PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Ricciardo lituje, ale zklamán není, Alonso snil o pódiu

Robert RoBertino Pavelka, 18. září 2016, 17:25 Aktualizováno 18.9.2016, 20:30 Google+

Jak se vyjadřovali piloti a týmoví zástupci ke Grand Prix Singapuru, která co do dojezdu v cíli byla závodem s nejmenším rozdílem. Dosud tento primát držela Grand Prix Španělska.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 21.09. 19:32) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo byl blízko, ale vítězství mu stejně jako v Monaku uniklo

Daniel Ricciardo byl blízko, ale vítězství mu stejně jako v Monaku uniklo | foto: Pirelli

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo:
Byl to fantastický víkend! V minulosti se ke mě Singapur nechoval tak dobře, takže tato výhra je pro mě speciální a ještě více emociální. Víkend začal dobře, výbornou kvalifikací. Pak jsem dobře odstartoval a udržel za sebou jak Red Bull, tak Ferrari - oba vozy mě loni pohodlně porazily. Ke konci to bylo hodně těsné, Daniel udělal chytrou zastávku, skvěle naplánovanou. Uvažovali jsme, že bychom také zastavili, ale protože jsem měl problémy s hustým provozem na trati, zvolili jsme tu nejlepší strategii, zůstali na trati a vyhráli, velké díky týmu! 

Ve vítězství jsem opravdu začal věřit až v nájezdu do posledního kola. Asi deset nebo 15 kol po Ricciardově pitstopu mi bylo sděleno, že by mě mohl dostihnout na konci závodu, což se také stalo. Musel jsem se maximálně soustředit a dostat z vozu maximum. Pneumatiky vydržely tak tak, takže jsem samozřejmě nesmírně rád. Když jsem vjížděl do posledního kola, tak jsem uvěřil, že to bude stačit, jeho pneumatiky už také nebyly čerstvé, takže to dopadlo dobře.

Je skvělé, že jsme se poučili z našich chyb v loňském roce a vyhráli na trati, kterou bychom mohli nazvat okruhem Red Bullu, Jen to potvrzuje schopnosti naší inženýrské skupiny. Teď už se těším do Malajsie, ale nejdřív se dnes trochu pobavíme, je třeba tuto výhru oslavit.

Lewis Hamilton, 3. místo:
Těžký den a těžký víkend. V jednu chvíli to dokonce vypadalo, že bych mohl přijít o stupně vítězů, ale naštěstí se tak nestalo. Měl jsem dobrý start, nic jsem neztratil, ale pak vyjel na trať safety-car. Teplota brzd začala dosahovat kritických hodnot, takže jsem musel v určitých fázích závodu zpomalit a ochladit je. Pak jsem byl v jedné zatáčce příliš široký a jel moc zeširoka, což umožnilo Kimimu mě předjet. Naštěstí s klesající vahou vozu padala i teplota, takže jsem mohl na nových pneumatikách zrychlit a dostat se zase před něj při posledních zastávkách. Otázkou nebyly pneumatiky a strategie - všechno se točilo kolem brzd, takže dnes by to nebylo stejně na lepší než druhé místo. Jestli to byl nejhorší víkend v roce, musím brát věci takové, jaké jsou... Takové věci se stávají, aby nás prověřily. Teď se těším na další závod a šanci, abych měl možnost opravy. Potřebuji pár dobrých, silných víkendů, abych se dostal zpátky tam, kde mám být.

Toto Wolff, šéf týmu:
Byl to neuvěřřitelný závod. Tohle byla ta nejlepší F1. Nico odveld perfektní práci během celého víkenu, včera nás doslova omráčil superrychlým kolem v kvalifikaci, závod zvládl kontrolovaně až do závěrečných metrpů. V nich jsme si málem nadělali do kalhot (smích). Bylo to tak těsné, jak by to mělo v F1 být. Čtyři různé monoposty, opravdu rychlé, různé strategie, musím říci, že upřímně smekám před Red Bullem, jak úžasnou strategii v samotném závěru aplikoval. Ricciardo jel po zastávce v boxech opravdu úžasnou rychlostí, byl skvělý, neuvěřitelný. Takhle by měl vypadat každý druhý závod Formule 1. 

Nico do boxů chtěl a my ho tam původně hodlali zavolat, ale pak vyšlo najevo, že by to bylo hodně těsné, proto jsme využili všechny triky a režimy motoru, abychom v posledních kolech mohli odrazit Riccarda, kdyby to bylo potřeba.

Co se týče Lewise, byl to velký comeback na pódium po problematické první polovině závodu, to jen ukazuje, jak těžký tento okruh je, pokud usilujete o co nejlepší nastavení a přípravu na závod. Lewisovi jsme ho tentokrát nedali, protože v závěru soboty měl problémy. Před rokem jsme na tomto okruhu prohráli, dnes tu máme dva piloty na pódiu a úžasné vítězství. To jenom ukazuje, že se umíme poučit z našich neúspěchů a proměnit je v silné stránky. Teď zamíříme do Malajsie, kde jsme loni také nevyhráli, tak se pokusíme o něco podobného.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 2. místo:
V mnoha směrech jsme se přiblížili, proto nemá smysl stát tu a být zklamán. Snažili jsme se najít nějakou strategii, byli jsme hodně blízko, ale jsme také opět na stupních vítězů, což je skvělé. Osobně jsem spokojený, protože jsem udělal vše, co jsem mohl, byl to perfektní závod. Pokud mohl být v něčem lepší, tak to byl začátek - Nico se hodně rychle vzdálil - asi bych ho nedostal jen kdybych ulil start. Tým mi připravil tři zastávky, bylo to těsné, věděl jsem, že se dostanu na dosah, i když předjetí by bylo asi hodně obtížné. Nakonec ale bylo příjemné, že jsem dokázal na Nica tlačit až do konce posledního kola. Po závodě jsem řekl, že ještě někde vyhrajeme. Doufejme, že někde bude pršet, pak můžeme zvítězit.

Max Verstappen, 6. místo:
Odstartoval jsem hodně špatně, ale nebylo to tak zlé jako na Monze. I tak jsem zklamán. Hodně se mi protočila kola a pak přede mnou proletěl Hülkenberg, takže jsem musel ještě zabrzdit a to můj start ještě více znehodnotilo. Uvízl jsem za pomalejšími vozy přede mnou, po třech až čtyřech kolech jsem ztratil výhodu a docela si odrovnal pneumatiky. Měl jsem také pár intenzivních duelů, baví mě to, protože se tu obtížně předjíždí, proto jsem se opět zdržel. S Daniilem to byl opravdu tvrdý souboj, ale nekolidovali jsme, takže to vidím pozitivně. Rozhodně jsem nikoho nežádal, aby mě pustil. Bohužel jsem nemohl bojovat o pozice, o které bych rád usiloval. Musíme se v Malajsii pokusit o lepší výkon, ale já se musím především zaměřit na start.

Christian Horner, šéf týmu:
Bylo to opravdu nervydrásající zakončení této dlouhé Grand Prix. Pneumatiky a strategie tu vždy budou klíčem k vítězství - my se nakonec rozhodli pro tři zastávky, které jsme ušetřili v průběhu víkendu. Daniel se dostal do těsné blízkosti Nica. Při poslední zastávce se Lewis zaměřil na Kimiho, my pak pokryli oba dva. Na Nica nám chybělo asi 27 vteřin, ale on odvedl dobrou práci a dojel až do konce. Daniel se ale snažil a odvedl vynikající pokus, nakonec nám nechybělo víc než půl vteřiny. 

Bohužel v Maxově případě byly nějaké problémy se spojkou, mysleli jsme, že si před závodem vše sedlo, ale došlo k velké shodě náhod - na startu mu prokluzovala kola, což ho stálo nějaký čas, pak se musel vyhnout Hülkenbergovi. Protože byl v balíku slabších pilotů, tak v prvních dvou stintech rychleji opotřeboval pneumatiky. Když pak měl volnou trať, povedlo se mu pár dobrých předjížděcích manévrů a byl schopen se vyšvihnout až na šesté místo. Byl to celkově pozitivní víkend, zvýšili jsme náskok před Ferrari v Poháru konstruktérů, máme na kontě další druhé místo - a postarali se o fascinující závěr Grand Prix.

img-responsive

Nejlepší piloti na pódiu po závodě v Singapuru | foto: Pirelli

FERRARI

Kimi Räikkönen, 4. místo:
Byl to dobrý, solidní závod, vůz se choval tak jak měl a byl i rychlý. Zřejmě největším problémem bylo předjíždět, ale v jedné chvíli udělal Hamilton chybu a podařilo se mi ho zdolat. Po zastávce v boxech jsem se opět vrátil na stejnou pozici. Netuším, jak se jim podařilo nás opět předstihnout, ani nevím, co by se stalo, kdybychom zůstali na trati. Musíme si všechno projít a uvidíme. Získal jsem oproti startu jedno místo, ale samozřejmě to není výsledek, který bychom chtěli, snažíme se usilovat o vítězství, ale k tomu musíme mít rychlejší auta.

Sebastian Vettel, 5. místo:
Měli jsme dobrou strategii a také udělat poměrně velký pokrok, kdyby vyjel safety car, ale nestalo se, takže páté místo je dobrým výsledkem. Děkuji týmu, po včerejší kvalifikaci jsem se necítil nejlépe. Nikdo podobnou věc nechtěl, ale stalo se, museli jsme se s tím vypořádat. Neodstartoval jsem nejlépe, pak tam byla nehoda, nejdůležitější bylo, že jsem si nepoškodil vůz. Po restartu bylo složité dostat pneumatiky do provozní teploty, byl jsem na měkké směsi, ztratil jsem hodně času za oběma Saubery, bylo těžké je předjet, ale pak bylo důležité vydržet do poslední výměny, kdy jsme přešli na ultraměkké, to už jsem mohl pořádně zabrat. V posledních kolech byl přede mnou i za mnou velký odstup. Vím, že trpělivost není kvalita, ani moje kvalita, jsme tu, abychom vyhrávali a nebudeme spokojeni, dokud se tak nestane, ale postupujeme krok za krokem a jednoho dne se nám to vrátí. Věřím v tým a věřím, že budoucnost bude lepší.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu:
Je férové říci, že jsme dnes jeli hodně agresivně. Myslím, že jsme udělali správné rozhodnutí. Riziko nechat Räikkonena na trati bylo větší než ho povolat pro nové pneumatiky. Pokračovat na superměkké směsi by nejspíš vedlo k jejímu velkému opotřebení - to by byla obrovská katastrofa. Takže jsme museli uvažovat o opačném řešení. Rozhodnutí jsme udělali na základě našich dat, teď ještě můžeme prověřit, zda byla správná. Kimi jel dnes velmi dobře, jeho souboj s Hamiltonem na trati potvrdil, že není mistrem světa pro nic za nic, podle mého názoru byl skvělý. Co se týče Sebastiana, je škoda, že byl jeho závod ovlivněn startovní pozicí, ale zajel fantasticky a měl vynikající strategii. Ještě je k dispozici šest závodů, všechny budou nesmírně důležité.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 7. místo:
Byl jsem pátý a opravdu jsem snil o stupních vítězů. Když jste v prvním kole na pátém místě, tak je vám jasné, že se může před vámi stát plno věcí, takže třetí místo nebylo až tak vzdálené. Jenže se přede mnou vůbec nic nestalo a zezadu se velice rychle přiblížili Vettel a Verstappen. Proto myslím, že sedmé místo bylo maximem, jsme nejlepší ze zbytku startovního pole - dva Mercedesy, dva Red Bully a dvě Ferrari. Nebyli jsme možná čtvrtý nejrychlejší tým, takže máme dobré umístění, díky strategii a všem lidem v týmu. 

Co se startu týče, rozhodl jsem se jet venkem, takže mě kolize nijak nezasáhla, v té chvíli už jsem byl na šestém místě. Pak jsem šel v první zatáčce hodně pozdě na brzdy a předjel Kvjata. Vše se podařilo - někdy je potřeba mít trochu štěstí. 

Jenson Button, nedokončil:
Odstoupil jsem až ve 43. kole, ale upřímně - závod pro mě dnes skončil už v tom prvním. Dobře jsem odstartoval a dostal se vedle Bottase, ale neviděl jsem Hülkenbergův vůz, dokud nebyl přímo přede mnou. Pokusil jsem se přejet doprava, ale ve skutečnosti už tam nebylo místo, takže jsem předním křídlem trefil Valtteriho williams. Ulomil jsem si část předního spoileru, poškodil brzdové potrubí a podlahu. Zastavil jsem, abych vyměnil pneumatiky a nasadil nové křídlo, ale vůz byl natolik poškozen, že jsem se po zbytek závodu potýkal s nedostatkem přítlaku. A pokud se objevil, tak byl nerovnoměrně rozložen, což bylo ještě těžší. Důvod, proč jsme zastavili, bylo znepokojení nad stavem brzd - teploty rostly kvůli poškoženému potrubí. Obávali jsme se, že dojde k poškození, proto bylo odstoupení správným řešením.

Eric Boullier, závodní ředitel:
Především dnešní závod považuji za dobrý pro F1. Po dvou hodinách pod reflektory na Marina Bay první dva vozy dorazily do cíle vzáleny od sebe méně než půl vteřiny, což je pro lidi, kteří milují závodní sport jasný result: Formule 1 zůstává vynikajícím sportem jako žádný předtím. 

Z našeho pohledu jsme rádi, že jsme získali dalších šest mistrovských bodů, což je výsledek Fernandova výborného závodního projevu. Povedl se mu dobrý start a pak jezdil konzistentní kola po celý závod. Ve všech standardech zajel výborný závod. Jenson měl také dobrou pozici, ale vše se zhatilo poté, co kolidoval s Bottasovým williamsem ve snaze se vyhnout Hülkenbergovu vozu. Nebyla to chyba, takové řetězové reakce se v závodech vyskytují, zvláště v prvním kole. Jenson udělal maximum, aby zabránil kolizi s Nicem, bohužel to mělo tento dopad.

Chtěl bych našemu týmu říci "Bravo!" - jak pilotům, tak všem na boxové zídce, kteří dohlíželi na závod, ale i lidem, kteří jsou ve Wokingu. Zvládli jsme náš úkol dobře. Nyní poputujeme z teplého Singapuru do ještě víc horkého Sepangu. Je to poměrně odlišný typ závodního okruhu, od úzkých uliček se ocitneme v širokých a rychlých zatáčkách. Ale i tady budeme chtít bojovat o body.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 9. místo:
Myslím, že jsem dnes udělal co šlo. Užil jsem si některé souboje, bohužel po prvním stintu se věci nesešly tak, jak by měly... uvízl jsem za Pérezem a neměl dostatečnou rychlost, abych se před něj dostal. Útočil jsem na něj do posledního centimetru a doslova nechal na trati duši - je to škoda, ale jsem rád, že jsem dojel na bodech a po těžkém období odvedl dobrou práci.

Rozhodně mě nikdo nežádal, abych pustil Verstappena před sebe. Nic takového se nestalo. Myslím, že bylo jasné, že jsem se pokoušel dostat před Péreze, ale bylo to hodně obtížné, protože jeho výhoda co do rychlosti byla obrovská. Snažil jsem se jít později na brzdy a v zatáčce 7 jsem se ocitl všemi koly mimo trať. Max poté Sergia také předjel, takže jsem ho musel pustit před sebe a hned za ním Péreze, jinak bych dostal deset vteřin penalizace.

Carlos Sainz jr., 14. místo:
Jsem vysloveně naštvaný, zvláště když jsem startoval z šestého místa! Závod nezačal dobře, poté, co zhasla světla jsem měl co dělat, abych se vyhnul Maxovi a v tom se objevila Force India a došlo ke kolizi. Měl jsem poškozenou ravou stranu auta, ale pořád jsem držel slušné tempo a mohl jsem pomýšlet na body. Pak mi ale byla ukázána černá a oranžová vlajka a kvůli ní jsem musel do boxů. A když jsem se vrátil na trať, byl přede mnou hodně hustý provoz... Asi v polovině závodu jsem měl problém s ERS, takže jsem se snažil dojet jak to nejlépe šlo. Den jako byl ten dnešní je opravdu frusturující - nic se nedařilo správně, a to jsem měl obrovskou šanci, šesté místo na startu v Singapuru - chcete se ujistit, že to zvládnete a dopadne to přesně naopak. Ale zůstávám naladěn pozitivně. Úroveň našeho závodního režimu, kterou jsme tu ukázali, byla dobrá a jsem si jist, že bych také dosáhl na body. Je tedy čas udělat vše pro to, aby v Malajsii a Japonsku byl ten výsledek ještě lepší.

Franz Tost, šéf týmu:
Poté, co jsme se kvalifikovali na šestém a sedmém místě jsme samozřejmě očekávali, že dosáhneme více než pouhé dva body. Bohužel se Carlos zasekl za Verstappenem, který špatně odstartoval... Proto se musel přesunout doprava, kde byl Nico Hülkenberg, narazili do sebe. Kvůli tomu musel Carlos předčasně do boxů, kvůli černé a oranžové vlajce jsme museli odstranit poškozený komponent na pravé straně. Tím u něj bylo po závodění. Přesto se mu podařilo zajet několik dobrých kol v závěru závodu, než ho postihly problémy s ERS.

Daniil odjel výborný závod, bojoval s Alonsem a docela dobře se dokázal bránit Maxovi, ale v posledních kolech nebyl schopen zdolat Péreze, protože nám na rovinkách chybí rychlost. Proto skončil až devátý, ale pojďme už přesunout naši pozornost k další dvojici závodů v Malajsii a Japonsku. 

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 10. místo:
Za celý tým jsem velmi šťastný, protože umístění je pro všechny vzpruhou. Je to velice náročná sezóna, všichni jsme chtěli v každém závodě bojovat, ale nebylo to vždy možné. Nicméně hodláme pokračovat a výsledek, jakého jsme dosáhli dnes, ukazuje, že to umíme a nevzdáváme se. Tým to potvrdil dobrou strategií, startem a vyvážením vozu. Je to zvláštní pocit, jet závod jako byl tento, nevyhrál jsem, ale cítím se perfektně.

Jolyon Palmer, 15. místo:
Byl to těžký závod a nebyla jediná chvilka pro odpočinek. Ztratil jsem hned v úvodu, protože jsem zřejmě nabral nějaké trosky, postihl mě defekt pneumatiky, ze které pomalu unikal vzduch. Proto jsem velice brzy absolvoval zastávku a to znamenalo jet poté delší stint. Musel jsem šetřit pneumatiky mnohem více než podle původní plánované strategie. Pak jsem ztratil hodně času za Manory, ale na téhle trati bylo těžké je zdolat. Pozitivní je, že pořád existuje prostor k zisku bodů, pokud půjde vše svou cestou, chci se o to pokusit v Sepangu. 

Fred Vasseur, šéf týmu:
Od Kevina to byl velice silný a odpovědně zajetý závod, výjimečně dobré zastávky v boxech byly příčinou, proč podruhé v letošní sezóně bodoval. Jolyon se staále snaží, zklamáním pro něj byl velice časný defekt pneumatiky. Všichni, ať už v Enstone nebo Viry se opravdu snaží a hodláme pokračovat bez ohledu na to, jak náročná taková výzva je.

 

HAAS

Esteban Gutiérrez, 11. místo:
Nebyl to jednoduchý závod, ale myslím, že po celý víkend jsme byli docela konzistentní. To nám pomáhá pochopit detaily, takže na nich můžeme dál pracovat a opravdu se snažit o zlepšení. Ztratil jsem na začátku nějaký čas a bylo potom těžké ho dohnat. Můj tlak nevydržely pneumatiky, na konci prvního stintu se začaly přehřívat. Skončil jsem opět jedenáctý, velmi blízko bodu. Jde o to si udržet optimismus a dál se tlačit dopředu. Jsem hrdý na svůj tým, spolupráce funguje opravdu dobře, i když tento víkend nebyl vůbec jednoduchý. Jsem přesvědčen, že v Malajsii budeme lepší a víc porozumíme našemu vozu, který nám snad umožní zaútočit na vyšší příčky.

Romain Grosjean, neodstartoval:
Opravdu nevím, co se přihodilo. Přišel jsem o brzdy, s tím se nedalo závodit. Zkusili jsme s tím objet kolo, ale pedál vůbec nefungoval, prostě se propadl. Jen nevím, co bylo příčinou, což není pro lidi vůbec dobré: Dali do toho vše a v hodně náročných podmínkách. To je pak pro každého těžké. Od prvního tréninku se pořád něco nedařilo. Nyní je třeba zapracovat na přípravě pro Malajsii, udělat co nejlepší nastavení, správné aktualizace, zjistit, zda všechno funguje a pak bude naděje na stabilní víkend. Závody v Singapuru miluji a mám rád výzvu v podobě této trati, ale tenhle víkend nám nepřál.

Günther Steiner, manažer týmu:
Esteban dnes odvedl dobrou práci. Skončil opět jedenáctý. Už mě téměř unavuje to pořád opakovat, ale je to výsledek, který odráží naše možnosti. Vždy se snažíte být lepší, bojovali jsme na trati a máme 11. místo. Je fair říci, že Esteban odvedl dobrý výkon. Co se Romaina týče, myslím, že je šťastný, že víkend končí a může se soustředit na ten další. Začal špatně a skončil ještě hůř, když kvůli brzdovému pedálu ani neodstartoval. Pořád ještě zkoumáme, proč ho to postihlo při jeho nájezdu na startovní rošt. Myslím, že je dobrým zjištěním, že se Esteban stále zlepšuje. A teď už se připravujeme na Malajsii.

WILLIAMS

Felipe Massa, 12. místo:
Byl to rozhodně těžký závod. Se vším, co se stalo, nejsem spokojený. Zpočátku bylo vše v pořádku, ale kvůli strategii jsem uvízl mezi pomalejšími piloty. Každopádně je třeba se už teď zaměřit na další závod a pokusit se získat co nejvíce bodů oběma vozy, protože dnes to rozhodně nebylo dobré.

Valtteri Bottas, nedokončil:
Dnes to bylo opravdu hodně špatné. Všechno přišlo vniveč před první zatáčkou. Někdo trefil moje zadní kolo, to se roztrhlo, takže jsem musel do boxů. Vrátil jsem se na trať, ale zjistili jsme, že vůz je ještě nějak poškozen, rychlost byla opravdu hodně špatná, auto se smýkalo a jelo pomalu. Snažili jsme se udělat vše, co bylo v našich silách, ale pak mě postihl mechanický problém, takže jsem musel odstoupit.

Rob Smedley, ředitel výkonnosti vozu:
Byl to těžký závod, do něhož jsme jeli z 10. a 11. pozice. Valtteriho závod skončil v prvním kole, když měl defekt levého zadního kola. Při poslední zastávce jsme měli podezření na nějakou mechanickou závadu, takže nejlepší, co se dalo udělat, bylo vůz odstavit. U Felipeho jsme se rozhodli pro strategii tří zastávek, abychom měli větší možnosti v závěru, ale kvůli provozu na trati jsme zůstali v druhé polovině startovního pole. Po poslední zastávce jsme se vrátili za Gutiérreze, to nás stálo možnost se dostat k Pérezovi, měli jsme lepší pneumatiky, ale takové je závodění. Na okruhu, jako je tento a s ohldem na naše postavení v šampionátu jsou škody vlastně minimální. Oba týmy v našem dostahu žádné velké body neudělaly, takže jsme měli docela štěstí.

SAUBER

Felipe Nasr, 13. místo:
Byl to náročný závod. Na začáku jsem měl trochu smůlu, protože jeden vůz narazil do bariéry na té straně startovního roštu, odkud jsem startoval. Díky tomuto incidentu jsem přišel o dvě pozice. Závod jsem dokončil v dobrém rozpoložení s vědomím, že jsem startoval jako šestnáctý. Celkově lze říci, že se strategie dvou zastávek vyplatila, konečný výsledek je asi naším maximem. Teď už se těším na nadcházející závod v Malajsii.

Marcus Ericsson, 17. místo:
Po startu ze 14. místa je výsledek závodu pochopitelně zklamáním. Start se mi povedl, byl jsem schopen se pohybovat kolem 11. pozice. Po výjezdu safety-caru a následném restartu jsem byl schopen držet dobré tempo a mohl jsem i útočit. Pak jsme tak trochu zahazardovali a zkusili strategii tří zastávek, což se v konečném důsledku ukázalo jako špatné rozhodnutí. Během mého druhého stintu jsem se dostal do balíku pilotů a ztratil příliš mnoho času. Musíme se z této zkušenosti poučit a soustředit se na Malajsii.

Moniša Kaltenborn, vedoucí týmu:
Umístění na startu, čtrnáctá a šestnáctá pozice, nám dávalo mnohem lepší výchozí postavení, než jsme očekávali. Bohužel bylo nešťastnou okolností, že v případě Marcuse nevyšla zamýšlená strategie, zvláště proto, že ztratil plno času kvůli vozům před sebou. Felipe ze své strategie vytěžil maximum.

MANOR

Pascal Wehrlein, 16. místo:
Po celý víkend jsme zdůrazňovali, že tohle není "naše" trať, ale i tak jsem skončil šestnáctý a ještě před jedním sauberem, takže to nebylo špatné. Noční závod jsem si opravdu užíval, miluji tu atmosféru a jsem celkem spokojený. Ale rozhodně to byl nejtěžší závod sezóny. Od začátku do konce jsem jel na maximum, nejtvrdší byl prostředek, kdy jsem za sebou nechal Ericssona. S ohledem na naše výsledky v celém víkendu by bylo nečekané, kdybychom tu drželi tempo. V konečném stintu jsem jel 26 kol na ultraměkké směsi. Musel jsem s nimi dojet do cíle, ale podařilo se, takže mám důvod být sám se sebou spokojen.

Esteban Ocon, 18. místo:
Nebyl to nejlepší závod. Ve skutečnosti hodně těžký. Na startu se mi podařilo vyhnout se troskám, které tam zůstaly po Hülkenbergově nehodě, ale pak jsem dostal trest v režimu za safety carem. Ten jsem si vybral při mé první zastávce, ale ta se ještě zkomplikovala kvůli špatné výměně jednoho z kol. Ztratit tolik času je hodně frustrující, ale pokusil jsem se soustředit na dokončení závodu. Bohužel i druhá zastávka byla s potížemi, takže jsem se ocitl hodně vzadu. Singapur je zvláštní místo a efektní Grand Prix, takže i když jsem tu nemohl ukázat naši sílu, budu mít spoustu zážitků a odnesu si hezké vzpomínky. Absolvoval jsem tři závody, ještě jich chybí šest, takže chci hned v tom dalším v Malajsii zúročit mou práci.

Dave Ryan, závodní ředitel:
Co lze k závodu říci? Je zcela zjevné, že jsme po celý víkend zápolili s rychlostí a pokud jsme chtěli z tohoto závodu něco vytěžit, pak jedině jít cestou statečné strategie v kombinaci s volbou pneumatik. Přesně tak to dopadlo. Pascal odjel další vynikající závod. Udělal přesně to, co jsme po něm chtěli a nelze dostatečně zdůraznit, jak výborný byl jeho výkon, když se až do konce udržel řed Ericssonem, jehož vůz byl evidentně rychlejší po celý víkend.

U Estebana je to jiný příběh. Za prvé se v režimu safety caru odehrál nějaký incident, který znamenal penalizaci. Musíme se na to podívat, abychom přesně pochopili, k čemu došlo. Esteban si byl jistý, že když safety car vyjel, tak byl určitě před Nasrem. Ale to je irelevantní, komisaři to posoudili jinak, takže dostal pět vteřin. Odpykal si je při následující zastávce, která byla jednou velkou katastrofou. Pak jsme se s tím ještě snažili něco udělat, ale pro Estebana to musel být další mimořádně frustrující víkend. Doufejme, že v Malajsii za dva týdny to bude diametrálně odlišné.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Ricciardo lituje, ale zklamán není, Alonso snil o pódiu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 21.09.2016 19:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

Sebastian Vettel v Japonsku

"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Suzuce

Férové závodění? Albon vystrčil Norrise z dráhy, ten je ale rád, že soupeř za kolizi nebyl potrestán + VIDEO

Max Verstappen v tréninku v Soči

Verstappen při kolizi s Leclercem přišel o 25 % přítlaku. Proč ho Red Bull nenechal závod dokončit? + VIDEO

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

V boxech opět exceloval Williams, jaké strategie volily týmy v Japonsku?

Charles Leclerc s Ferrari SF90

Časy a rychlosti v sektorech: Přetlačovaná Hamiltona s Leclercem, jenž předvedl neskutečnou věc + VIDEO

Racing Point je přesvědčen, že Renaulty nebyly v Suzuce legální

Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v Singapuru

MAX. RYCHLOSTI: Verstappen dosáhl 327,4 km/h, Alonso s Hondou o 11,4 km/h méně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas znovu před Hamiltonem, Red Bull před Ferrari. Rozhodnou časy 2. tréninku o pořadí na startu? +VIDEO

  2. Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

  3. "F1 za deště jezdit nemůže, vypadáme směšně," prohlásil Räikkönen

  4. Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

  5. Dříve ukončenou GP Japonska vyhrál Bottas, Mercedes slaví 6. titul v řadě za sebou + VIDEO

  6. Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud