Poslední trénink ovlivnil déšť, Vettel se vklínil mezi Mercedesy

Robert RoBertino Pavelka, 5. září 2015, 10:55 Google+

Pokud je poslední trénink většinou přípravou na samotnou kvalifikaci, tentokrát se týmy musely potýkat s odlišnou situací. Za všechno mohlo nevyzpytatelné noční počasí, které z větší části třetího tréninku udělalo spíše vyčkávací kroužek experimentálních pokusů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.09. 14:45) Napište svůj názor
Hamilton si počkal až na závěr tréninku a opět byl nejlepší

Hamilton si počkal až na závěr tréninku a opět byl nejlepší | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Piloti se vydávali na trať spíše váhavě, protože noční déšť dokonale zalil dráhu a ta nestačila do začátku jízd vyschnout. Teplota proti sobotě výrazně poklesla (vzduch 16°C, trať 18°C), vítr situaci komplikoval minimálně, zato vlhkost vzduchu se výrazně zvýšila - 88 %.

Vyčkávaná panovala prakticky celou první půlhodinu, dokladem je skutečnost, že jediní dva piloti, kterým byl zaznamenán na intermediate směsi měřitelný čas, byli zástupci Toro Rosso (Sainz 1:36,405, Verstappen nejlépe 1:34,304). Ostatní piloti vyjeli, zhodnotili a zase se vrátili do boxů, někteří se vůbec neobtěžovali (Ferrari). Sainzova snaha stála pořadatele opět jeden polystyrenový blok ve Variante del Rettifilo, jinak se hojně probržďovalo a čekalo - režie aspoň mohla vyhledávat celebrity v boxech (režisér George Lucas) nebo představit prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho v boxech své stáje.

Dvě minuty po polovině tréninku se opět stalo Toro Rosso průkopníkem - Verstappen nazul středně tvrdou směs, poté se podobného řešení chopilo prakticky celé startovní pole. Max vytvořil základ 1:33,465, který záhy jeho kolega Sainz srazil na 1:32,814. Pak už se hodnoty řítily dolů, jak prakticky celé závodní pole svou přítomností na okruhu vysoušelo ideální stopu. Hodnoty klesaly na úroveň 1:26 a první tuto bariéru prolomil Vettel (1:25,799). Pak si vzaly slovo opět Mercedesy - tentokrát to byl Rosberg, kdo se posunul do čela (1:25,480), Hamilton se musel spokojit s druhým místěm (1:26,358), ale když už měl rozjeté velmi solidní kolo, místo ataku vedoucího času zamířil do boxů. Vše se chystalo k závěrečné, byť ani ne desetiminutové simulaci kvalifikace. 

Už předtím to byl, kdo jiný než Verstappen, jako premiérový pilot na měkké sadě pneumatik. Možná to bylo příliš brzo, každopádně těch pět šest minut, které měli piloti na jedno či dvě rychlá kola, využil opět nejlépe Hamilton. I když jeho docela poslední čas nebyl nejrychlejším, zaostal za svým vítězným výkonem o pouhé 0,004 vteřiny. Příslibem však může být výkon Vettela, ovšem s ohledem na vrtochy počasí a ne zrovna obvyklý průběh tréninku nelze jeho výkon ani zatracovat, ani přeceňovat. 

Byli jsme opět svědky mnoha výletů do klikaté zóny Variante del Rettifilo, vyzkoušeli si ho Button, Merhi, zmíněný Sainz, dokonce i Hamilton. Vettel zase musel využít únikové zóny ve Variante della Roggia, Grosjean si dokonce prodloužil trať v obou problematických úsecích. A pokud mluvíme o potížích, smolařem se stal Ricciardo, který 18 minut před koncem tréninku odstavil svůj Red Bull právě v della Roggia. Na poslední trénink dostal zbrusu nový motor, který mu vydržel pouhých 7 kol!

Porovnání nejrychlejších sektorů se skutečně zajetými časy v 3. tréninku

Porovnání nejrychlejších sektorů se skutečně zajetými časy v 3. tréninku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Karty tedy byly jenom poodkryty, nikoli vyloženy na stůl. Kvalifikace už ale nebude ovlivněna počasím, protože meteorologové předpokládají slunečno a stoupající teploty. Pokud nemají kvality našich věštců povětrnostních podmínek, můžeme očekávat obdobný průběh jako ve většině letošních kvalifikací. Ale nejen James Bond říká - never say never again. 

 

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:24,544
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari+ 0,264
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,299
4. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing+ 0,402
5. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing+ 0,621
6. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team+ 0,698
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari+ 0,700
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team+ 0,971
9. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team+ 1,148
10. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,203
11. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team+ 1,368
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,597
13. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda+ 2,088
14. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda+ 2,206
15. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team+ 3,579
16. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso+ 3,671
17. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing+ 4,047
18. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso+ 4,084
19. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team+ 4,573
20. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing+ 5,356

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Poslední trénink ovlivnil déšť, Vettel se vklínil mezi Mercedesy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.09.2015 14:45 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul Hembery žádá větší zapojení pilotů do debat s pneumatikářskou firmou

Pirelli žádá změnu přístupu k testování, klade si podmínky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud