Do prvního závodu v Evropě startoval z první řady Jenson Button - první pole-position pro něj i pro stáj BAR Honda. Vedle něj se postavil Michael Schumacher na Ferrari. Jeho týmový kolega Rubens Barrichello stál za ním na špinavější polovině tratě, neboť v kvalifikaci se mezi oba vozy Ferrari vklínil Juan Pablo Montoya na Williamsu. Třetí řada patřila Alonsovi na Renaultu a Satovi na BAR. Start se perfektně vydařil Buttonovi, který soupeřům nedal příležitost k útoku. Zato M. Schumacher musel ve vracečce Tosa odrazit útok Juan Pabla Montoyi. Úspěšně jej vyhnal za obrubník, čehož využil jeho týmový kolega R. Schumacher a pokusil se jej po levé straně předjet. Montoya se však rychle vrátil na asfalt, a protože Ralf se nechtěl vzdát, musel krotit vůz na trávě na opačné straně vozovky. Nejvíce z toho využil rovněž dobře startující Sato, který Ralfa předjel. Už v první zatáčce jsme však mohli vidět létající kusy vozu McLaren Davida Coulhtarda, který chtěl po dobrém startu předjet ještě Trulliho Renault, ale zavadil o něj předním přítlačným křídlem a vyjel do písku. Musel navštívit boxy, kde se zdržel 15s a vrátil se poslední s velkou ztrátou. Jeho kolega, loňský vicemistr světa Kimi Raikkonen, startující po problémech v kvalifikaci opět z posledního místa, postoupil na 17. pozici. V nájezdu do 2. kola jsme tedy měli pořadí Button, M.Schumacher, Montoya, Sato, R.Schumacher, Barrichello, Trulli, Webber, Alonso, da Matta, Panis, Pantano, Fisichella, Raikkonen, Klien, Heidfeld, Bruni, Baumgartner, Coulthard. Ve třetím kole Panisovu Toyotu předjel Massa na Sauberu. Button se bez problémů držel vteřinu před M.Schumacherem, za který vznikala velká propast - v šestém kole už 8s. V 7. kole zahájil zastávky v boxech Felipe Massa na Sauberu. V 8. kole tankoval Montoya, Fisichella probrzdil poslední šikanu a udělal si výlet do trávy, stejně jako Coulthard o několik kol dříve. V následujícím kole zastavil v pit-lane i Jenson Button a zdržel se 9,7s, což jej možná stálo vítězství. K první zastávce zamířili i R. Schumacher, Panis, Klien. V 10. kole bylo tedy pořadí M.Schumacher, Sato, Barrichello, Trulli, Alonso, Button, Montoya, R.Schumacher, Fisichella, Raikkonen, Heidfeld, Webber, Massa, da Matta, atd. Barrichellovi trvala první zastávka 7,2s, stejně jako Satovi. Ralf Schumacher si i po zastávkách udržel pozici před Barrichellem. M.Schumacher byl dostatečně rychlý na to, aby se z boxů vrátil na trať před Buttonem a pomalu, ale jistě se mu vzdaloval. Tankoval i Fernando Alonso. Po první vlně zastávek máme tedy pořadí M.Schumacher, Trulli, Button, Montoya, R.Schumacher, Barrichello, Alonso, Fisichella, Raikkonen, Heidfeld, Webber, Massa, da Matta, Panis, Sato, Bruni, Klien, Coulthard, Baumgartner. Pantano už v závodě nepokračoval. Do boxů však musel ještě Trulli, ale stihl se vrátit před Ralfem, který se jej neúspěšně pokusil předjet. Na R.Schumachera se lepil Barrichello a zaútočil v zatáčce Tosa, opět neúspěšne. Na něj už dotíral Alonso. Barrichello se dokázal Alonsovi trochu vzdálit a vyvíjet nátlak na R.Schumachera. Mezi tím Coulthard dohnal jezdecké pole a posunul se na 17. místo. R.Schumachera, Barrichella a Alonsa dohnal Takuma Sato a vytvořili vyrovnaný vláček, kterému mohl v klidu ujíždět Trulli. Na M.Schumachera však už nikdo nestačil, Button ztrácel 10s, Montoya už 23s, Trulli ještě o 7s více. Nick Heidfeld udělal hodiny, ale pokračoval v jízdě. Za Sata se přiblížili Fisichella a Raikkonen. Do boxů zajeli Coulthard a Fisichella. O kolo později i Raikkonen, kterému zastávka vzala 9,5s a zůstal tak za Fisichellem. Poté přišla série druhých zastávek pro všechny s tří-zastávkovou strategií. Ve 25. kole musel s technickými problémy odstoupit Bruni na Minardi. Zajímavý souboj sváděly obě Toyoty, ale nepouštěli se do riskantních manévrů. V 30. kole je předjel o kolo M.Schumacher. Ralf Schumacher v pit-lane velmi těsně udržel pozici před Barrichellem. Brazilec se chystal k útoku, ale práci mu zkomplikoval Trulli, když z boxů vyjel těsně před Ralfem, který ho ihned vybrzdil a zachránil se tak před Barrichellem. Vzdálenosti mezi prvními třemi (M.Schumacher, Button, Montoya) plynule narůstaly. Button v 35. kole ztrácel 18s. Za da Mattou se jen zaprášilo v písku. Celá první osmička za sebou měla 2 zastávky. Následovali Raikkonen a Fisichella, kteří zvolili strategii dvou zastávek. Raikkonen se tedy dostal před Fisichellu, ale 9. místo musel neustále bránit a útok na bodované 8. místo Sata nepřipadal v úvahu. Za nimi kroužili Massa, Panis a Webber. Coulthard už byl 14. Ani při třetích zastávkách se Barrichellovi nepodařilo předjet Trulliho a v 46. kole přetrvávalo pořadí M. Schumacher, Button, Alonso, Montoya, R.Schumacher, Trulli, Barrichello, Sato, Raikkonen, Fisichella, Massa, Panis, Coulthard, Webber, Heidfeld, Klien, Baumgartner. V 49. kole předjíždí o kolo M.Schumacher Takuma Satu. Ralf Schumacher se snaží vnějškem vyzrát na Alonsa ve vracečce, jenže se jako obvykle příliš brzy tlačí na vnitřek, Alonso neustupuje a Ralf se roztáčí. Oba vozy zůstaly nepoškozeny. Opět jsou vyvěšeny žluté vlajky, neboť pořadatelé musí odtáhnout hořící Jordan Nicka Heidfelda. Pro Jordan závod končí. M.Schumacher se stále vzdaluje, Button již ztrácí 26s, Montoya dokonce 55s. Pět kol před koncem nedýchá nikdo z fanoušků BAR - bílá Honda stojí v trávě zahalena kouřem. Objevuje se však titulek "Takuma Sato". Kimi Raikkonen se tak posunuje na bodovanou 8. pozici, stále pod tlakem Fisichelly. Button v klidu dojíždí pro své nejlepší umístění - 2. Alonso se v posledních kolech dotahuje na Montoyu, ale na útok to není. O napětí se v posledních třech kolech stará Barrichello, ale Trulli bez větších problémů útokům odolává. Michael Schumacher si dojíždí pro čtvrté vítězství a ani v Imole tak nenašel přemožitele.