Pirelli zvolilo neobvyklý přístup - vedle středně tvrdé a měkké směsi nasadilo ultraměkké pneumatiky, což přinášelo značné množství variant. Ve vzduchu naměřily přístroje 19 °C, trať ovšem měla o 20 stupňů více.
Na rozdíl od předchozích závodů se start tentokrát obešel bez nějakých strkanic. Nejhůře dopadl pro Räikkönena, jenž se z druhého místa propadl až na čtvrté. Pole se zformovalo následovně: Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Grosjean a Magnussen - většina v této desítce jela na měkké směsi, pouze oba Red Bully a Grosjean zvolili ultraměkké.
První výměny pneumatik na špici nastaly na konci 18. kola, kdy Red Bull zvolil opravdu neobvyklé řešení a povolal s odstupem do boxů oba své piloty. Na žlutě označených pneumatikách vyrazili na hon ostatních, kteří vzápětí přešli na středně tvrdou směs (Hamilton - 19. kolo, Bottas - 20. kolo, Vettel - 21. kolo). Ferrari tentokrát zastávku nezvládl, dvě kola stačila Bottasovi, aby se dostal před Vettela.
V čele jel Räikkönen, ale bylo jasné, že o vedení přijde. Stalo se tak v 27. kole, v jeho závěru Kimi zajel do boxů, takže proti konkurenci měl malou výhodu v čerstvějších pneumatikách. Jenže přišlo 31. kolo a další důležitý moment. V zatáčce 14 kolidovaly oba vozy Toro Rosso - Gasly naprosto zbytečně najel do Hartleye a úlomky jeho předního spoileru posely kritické místo. Vedení závodu se rozhodlo vyslat na trať safety car a jak se zdálo, vedoucí dvojice Bottas-Vettel už nestačila zareagovat. Red Bull si zopakoval dvojitý pit-stop a přezul na měkkou směs.
Quite a show, @DanielRicciardo 🙌#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/mljDzwADOK
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Od 36. kola se opět začalo závodit, Vettel Bottase po restartu na čele neohrozil, naopak se brzo musel zabývat tím, co se děje za jeho zády. Red Bully byly evidentně v silné formě, v 37. kole zahájil jejich postup Ricciardo, jenž se dostal před Räikkönena, ve 39. kole zkusil Verstappen zaútočit na Hamiltona, ale nezvládl bok po boku výjezd ze zatáčky 10 a klesl až za týmového kolegu. Ten si s Hamiltonem, stěžujícím si na stav pneumatik, poradil v okruhu čtyřicátem, o dvě kola později se reparát povedl i jeho holandskému kolegovi. Ve stejném kole, ale na konci dlouhé rovinky, Ricciardo prosvištěl kolem Vettela a začal se přibližovat vedoucímu Bottasovi.
Přišlo 43. kolo a Verstappen až příliš troufale, každopádně zcela zbytečně a nesmyslě v zatáčce 14. narazil levým předním kolem do boku Vettelova Ferrari. Oba skončili v hodinách, Verstappen se vzpamatoval dříve a vrátil se do závodu, Vettel měl evidentně mnohem větší problémy a propadl se až na sedmé místo. Incident byl okamžitě prošetřován a vzápětí bylo indikováno, že Max dostane desetivteřinovou penalizaci.
One audacious move, two races compromised 😬#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/fHI84Ovuvm
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Boj o vedení rozhodl Ricciardo ve 45. kole, kdy se dostal před Bottase a postupně si vybudoval až čtyřvteřinový náskok. Verstappen s vědomím penalizace také útočil, v 48. kole předjel opět Hamiltona a v samotném závěru se dostal za bojující finskou dvojici Bottas-Räikkönen. I když se zdálo, že Ferrari je o něco rychlejší než Mercedes - Kimi měl také o osm kol "mladší" pneu - nakonec už k žádnému předjetí nedošlo.
Vettel měl se svým vozem evidentní problémy, takže musel přenechat pozici Hülkenbergovi a v předposledním kole vypil kalich hořkosti až do dna, když ho na konci druhé zatáčky vytlačil z trati Alonso. Přes Němcovy stížnosti do vysílačky a následné vyšetřování nakonec Španěl potrestán nebyl. O smysluplnosti Verstappenova trestu, jímž podstatně narušil závod, svědčí i fakt, že po odečtení deseti vteřin klesl vlastně o pouhé jedno pořadí. Dá se předpokládat, že tato událost ještě bude silně komentována.
Ostatní piloti zůstali ve stínu dění na špici, ovšem nějaké zásadní momenty k vidění nebyly. Snad stojí za připomenutí fatální chybu Péreze, který po startu lehounce zavadil o Alonsa, což ho stálo šest pozic, poměrně dramatickou výměnu pozic obou Haasů v 9. kole na základě týmové strategie, což Grosjean neopomněl patřičně okomentovat do radiokomunikace a ještě hodiny s následným výjezdem do kačírku, což předvedl ve 29. kole Leclerc.
Looks like @DanielRicciardo enjoyed that one a bit 🍾#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/LI6YLo2atO
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 25 | 1:35:36,380 h | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 18 | + 8,894 | |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 15 | + 9,637 | |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 12 | + 16,985 | |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 10 | + 20,436 | |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 8 | + 21,052 | |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 6 | + 30,639 | |
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 4 | + 35,286 | |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 2 | + 35,763 | |
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1 | + 39,594 | |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | + 44,050 | ||
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | + 44,050 | ||
13. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | + 49,373 | ||
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | + 55,490 | ||
15. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | + 58,241 | ||
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 1:02,604 | ||
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 1:05,296 | ||
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1:06,330 | ||
19. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 1:22,575 | ||
DNF | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | nedokončil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ