Hodnoty oproti poledni poněkud narostly - vzduch 25 °C, trať 49 °C, vlhkost vzduchu 53 % a poměrně čerstvý vítr o síle 4,4 km/h. Před první částí se Red Bull nechal slyšet, že by Verstappenův vůz mohl být připraven během tohoto úseku, mechanici na něm také usilovně pracovali, ale nakonec bylo rozhodnuto o výměně převodovky a Holanďan do kvalifikačních pokusů vůbec nezasáhl.
A super-quick round-up of a super-quick qualifying session on the streets on Saturday...#MonacoGP pic.twitter.com/BL4MVOyTJs
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Q1 - 18 minut:
Hartley byl první, kdo vyjel na trať a také jako první zapsal měřený výsledek: 1:13,793. Poté začaly časy padat jeden za druhým a bylo vidět, že nikdo nechce nic ponechat náhodě. Mercedesy poněkud zaostávaly (Hamilton - 1:13,226, Bottas - 1:13,292), celkem snadno si s nimi poradil Vettel (1:12,415), zatímco Räikkönen první pokus zcela zazdil - 1:19,677. Při druhém pokusu se mu v tunelu připletl do cesty Bottas, ale opakovaný finský duel ponechali komisaři bez trestu, ostatně Kimi dokázal vykouzlit čas 1:12,670 a ten pro něj znamenal jistotu.
Iceman rages 😡#MonacoGP pic.twitter.com/09AvYKhfeG
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
Rozdílné výkony předvedli Stroll a Sirotkin. Rus na chvíli dokonce figuroval na čele - 1:13,305, zatímco Kanaďan si neustále stěžoval na problémy s usazením v kokpitu. Překvapil domácí matador Leclerc, ačkoliv v závěru prožil kritickou chvíli, když škrtl o svodidla na cílové rovince. Q1 tak ovládl za nepřítomnosti Verstappena jeho týmový kolega Ricciardo, který bez potíží zajel nejrychlejší čas 1:12,013.
Do Q2 nepostoupili: Hartley, Magnussen, Stroll, Ericsson, Verstappen.
Q2 - 15 minut:
Bylo otázkou, zda se někdo pokusí o průlom a nazuje jinou směs než obvyklou hyperměkkou, aby měl na startu výhodu. Pokusili se o to jenom u Mercedesu a časy na ultraměkkých pneumatikách (Hamilton - 1:12,619, Bottas - 1:12,836) byly mimo elitní desítku. Proto po čtyřech kolech Stříbrné šípy přezouvaly.
Dominoval nadále Ricciardo - po 1:11,353 si nechal přijet blíž nejdřív Vettela (1:11,518), ale pilot Ferrari se spokojil s jedním pokusem a podruhé už se na trati neobjevil. Hamilton a Bottas po přezutí vypadali nadějně, ale nakonec zůstali poměrně vzadu - obhájce titulu 1:11,584, Bottas dokonce až 1:12,003. Finální útok vyzkoušel Räikkönen, ale přes solidně rozjeté kolo nakonec zůstal za Ricciardem - 1:11,391. Navíc Australan si všechno v samotném závěru pojistil dalším rekordem 1:11,278.
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Vandoorne, Grosjean, Leclerc.
Q3 - 12 minut:
Finální desítka se pustila do boje o pole position, tedy Ricciardo, Ferrrari a Mercedes, upřímně řečeno zbylí bojovali jen o umístění. Bylo evidentní, že všichni jedou na doraz, protože piloti Mercedesů a Ferrari stlačili časy pod 1:12,0 a bylo neuvěřitelné, že Hamiltona (1:11,261) dělilo od Vettela a Räikkönena pouhých 0,002 resp. 0,005 vteřiny!!! Bottas poněkud ztrácel časem 1:11,553, takže musel vyčkávat na druhé pokusy. Jako jediný z celé desítky dostal povolení zkusit ještě jedno kolo Räikkönen, ale k ničemu to nevedlo. Ricciardo totiž opět vymazal konkurenci a jako první a jediný překonal hodnotu času 1:11,0!
Druhé pokusy zahájil Vettel necelé tři minuty před koncem kvalifikace a ač jel skutečně na limitu, pouze se Ricciardovi přiblížil. Zlepšil se jak Hamilton, tak Bottas, naproti tomu zaostali Räikkönen a ve finálním pokusu rovněž Ricciardo, ale opět jako jediný proklouzl pod nedostižný limit (1:10,846).
"50% done"@danielricciardo #MonacoGP pic.twitter.com/x1IdkQO6wE
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018
Ve stínu těchto událostí poněkud zapadl Esteban Ocon, jemuž se druhým pokusem povedl skok na šestou pozici. U Red Bullu tak mohli jenom litovat Verstappenovy chyby, která s velkou pravděpodobností připravila "rudé býky" o první startovní řadu a lepší strategické možnosti.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:10,810 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:11,039 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:11,232 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:11,266 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:11,441 |
6. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:12,061 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:12,110 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:12,130 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:12,154 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:12,221 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:12,411 |
12. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:12,440 |
13. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:12,521 |
14. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:12,714 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:12,728 |
16. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:13,179 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:13,265 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:13,323 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:13,393 |
20. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | bez času |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ