K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Ricciardo neměl konkurenci, po boku bude mít po kvalifikaci Vettela

Robert RoBertino Pavelka, 26. května 2018, 16:05 Google+

Po posledním tréninku se jako nejzásadnější jevila otázka, zda se během dvou hodin podaří dát dohromady Verstappenův otlučený Red Bull. Šlo totiž o jednoho z největších favoritů pro boje o postavení na startu.

Počet komentářů:  119 komentářů (Poslední 27.05. 15:00) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo získal v Monaku celkem očekávané pole-position

Daniel Ricciardo získal v Monaku celkem očekávané pole-position | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Hodnoty oproti poledni poněkud narostly - vzduch 25 °C, trať 49 °C, vlhkost vzduchu 53 % a poměrně čerstvý vítr o síle 4,4 km/h. Před první částí se Red Bull nechal slyšet, že by Verstappenův vůz mohl být připraven během tohoto úseku, mechanici na něm také usilovně pracovali, ale nakonec bylo rozhodnuto o výměně převodovky a Holanďan do kvalifikačních pokusů vůbec nezasáhl.

Q1 - 18 minut:

Hartley byl první, kdo vyjel na trať a také jako první zapsal měřený výsledek: 1:13,793. Poté začaly časy padat jeden za druhým a bylo vidět, že nikdo nechce nic ponechat náhodě. Mercedesy poněkud zaostávaly (Hamilton - 1:13,226, Bottas - 1:13,292), celkem snadno si s nimi poradil Vettel (1:12,415), zatímco Räikkönen první pokus zcela zazdil - 1:19,677. Při druhém pokusu se mu v tunelu připletl do cesty Bottas, ale opakovaný finský duel ponechali komisaři bez trestu, ostatně Kimi dokázal vykouzlit čas 1:12,670 a ten pro něj znamenal jistotu.

Rozdílné výkony předvedli Stroll a Sirotkin. Rus na chvíli dokonce figuroval na čele - 1:13,305, zatímco Kanaďan si neustále stěžoval na problémy s usazením v kokpitu. Překvapil domácí matador Leclerc, ačkoliv v závěru prožil kritickou chvíli, když škrtl o svodidla na cílové rovince. Q1 tak ovládl za nepřítomnosti Verstappena jeho týmový kolega Ricciardo, který bez potíží zajel nejrychlejší čas 1:12,013.

Do Q2 nepostoupili: Hartley, Magnussen, Stroll, Ericsson, Verstappen.


Q2 - 15 minut:

Bylo otázkou, zda se někdo pokusí o průlom a nazuje jinou směs než obvyklou hyperměkkou, aby měl na startu výhodu. Pokusili se o to jenom u Mercedesu a časy na ultraměkkých pneumatikách (Hamilton - 1:12,619, Bottas - 1:12,836) byly mimo elitní desítku. Proto po čtyřech kolech Stříbrné šípy přezouvaly.

Dominoval nadále Ricciardo - po 1:11,353 si nechal přijet blíž nejdřív Vettela (1:11,518), ale pilot Ferrari se spokojil s jedním pokusem a podruhé už se na trati neobjevil. Hamilton a Bottas po přezutí vypadali nadějně, ale nakonec zůstali poměrně vzadu - obhájce titulu 1:11,584, Bottas dokonce až 1:12,003. Finální útok vyzkoušel Räikkönen, ale přes solidně rozjeté kolo nakonec zůstal za Ricciardem - 1:11,391. Navíc Australan si všechno v samotném závěru pojistil dalším rekordem 1:11,278.

Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Vandoorne, Grosjean, Leclerc.


Q3 - 12 minut:

Finální desítka se pustila do boje o pole position, tedy Ricciardo, Ferrrari a Mercedes, upřímně řečeno zbylí bojovali jen o umístění. Bylo evidentní, že všichni jedou na doraz, protože piloti Mercedesů a Ferrari stlačili časy pod 1:12,0 a bylo neuvěřitelné, že Hamiltona (1:11,261) dělilo od Vettela a Räikkönena pouhých 0,002 resp. 0,005 vteřiny!!! Bottas poněkud ztrácel časem 1:11,553, takže musel vyčkávat na druhé pokusy. Jako jediný z celé desítky dostal povolení zkusit ještě jedno kolo Räikkönen, ale k ničemu to nevedlo. Ricciardo totiž opět vymazal konkurenci a jako první a jediný překonal hodnotu času 1:11,0!

Druhé pokusy zahájil Vettel necelé tři minuty před koncem kvalifikace a ač jel skutečně na limitu, pouze se Ricciardovi přiblížil. Zlepšil se jak Hamilton, tak Bottas, naproti tomu zaostali Räikkönen a ve finálním pokusu rovněž Ricciardo, ale opět jako jediný proklouzl pod nedostižný limit (1:10,846).

Ve stínu těchto událostí poněkud zapadl Esteban Ocon, jemuž se druhým pokusem povedl skok na šestou pozici. U Red Bullu tak mohli jenom litovat Verstappenovy chyby, která s velkou pravděpodobností připravila "rudé býky" o první startovní řadu a lepší strategické možnosti.

GP Monaka (Circuit de Monaco)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:10,810
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:11,039
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:11,232
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:11,266
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:11,441
6. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:12,061
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:12,110
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:12,130
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:12,154
10. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:12,221
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:12,411
12. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:12,440
13. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:12,521
14. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:12,714
15. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:12,728
16. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:13,179
17. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:13,265
18. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:13,323
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:13,393
20. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racingbez času

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ricciardo neměl konkurenci, po boku bude mít po kvalifikaci Vettela

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 119, poslední 27.05.2018 15:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 119 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Red Bull se těší na novou éru ve své historii

Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na vyšší úrovni"

Williams usiluje o zlepšení letošního FW41

Williams již zahájil práce na příštím voze, vývoj toho letošního ale "rozhodně nekončí"

Red Bull bude od příští sezóny spolupracovat s Hondou

Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

Valtteri Bottas a Max Verstappen po startu závodu v Kanadě

Kde nám to drhne, milá F1?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

První zatáčka po startu

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku - Ricciardo první, Verstappen poslední

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na vyšší úrovni"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

  4. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  5. Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

  6. Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud