Massa: V létě budu mnohem silnější

Robert RoBertino Pavelka, 1. června 2016, 11:45 Google+

Felipe Massa neprožil v Monaku snadný víkend, ale podařilo se mu prodloužit jeho nepřetržitou šňůru umístění na bodech v této sezóně na šest závodů. Brazilec však doufá, že nyní přijdou závody, které mu budou vyhovovat podstatně lépe. Hovoří o tom ve svém sloupku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Felipe Massa před závodem v Monaku

Felipe Massa před závodem v Monaku | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Trať v Monte Carlu se mi líbí. Je to jedna z největších výzev v sezóně, bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ale když prší, jako se to stalo v neděli, pak jsou všechny problémy ještě silnější. Vybavuji si, že když jsem vyjel z boxů na zahřívací kola, byly podmínky opravdu mizerné. A nebyl jsem sám, kdo si to myslel. 

Když jsme stáli před čestnou lóží před závodem a poslouchali národní hymnu, měl jsem možnost si pohovořit s Alonsem, Vettelem, Bottasem a Buttonem - všichni jsme byli znepokojeni nedostatkem přítlaku. Z tohoto důvodu tedy vnímám rozhodnutí odstartovat za safety carem jako velmi rozumné. Odjeli jsme za ním několik kol a přestože někteří piloti chtěli závodit, pro nás ve středu pole byla viditelnost stále velmi špatná. Proto se čekalo možná dlouho, ale podmínky se postupně zlepšily, takže si myslím, že vše bylo nakonec provedeno správným způsobem. 

img-responsive

Felipe Massa v závodě v Monaku | foto: Williams F1 Team

Mohli jsme být odvážnější

Ačkoliv déšť postupně ustával, mohu vás ujistit, že to vůbec nebyl jednoduchý závod. Pro piloty je vždy velmi obtížné »číst« co se v závodě děje, protože neexistuje způsob, jak se ohlížet na své přímé soupeře. Tým Williams Martini Racing se rozhodl natáhnout první stint na mokrých pneumatikách , což znamenalo, že jsem byl na trati, kdy už podmínky nahrávaly použití pneumatik pro přechodné podmínky. Rozhodli jsme se tak kvůli provozu na trati - abychom měli dostatek prostoru k provedení zastávky a mohli se vrátit zpátky na trať před Pascala Wehrleina. Kdyby se nám to nepodařilo, ztratili bychom hodně času, jako se to stalo jiným pilotům. 

Proto jsem na trati setrval až do 20. kola, kdy jsem přešel na »intermediates«. Upřímně, měl jsem zkusit zůstat na trati ještě dalších deset kol a přejít přímo na slicks, jak to udělal Lewis Hamilton. Nebylo by to snadné, ale ani nemožné. Kdybychom riskovali stejně jako Lewis, byli bychom nejspíš v první pětici. Ale zdálo se to být jako velice riskantní věc. Moje rychlost na zeleně označených pneumatikách byla dobrá, skoro jako na bezprofilových pneumatikách. Na rozdíl od Sergia Péreze, který byl opravdu hodně rychlý, zůstávali moji ostatní soupeři na dosah.

img-responsive

Mohli jsme zkusit to samé, co Lewis | foto: Williams F1 Team

S ohledem na fakt, že Monako je pro náš tým nejtěžší tratí v kalendáři, je zisk bodu za desáté místo pozitivním výsledkem. Zvláště proto, že zůstávám jediným pilotem v letošní sezóně, který skončil v bodované desítce v každém závodě. Hodně jsme pracovali během víkendu na nastavení vozu, zaměřili jsme se na porovnání dat z předchozí sezóny, také jsme tu letos po Red Bullu zaznamenali nejvýraznější zlepšení.

Mohli jsme tu vlastně dosáhnout ještě lepšího výsledku, protože v kvalifikaci jsem zajel výborně první a druhý sektor, ale v závěrečné části kola příliš vzrostla teplota zadních pneumatik a jsem ve chvilce přišel o výhodu, kterou jsem doposud získal.

Čekám lepší časy

Monako je za námi, teď nás čekají závody, které našemu vozu budou vyhovovat podstatně lépe. Montreal byl vždy místem, kde se Williamsu dařilo, proto tam mířím s určitým optimismem. Budeme mít na voze nějaké novinky a očekáváme od pohonné jednotky Mercedes excelentní výkon, protože v Kanadě byl vždy důležitou zbraní.

img-responsive

Zopakuje Massa v Rakousku své třetí místo z loňska? | foto: Red Bull Content Pool

Po Montrealu přijde Baku, samozřejmě tu neexistují žádné předchozí reference, ale je tu hodně dlouhá rovinka a to by pro nás měla být dobrá zpráva. Víc bychom měli být schopni sdělit koncem tohoto týdne, protože si trať poprvé projedu na simulátoru.

Pak už nás čeká Rakousko a Red Bull Ring a také Velká Británie. Na Silverstone se nám většinou daří. Takže se dá předpokládat, že do léta vstoupím s velkými nadějemi a budu v něm mnohem silnější.

Vytisknout

Diskuze: Massa: V létě budu mnohem silnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maurizo Arrivabene ještě nevidí šampionát jako ztracený

Ferrari: Klíčem k záchraně šampionátu 2016 budou pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud