DISKUZE K ČLÁNKU Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

SINGAPUR - ZÁVOD; Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 262, poslední 30.09.2024 09:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 22.09.2024 18:28
naložili??? 18 18 18 Já nevím co je to… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 22.09.2024 18:46
No trošku se taky zapojím do diskuze a objasnění… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 22.09.2024 17:08
a jéje dalším mclboys co neudýchá že mcl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Jinak kontroverzí v historii F1 je spousta...naposledy kauza Ferrari s motory...pod pokličkou řešené...žádné padni komu padni. Podvádíš? Tady jsme ti to dokázali a tady je veřejně transparentní trest.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Benetton 1994 - podle mě jednoznačně podvod...kdyby se to stalo nyní...FIA by Benetton nekompromisně diskvalifikovala z celého šampionátu.
    Za mě byl rok 1994 tak moc komplikovanej a odehrálo se tam tolik kontroverzí že nejlepším řešení mělo být nevyhlášení mistra světa. Vzít ho Michaelovi mělo své opodstatnění, ale taky to částečně bylo bezpráví...a to samé platí pro Damona Hilla.
    Je obrovská škoda že se v Imole zabil Ayrton Senna...ze všeho nejvíc že předčasně odešla ikona F1...ale taky proto. že kdyby byl býval odjel celou sezónu myslím že by došlo k řešení podvodů Benettonu a vše by se vyvíjelo jinak. Smrt Ayrtona znamenala že pozornost FIA a v podstatě celé F1 se soustředila na bezpečnost...a v polovině roku neměla FIA "koule" diskvalifikovat Benetton. Přitom v roce 1984 když strýček Ken podváděl s olověnými kuličkami v palivu se FIA nerozpakovala ho diskvalifikovat a odebrat mu všechny získané body.
    Mám-li být upřímný...Michael stále považuju za pouze šestinásobného šampiona...titul z roku 1994 mu prostě nepatří (kvůli technickým podvodům Benettonu a ve finále za úmyslné sestřelení Damona Hilla v Adelaide).

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Spa 1998...dost dlouho jsem zastával názor že DC za nic nemůže...ale dneska si myslím že právě tehdy se McLaren a DC férově nezachoval...Michael za ním kroužil a měl být puštěn bez zjevnýho otálení...prostě tehdy to byla hra na nervy Michaela...a klaplo to...i když DC neudělal žádnou prasečinu.
    Ale i po těch letech souhlasím s hodnocením Nikiho Laudy:
    "Ani ve svém nejlepším závodě bych nezajel tak skvěle jako Michael, ale ani v tom nejhorším závodě bych tak nesmyslně nezahodil vítězství."

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Nejrychlejší kolo Ricciarda...není to porušení pravidel...všichni víme proč se tak stalo...férový to není...ale na druhou stranu co v současný F1 je férový.
    V závěru zkoušel dát nejrychlejší kolo i Magnussen...kdyby se to bývalo povedlo...taky bychom řešili neférovost?
    Dost možná by pomohlo kdyby se bod za nejrychlejší kolo neuděloval...teď by ta diskuze nemusela být.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      109.81.117.XXX
      Ta argumentace Magnusenem není platná, protože si bouchnul gumu o zeď a do boxů musel! Kdyby opravdu vzal landovi FL tak by to bylo nešťastné, ale férově .... ale to co tým nakázal Riccimu bylo nefér. 07

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        To byla jistě Ricciho vlastní vůle. 04

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Jj, Ricci vyslat podprahově myšlenku na pitwall VCARBu a pak mu to nahlas potvrdili vysílačkou! 18 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        37.188.176.XXX
        Nechtěl jsem srovnávat detailně situace... prakticky nikdy nejsou dvě situace zcela identické.
        Spíš mi jde o princip...kdyby hypoteticky Magnussen to nejrychlejší kolo zajel...kritizovali byste ho?
        Ne?
        Pak tomu nerozumím...protože pokud se pokusí zajet nejrychlejší kolo pilot který za něj následně dostane mistrovský bod ..je jeho snaha pochopitelná...pokud ale pilot z druhé desítky startovního pole vyvine enormní snahu...a přitom z toho nic nemá...v podstatě vždy uškodí tomu komu by ten bod za nejrychlejší kolo náležel. Taky to vnímám jako nefér počínání...nechci něco získat...ale uškodit.
        Jinak počínání Ricciarda a druhého týmu Redbullu rozhodně neobhajuju...do souboje o titul by se neměli plést...a to co udělali považuji za nefér jednání.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Však jsem to psal že u magnuma vpohodě protože na to FL měl důvod, nutnou výměnu gum kvůli té bouchnuté. U VCARBu je ta věc velmi pochybná (slabě řečeno).
          Myslím že by se mělo změnit pravidlo u udělovat bod za nej kolo jen těm kteří jsou v top 10 nebo kteří skončí v top 10 .... snad chápete. Aby neměli na posledních místech možnost takto ovlivňovat výsledky.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            U Magnussena by to právě taky nebylo v pohodě...byl mimo body, zajet nejrychlejší kolo pro něj nemá význam. V podstatě by vstoupil do souboje o titul úplně stejně negativně jako Ricciardo.
            Bod za nejrychlejší kolo beru..ale přesně jak říkáš...ať dostane ten bod kdokoliv kdo ho zajede...otázka zní k čemu by to vedlo...piloti mimo bodovaná umístění by v závěru závodu hromadné stavěli, nazuli nejměkčí směs a pokoušeli se zajet v podstatě kvalifikační kolo.
            Chceme to takto? Určitě se mnozí z nás budou domnívat že tohle ke klasickému a "normálnímu" závodění nepatří.
            Byla by možná prima anketa na téma jak naložit s nejrychlejším kolem v závodním režimu...nechat tak jak to je...zrušit ten extra bod...a nebo bodovat v jiné podobě (třeba všichni piloti bez omezení)?
            Jinak proč ještě nepřidat bod za PP, to je podle mě srovnatelná situace s nejrychlejším kolem... ocenění pro nejlepšího pilota mimo výsledek závodu samotného.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              109.81.172.XXX
              01 Hmm, když o tom tak přemýšlím a na základě toho, co jsi napsal, tak je pochopitelný, že fans McLarenu, nebo Landa cítí neférovost. Mně to přišlo jako zbytečný, ale ne nefér.
              Když vezmu v úvahu, že bod navíc za nejrychlejší kolo se uděluje jen prvním deseti (bodovaným pozicím), pak mě napadá, že to asi mělo nějaký důvod. A tys to tu napsal. Asi nikdo ani z autorů pravidel nechtěl, aby poslední piloti zajížděli na konci závodu přezouvat a překonávat nejrychlejší kola kvůli bodům. Tak že to, co udělali ve Visa Cash App RB šlo proti smyslu tohoto pravidla. A tudíž to lze chápat, jako unfair.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Závod jsem viděl bohužel až ze záznamu...
    McLaren je neskutečnej...až si kladu otázku jak je možný takhle otočit sezónu?
    Norris jel jako ďábel...a měl i z pekla štěstí (že ty kontakty se zdí dopadly bez následků)
    Verstappen tentokrát ujel maximum co šlo...a měl kliku že Piastrimu nevyšla kvalifikace.
    Piastri potvrzuje že v něm má Norris velmi silného týmového kolegu...osobně si myslím že v posledních závodech může sehrát Piastri klíčovou roli.
    Russell asi po kvalifikaci chtěl víc...ale čtvrtej flek je myslím OK
    Leclerc kdyby nebylo zpackané kvalifikace...mohl reálně bojovat o podium...a dost možná by to byl on kdo by byl nejblíž Norrisovi.
    Hamiltonovi jakoby došla šťáva...ale ono to bude spíš tím že se blíží jeho odchod z Mercedesu...a ten už ho nechce moc zasvěcovat do věcí který se už připravují na další sezónu...a i tak Hamilton mi přijde takovej už odevzdanej sám o sobě.
    Sainz je to samý co Leclerc...špatná kvalifikace znamenala že se jen snažil si v rámci možností co nejvíc polepšit.
    Alonso a Hulkenberg palec nahoru...víc z toho vyrazit nemohli...naopak to že poleji Pereze je nad rámec předpokladů.
    Perez je na ručník...
    Colapinto opět výbornej...kdyby ho Williams povolal do boxů o dvě kola dřív...byl by dojel asi devátej...škoda.
    Zbytek byl jen kompars...
    Konec sezóny bude mazec...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    RB se musí probrat, jinak se zapíše do historie způsobem jakým by nechtěli. Prohospodařit takový náskok by bylo fakt umění. 12

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Koukám řeší se Benneton a lunch control. Prej nešel spustit , ale to je prostě lež... Určitým pohybem páček spustit šel a vyšlo to knižně. Jenže Jumpmanové a spol jsou v tomto študování F1 pozadu, doštudovat hoši je to potřeba, pak tady píšete nepravdy a polopravdy.
    Prostě to utichlo, protože F1 tenhle rozruch nepotřebovala.... dokázat že to používali nešlo a zakázaný ten softwáre tam mít nebylo.
    Třeba ale start ve Francii 1994 byl asi jasnej...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      Dále se spekuluje že Benetton uměl ( prý legálně) používat kontrolu trakce ( koktání při vyjezdu ze zatáček, viz co říkal Senna )

      Zde Toet popisuje, proč to bylo legální. Samozřejmě je to jeho názor, realitu legality neodkáži posoudit. Ono je to stejně jedno, je to historie. V každém případě Benetton s tím kouzlit uměl, měl tam chytrý chlapy. Posouvaní techniky je v F1 neskutečné...

      [odkaz na stránku]

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      To už přece nemá smysl řešit. Budeme řešit, jestli auto Hunta v 76 bylo legální a titul neměl získat Lauda?
      Takových příkladů budou nejspíš desítky.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Ano, a to ještě těch věcí, o kterých ani nevíme. A jak to většinou dopadlo?
        Zametení pod koberec, tajné dohody... na čisté a transparentní řešení ai snad ani nevzpomínám.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          109.81.172.XXX
          Přesně tak. Drtivá část přestupků byla a je zametána pod koberec. To, čím tady argumentujeme jsou většinou jakési zvěsti, které bývají ovlivněny pohledem toho zvěstujícího. A je úplně jedno, že zvěstující má blízké vazby na tým, pilota či komisaře. Vždy své zprávy zveřejní ve prospěch toho, komu chce pomoci, nebo alespoň neublížit. (Já také nezveřejním o svém nejlepším kamarádovi důvody proč ho opustily manželky. Ale vždy ho polituju, že je sám...) Tak to chodí.
          Huntův titul překáží Robertovi. Ten nemůže přenést přes srdce Laudovu kolizi a následné neodjeté závody, kde ztratil ty ři body, jež mu chyběly k titulu a které by jinak asi získal. Je fakt, že v 76 v rozjeté sezóně najednou změnili pravidla ohledně konstrukce aut. A také poprvé začali důsledně vynucovat a postihovat rozpory. Tehdá se to ale řešilo více v klidu. Však existuje fotka, kde Hunt po diskvalifikaci ve Španělsku lepí na zadní spojler nápis Long vehickle a směje se u toho. A jeho další diskvalifikace v GB to je opět exces, který rychle odstranili z pravidel. Když Regazzoni Hunta vypoklonkoval z trati a Lauda měl cestu k vítězství umetenou byl závod zastaven a měl se restartovat. Nejspíše tam byly zájmy aby Hunt na domácí trati startoval (kor když bojoval o titul). Tak mu opravili auto a k restartu nastoupil stejně, jako ostatní účastníci kolize Laffite a další. Jenže Hunt tu Velkou Cenu vyhrál a zase se přiblížil k Laudovi. Tak že následovala dsq. A v Itálii už Lauda startoval a McLarenu zjistili neodpovídající palivo, tak že další postih. (Jak se řešilo neodpovídající palivo Benettonu 1995 - zametením pod koberec, raději nezmiňuju). A i přes tyto dsq a postihy si Hunt dovolil získat titul, protože Lauda o něj odmítl v Japonsku jet. Já si spíš myslím, že v těch dsq Hunta mělo prsty Ferrari, i když ve filmu Rivalové naznačují, že si stěžoval Lauda. Hunt byl s Laudou kámoš a oba se respektovali.
          Robertovi to bohužel dodnes vadí a nemůže skousnout zrušení dsq Španělsko. I když tam snad dokonce šlo o 1,8cm větší celkovou šířku vozu měřenou přes pneumatiky, které, když se více nafoukly, tak se vyboulení zmenšilo a snad to pak i vyhovovalo. A proto jim protest uznali. Už si pořádně nepamatuju, jak to přesně všechno bylo.
          Právě že takových případů bylo desítky. Mě jde vždycky o princip a proto se tu dohaduju s odpůrci. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            A že ti najednou zcela nelegální šířka vozu Hunta nevadila? Rozměry jsou jasně dané a všichni ostatní je splnili. A je zcela jasné, že širší auto je výhodou, byť 1,8cm není moc.
            Takže FIA šla na ruku Ferrari a proto tu diskvalifikaci Mclarenu, která nakonec o titulu rozhodla, zrušila? Hmmmm. 12

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama