DISKUZE K ČLÁNKU GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 243, poslední 26.09.2024 23:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 22.09.2024 18:28
naložili??? 18 18 18 Já nevím co je to… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 22.09.2024 18:46
No trošku se taky zapojím do diskuze a objasnění… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 22.09.2024 17:08
a jéje dalším mclboys co neudýchá že mcl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                • odin

                                  odin

                                  109.81.172.XXX
                                  Jo,jo. O (ne)funkčnosti zdejší platformy vím své. Také klikám jako šílenec, než mi to tu umožní napsat odpověď. Překlepy druhých neřeším, (sám jich udělám spousty), ale v tvém případě to dávalo smysl tak i onak. Proto jsem to zmínil, zda jsem správně pochopil 03 18
                                  No, kdybys sis pamatoval moje názory z dřívějška (ne jen rozepře s Mikem17, tak bys věděl, že už před mnoha lety jsem tu psal, že bych sezónu 1994 nejraději celou škrtnul. A mám k tomu takovou svoji soukromou teorii jen na základě indicií (proto ji sem psát nebudu aby tu zase nevzniklo nedorozumění). A máš pravdu, že 2021 byla podobná a já jsem ji také vnímal stejně jako tu 1994, jako dost ovlivňovanou ze strany FIA, komisařů.

                                  S tím, co píšeš teď se dá vcelku souhlasit. Akorát, když srovnám Adelaide a Suzuku, tak úmysl těžko prokážeš a nezaujatí úmysl tušili v obou případech správně. Jen Senna měl koule to přiznat, Schumi tradičně okecával, stejně jako pak v Jerezu.
                                  A co se týče Dennise, nepochybuji, že leccos u FIA "vyřizoval" stejně jako Briatore a jiní. Obávám se, že podobné praktiky se v F1 drží i v dnešní době viz. již zmiňovaná sezóna 2021. 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Jinak Peréz měl jít zajet nejrychlejší koloí, chtěli ho sundat z 10 místa a přezout , to říkal sám Peréz, ale pak si to prej rozmysleli. No, Ferrari je v PK blízko.12

    A co říkal Riči :

    „Začínali jsme na bodech, ale nebyli jsme dost rychlí. V posledních pár kolech Pierre (Hamlin, závodní inženýr, Ričiho) řekl, že bychom se měli pokusit o nejrychlejší kolo. Řekl jsem si, a proč ne?

    Takže to je realita jak vše bylo slovy pilotů.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Něco ke křídlu Mclarenu :

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]



    Ohýbá se to všem. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Ten ohyb co je v animaci není problém ? Problém jsou ty okraje zadního křídla, které u Mclarenu ohýbají více...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Já to nikdy neměřil, ale testem to prošlo....a zbytek už víte.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          109.81.172.XXX
          Právě, že testem to prošlo. A co jsem četl, tak si krom lidí od Ferrari stěžoval i Horner (mistr nad mistry co se týče ohýbání křídel). Tak jsem se jenom podivil, nad přístupem tohoto pána. A hned se objevil Mike17, jeho oddaný obhájce a začal mě peskovat. Vadí mi to pokrytectví tohoto pána, o Mikovi radši ani nemluvím...

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            tak loni to bylo naopak, mcl s mercedesem si stěžoval na red bull a ferrari ohledně flexibility zadních křídel a ferrari na to dost doplatilo... Takže se nediv

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Odine tohle je ale standartní postup všech v F1. Jak jsem psal ohýbají všichni, pokud to zvládnou a umí a mají na to čas a peníze to řešit.

            Takže pokud někdo má vymyšlené ohebná křídla, které fungují a zároveň projdu testem, to jest jsou legální, je povinností konkurenece v rámci soutěžení to buď nechat dotazem zakázat , poukázat na to a pokud to nezakáží, o což vždy jde, protože pak ušetřím za křídla a peníze věnuji jinam na zrychlení, kdežto soupeř předělává křídla a logicky utrácí a lehce zpomaluje.
            Pokud to nezakáží, tak to musím já udělat ještě o kapku lépe, než konkurence , ale ne o moc, aby to nezakázali, ale fungovalo to lépe, než konkurenci. Pozor, vůbec to není jednoduché vyrobit a naladit a je to extremně drahé, s rizikem zákazu.

            Následně když to uděláš, reaguje konkurence v to samém stylu co jsem popsal. Začne dělat to samé.

            Jde všem o to, aby se nastavil třeba i jen novej test, aby to konkurence musela předělat. Přestože ohyb bude pořad stejný...

            Pak už je to jen o tom, kdy FIA reaguje, jak reaguje a logicky někdo je vítěz a někdo poražený, pokud se zavedou nové testy a vše co jsem popsal začíná na novo. Každej chvilku, tahá pilku.
            Nehledal bych v tom vždycky spiknutí...ale je pravda, že zneužitelné to je a i občas se to určitě stane.

            Berme to jako součást soutěžení, ono za mne dříve do toho třeba Eklák a Maslák zasahovali o hodně více prasecky, dle svých zájmů a zájmů jejich ega.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              109.81.172.XXX
              Všechno, co jsi popsal vím a také vnímám. Problém mám v tom, že FIA do toho zasahuje podle mne vždy ve prospěch finančně silných stájí. A jak jsi psal v minulosti Bernie a Max to dělali ještě více egoisticky (z mého pohledu až mafiánsky).
              Jumpman tady vždycky brečí, když na něco "doplatí" Ferrari, ale že jim v minulosti právě Bernie s Maxem šli na ruku, už slyšet nechce. A sám velký Bernie se k tomu také přiznal.
              Mně vadí, že někdo (FIA) určuje "chvíli" kdy se něco zakáže. Podle mne by se pravidla neměla ohýbat podle potřeby bohatých stájí, FIA, Liberty, či jiných vlivných zájmových skupin. A není to jen u ohýbání. Za mě: vyhovíš testům - jsi legální. A to za všech okolností. Ať soupeři investují a vyrobí lepší řešení, kterým tě porazí. Nemusely by se pak vymýšlet finanční stropy a jiné berličky, které ti bohatí stejně nedodržují a opět se jim nic zásadního nestane. Mně zkrátka přijde, že tento tebou popsaný princip opět zvýhodňuje ty bohaté, kteří si mohou dovolit neúčelně (v případě zákazu) "vyhazovat" investovat peníze.
              Pamatuji si třeba, že v minulosti Lotusu Renault FIA povolila vychytávku na brzdovém systému a pak po protestech ostatních stájí jim to zakázali. Prakticky je tím zařízli a tým skončil.
              Nebo, když vezmu špionáž. Týmy se vzájemně sledují a špehují už od dob kdy F1 sleduju (začátek 70.let) A najednou Alonso prozradí veřejné tajemství, aby se pomstil Dennisovi a nastane zděšení s ohrožením "dobrého jména F1". Nebo pan velkomožný Briatore, když hlásí Schumimu do vysílačky "Hill se blíží, sejmi ho", což se také stalo a pak se to zametlo pod koberec a retušuje se to kecy o nedočkavosti Hilla a nepřipraveném útoku... A pak zas vyjde na povrch další kousek z dílny tohoto pána. Crashgate.
              Nebo Ferrari a jejich týmová režie, která je vehementně popíraná v dobách Schumiho, jeho fanoušky. Vždyť zákaz týmové režie vzniknul jako reakce na A1 Ring v podání Ferrari. A zrušení zákazu , opět v podání Ferrari, jako reakce na "Fernando je rychlejší než ty, potvrď, že jsi rozuměl". Fakt mi to přijde pokrytecký jednání, jak Ferrari, tak FIA a i fanoušků. Nebylo by snadnější přiznat týmovou režii a žít s tím? TR byla už dávno před mnou popisovanými událostmi, jen se všichni tvářili, že nemá vliv na výsledky.
              A mohu pokračovat dál ve výčtu nesmyslů, lumpáren, podvůdků, naschválů a jiných taškařic. Sleduji F1 fakt už dlouho, ale nebudu zahlcovat diskuzi.
              Jen poslední věta. F1 se přesto všechno tváří, jako vrchol SPORTOVNÍHO motoristického odvětví. Nepřipadá ti to pokrytecké? A v roce 2021 tomu sportovnímu duchu nasadili korunu. Jak řekl Todt "v zájmu F1!!!" 02

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            však už jsem to psal někdy před týdnem - zloděj křičí: chyťte zloděje aneb jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet, nebo-li jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá...
            a ne, že mi začnete říkat teta Kateřina 18

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.115.XXX
              Ale oni to jinak přeci dělat nemohou. Ohýbání zvyšuje výkonnost o velká čísla....

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                194.212.104.XXX
                Tak ono je to celé dáno neschopností FIA udělat jasná a vymahatelná pravidla. Napsat pravidla a neumět to zkontrolovat je cesta do pekel. A FIA je v tomto nepoučitelná. Nedávám v tomto směru příliš nadějí ani do pravidel 2026.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    109.81.172.XXX
    Tak "lumpárnu" VISA Cash a Ricciho jsme prorali a teď by mě ještě zajímalnestranný a konzistentní názor na zadní ohyblivé křídlo McLarenu. Zvláště s přihlédnutím na ohyblivé přední křídlo RedBullů v minulosti. McLaren i Red Bull zátěžovým testům vyhověli, ale McLaren je nucen nestranou FIA k předělání svého křídla, zatímco v případě Red Bullů nic takového požadováno nebylo.
    Jak je to tedy s těmi šedými zónami, dodržováním pravidel a faktem, že některým stejné věci procházejí, ale jiní si to samé dovolit nemůžou.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Tak to ale bylo vždycky, opakovaně na to upozorňuji, když se někdo snaží fantazírovat o tom, že buď to v pravidlech je a nebo není... Tak to nikdy nefungovalo a nakonec rozhoduje o tom co bude povoleno FIA, komisaři atd.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Ale vždyť se tenkrát taky zpřísnily ty zátěžové testy a křídlo musel RB upravit.
      Zase hledáš něco proti RB.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        109.81.172.XXX
        Ach jo Miku Miku...
        Ty pořád hledáš v mých komentech a názorech zaujetí proti tvým oblíbencům. Ale tak to není. Primárně mi vadí postoje a rozhodování komisařů, FIA, ředitelství závodů F1. To, že z toho těží tví oblíbenci, je až druhá věc.
        Pak se tady dohadujeme, že když stejnou věc udělá Schumacher, Red Bull, Ferrari atd. tak je to vpořádku, ale když totéž udělá Senna, Coulthart, McLaren, Renault atd. tak to vpořádku není. Bohužel, ne jen tobě chybí konzistence a jistý nadhled v názorech na stejné činy oblíbenců a těch druhých. A stejně jako v případě FIA, je posuzování tvoje a i jiných diskutérů, velmi tendenční.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Historie změnit nejde, holt tam vždy byli nějaké zájmy a silnější pes a nebo se to v té době prostě tak řešilo, nebyli takové možnost záznamu, koumání. Já taky jezdil na pionyru bez přilby a dneska bych mladýho pořešil, kdyby vyrazil.

          Není možné ve všem hledat spiknutí, nic není černobílé, i když vyjimky se najdou... Pokud budeš číst odborné články k daným problémům, technice, situacím, tak budeš mít jasno ( jasně že ne vždy) jak se věci mají. Dost často to nějak povrchně vypadá a realita je kapku jiná. Rozhodují to lidé a i ti dělají chyby a to jak umyslné či neumyslné.

          Třeba věř tomu, že v roce 2007 Bernie 100% zařídil, že jezdci Williamsu a BMW-Sauberu , který měli při zastavce boxech o hodně chladnější palivo, nebyli diskvalifikováni, přestože měli být. Bernie tehdy hodně vyhrožoval...jednou to vyjde knižně.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jakou nekonzistenci mám?
          RB měl ohebná křídla, ale testy prošel = v pořádku.
          Mclaren má ohebná křídla, ale testy prošel = v pořádku.
          Teď bych prosil ukázat, kde je ta nekonzistence. 12

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            V tomto připadě ti Odin sečetl neshody v názorech za 10 let nazpět. 12 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Jo já vím. Jsem silně nekonzistentní, když nevidím stejně Adelaide 94 a Spa 98 (CoulthardxSchumacher). Prostě asi to, že Coulthard byl o kolo zpět pro Odina nehraje vůbec žádnou roli a já jsem nekonzistetní.
              Ale že prskal na Verstappena, že vybrzdil stejně Hamiltona v Džiddě 2021 a přitom oba bojovali o titul, už nekonzistence není. 12

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama