Po prvním kole se vozy seřadily v pořadí Barrichello, Alonso, Button, Montoya, Raikkonen, Sato, Massa, Trulli, Klien, Webber, Bruni, Coulthard, Schumacher, Zonta, Pantano, Pizzonia, Baumgartner a Heidfeld. Mimo hru skončil Oliver Panis a za Toyotu pokračoval pouze Ricardo Zonta. V první šikaně uklouzl Juan Pablo Montoya na Williamsu, ale do zatáčky se vešel.
Rubens Barrichello si v prvních kolech vytvořil solidní náskok, ale trať rychle osychala. Brazilec začínal ztrácet, předjel ho v té době nejrychleji jedoucí Alonso. Barrichello zamířil k mechanikům pro suché pneumatiky a dotankování. Na trať se vrátil devátý před Fisichellou, na kterého již útočil Michael Schumacher pronásledovaný Antonie Pizzoniou.
Pizzonia se naivně pokusil Schumachera vybrzdit v nájezdu do poslední zatáčky Parabolica a stálo ho to téměř sekundu. Na konci cílové rovinky se Schumacher dostal před Fisichellu. V 11. kole poprvé zastavil v boxech vedoucí Fernando Alonso s Renaultem. Montoya s Williamsem mezi tím zlepšil nejrychlejší kolo závodu a jeho týmový kolega Antonio Pizzonia překonal historický rychlostní rekord Formule 1, když se na cílové rovince rozjel na děsivých 369 km/h!
Pizzonia začal zmatkovat a v útoku na Barrichella znovu jenom ztratil při přeskakování obrubníků. O chvíli později však Barrichella dohnal Schumacher a bez problémů se přes něj přehnal na cílové rovince. V boxech zastavili Montoya a Button. Stejně tak Raikkonen, ale ten odstoupil ze závodu, pravděpodobně pro závadu brzd.
Schumacher nezadržitelně postupoval a v první šikaně předjel Alonsa. Teprve v 16. kole poprvé tankoval Pizzonia, vrátil se znovu až za Schumacherem. Takuma Sato probrzdil šikanu a na retardéru si poškodil přední přítlačné křídlo. Mohl však pokračovat v závodu. Na čele se držel Button před Alonsem a Montoyou. Následovali Barrichello, Fisichella, Sato, Coulthard, Webber, Schumacher, Pizzonia, Klien, Bruni, Heidfeld, Zonda, Pantano a Massa.
Ve 20. Schumacher úspěšně zaútočil na Webbera, který potom brzdil Pizzoniu. O čtyči kola později už byl Barrichello těsně za Montoyou, na předjetí ale rychlost neměl. V té době už měli všichni jednou dotankováno, kromě Coultharda, který vydržel na trati až do poloviny závodu. O dvě kola později podruhé zastavil Barrichello.
Na konci 31. tedy máme pořadí Button, Alonso, Montoya, Sato, Schumacher, Barrichello, Pizzonia, Fisichella, atd. V tom přišlo nepříjemné překvapení v pitlane, když si možná nejstrašidelnější zážitek vychutnal Gianmaria Bruni s Minardi. Mechanikům vyteklo z tankovacího zařízení ještě po odpojení několik litrů benzínu a celý monopost byl rázem v plamenech. Naštěstí se vše podařilo uhasit během několika vteřin a snad se nikomu nic vážnějšího nestalo.
Většina pilotů podruhé tankovala. Další chybu dělá Pizzonia v souboji s Alonsem, ale znovu se vrací na trať a za další šikanou mu předjetí vrací. Na čele už je Schumacher s náskokem 11s před Buttonem, ale čeká jej ještě jedna zastávka. Snaží se využít lehkého vozu a zajíždí jedno nejrychlejší kolo za druhým. V Parabolicu nezvládl Giorgio Pantano s Jordanem a zastavuje ho až bariéra. Schumi naposled dotankoval.
Před Curva Grande Schumacher předjíždí Sata a do 38. vozy vjíždějí v pořadí Barrichello, Button, Alonso, Schumacher, Sato, Montoya, Coulthard, Pizzonia, Fisichella, Webber, Trulli, Zonta, Klien, Massa, Heidfeld, Baumgartner. Barrichello si vypracoval náskok téměř 20s, trojice Button, Alonso a Schumacher se držela v rozmezí 5s. Alonso se snažil ze všech sil přiblížit Buttonovi, ale v 41. kole nezvládl dobrždění do Variante della Roggia, udělal hodiny a z v písku už se mu nepodařilo rozjet.
Sdrdce italských Tifosi musela plesat. Barrichello zajel definitivně nejrychlejší kolo závodu v čase 1:21,046 a zamířil k poslední zastávce. Tu mechanici vyřídili za pouhých 5,5s a Brazilec se stihl vrátit na vedoucí pozici. Sotva zmizel z cílové rovinky, Schumacher s druhým Ferrari právě na jejím konci předjel druhého Buttona a postaral se tím o další double Ferrari na domácí půdě. V 44. kole předjel David Coulthard Pizzoniu a alespoň trochu tak zvedl náladu v týmu. V předposledním kole mu ji sice znovu málem pokazil Pizzonia, když udělal další chybu a do Coultharda vrazil, ale oba závod dokončili bez ztráty pozice.
Ferrari dnes bylo neporazitelné. Nastalo téměř vše, co mohlo konkurenci nahrát a přesto se oba rudé vozy stihly vrátit na první dvě místa a ještě si vypracovat náskok pro klidný dojezd do cíle. Slavit bude jistě i tým BAR Honda, který se i díky smůle Renaultu posunul na průběžné druhé místo a závěr roku bude o to zajímavější.
Foto: Scuderia Ferrari, Mild Seven Renault F1, BMW WilliamsF1 Team, Lucky Strike B.A.R Honda, Minardi F1