu před špičku (jak jsi tady velkolepě hlásal), dělilo od nadílky dvou kol cca 15 vteřin?
Naivní jsi Ty, pokud očekáváš, že se McLaren z té bídy zvedne. Pořád ještě nejsou ani před Renaultem a mohou být vděčni, že Haas si vybírá svoje slabé chvilky. Zatím se to vše vyvíjí tak, že za chvíli budou mít dost možná dalšího soupeře v podobě STR, které už se do středu pole také začíná vtírat. Naštěstí je Hartley ještě víc jalový než Štafle, tak tam hrozí boj pouze s Gaslym.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
22:10 27.05.2018 77.240.103.XXXVšak taky jo. Nemusíme být nijak přehnaně znalí poměrů v F1, abychom dokázali odhadnout strategii vedoucí v Monaku k udržení prvního místa. A taková strategie se loni (na rozdíl od letoška) nekonala. Letos měl Seb jedinou šanci, že Riccimu zkolabuje auto úplně. A loni by Kimi na 99,9% vyhrál též, nebýt zmanipulování závodu ve prospěch Seby ze strany Ferrari. Dnes bylo jsně vidět, jakou šanci měl loni Vettel na předjetí Raikkonena. Kecy o rychlosti z livetimingu jsou liché. Dnešek to opět vyvrátil. V Monaku jezdí druhý rychlejší pilot jen tak rychle, jak rychle jede ten pomalejší před ním. Ale to zdejší zaslepenci nechápou a ještě dlouho chápat nebudou.-
Easy
22:21 27.05.2018 178.209.132.XXXOba neustále (už rok!) ignorujete fakt, že Ferrari nebylo v Monaku jediné, koho zaskočilo chování pneumatik v závodě. Vaší logikou (a píšu to samé co na začátku diskuse) mělo tehdy Ferrari po zastávce Kimiho povolat do boxů Seba a to i přesto, že ten dokázal z těch gum vymáčknout více (a Kimi přitom po svém pitstopu zrychlil). Jestliže měl Kimi zůstat na dráze na vedoucí pozici, tak to by vzhledem k tomu, co jsem již napsal bylo nutné uvnitř Ferrari stanovit strategii před závodem, kde by řekli, že ten kdo vyhraje kvaldu má rezervované vítězství. Na rozdíl od Maďarska tady kluci loni závodili.
No jo, tušil jsem, že tu budeme zase řešit Monako 2017...-
Icewoman
22:29 27.05.2018 178.255.168.XXXNeignorujeme - podle Kimiho výrazu po závodě bych řekla, že tak i domluvení byli. Pokud chceš dát jezdcům stejné šance, tak do boxů kolo po sobě.
Já bych to už snad ani neřešila, ale loňské řeči o rychlejším Vettelovi , který se dnes nedokázal dostat před pomalejšího Ricciarda to tak nějak nabízejí... -
-
odin
22:43 27.05.2018 77.240.103.XXXNeignorujeme vůbec nic. To ty s Mikem ignorujete, že Kimi loni vůbec nemusel tak brzy stavět, tak jako letos nestavěl Ricciardo. Naopak stačilo včas vyhodnotit chování gum u RBR.
Seb mohl vymačkávat z gum cokoliv, bylo by mu to houby platné, tak jako dnes.
Já pořád srovnávám standardní strategii, která se v Monaku nabízí a úspěšně funguje (min. na 99%) s tím, co některé týmy předvedou. A Ferrari loni standardní strategii nejelo ani náhodou. Jejich strategie znevýhodnila vedoucího pilota. To mi nikdo nevymluví. Dnešek to potvrdil.-
-
odin
05:36 28.05.2018 77.240.103.XXXDnešek mi potvrdil, že loňský podraz na Kimiho byl podrazem a nebo týmovou režií. Nic víc.
I letos bylo možné udělat to samé, jako loni. Jen by musel vedoucí pilot patřit k Ferrari, aby ho povolali zbytečně do boxů před Vettelem a tím jej dostali za soupeře se kterými ani nebojoval. Seb by si i letos v pohodě najel náskok a slavně zvítězil. Jenže nikdo není tak hloupý, aby si nedokázal pokrýt overcut v Monaku. Jen Ferrari, když začne tvořit ty své strategie založené na týmové režii.-
Easy
08:44 28.05.2018 46.135.17.XXXNikdo z pilotů ani týmu neřekl, že musí dojet v pořadí po kvaldě. Naopak strategie, kdo zajede jako první do boxů ano. S tím byli piloti seznámeni ještě před závodem. Toho si byl Kimi vědom a nemusel tolik špuntovat pole, když tím dostával pod tlak i svého kolegu. Neměl bych nic proti tomu, kdyby si loni oba vozy vyjely náskok na soupeře a pak přišly plánované boxy. To by Vettel neměl šanci. Jenže tebou neustále omílaná Kimiho záměrná pomalost v naději, že pořadí v cíli je přece dané vedla k tomu, že se Vettel po Kimiho pitu utrhl z řetězu. V takové chvíli by bylo absolutní blbostí povolávat pilota do boxů. Kimi by v případě technických problémů dojet nemusel a Seb by během zastávky také mohl mít nějaké komplikace a o vítězství by přišli tak jako tak. Takže když mu to jelo, šli na jistotu.-
odin
20:15 28.05.2018 77.240.103.XXXAno Easy, nikdo neřekl, že musí se dojet v pořadí po kvaldě ani loni, ani letos. Zajímavé je, že letos se to pořadí na prvních místech moc neměnilo, že? Zatímco loni se měnilo díky podivným strategiím dvou týmů, které nejsou zrovna ochotni k férovému chování vůči svým pilotům.
Jsem přesvědčen, že kdyby Kimi a Vettel měli odlišně zbarvená auta, tak Kimi loni bez problémů zvítězí. Celé to Vettelovo utržení se ze řetězu, jak píšeš, spočívalo pouze v podrazáckém jednání Ferrari.Píšeš, že Kimi jel loni záměrně příliš pomalu. Letos byla auta o 1,4sec/kolo rychlejší a přitom Ricciardo nezajížděl konzistentně rychlejší časy, než Kimi loni. Dokonce Kimiho loňské nejrychlejší kolo je lepší, než letošní Ricciho. Proč se Vettel neutrhl ze řetězu letos? Vždyť k tomu měl ještě lepší podmínky, v podobě rychlejšího auta a problémů u vedoucího závodníka jak s rekuperací, tak i s převodovkou? Ne, né, v Monaku se výsledky tvoří strategií, nikoliv rychlostí. A to byl loni důvod, proč jsem přesvědčen, že Kimiho tým podvedl, podrazil, či jen provedli TR ve prospěch Seba. Tvrdím, že overcut v Monaku je fatální chyba stratégů a nebo úmyslné ovlivnění závodu. Proto se letos Vettel (Ferrari) o žádný overcut nepokoušel(i), ale pokusil(i) se o undercut, který jim nevyšel. Pak už nebyl schopen ničeho a jen trapně dokroužil za Riccim, kterému auto fungovalo jen z poloviny.
Loni Kimi neudělal nic špatně. Pošetřil pneumatiky, udržoval si 1-2 sec. odstup, klidně mohl zajet k pitstopu kolo před cílem. Vše mu pokazila jen TR Ferrari. A tak mě překvapuje, že letos jsi specifikum Monaka byl schopen odhadnout (viz tvrzení, že by Ricci na jiném okruhu neměl šanci), ale loni považuješ za správnou strategii, která neumožnila prvnímu zvítězit. A abychom se nepřeli pořád o Kimiho a Vettela, potažmo Ricciho, mrkni se na Hamiltona a jeho tým. Přiblblý Král vymýšlel Hamíkovi načasování druhé zastávky, aby měl šanci bojovat o čtvrté místo, když sám Lewis hlásil velké potíže s gumami. A Mergl jednoznačně věděl, že Ham musí dojet na gumách se kterými má obrovské potíže, protože jen tak si udrží třetí flek. Tak tu nežvaň nesmysly o loňském utržení ze řetězu a rychlosti Vettela. Na trati nepředjel ani loni, ani letos nikoho, tak proč by měl být ze druhé startovní pozice jednou první a podruhé druhý? Odpovím sám. První mohl být jen díky týmové režii.-
Easy
21:01 28.05.2018 178.209.132.XXXTady se ke shodě asi nikdy nedopracujeme. Řešíme tuto situaci každý z jiného úhlu pohledu.
Podívej se na výsledkovou listinu - pátý Verstappen dojel se ztrátou 6.2s. Nebyl zde prostor pro nějakou závažnější chybu v boxech. Přesto Kimi jel to svoje šnečí tempo a Seb neměl za sebou na růžích ustláno. Poté, co Kimi začal zpomalovat a zamířil do boxů, se Sebovi nedivím, že nasadil tempo, které mu gumy umožnily. Potřeboval mít peřinu za sebou, protože by stačil problém při manipulaci s jedním z kol a rázem se propadne v pořadí. A to, kdo pojede jako první do boxů se stanovuje předem a jak jsme se dohadovali už loni, jako první standardně zajíždí ten vpředu. Kimiho špuntování se vlastně podobalo tomu, co si jel Lewis v Abu Dhabi 2016, kdy se do ohrožení dostával Nico.-
odin
21:32 28.05.2018 77.240.103.XXXano, každý to řešíme z jiného úhlu pohledu.
Já řeším strategii, ty nějaké kdyby. Seba nikdo neohrožoval, respektive ho ohrožovali ti za ním ještě méně, než on byl letos schopen ohrožovat Ricciarda. Monako je Monako. Speciální okruh, kde se předjíždí pouze výjměčně a jen, když někdo udělá chybu. Většina "předjetí" je jenom výměna pozic přes boxy. A zde mám problém. Pokud dojde k výměně pozic přes boxy u týmových kolegů, smrdí to na sto honů týmovou režií. Já ten smrad cítím, na rozdíl od tebe a tobě podobných zaslepenců. Všechny vaše argumemnty jsou liché. Respektive, bral bych je v úvahu, pokud by to nebylo v Monaku.
Šnečí tempo bylo podobným tempem, které stačilo letos Riccimu po vzniku jeho problémů, k vítězství. Zajimavé na tom je, že druhý Vettel nebyl schopen ničeho, co by Ricciardovi vítězné tažení znemožnilo, nebo alespoň zkomplikovalo. Proto nevidím důvod pochybovat o tom, že by za normální strategie loni Kimi nevyhrál. Pro mne je jediná příčina Vettelova vítězství loni v Monaku TR Ferrari, nebo podraz na Raikkonena, ke kterému se Ferrari uchýlilo.
Kimiho špuntování? A co letošní špuntování Ricciarda? jak to ovlivnilo pořadí pilotů za ním? Porovnej s výsledky kvalifikace a pak mluv o špuntování Raikkonena.
Vymýšlíš si pouze zástupné problémy, abys ospravedlnil své nesmyslné argumenty. Opět připomínám, jde o Monako. A jsem si plně vědom, že podobné tempo by Kimimu na jiných tratích k vítězství nestačilo. V Monaku ano. O tom jsem přesvědčen. A všimni si, že letos si nedělám pro Kimiho žádné ambice na jeho lepší umístění. Zajel čtvrtý kvalifikační čas a skončil čtvrtý.Nevidím v tom nic nespravedlivého a neargumentuji minimální ztrátou v kvaldě na soupeře před ním. V monaku to tak většinou bývá, že si většina udrží své pozice z kvaldy, pokud někdo nezpůsobí karambol, nebo týmy nezačnou režírovat.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek