DISKUZE K ČLÁNKU GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
odin
18:27 25.09.2024 109.81.172.XXXHmm, když o tom tak přemýšlím a na základě toho, co jsi napsal, tak je pochopitelný, že fans McLarenu, nebo Landa cítí neférovost. Mně to přišlo jako zbytečný, ale ne nefér.
Když vezmu v úvahu, že bod navíc za nejrychlejší kolo se uděluje jen prvním deseti (bodovaným pozicím), pak mě napadá, že to asi mělo nějaký důvod. A tys to tu napsal. Asi nikdo ani z autorů pravidel nechtěl, aby poslední piloti zajížděli na konci závodu přezouvat a překonávat nejrychlejší kola kvůli bodům. Tak že to, co udělali ve Visa Cash App RB šlo proti smyslu tohoto pravidla. A tudíž to lze chápat, jako unfair.
-
-
-
-
-
-
juras
21:11 24.09.2024 88.103.92.XXXZávod jsem viděl bohužel až ze záznamu...
McLaren je neskutečnej...až si kladu otázku jak je možný takhle otočit sezónu?
Norris jel jako ďábel...a měl i z pekla štěstí (že ty kontakty se zdí dopadly bez následků)
Verstappen tentokrát ujel maximum co šlo...a měl kliku že Piastrimu nevyšla kvalifikace.
Piastri potvrzuje že v něm má Norris velmi silného týmového kolegu...osobně si myslím že v posledních závodech může sehrát Piastri klíčovou roli.
Russell asi po kvalifikaci chtěl víc...ale čtvrtej flek je myslím OK
Leclerc kdyby nebylo zpackané kvalifikace...mohl reálně bojovat o podium...a dost možná by to byl on kdo by byl nejblíž Norrisovi.
Hamiltonovi jakoby došla šťáva...ale ono to bude spíš tím že se blíží jeho odchod z Mercedesu...a ten už ho nechce moc zasvěcovat do věcí který se už připravují na další sezónu...a i tak Hamilton mi přijde takovej už odevzdanej sám o sobě.
Sainz je to samý co Leclerc...špatná kvalifikace znamenala že se jen snažil si v rámci možností co nejvíc polepšit.
Alonso a Hulkenberg palec nahoru...víc z toho vyrazit nemohli...naopak to že poleji Pereze je nad rámec předpokladů.
Perez je na ručník...
Colapinto opět výbornej...kdyby ho Williams povolal do boxů o dvě kola dřív...byl by dojel asi devátej...škoda.
Zbytek byl jen kompars...
Konec sezóny bude mazec... -
-
GRAHAM
11:33 24.09.2024 109.81.115.XXXKoukám řeší se Benneton a lunch control. Prej nešel spustit , ale to je prostě lež... Určitým pohybem páček spustit šel a vyšlo to knižně. Jenže Jumpmanové a spol jsou v tomto študování F1 pozadu, doštudovat hoši je to potřeba, pak tady píšete nepravdy a polopravdy.
Prostě to utichlo, protože F1 tenhle rozruch nepotřebovala.... dokázat že to používali nešlo a zakázaný ten softwáre tam mít nebylo.
Třeba ale start ve Francii 1994 byl asi jasnej...-
GRAHAM
12:27 24.09.2024 109.81.115.XXXDále se spekuluje že Benetton uměl ( prý legálně) používat kontrolu trakce ( koktání při vyjezdu ze zatáček, viz co říkal Senna )
Zde Toet popisuje, proč to bylo legální. Samozřejmě je to jeho názor, realitu legality neodkáži posoudit. Ono je to stejně jedno, je to historie. V každém případě Benetton s tím kouzlit uměl, měl tam chytrý chlapy. Posouvaní techniky je v F1 neskutečné...
[odkaz na stránku]
-
-
-
odin
16:00 24.09.2024 109.81.172.XXXPřesně tak. Drtivá část přestupků byla a je zametána pod koberec. To, čím tady argumentujeme jsou většinou jakési zvěsti, které bývají ovlivněny pohledem toho zvěstujícího. A je úplně jedno, že zvěstující má blízké vazby na tým, pilota či komisaře. Vždy své zprávy zveřejní ve prospěch toho, komu chce pomoci, nebo alespoň neublížit. (Já také nezveřejním o svém nejlepším kamarádovi důvody proč ho opustily manželky. Ale vždy ho polituju, že je sám...) Tak to chodí.
Huntův titul překáží Robertovi. Ten nemůže přenést přes srdce Laudovu kolizi a následné neodjeté závody, kde ztratil ty ři body, jež mu chyběly k titulu a které by jinak asi získal. Je fakt, že v 76 v rozjeté sezóně najednou změnili pravidla ohledně konstrukce aut. A také poprvé začali důsledně vynucovat a postihovat rozpory. Tehdá se to ale řešilo více v klidu. Však existuje fotka, kde Hunt po diskvalifikaci ve Španělsku lepí na zadní spojler nápis Long vehickle a směje se u toho. A jeho další diskvalifikace v GB to je opět exces, který rychle odstranili z pravidel. Když Regazzoni Hunta vypoklonkoval z trati a Lauda měl cestu k vítězství umetenou byl závod zastaven a měl se restartovat. Nejspíše tam byly zájmy aby Hunt na domácí trati startoval (kor když bojoval o titul). Tak mu opravili auto a k restartu nastoupil stejně, jako ostatní účastníci kolize Laffite a další. Jenže Hunt tu Velkou Cenu vyhrál a zase se přiblížil k Laudovi. Tak že následovala dsq. A v Itálii už Lauda startoval a McLarenu zjistili neodpovídající palivo, tak že další postih. (Jak se řešilo neodpovídající palivo Benettonu 1995 - zametením pod koberec, raději nezmiňuju). A i přes tyto dsq a postihy si Hunt dovolil získat titul, protože Lauda o něj odmítl v Japonsku jet. Já si spíš myslím, že v těch dsq Hunta mělo prsty Ferrari, i když ve filmu Rivalové naznačují, že si stěžoval Lauda. Hunt byl s Laudou kámoš a oba se respektovali.
Robertovi to bohužel dodnes vadí a nemůže skousnout zrušení dsq Španělsko. I když tam snad dokonce šlo o 1,8cm větší celkovou šířku vozu měřenou přes pneumatiky, které, když se více nafoukly, tak se vyboulení zmenšilo a snad to pak i vyhovovalo. A proto jim protest uznali. Už si pořádně nepamatuju, jak to přesně všechno bylo.
Právě že takových případů bylo desítky. Mě jde vždycky o princip a proto se tu dohaduju s odpůrci.-
Mike17
11:01 25.09.2024 185.149.130.XXXA že ti najednou zcela nelegální šířka vozu Hunta nevadila? Rozměry jsou jasně dané a všichni ostatní je splnili. A je zcela jasné, že širší auto je výhodou, byť 1,8cm není moc.
Takže FIA šla na ruku Ferrari a proto tu diskvalifikaci Mclarenu, která nakonec o titulu rozhodla, zrušila? Hmmmm.-
odin
14:25 25.09.2024 109.81.172.XXXNe,ne Miku. Peávě, že v případě Španělska jsem se divil, že se jim to podařilo zrušit. Tam bych to právě bral. Mně vadí diskvalifikace v GB, tam Hunt nic špatného neudělal. A nebýt Regazzonniho, který ho neúmyslně poslal z trati a poškodil mu auto, tak bojuje s Laudou o vítězství. Stajně tak, jako s Laudou bojoval po restartu a také to vyhrál. Tam vidím nespravedlnost. Protože politické hry Ferrari probíhaly už tehdá. A Hunt byl jejich největší soupeř. Jak jsem již řekl i na srazu, kolik pilotů by bylo diskvalifikováno v GP Belgie 1998? Kdyby se postupovalo podle scénáře z GP GB. Tehdá se tam po startu rozbilo snad 90% startovního pole.-
-
odin
14:54 25.09.2024 109.81.172.XXXNeobhajuju!!! Jen jsem tu napsal, co si ještě tak nějak pamatuju. Pro vysvětlení.
A znovu, pro zatvrzelého Mika opakuji, že pro mě byla skousnutelná diskvalifikace ze Španělska, ale nesmyslná diskvalifikace z GB. A myslím si dodnes, že po úspěšném odvolání se McL a zrušení dsq Španělska, si Ferrari vydupalo postih v GB. Také i ve filmu Rivalové, se Španělsko probírá, ale GB tam vůbec není zmíněná. Tahle GP je zahalená tajemstvím a zahrabaná hodně hluboko pod koberec.
Ale i v případě těch gum si můžeme popovídat a aplikovat na nedávnější doby. A věz, že ti to nebude příjemné. A budeš tu zase prskat a vztekat se.-
jumpman
19:55 25.09.2024 95.80.230.XXXdej už si placku na čelo. Jestli někdo v 76 politikařil, byl to především mcl. Pravidla o šířce aut nebyla novinkou, ale začalo se to vymáhat a to právě od španělska a všechny týmy o tom byly informované již na začátku sezony. Jenže v těchle letech nebylo běžné mít nové auto od začátku sezony, ale často se nasazovalo až od evropských závodů, do té doby závodili se staršími modely. I proto se ty pravidla začaly uplatňovat od španělska.
GB byla opět pouze politika mcl, protože hunt porušil pravidla, a neměl nárok na restart, ale mcl se to znažil zvrátit od zeleného stolu a hlavně celou proceduru zamlžoval a zdržoval, protože potřebovali huntovi opravit auto. Takže obviňovat ferrari, to seš hodně mimo. Jediné co tenkrát ferrari chtělo, že pokud pustí na start hunta, musí pustit i regazzoniho...
A pokud obviňuješ ferrari z politikaření, tak to hodně přestřeluješ terč. V době, kdy ferrari bačoval starý pán osobně, tak bylo známé, že jim jde pouze o čisté závodění a právě nějaké politické hrátky, které rozjížděl mcl ve spojení s eklákem, jim byly u zadele a nehodlali se tím nechat rušit od závodů. Naopak mcl se snažil politickými hrátkami získat výhody pro sebe. Robertino poměrně hezky zpracoval historii sporu FICA vs FOCA a tam je naprosto zřejmé, že se ferrari hodlalo držet pravidel stanovených dohledovým orgánem a nehodlali se vměšovat do nějakých politických půtek o nějakou výhodu. Eklák sám nedávno přiznal, že právě nestranost a přísná koncentrace Enza Ferrariho pouze na závodění byla důvodem, proč v concordu mělo ferrari právo vetta a byl to i jeden z důvodů, proč to ve ferrari věděl jen starý pán a jeho nástupci, což např potvrdil ross brawn, kdy prohlásil, že pokud by tušil, že můžou vetovat nová pravidla, tak těch titulů se schumacherem měli mnohem víc...-
odin
14:43 26.09.2024 109.81.172.XXXTak opět Ferrarácký zaslepený názor. Já si to pamatuju trochu jinak. Koukni se na to, jak Hunt k poškození auta přišel. A můžeš to srovnávat jako Mike se Schumacherem a Adelaide 94. Hunt doplatil na kolizi Regazzonniho s Laudou. Závod byl zastaven, protože se tehdá běžně závody restartovaly, když byla v prvním kole kolize. Běžně se používaly náradní auta, nebo se opravily poškozená. K restartu komisaři a FICA nakonec pustili všechny, tedy jak Hunta, tak Regazzoniho, Laffita... Hunt závod vyhrál a nemusel ani nikoho sejmout. A pak se začalo protéstovat. Ty tady tvrdíš, že McLaren politikařil a protestoval proti svému vítězství??? Nebo snad, že Ford týmy ve své politice "všichni proti Ferrari" protestovali proti týmu s Fordem za zády? Občas byste si měli kouknout do úst, a neplácat tady bludy.
Na jedné straně ti příjde spravedlivé dsq za Španělsko a GB plus trest za palivo v Itálii v roce 1976, ale na druhé straně považuješ tresty Schumachera v sezóně 1994 za nespravedlivé. "Protože se Flaviovi nepodařil "vyřídit" trest za černou vlajku. Task nevím, kdo z nás by si měl dávat placku na čelo.
A když se tu oháníš Concordem, tak si pamatuju, že Ferrari vždycky vydíralo a "odcházelo" , když se o dohodě jednalo. Tak se tady můžeme klidně dlouho dohadovat o politikaření...-
jumpman
16:11 26.09.2024 95.80.230.XXXKoukám, už Tě přestávám bavit, ale začínám Tě sr*t
Nevím, proč bych měl mít zaslepený ferrarácký názor, jen proto, že se Ti nelíbí. Vůbec totiž nejsi ochoten se zamyslet nad tím, co se reálně stalo a jaká v té době platila pravidla. Pokud Hunt se chtěl vrátit účastnit restartu, tak se s autem musel dostat po vlastní ose do boxů, aby vozidlo mohlo být legálně opraveno. Hunt tak učinil, ale protože auto bylo těsně před smrtí, tak to vzal zkratkou, nikoliv dle pravidel po okruhu. Současně platilo pravidlo, že aby se mohl účastnit restartu, musel pilot vidět červenou vlajku. Zde je ta hlavní potíž, protože Hunt tvrdil, že ji viděl, ovšem na zkratce, kterou to vzal do boxů se žádní maršálové s vlajkou nenacházeli a nemávali s ní ani na cílové rovince. Takže Hunt nemohl červenou vlajku vidět, protože se zkrátka nepohyboval v místech, kde jí bylo máváno. Další věc bylo to, že mcl neměl pro hunta náhradní vůz a potřeboval opravit ten ve kterém havaroval a aby to stihnul, začal tým mcl hrát hrátky s komisaři, aby natáhl čas. Zde se do toho připojilo i ferrari, protože reggazoni byl ve stejné situaci jako hunt, čili logicky požadovali připustit na opakovaný start reggazoniho, pokud bude připuštěn hunt. Výsledek znáš...
A musím bohužel smutně poznamenat, že nejsi schopen posuzovat události v optice dané doby, nemohl by jsi jinak spojit období 70-tých let s dobou, kdy již byl Enzo Ferrari po smrti a všichni se jen dohadovali o co nejlepší smlouvu, protože eklák to holt postavil tak, že každý tým měl tu smlouvu postavenou individuálně a tak, aby nikdo pořádně nevěděl, co tam kdo má za výhody a eklák chodil a štval týmy proti sobě, čímž jen zdůraznil potřebu své osoby jako jakéhosi smírčího soudce... Pokud Enzo žil, tak ferrari si šlo za jediným cílem - účast v závodech...-
odin
16:58 26.09.2024 109.81.172.XXXTo, co jsi popsal jsou jen dohady, které nikde nelze ověřit. Jestli Hunt červenou vlakjku viděl, nebo neviděl, je trochu jedno. Jak jsem psal, tehdá při kolizi v prvním kole byl závod zastaven a restartován. Takk že s tím Hunt možná počítal a možná vlajku viděl někde na trati. Však je vidět, že na rozdíl od Laffita z místa kolize odjel. Každopádně ředitelstvím závodu byli všichni k restartu připuštěni. A protestovat se začalo až po Huntově vítězství. Kým? Nechám na tvé vytříbené logice. Komu nvítězství Hunta překáželo?
A pokud mě obviňuješ z neschopnosti posuzovat události v optice dané doby, pak mi vysvětli, jak jsi to myslel? Spojení Schumachera s Huntem udělal Mike. Já na to jen navázal. A jde mi spíše o to, jak vy Schumacherovci a Ferraristi vnímáte ostatní události viz. můj předešlý koment na tvé posouzení Huntovy dsq z 1976 a Schumiho dsq z1994. Když se podívám na to, za co to bylo a za jakých okolností...
P.S. sr*t mě fakt nezačínáš. Já jsem zvyklý diskutovat dost ostře, ale to neznamená, že v oponentech vidím nepřátele, nebo hajzly. Já všechny fanoušky F1 považuji za kamarády. Jsem totiž přesvědčen, že mezi těmito lidmi panuje obrovská rivalita, ale nikoliv nepřátelství, nebo nevraživost. Na rozdíl od fotbalu, si třeba nepamatuju, že by se poprali fans Ferrari s fans McLarenu, nebo jiné tlupy...-
jumpman
17:37 26.09.2024 95.80.230.XXXtak si po sobě přečtu většinu svých příspěvků a většinu historických událostí posuzuješ optikou současných pravidel a současných vztahů mezi týmy.
Komu překáželo jaké vítězství se nebudu dohadovat, neboť těm lidem do hlavy nevidím a pokud si myslíš, že ferrari již v GB předpokládali, že si v příštím závodě lauda rozbije hubu, a bude tři závody mimo, no nevím...
Každopádně opět dle tehdejších pravidel hunt pravidla v GB nedodržel, proto byl dsq a osobně si dost myslím, že lauda měl v té době takový náskok že nebylo třeba řešit nějakou dsq hunta. Ani proti odvolání dsq ze španělska se neodvolali, a tam to bylo nad slunce jasné...
Nevím kde jsem porovnával jakou dsq hunta se schumacherem. Za mě v roce 76 byla F1 stále více méně na amatérské bázi a od toho se vše odvíjelo a odvíjeli se i snahy týmů pravidla obcházet, z dnešního pohledu dost úsměvně.
V roce 94 se za mě FIA snažila uměle vyrovnat šampionát, aby odvrátila pozornost od vyšetřování smrti senny, proto schumachera opálkovali dost nesmyslnými tresty, aby dali hillovi možnost se na něj "docvaknout". Ale jestli si myslíš, že sem schumacherovi v roce 94 fandil, tak jsi na omylu. Moc dobře víš, že fandím jen stáji, takže v roce 94 sem fandil alesimu s bergerem a nějakej hill nebo schumacher mi byl dost volnej...
A kdyby se poprali, to bys asi hříměždice víc zvažoval, koho pozveš-
odin
18:59 26.09.2024 109.81.172.XXXPředpokládám, že máš ve slově "přečtu" překlep a mělo být "přečti".
A zase vyzvu tebe, abys moje příspěvky pozorně pečetl. Pak se totiž dovíš, že optikou současných pravidel to začal posuzovat opět Mike a já ho na to také upozornil. Jenže s Mikem jsou diskuze těžké. On balancuje s argumentací, jak mu to zrovínka právě vyhovuje. Tu posuzuje staré věci podle nových pravidel, tu to udělá opačně, občas mi vloží do úst jeho výklad (který u mě předpokládá) atd. S Mikem se jinak diskutovat nedá, než, že člověk příjme úroveň jeho argumentace a ty nám do toho (jak říkával V.Klaus "nevhodně vstoupíš" ) a o něco se tu snažíš.
Pochop, že já mám stejné výhrady k dsq Hunta z GP GB , jako ty k dsq Schumachera za neuposlechnutí černé vlajky. Prostě to tak v obou případech rozhodli. V obou případech se boj o titul rozhodoval v posledním závodě. Rozdíl vidím v tom, že zatím co Lauda v posledním závodě boj o titul vzdal, tak Schumi svého rivala sejmul. Proto mi připadá zpochybňování Huntova titulu ujeté. Hunt se nikdy v této sezóně nefér vůči Laudovi nezachoval, ani za Laudovu nehodu nenesl žádnou vinu. A přitom hledáte berličky, jak jeho titul zpochybnit. Ale v případě Schumiho a sezóny 1994 vám vše připadá naprosto OK. V tom se nikdy neshodneme .-
jumpman
19:33 26.09.2024 95.80.230.XXXmáš pravdu, mám tam překlep, sem si toho vědom, ale díky skvělé funkcionalitě této domény sem to nebyl schopen opravit
Já Tvé příspěvky čtu pozorně a bohužel poměrně často sklouzáváš k posuzovaní starých událostí novýma očima, možná to tak úplně nemyslíš, ale vyznívá to tak, alespoň pro mě, čtenáře myšlenek amatérského
Já černou vlajku pro schumachera neřeším, jasně argumentuju tím, protože sem se Ti snažil sdělit, že ta sezona byla celkově podivná a vyhrocená a posuzovat vše jen podle posledního závodu je stejné, jako posuzovat sezonu 21 pouze podle posledního závodu. Ano, za mě je blbost dát černou vlajku za něco, co nepřinese nikomu výhodu (teda kromě hilla ) ale OK, byla tak nastavená pravidla, dostal černou, neposlechli, tak dostali zákaz startu, odvolali se, tak za odměnu dostali další zákaz staru. Co my to jen připomíná? Nějakej Enge a tráva? Zkrátka FIA fungovala jak fungovala stejně tak v roce 76 fungovala FICA nějakým způsobem, za mě velmi amatérským.
Schumacherův titul z 94 mi přijde OK, protože on v té situaci udělal vše podle pravidel (stejně jako prost v 89). Jestli chtěl hilla blokovat i za cenu kolize? Samozřejmě, nic jiného mu nezbývalo. Ale byl vepředu a tehdejší pravidlo hovořilo jasně - vůz který je v zatáčce první si volí stopu (jakoukoliv uzná za vhodnou) a další v§z je řízen tak, aby nedošlo ke kolizi, takže dle tehdejších pravidel za kolizi mohl hill, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je tak jediné co s tím naděláš
Problém vidím v kolizi ze suzuki 90, kdy senna prosta sundal naprosto jednoznačným způsobem zezadu, ani nebrzdil, ale denis měl u FIA slovo, tak to nikdo ani nezkoušel řešit. A tady mi ukaž ten vliv ferrari na tyto orgány...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek