Oproti dopoledni se poněkud "polepšily" teploty - ovzduší vykazovalo 23°C, trať "žhnula" hodnotou 34 °C, vanul příjemný jižní větřík a vlhkost vzduchu se ustálila na 54 %.
Do tohoto prostředí jako první vpluli Will Stevens a Fernando Alonso. Zatímco pilot McLarenu jen obkroužil instalační kolo, Manor si zapsal první a poslední nejrychlejší čas při svém odpoledním působení - 1:38,345. Bylo jasné, že tato hodnota neposlouží ani jako orientační výkon.
Krátce nato už se proháněly po okruhu Ferrariho modly - Räikkönen stanovil základ 1:26,684, Vettel ho později poopravil na 1:26,548. Na chvíli se do čela prosadil Hülkenberg na velice agilním voze Force India (1.26,439), aby se věci vrátily do zajetých kolejí. Jakmile vyjely Mercedesy, bylo jasné, kdo je na Monze pánem.
Nejdřív v těsném gardu Hamilton (1:25,683) a Rosberg (1:25,617), pak si pozice prohodili a Lewis si vylepšil maximum na 1:25,285, na což Nico stačil odpovědět už jenom výkonem 1:25,451. Zatímco většina pilotů po první čtvrthodince až dvaceti minutách, absolvovaných na středně tvrdé směsi zamířila do boxů, Hamilton ještě potvrdil svůj výkon (1:25,133) a uzavřel první část tréninku.
Zaregistrovali jsme i několik drobných problémů, z nichž ten největší potkal po 11 minutách Ricciarda. Zablokovala se mu převodovka a Australan se musel celé kolo ploužit na 1. rychlostní stupeň. Grosjean se ve Variante Ascari podíval mimo trať, kuriózní zastávku v boxech absolvoval Massa, aby mu mechanik sloupl z levé zadní pneu nějaký cizí předmět.
Po dvaceti minutách se tedy začaly na trati objevovat vozy s měkkými pneumatikami, první si je nazul Carlos Sainz jr., a záhy se opět ukázalo, že Mercedesy nehodlají připustit jakékoli dohady o tom, kdo ovládá současné startovní pole F1. Hamilton po půlhodině stanovil nejlepší čas, Rosberg přes veškerou snahu zůstal druhý. Force India opět potvrdila vysoké ambice, Ferrari aspoň částečně stáhlo hrozivou ztrátu z dopoledne.
A - konec zvonec, nebo spíš přechod k simulací závodního režimu, v níž někteří piloti střídali žlutě a bíle označené pneumatiky. Časy se konstantně pohybovaly v rozpětí 1:27 (Mercedes) přes 1:28 (zbytek pole) až k 1:30 (McLaren, Manor). Vlastně kromě Verstappenova výletu mimo trať při nájezdu do Variante Ascari, kdy stačil zvládnout hodiny a zastavit ještě před bariérou, nedošlo k podobně významnému dramatu.
Potíže ve Variante del Rettifilo měl Sergio Pérez, který tu zničil jednu z polystyrénových zábran, stejně se vedlo o několik minut později i Rosbergovi, a Němec si proplul mimo vyhrazenou trať i Variante della Roggia.
Jenson Button jako jediný ze startovního pole nezajel na měkkých pneumatikách žádný měřený čas a nejvíc se trápil Daniil Kvjat - nejdřív dlouho vůbec nevyjížděl na trať a zbytek svého působení absolvoval většinou na středně tvrdé směsi.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 356,8; 2. Rosberg 353,1; 3. Hülkenberg 352,5; Grosjean 348,8; 5. Bottas 348,5; 6. Hamilton 348,3; 7. Massa 347,5; 8. Vettel 346,3; 9. Maldonado 345,6; 10. Räikkönen 344,9 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:24,279 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,021 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | + 0,759 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | + 0,999 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,046 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | + 1,101 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,218 |
8. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | + 1,234 |
9. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1,368 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | + 1,612 |
11. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | + 1,835 |
12. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | + 1,854 |
13. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | + 1,943 |
14. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | + 2,175 |
15. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,362 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | + 2,687 |
17. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | + 3,922 |
18. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | + 4,160 |
19. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | + 4,192 |
20. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | + 4,444 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ