Druhý trénink vyhrál s minimálním náskokem Vettel, Red Bully zaostaly

Robert RoBertino Pavelka, 28. října 2016, 22:35 Aktualizováno 28.10.2016, 23:00 Google+

Podle zavedeného scénáře fungoval i druhý trénink na mexické trati. Nejdřív rozheřívání na tvrdších směsích a v závěru první půlhodiny kvalifikační simulace. Tentokrát měl nejvíc důvodů k úsměvu Sebastian Vettel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sebastian Vettel, byť těsně, vyhrál druhý trénink

Sebastian Vettel, byť těsně, vyhrál druhý trénink | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari vedle tradičních manorů byly jedny z prvních vozů, které se objevily na trati. Protože bylo poměrně chladno - vzduch pouhých 16°C, povrch dráhy 38°C, vanul jižní vítr (14 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 51 % - bylo jasné, že týmy budou mít poměrně značné problémy s pneumatikami. Což se také stalo, vozy se značně smýkaly po trati a piloti měli občas poměrně dost potíží, aby zvládli projet zatáčky ve vymezených mezích.

První čas si zapsal Wehrlein - kolikrát už to v letošním šampionátu bylo právě tak? Ale 1:32,162 na měkkých pneumatikách nebylo vypovídajících, i když se německý pilot vzápětí o deset vteřin zlepšil, šel mezitím do čela Räikkönen (1:27,665), aby se poté dostal ke slovu Vettel. Jeho výkon 1:22,951 vzápětí Iceman překonal - 1:22,075 a Ferrari si mohly odškrtnout první položku.

img-responsive

Lewis Hamilton tentokrát nestačil na Vettela | foto: Daimler AG

Na trať pak vyjížděly vozy ostatních týmů, střídavě na měkké a středně tvrdé směsi, časy se většinou pohybovaly kolem 1:22,0 - 1:23,0. Čekalo se především na Mercedesy, od nichž se očekávala změna v pořadí. Místo toho se diváci dočkali v první zatáčce identické chyby obou Stříbrných šípů, kdy se nejdřív Rosberg a poté i Hamilton projeli travou. Toho využil Vettel k zajetí průběžně nejlepšího času (1:22,024), pak ale okolnosti nabraly očekávaný směr - Hamilton si připravil své rychlé kolo na žluté směsi a šel do čela časem téměř o dvě vteřiny rychlejším - 1:20,326. Rosberg vsadil na středně tvrdé pneumatiky a pochopitelně zůstal více pozadu - 1:21,513. 

Další dramatické chvíle předvedli Pérez a několik minut po něm i Nasr, když ve 12. zatáčce v nájezdu na stadion nezvládli své vozy a podařily se jim poloviční hodiny. Riccardo se zase obtížně trefoval do stejné zatáčky, kvůli tomu musel vynechat jeden ze svých rychlých pokusů.

Po dvaceti minutách došlo na kvalifikační simulaci - piloti postupně přezouvali na superměkké pneumatiky a pokoušeli se vyzkoušet si podmínky na trati pro co nejlepší výkon. Zase stanovovali normu Vettel s Räikkönenem. Nejdřív se Vettel dostal pod hranici 1:20,0, vzápětí se za něj prosadil i Räikkönen. Hamilton zaútočil nejdříve časem 1:19,803, pak mu další pokus zhatil příliš velký provoz na trati. Poslední atak na Vettela skončil rozdílem +0,004 vteřiny! Rosberg nejdřív ztrácel na Räikkönena nepříliš přesvědčivým kolem 1:20,406, pak se mu podařilo zařadit se za svého kolegu. Další pokusy už nebyly na pořadu dne, Mercedesy se věnovaly zkoumání výdrže superměkkých pneumatik a na nejrychlejší pokusy rezignovaly.

img-responsive

Haasu druhý trénink vůbec nevyšel | foto: Haas F1 Team

Problémy měl Romain Grosjean, který po jediném instalačním kole čekal prakticky hodinu, než se dostal na trať, ale dlouho na ní nepobyl - jeho výkon a Gutiérrezův čas musely být pro Haas obrovským zklamáním. To u Toro Rosso mohly vládnout úsměvy, oba piloti se pohybovali na konci první desítky, jen závěr tréninku poněkud zhořkl Kvjatovi, který se doploužil se svým vozem už po odmávnutí tréninku ke vjezdu do boxů, kde musel svůj mírně dýmivý vůz odstavit. 

Solidní časy zajížděl i Nico Hülkenberg, naproti tomu Pérez se nemohl trefit do správného rytmu a občas bavil diváky jízdou na zcela jiných částí okruhu, než je k závodění určená. Prakticky celé dvě třetiny tréninku tedy diváky příliš nemohly nadchnout, po zkouškách trvanlivosti červeně označených pneumatik nasazovaly týmy měkkou a středně tvrdou směs, díky čemuž se časy pohybovaly tři až pět vteřin za nejlepším Vettelovým časem. 

img-responsive

Fernando Alonso navzdory Vettelově impertinenci opouštěl trénink s úsměvem | foto: McLaren

A tak jediným zpestřením byl další Vettelův výlev, kdy počastoval do radiokomunikace počínání Alonsa jedoucího před ním. Asi nepůjde spočítat, kolikátý »idiot« už to ve Vettelově podání byl. Těžko říci, zda Fernandovi někdo něco řekl, každopádně Španěl opustil svůj vůz už čtvrt hodiny před koncem tréninku a zamířil do motorhomu McLarenu.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:19,790
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:19,794
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:20,225
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:20,259
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:20,448
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:20,574
7. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:20,619
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:20,629
9. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:20,974
10. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:21,003
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:21,193
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:21,198
13. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:21,326
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:21,442
15. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:21,579
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:21,785
17. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:21,980
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:21,997
19. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:22,037
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:22,105
21. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:22,298
22. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:22,408

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Druhý trénink vyhrál s minimálním náskokem Vettel, Red Bully zaostaly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v závodě v Austinu

V první tréninku nejrychlejší Hamilton, Ferrari v závěsu. Red Bull hasil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud