Itálie: Zasloužený double Ferrari

Karel Bařina, 12. září 2004, 15:49 Google+

Piloti Ferrari startovali jako první a propadli se na konec pole, ale přesto vyhráli závod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Před startem stihlo zapršet a Velká cena Itálie na okruhu v Monze, kde se i na suchu dá dobře předjíždět, tak slibovala velmi zajímavý závod. Většina pilotů zvolila suché pneumatiky, na přechodných se však na start postavil vítěz kvalifikace Rubens Barrichello s Ferrari. První drama se odehrálo hned v první šikaně. Michael Schumacher ustál těsný souboj se Satem, který mu nedaroval ani kousek místa. Mistr světa pohotově uhnul a projel šikanu rovně, za což před sebe musel pustit Juana Pabla Montoyu. V následující šikaně Variante della Roggia se však kolizi nevyhnul a po hodinách byl na posledním místě. Měl však štěstí, že nepoškodil žádnou část vozu ani se nezahrabal v písku. Pěkným manévrem zaútočil Kimi Raikkonen ze stáje McLaren na Takumu Sata od BAR. Japonec však nezvládl nájezd do šikany a zkrátil si trať, takže pro změnu on se musel vzdát pozice, aby se vyhnul penalizaci za zkrácení tratě. Podobný obrázek jsme dnes mohli vidět mnohokrát. Mezi tím se zezadu velmi rychle probíjel Kimiho stájový kolega David Coulthard.

Po prvním kole se vozy seřadily v pořadí Barrichello, Alonso, Button, Montoya, Raikkonen, Sato, Massa, Trulli, Klien, Webber, Bruni, Coulthard, Schumacher, Zonta, Pantano, Pizzonia, Baumgartner a Heidfeld. Mimo hru skončil Oliver Panis a za Toyotu pokračoval pouze Ricardo Zonta. V první šikaně uklouzl Juan Pablo Montoya na Williamsu, ale do zatáčky se vešel.

Rubens Barrichello si v prvních kolech vytvořil solidní náskok, ale trať rychle osychala. Brazilec začínal ztrácet, předjel ho v té době nejrychleji jedoucí Alonso. Barrichello zamířil k mechanikům pro suché pneumatiky a dotankování. Na trať se vrátil devátý před Fisichellou, na kterého již útočil Michael Schumacher pronásledovaný Antonie Pizzoniou.

Pizzonia se naivně pokusil Schumachera vybrzdit v nájezdu do poslední zatáčky Parabolica a stálo ho to téměř sekundu. Na konci cílové rovinky se Schumacher dostal před Fisichellu. V 11. kole poprvé zastavil v boxech vedoucí Fernando Alonso s Renaultem. Montoya s Williamsem mezi tím zlepšil nejrychlejší kolo závodu a jeho týmový kolega Antonio Pizzonia překonal historický rychlostní rekord Formule 1, když se na cílové rovince rozjel na děsivých 369 km/h!

Pizzonia začal zmatkovat a v útoku na Barrichella znovu jenom ztratil při přeskakování obrubníků. O chvíli později však Barrichella dohnal Schumacher a bez problémů se přes něj přehnal na cílové rovince. V boxech zastavili Montoya a Button. Stejně tak Raikkonen, ale ten odstoupil ze závodu, pravděpodobně pro závadu brzd.

Schumacher nezadržitelně postupoval a v první šikaně předjel Alonsa. Teprve v 16. kole poprvé tankoval Pizzonia, vrátil se znovu až za Schumacherem. Takuma Sato probrzdil šikanu a na retardéru si poškodil přední přítlačné křídlo. Mohl však pokračovat v závodu. Na čele se držel Button před Alonsem a Montoyou. Následovali Barrichello, Fisichella, Sato, Coulthard, Webber, Schumacher, Pizzonia, Klien, Bruni, Heidfeld, Zonda, Pantano a Massa.

Ve 20. Schumacher úspěšně zaútočil na Webbera, který potom brzdil Pizzoniu. O čtyči kola později už byl Barrichello těsně za Montoyou, na předjetí ale rychlost neměl. V té době už měli všichni jednou dotankováno, kromě Coultharda, který vydržel na trati až do poloviny závodu. O dvě kola později podruhé zastavil Barrichello.

Na konci 31. tedy máme pořadí Button, Alonso, Montoya, Sato, Schumacher, Barrichello, Pizzonia, Fisichella, atd. V tom přišlo nepříjemné překvapení v pitlane, když si možná nejstrašidelnější zážitek vychutnal Gianmaria Bruni s Minardi. Mechanikům vyteklo z tankovacího zařízení ještě po odpojení několik litrů benzínu a celý monopost byl rázem v plamenech. Naštěstí se vše podařilo uhasit během několika vteřin a snad se nikomu nic vážnějšího nestalo.

Většina pilotů podruhé tankovala. Další chybu dělá Pizzonia v souboji s Alonsem, ale znovu se vrací na trať a za další šikanou mu předjetí vrací. Na čele už je Schumacher s náskokem 11s před Buttonem, ale čeká jej ještě jedna zastávka. Snaží se využít lehkého vozu a zajíždí jedno nejrychlejší kolo za druhým. V Parabolicu nezvládl Giorgio Pantano s Jordanem a zastavuje ho až bariéra. Schumi naposled dotankoval.

Před Curva Grande Schumacher předjíždí Sata a do 38. vozy vjíždějí v pořadí Barrichello, Button, Alonso, Schumacher, Sato, Montoya, Coulthard, Pizzonia, Fisichella, Webber, Trulli, Zonta, Klien, Massa, Heidfeld, Baumgartner. Barrichello si vypracoval náskok téměř 20s, trojice Button, Alonso a Schumacher se držela v rozmezí 5s. Alonso se snažil ze všech sil přiblížit Buttonovi, ale v 41. kole nezvládl dobrždění do Variante della Roggia, udělal hodiny a z v písku už se mu nepodařilo rozjet.

Sdrdce italských Tifosi musela plesat. Barrichello zajel definitivně nejrychlejší kolo závodu v čase 1:21,046 a zamířil k poslední zastávce. Tu mechanici vyřídili za pouhých 5,5s a Brazilec se stihl vrátit na vedoucí pozici. Sotva zmizel z cílové rovinky, Schumacher s druhým Ferrari právě na jejím konci předjel druhého Buttona a postaral se tím o další double Ferrari na domácí půdě. V 44. kole předjel David Coulthard Pizzoniu a alespoň trochu tak zvedl náladu v týmu. V předposledním kole mu ji sice znovu málem pokazil Pizzonia, když udělal další chybu a do Coultharda vrazil, ale oba závod dokončili bez ztráty pozice.

Ferrari dnes bylo neporazitelné. Nastalo téměř vše, co mohlo konkurenci nahrát a přesto se oba rudé vozy stihly vrátit na první dvě místa a ještě si vypracovat náskok pro klidný dojezd do cíle. Slavit bude jistě i tým BAR Honda, který se i díky smůle Renaultu posunul na průběžné druhé místo a závěr roku bude o to zajímavější.

Foto: Scuderia Ferrari, Mild Seven Renault F1, BMW WilliamsF1 Team, Lucky Strike B.A.R Honda, Minardi F1

Vytisknout

Diskuze: Itálie: Zasloužený double Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zonta, Ricardo

Zonta je spokojen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud