DISKUZE K ČLÁNKU Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
SINGAPUR - ZÁVOD; Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Kaša
16:20 26.09.2024 82.142.123.XXXNapíšu svůj názor: Ohledně boje o titul ve zbytku sezony - záleží samozřejmě na spoustu okolnostech, ale myslím že Lando má slušnou šanci na titul. Když vynechám nějaké odpadnutí či kolize, a vezmu v podtaz výkonnost a upgrady týmů, vychází mi že si může McLaren titul pro Landa vyjet sám. Totiž i bez pomoci ferrari a mercedesu by měla být dvojice Lando+Oscar být schopni porážet Maxe. Samozřejmě dost záleží i na vylepšeních pro Austin které většina týmů přiveze (včetně RB i McL). I kdyby mělo vylepšení RB zafungovat a vrátit ho do formy, tak předpokládám i z předchozích vylepšení že McLarenu budou též vylepšení fungovat (a možná lépe) - tudíž předpokládám pořád jakousi dominanci McL, a speciálně proto že většina zbývajících tratí vyžaduje velký nebo střední přítlak, kdeje McL velmi silný. A vidíte že vyhrával i na "low downforce" tratích. Taky si myslím že by se mezi RB a McL občas připletou i piloti z Ferrari a Mercedesu a budou obírat Maxe o body (hlavně asi Ferrari). No a další otázkou jsou nové díly pohonných jednotek, s kterýma je Max docela na štíru, což může hrát taky roli ...... taky dosud se nedařilo RB rychle nastavit auta, a naopak McL měl nastavení velice brzo dobrá, a tohle bude pro McL výhoda při sprintových víkendech. Samozřejmě je tu faktor Perez, kdy asi maxovi moc nepomůže proti Landovi když bude jezdit na 7-15. místě, zato Oscar toho může ovlivnit hodně i při strategiích, taktizování , apd. takže jak mnozí tvrdí že už to má max napůl v kapse ... nesouhlasím a těším se na zbytek sezony o boj o titul!!! -
jumpman
16:32 26.09.2024 95.80.230.XXXza mě jde prostý počet pravděpodobnosti proti norisovi. Pokud by vše až do konce sezony vyhrál (mcl má bez diskuzí nejrychlejší auto) a emil byl vždy druhý, tak to nebude stačit. Takže noris potřebuje pomoc dalších týmů, ale ty mu nemají moc důvod pomáhat, sami chtějí vítězit, čímž můžou obírat jak emila, tak hlavně norise... Osobně si myslím, že to bude podobné jako v roce 2009...-
Kaša
17:05 26.09.2024 82.142.123.XXXJasně chápu, ale zase třeba Max nebude mít pořád štěstí v tom že např. teď v baku oscar měl být před ním taky (pokažená kvalda), a taky asi piloti Ferrari kteří tu kvaldu úplně nezvládli, takže by asi nebyl 2. ale tak 5. a ztratil by ne 7b ale těch 15b. Ikdyž tedy počítám s tím že vyhrajou možná ještě i jiné týmy než McL s Landem, ale i Max s RB ne vždy maximalizujou výsledek a občas bude až za McL, Ferrari a možná i Mercedesem.-
jumpman
18:29 26.09.2024 95.80.230.XXXna kdyby se nehraje, emil taky může závody dokončit před norisem, úplně bych ten red bull neodepisoval, je evidentní, že mcl má nejrychlejší auto, ale už několikrát ukázali, že mají u mcl zvláštní talent zahodit závod, který měli vyhrát a zbytek týmů jede podle toho, jak jim zrovna fungují pneumatiky. A tady hraje matematika naprosto proti norisovi. Chápu, že to slyšet nechceš, taky bych byl raději, kdyby emil k natržené zadeli přišel, zvlášť po tom, jak na začátku sezony machrovali, že vyhrají všechny závody a konkurenci totálně zničí, ale mcl dělá pořád školácké chyby, ať už se jedná o strategii, tak managment pilotů tak i samotné jezdecké chyby...-
Kaša
10:35 27.09.2024 82.142.123.XXXU McL souhlasím s chybama ve strategii i managamentu pilotů, ale kde vidíš ty zásadní chyby pilotů? Já si pamatuju jak několikanásobní mistři světa dělali chyby takové které je vyřadili ze závodu (Seb, Ham, Hakkinen, Senna, apd), a tady se Lando kritizuje že si škrtne o bariéru nebo že se špatným výjezdem obere o 2-3 místa v poli! Podle mě se lidé až moc kritičtí.-
-
odin
18:36 27.09.2024 109.81.172.XXXOn Maxík dokáže také nadělat spousty chyb. Kor když bude pod tlakem. Teď to vypadá, že McLaren má dost velký technický náskok. Tak jsem zvědav, jak se to dál bude vyvíjet. Soupeři se budou snažit dosáhnout zákazů technických vychytávek o kterých se domnívají, že dělají rozdíl. A pokud se McLaren nebude muset vracet k autu ze začátku sezóny, pak možná bude dávat smysl i jejich "nepovedená" týmová režie z Maďarska. Piastri je v současnosti schopen s tím autem porazit bez problému i Maxe. A Peréz je bez motivace a bez formy.
-
jumpman
19:54 27.09.2024 95.80.230.XXXno emil je taky dobrej nervák, jen je potřeba aby ho v závodě někdo zdravě nasr*l a netvdím, že nedělá chyby. Chyby nedělal v okamžiku, kdy auto nemusel tlačit na 100% teď to určitě bude jinak, ale zatím má pořád luxusní náskok...
Mcl má nejrychlejší auto, ale reálně je to jen o pár desetin, to je právě ta hranice, kdy tu výhodu smázne chyba pilota, nebo týmu při volbě strategie, takže nemají nic jisté. To nejrychlejší auto mají reálně od Imoly, podívej se, kolik toho ale vyhráli... Mít takhle rychlé auto mercedes, tak hamilton dávno emilovi dýchá za krk jestli by nebyl před ním...
A mcl má teď obrovské dilema, protože mají připravená upgrady, ale mají strach to nasadit, aby nedopadli jako ferrari...
Nejsou v jednoznačné situaci, takže zatím má pořád emil výhodu v náskoku, kdyby třeba v austinu nedojel a noris vyhrál, myslím, že by byla situace hned jiná...-
odin
21:24 27.09.2024 109.81.172.XXXTak myslím, že jsi to shrunul vcelku přesně. McLaren se chová trochu jako slon v porcelánu. A Verstappen má opravdu dostatečný násko, než aby se zatím cítil v ohrožení, ale výkony Peréze by pány u RedBullu i samotného Maxe mohly znepokojovat. A Piastri dokazuje, že je zdatný sekundant Norrise.
Ale máš pravdu, že se asi s tím nasazením upgradů necítí silní v kramflecích. Ostatně jsme to probírali ve vedlejším vlákně. Vedoucí týmu McL asi nemá takové slovo, jako Horner, Marko, nebo Wolff, nebo třeba Ron, nebo Flavio, Jean i Ross blahé paměti.
Ano McL má od Imoly rychlé auto a zatím s ním smázli náskok Red Bullů a vévodí PK. A o toto jim také primárně šlo. Teď se asi budou soustředit na vítězství i v jednotlivcích. Tak uvidíme, jak to dopadne.
-
-
-
-
-
-
-
-
Kaša
16:59 26.09.2024 82.142.123.XXXNo a dost mě mrzí jak se hodně lidí naváží do Landa že prý není dost dobrý na titul mistra světa, dělá spoustu chyb a "pustil" kvůli tomu spoustu bodů. Nevidím to tak. První věc že je srovnáván s Maxem který už je nejenom velmi rychlý, ale i už konziztentní a hlavně má mnohe zkušenosti v boji o titul a silnou psychyckou odolnost. Pro Landa je to nová věc a v tom se pilot musí naučit chodit. Lando je taky od přírody velmi kritický na sebe o to asi podporuje tu až přehnanou kritiku od některých lidí.Ohledně chyb - Lando neudělal žádné výrazné chyby v závodech že by vypadl svou chybou apd. Udělal pár chyb v kvalifikacích, ale ani tam nic výrazného. Jediná větší chyba byla ta mírná vyjížka do štěrku ve Spa, která mu vzal pár pozic. Maličká byla třeba "přestřelení" stání v boxu v Silverstone, což ho stálo cca2s, a pak možná probždění v Monze, ale to už jsou prkotiny. Dá se i počítat i chybičky teď v Singapuru, ale to neovlivnilo výsledky takže zenedbávám! A to má lando za kolegu vynikajícího Oscara, což taky asi není jednoduché pro Landovu pohodu (ale dobré pro tým ). No a když kouknu na "božského" Maxe, tak ten taky není bez poskvrny, ikdyž ho tak mnozí vnímají - poškození si auta v Miami o kužel, chabý výkon v baku nebo třeba špatný víkend/bouračka v maďarsku. A jako chybu považuji kolizi kterou způsobil v rakousku, ale tím si spíše pomohl protože získal na landa 17b. takže idkyž většinou Max jezdil skvěle, tak taky ne vždy. No a pokud jde o nevytěžení maxima bodů landem, tak za vinu dávám týmu, protože často podělali strategie pilotům. Saudská Arábie - čekali s Landem na SC ale nevyšlo. Canada - nezajeli včas do boxů. Anglie - pozdní zastávky, špatné gumy na konec, Ma´darsko - ovlivnění souboje kolegů, Belgie - špatná strategie a zaseknutí se za maxem s Landem, Monza - podcenění ferrari, lepší management jezdců. Tým Rb na straně maxe většinou šance využil na maximum a udělal oproti tomu mnohem míň chyb (např. pistop v rakousku). No a ještě můžu vyjmenovat smůlu landa a mcL - řekněme v Monaku čachry se Sainzem, různé nahraně penalizace za zdržování, špatně načasovaný SC v Kanadě, skvělý start Russela ve Španělsku, kolize s Maxem v rakousku, teď ta žlutá vlajka v baku, atd. Prostě zdá se mi že Maxovi zatím přála víc štěstěna a i tým ho maximálně podporuje (Landa často ne). ..... no tím zatím končím můj myšlenkový pochod.-
Kaša
17:21 26.09.2024 82.142.123.XXXNo a ještě by se dalo nazvat smůla pro Mclaren a Landa že to není klasický souboj dvou týmů o titul. Když se podíváme že Ferrari a Mercedes vyhráli po Miami spoustu závodů kde byl Mcl silnější než RB, tak tam přišel lando/Mcl o velkou spoustu bodů. Ikdyž je pravda že často to bylo na vrub velkých či malých chyb týmu. Každopádně nespochybňuji skvělou práci McLarenu na autě a že se tak vyšvihli nahoru zpátky na top příčky. Paráda! A navíc mají fantastické piloty. No, předpovědi Miky Hakkinena se zase jednou splnily!
-
-
juras
21:06 26.09.2024 88.103.92.XXXBoj o titul je otevřený...McLaren má aktuálně nejrychlejší auto...a Piastri na rozdíl od Péreze dokáže Verstappena porazit...Pérez Norrise mnohem méně pravděpodobně.
Ale záleží na Redbullu...když nasadí upgrade který mu pomůže může rozhodnout šampionát už před koncem.
Rozhodnout může klidně jeden zásadně nepovedenej závod.
-
-
-
odin
15:31 25.09.2024 109.81.172.XXXNejspíš jsem to asi zavinil já. Mým nekomfortním vnímáním dění v F1. A moje názory na fair play nejsou mnohým lidem po vůli. Tak se potom rozpoutá diskuze s příklady z let minulých i historických. A jak jsme si tu už vysvětlili, fair play v F1 neexistuje.
Ale je fakt, že během diskuze se otevře ještě spousta dalších témat, ke kterým se lze vyjádřit. Viz juras, přišel sem asi trošku později a pak nestačil psát komenty
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek