DISKUZE K ČLÁNKU GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Kaša
10:45 26.09.2024 82.142.123.XXXAno, je to špatné už několik měsíců! Člověk chce odpovědět a vždy to musí zkoušet naněkolikrát a obnovovat stránky a vyskakovat z diskuze a zkoušet a zkoušet než se mu objeví okno s možností odpovědět!!! No a upravovat příspěvky po odeslání už nejde vůbec. Je to opravdu otravné a nedivil bych se když by to odlákávalo hodně diskutujících na jiné stránky - tak stále prosím o nápravu!!!
-
-
-
-
juras
21:49 24.09.2024 88.103.92.XXXJo a ještě
Zadní křídlo McLarenu...
Já jsem četl že nejdřív FIA (na základě platných zátěžových testů křídlo označila za regulérní...ale pak jí někdo poradil...a FIA ten verdikt změnila a oznámila McLarenu že musí křídlo upravit.
Vtip je v tom že křídlo se podle kamerových záznamů zřetelně ohýbalo při vyšších rychlostech (v inkriminovaném místě)...a i když se nedá určit o kolik...o porušení pravidel se jednoznačně jedná...je určeno jaká může být mezera mezi elementy křídla...a ve videu je zřejmé že mezera se zvětšuje se zvyšující se rychlostí monopostu...tím pádem je jasné že není dodržena maximální mezera měřena za klidu při zátěžovém testu.
Osobně si myslím že instrukce ohledně kontroly zadních křídel dostali všechny týmy...aby bylo jasné jak bude případně FIA další možné situace rozhodovat.
Jo ta zatracená technologie (spousta kamer a možnost sledovat kdeco na monopostu) nakonec přece jen k něčemu je.-
-
-
GRAHAM
17:55 25.09.2024 109.81.115.XXXProtože zatěžovým testem to prošlo, tak to je stále ok, jen se dohodli , že to jde proti duchu pravidel a že to změní.
Je potřeba pochopit, že zátěžovej test je rozhodující a co to dělá po tom , už je jedno. Vždyť se to všem ohybá až hanba. Přesto je to legální.
-
-
-
-
juras
21:41 24.09.2024 88.103.92.XXXJo, vlastně ještě Ricciardo...a jeho odcházení...
V rove 2014 mě ohromil...a podle mě byl jedinej z kolegů Verstappena kterej se s ním mohl měřit...bohužel po odchodu z Redbullu už nikdy neměl vítězné auto...podle mě mu dával jedinej smysl boj o titul mistra světa...anabáze v druhým týmu Redbullu nedávala smysl...a taky vůbec nekorespondovala s tím že druhej tým Redbullu měl primárně dávat šanci novým a především mladým pilotům.
Aktuálně bych já osobně poslal Pereze dolů, doplnil ho Lawsonem, Ricciardo ven a k Verstappenovi bych zkusil Cunodu. -
juras
21:35 24.09.2024 88.103.92.XXXUvítal bych článek a diskuzi na téma vyjadřování pilotů v radiu, výroku předsedy FIA a trestu pro Verstappena.
Jestli jsem dobře četl, organizace pilotů se postavila za Verstappena a chtějí to s FIA řešit.
PS: Hamilton mě opět nezklamal...zase do toho zapletl rasismus. -
juras
21:29 24.09.2024 88.103.92.XXXBenetton 1994 - podle mě jednoznačně podvod...kdyby se to stalo nyní...FIA by Benetton nekompromisně diskvalifikovala z celého šampionátu.
Za mě byl rok 1994 tak moc komplikovanej a odehrálo se tam tolik kontroverzí že nejlepším řešení mělo být nevyhlášení mistra světa. Vzít ho Michaelovi mělo své opodstatnění, ale taky to částečně bylo bezpráví...a to samé platí pro Damona Hilla.
Je obrovská škoda že se v Imole zabil Ayrton Senna...ze všeho nejvíc že předčasně odešla ikona F1...ale taky proto. že kdyby byl býval odjel celou sezónu myslím že by došlo k řešení podvodů Benettonu a vše by se vyvíjelo jinak. Smrt Ayrtona znamenala že pozornost FIA a v podstatě celé F1 se soustředila na bezpečnost...a v polovině roku neměla FIA "koule" diskvalifikovat Benetton. Přitom v roce 1984 když strýček Ken podváděl s olověnými kuličkami v palivu se FIA nerozpakovala ho diskvalifikovat a odebrat mu všechny získané body.
Mám-li být upřímný...Michael stále považuju za pouze šestinásobného šampiona...titul z roku 1994 mu prostě nepatří (kvůli technickým podvodům Benettonu a ve finále za úmyslné sestřelení Damona Hilla v Adelaide). -
juras
21:20 24.09.2024 88.103.92.XXXSpa 1998...dost dlouho jsem zastával názor že DC za nic nemůže...ale dneska si myslím že právě tehdy se McLaren a DC férově nezachoval...Michael za ním kroužil a měl být puštěn bez zjevnýho otálení...prostě tehdy to byla hra na nervy Michaela...a klaplo to...i když DC neudělal žádnou prasečinu.
Ale i po těch letech souhlasím s hodnocením Nikiho Laudy:
"Ani ve svém nejlepším závodě bych nezajel tak skvěle jako Michael, ale ani v tom nejhorším závodě bych tak nesmyslně nezahodil vítězství." -
juras
21:15 24.09.2024 88.103.92.XXXNejrychlejší kolo Ricciarda...není to porušení pravidel...všichni víme proč se tak stalo...férový to není...ale na druhou stranu co v současný F1 je férový.
V závěru zkoušel dát nejrychlejší kolo i Magnussen...kdyby se to bývalo povedlo...taky bychom řešili neférovost?
Dost možná by pomohlo kdyby se bod za nejrychlejší kolo neuděloval...teď by ta diskuze nemusela být.-
-
-
juras
14:58 25.09.2024 37.188.176.XXXNechtěl jsem srovnávat detailně situace... prakticky nikdy nejsou dvě situace zcela identické.
Spíš mi jde o princip...kdyby hypoteticky Magnussen to nejrychlejší kolo zajel...kritizovali byste ho?
Ne?
Pak tomu nerozumím...protože pokud se pokusí zajet nejrychlejší kolo pilot který za něj následně dostane mistrovský bod ..je jeho snaha pochopitelná...pokud ale pilot z druhé desítky startovního pole vyvine enormní snahu...a přitom z toho nic nemá...v podstatě vždy uškodí tomu komu by ten bod za nejrychlejší kolo náležel. Taky to vnímám jako nefér počínání...nechci něco získat...ale uškodit.
Jinak počínání Ricciarda a druhého týmu Redbullu rozhodně neobhajuju...do souboje o titul by se neměli plést...a to co udělali považuji za nefér jednání.-
Kaša
15:12 25.09.2024 82.142.123.XXXVšak jsem to psal že u magnuma vpohodě protože na to FL měl důvod, nutnou výměnu gum kvůli té bouchnuté. U VCARBu je ta věc velmi pochybná (slabě řečeno).
Myslím že by se mělo změnit pravidlo u udělovat bod za nej kolo jen těm kteří jsou v top 10 nebo kteří skončí v top 10 .... snad chápete. Aby neměli na posledních místech možnost takto ovlivňovat výsledky.-
juras
17:31 25.09.2024 88.103.92.XXXU Magnussena by to právě taky nebylo v pohodě...byl mimo body, zajet nejrychlejší kolo pro něj nemá význam. V podstatě by vstoupil do souboje o titul úplně stejně negativně jako Ricciardo.
Bod za nejrychlejší kolo beru..ale přesně jak říkáš...ať dostane ten bod kdokoliv kdo ho zajede...otázka zní k čemu by to vedlo...piloti mimo bodovaná umístění by v závěru závodu hromadné stavěli, nazuli nejměkčí směs a pokoušeli se zajet v podstatě kvalifikační kolo.
Chceme to takto? Určitě se mnozí z nás budou domnívat že tohle ke klasickému a "normálnímu" závodění nepatří.
Byla by možná prima anketa na téma jak naložit s nejrychlejším kolem v závodním režimu...nechat tak jak to je...zrušit ten extra bod...a nebo bodovat v jiné podobě (třeba všichni piloti bez omezení)?
Jinak proč ještě nepřidat bod za PP, to je podle mě srovnatelná situace s nejrychlejším kolem... ocenění pro nejlepšího pilota mimo výsledek závodu samotného.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek