Na okruh Sakhir se vydaly jako první dva Haasy, ale jejich časů se diváci u obrazovek nedočkali, protože opět zlobila grafika. Takže první obrázek jsme si mohli udělat až po pěti minutách tréninku, kdy časomíra zaznamenala Pérezův čas 1:33,372. Piloti byli zpočátku varováni na přítomnost oleje v zatáčkách 2 a 3, který tam zůstal po jednom z předchozích závodů. Další jezdci se dostávali časům kolem 1:33,0, až se na okruh dostal Kimi Räikkönen a ulétl hodně dopředu - 1:30,689.
Zatímco Vettel a oba Mercedesy ještě vyčkávali v boxech, předvedl v nájezdu do druhé zatáčky menší drama Marcus Ericsson, který po hodinách otočený proti směru jízdy putoval mimo dráhu. Bez větší újmy se na okruh vrátil, ale s doporučením od inženýrů, aby dovezl svůj vůz ke kontrole.
Většina pilotů vyrazila do prvních jízd na měkké směsi, Hamilton to zkusil na středně tvrdé. První čas z této trojice si zapsal Bottas - 1:30,447, Hamilton jako jediný vyzkoušel středně tvrdé pneumatiky a také zaostal o něco více - 1:31,259. Pak se dostal ke slovu Vettel a po všech purpurových sektorech dosáhl nejlepšího výkonu 1:30,041.
This car produced the fastest lap of #FP2 so far
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
But it's going nowhere fast now 😬#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/pg8YTfKoNl
Druhá část rychlé pasáže tréninku se nesla ve znamení přezutí na směs superměkkou a tentokrát i přes jasně nezvládnutý poslední sektor poskočil opět do čela - 1:29,817. Bottas i Hamilton se pokusili reagovat, ale Fin zaostal o půl vteřiny, Hamilton při prvním pokusu zůstal zablokován piloty na trati a druhý mu vůbec nevyšel, do jisté míry také proto, že v poslední zatáčce dostihl Haas Romaina Grosjeana a ten ho do jisté míry přeci jenom omezil - 1:30,492.
Čas od času probleskla žlutá vlajka, postaral se o ní i Lewis Hamilton, kterému při jednom z pokusů v poslední zatáčce směřovalo auto tvrdohlavě rovně. Na stejném místě chyboval třeba i Stroll, jeho kolega Sirotkin zase v zatáčce při nájezdu na protilehlou rovinku skončil v hodinách, ale bez poškození vozu. Dramatická chvíle nastala v podání dvojice Ricciardo / Bottas, když Fin nezaregistroval, že se k němu Australan zezadu blíží a v první zatáčce málem kolidovali.
V druhé polovině už se piloti věnovali závodním simulacím, takže ačkoliv většina z nich jela na červeně označených pneumatikách, časy se navýšily o čtyři až pět vteřin. I tak se někteří piloti dostali do úzkých, například Verstappen po 65 minutách netrefil do zatáčky 10 a dostal se velmi nepříjemně blízko ochranné zdi.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors - #Vettel ahead of #Raikkonen, #Ricciardo faster than #Verstappen pic.twitter.com/nadwDjRcKj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018
U Ferrari se mohli čtvrt hodiny před koncem hodně zakabonit, protože Räikkönen nejdřív vyslal několik varovných zpráv do boxů, aby pak v prvním sektoru za druhou zatáčkou dostal pokyn k zastavení vozu, na který Fin odpověděl, že jenom hledá vhodné místo, kam by svého pochroumaného oře umístil. Nejdřív to vypadalo, že by Kimi mohl mít problémy s motorem, pak se spíš zdálo, že při simulované výměně kol mechanici nedotáhli u Ferrari s číslem 7 pravé přední kolo.
V závěru tréninku už většina pilotů po výměnách nasadila žlutě označené pneumatiky, někteří si vyzkoušeli i předjížděcí manévry, osm minut před koncem si to opravdu natvrdo rozdali v první zatáčce Pérez a Grosjean. Bylo vidět, že nejvíc problémů pilotům dělá druhá a poslední zatáčka. Trénink už doplul v poklidu do svého závěru, jenom traťoví komisaři zveřejnili zprávu, že hodlají po jeho skončení prověřit situaci kolem odstavení Räikkönenova vozu.
#F1 #BahrainGP FP2 Max. speeds 📊- #Gasly powered by #Honda over 326kph, #Alonso with #Renault 6th (6kph off), #RedBull opting for highest downforce believing they could win pic.twitter.com/mVgplyXt8e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:29,817 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:29,828 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:30,380 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:30,492 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:30,745 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:30,751 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:31,220 |
8. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:31:232 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:31,282 |
10. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:31,422 |
11. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:31,591 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:31,601 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:31,809 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:31,868 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:31,969 |
16. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:32,372 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:32,382 |
18. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:32,474 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:32,733 |
20. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:32,908 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ