1962 Německo: Ferrari se vrací, Hill vyhrává

iM3, 31. května 2009, 13:16 Google+

Po vynechaném závodě ve Francii a nasazení jednoho vozu v Británii se Ferrari vrátilo v plné síle. Čtyři monoposty na startovním roštu však o prvenství zdaleka nebojovaly, naopak italská stáj si odvezla pouze jeden bod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nejnáročnější, nejdelší a nejnebezpečnější závodní okruh na světě opět přivítal Formuli 1. Že nepůjde o procházku růžovým sadem se přesvědčil Graham Hill už v kvalifikaci. Za havárií však nestála jezdecká chyba nebo technická porucha, nýbrž kuriózní případ. Carel de Beauford natáčel ostrou jízdu po Nürburgringu, ale kamera připevněná k vozu se shodou okolností uvolnila trefila za Beaufordem jedoucího Hilla. Po ráně od kamery vyjel Hill mimo trať, ale jeho BRM ještě stačilo „ucvrknout“ na dráhu trochu oleje. Překvapený Tony Maggs klouzající monopost neustál a tvrdě havaroval, naštěstí Maggs vyvázl bez zranění. Po svých odešel i Graham Hill, který posléze zajel druhý nejrychlejší čas.

V den závodu museli organizátoři plánovaný start odložit, neboť nad pohořím Eifel se spustila silná bouře - pro jezdce velmi nebezpečný element. Když bylo nakonec odstartováno, Clark zůstal stát na místě. Skot zapomněl aktivovat přívod paliva a než si chybu stačil uvědomit, motor mu zhasl. Zatímco celé pole opouštělo druhou zatáčku, Clark teprve vyrazil. První místo převzal Gurney před Grahamem Hillem. Při nájezdu do druhého kola zůstalo vedoucí pořadí neměnné, nicméně Clark už držel desátou pozici, z šestadvaceti jezdců.

Každým kolem ukrajoval tři až čtyři vteřiny z náskoku prvního jezdce, ve třetím kole držel páté místo, v osmém kole čtvrté. Avšak když měl lídry závodu na dohled, značně namáhaný motor ztrácel výkon. S chybějícími koňmi pod kapotou svou pozici udržel, ale na boj o prvenství musel zapomenout.

Graham Hill brzy odebral Gurneyovi privilegium vedoucího muže a takticky se držel od bojujícího Gurneye a Surteese. Rozdíl se nikdy příliš nenatáhl, ale tři vteřiny bohatě stačily, aby Graham Hill znovu přebral pohár pro vítěze.
GP Německa (Nürburgring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Dan GURNEY usaPorsche System Engineering8:47.2
2.   Graham HILL gbrOwen Racing Organisation8:50.2
3.   Jim CLARK scoTeam Lotus8:51.2
4.   John SURTEES gbrYeoman Credit Racing Team8:57.5
5.   Bruce MCLAREN nzlCooper Car Company9:00.7
6.   Jo BONNIER swePorsche System Engineering9:04.0
7.   Richie GINTHER usaOwen Racing Organisation9:05.9
8.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen9:12.9
9.   Roy SALVADORI gbrYeoman Credit Racing Team9:14.1
10.   Riccardo RODRIGUEZ mexScuderia Ferrari SpA SEFAC9:14.2
11.   Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team9:19.0
12.   Phil HILL usaScuderia Ferrari SpA SEFAC9:24.7
13.   Giancarlo BAGHETTI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC9:28.1
14.   Heini WALTER deuEcurie Filipinetti9:30.0
15.   Nino VACCARELLA itaScuderia SSS Republica di Vene9:33.8
16.   Ian BURGESS gbrAnglo American Equipe9:39.2
17.   Jo SIFFERT cheEcurie Filipinetti9:39.3
18.   Lorenzo BANDINI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC9:39.7
19.   Keith GREENE gbrGilby Engineering Ltd9:47.1
20.   Heinz SCHILLER  Ecurie Filipinetti9:51.9
21.   Jackie LEWIS gbrEcurie Galloise9:58.0
22.   Bernard COLLOMB fraSoukromý Cooper10:09.7
23.   Tony MAGGS zafCooper Car Company10:21.2
24.   Jack BRABHAM ausBrabham Racing Organisation10:21.6
25.   Lucien BIANCHI belEquipe Nationale Belge10:40.7
26.   Trevor TAYLOR gbrTeam Lotus9:57.0

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Německa (Nürburgring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Graham HILL gbrOwen Racing Organisation 92:38:45.3
2.   John SURTEES gbrYeoman Credit Racing Team 6+ 2.5
3.   Dan GURNEY usaPorsche System Engineering 4+ 4.4
4.   Jim CLARK scoTeam Lotus 3+ 42.1
 
 
5.   Bruce MCLAREN nzlCooper Car Company  + 1:19.6
6.   Riccardo RODRIGUEZ mexScuderia Ferrari SpA SEFAC 1+ 1:23.8
 
 
7.   Jo BONNIER swePorsche System Engineering  + 4:37.3
8.   Richie GINTHER usaOwen Racing Organisation  + 5:00.1
9.   Tony MAGGS zafCooper Car Company  + 5:07.0
10.   Giancarlo BAGHETTI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC  + 8:14.7
11.   Ian BURGESS gbrAnglo American Equipe  + 8:15.3
12.   Jo SIFFERT cheEcurie Filipinetti  + 8:18.5
13.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen  + 9:11.8
14.   Heini WALTER deuEcurie Filipinetti  + 1 kolo
15.   Nino VACCARELLA itaScuderia SSS Republica di Vene  + 1 kolo
16.   Lucien BIANCHI belEquipe Nationale Belge  + 1 kolo
 DNF    Jackie LEWIS gbrEcurie Galloise  zavěšení
 DNF    Jack BRABHAM ausBrabham Racing Organisation  přívod paliva
 DNF    Phil HILL usaScuderia Ferrari SpA SEFAC  zavěšení
 DNF    Keith GREENE gbrGilby Engineering Ltd  zavěšení
 DNF    Heinz SCHILLER  Ecurie Filipinetti  tlak oleje
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team  převodovka
 DNF    Roy SALVADORI gbrYeoman Credit Racing Team  převodovka
 DNF    Lorenzo BANDINI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC  nehoda
 DNF    Bernard COLLOMB fraSoukromý Cooper  převodovka
 DNF    Trevor TAYLOR gbrTeam Lotus  nehoda

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1962 Německo: Ferrari se vrací, Hill vyhrává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Monaka (Monte Carlo)

Technická analýza: Monako

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud