Vůbec první na značně znečištěnou trať, rozehřátou na 27°C vyjel Kimi Räikkönen, následovaný Danielem Ricciardem, ale stejně jako většina ostatních absolvovali pouze zaváděcí kolo. Bohužel už po čtyřech minutách zůstal stát za Epingle du Casino vůz Carlose Sainze jr. a kouř vycházející ze zadní části signalizoval, že Španěl skončil dřív než vlastně začal. Ještě k podmínkám, vanul příjemný vítr o síle 5,4 km/h a za 47% vlhkosti vzduchu si diváci užívali teplotu vzduchu o 21°C.
Na jízdním projevu pilotů bylo vidět, že mají na okruhu určité problémy, kromě častého probrždění před závěrečnou vlásenkou na cílovou rovinku byly kritickými body postartovní dvojice zatáček a pak úsek mezi zatáčkami 6 a 7. Po čtvrt hodině se tu nečekaně otočil Kimi Räikkönen, o sedm minut později zvýšil tep fanoušků Ferrari Vettel, který vytočil piruetu v oblasti výjezdu z boxů.
Začaly ale padat i měřitelné časy, bylo zajímavé sledovat, že různé týmy volily odlišné specifikace pneumatik. Například Ferrari zahájilo - a pokračovalo - na ultraměkké směsi, Mercedes zvolil superměkkou a třeba Force Indie nasadily žlutě označené pneu. Daniel Ricciardo stanovil výchozí bod v podobě 1:19.958, ovšem bylo jasné, že zakrátko se bude hodnota snižovat. Další průběh ukázal, že v Kanadě půjde především o boj mezi Ferrari a Mercedesem - Red Bull do něj příliš nezasáhl, možná i kvůli otestování jiných variant pneumatik, a tak se nečekaně kupředu vyšvihli hoši od Force Indie.
Räikkönen odstartoval své snažení časem 1:17,811 a postupně se dostal až k hodnotě 1:15,089. Vettel spíš působil dojmem, že na něj jenom dotahuje, a s výjimkou prvního ostrého pokusu (1:16,480) zůstával skutečně za ním - naposledy 1:15,172. Jak už bylo řečeno, jely Stříbrné šípy na superměkké směsi - Bottas od 1:15,601 dospěl k 1:15,039. Hamiltonovi se nakonec povedl úspěšný poslední pokus před polovinou tréninku a dočasně vedl výkonem 1:15,003.
Hamilton v druhé polovině tréninku zahájil útok časem 1:14,173, pak se zlepšil na 1:14,046 a 1:14,015 a zdálo se, že vypálil Ferrari rybník, protože jak Vettel, tak Räikkönen byli na hony vzdáleni této hodnotě. Vzápětí se přidal Bottas (1:14,280), ale ukázalo se, že maranellské oře ještě neřekly poslední slovo, Vettel zajel sérii rychlých kol, kdy kromě svého nejlepšího času ještě přidal obdobný výkon v hodnotě 1:14,080. Kimi se trochu trápil, ale i on se nakonec dostal do blízkosti vedoucího tria (1:14,293) a další zlepšení znamenalo definitivu 4. příčky.
Za dominantním kvartetem figuroval Max Verstappen na superměkkých pneu (1:15,684), ovšem na paty mu překvapivě šlapal Sergio Pérez na měkké směsi jen s nepatrným odstupem - 1:15,943. McLaren si dával na čas, Alonso měl na kontě deset instalačních kol, ale po první části zůstával jako jediný (pochopitelně s výjimkou Sainze) bez měřeného času. To Vandoorne se po úvodním výkonu dokázal zlepšit o téměř tři vteřiny a zaujal průběžné desáté místo (1:16,434).
Do druhé poloviny nasadily Mercedesy také "fialovou", ale Red Bull možná cíleně ne a v přímém souboji s Force Indií, která zvolila také pneu s červeným označením kupodivu prohrál. Verstappen si stěžoval na problém s posilovačem řízení, Ricciardo nebyl schopen najít správný rytmus a do první desítky se dostal až v samotném závěru.
Čekalo se, co předvede hodně medializovaný Lance Stroll na domácí půdě. Zpočátku se držel časů kolem 1:17,3, ale neustále posílal do boxů zprávy o nestabilním voze. Nakonec se dostal pod hranici 1:17,0, v boxech přijal gratulaci, ale spokojen být rozhodně nemohl.
Fernando Alonso si připsal další hořký koflík do své termosky s nápojem zvaným McLaren. Na svůj měřený čas čekal přesně hodinu a 11 minut, aby bezprostředně poté musel svůj vůz kvůli problémům s řazením rychlostí odstavit za vracečkou Epingle du Casino. Tým ho několikrát vyzval, aby se nepokoušel vůz dovézt do boxů, i když Alonso o jeho rozhodnutí pochypoboval. Po zastavení bylo vidět, jak ho tato okolnost hněte, ale nakonec dokázal zapózovat fotografům a zvěčnil se s traťovými maršály.
V tréninku jsme byli svědky mnoha drobných zaváhání a několika hodin, vedle Räikkönena a Vettela se podobbně prezentovali Hülkenberg, Ocon a Ericsson, ale viditelné potíže v některých úsecích měl i Hamilton, jemuž pomohla jen blesková reakce za volantem.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:13,809 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:14,007 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:14,046 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:14,230 |
5. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:14,578 |
6. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:14,785 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:14,861 |
8. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:15,106 |
9. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:15,441 |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:15,658 |
11. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:15,943 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:16,233 |
13. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:16,313 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:16,345 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:16,473 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:16,521 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:16,805 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:17,004 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:17,606 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ