DISKUZE K ČLÁNKU Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Minulý rok se hodně hovořilo o nekalých praktikách výrobců motorů, kteří na sebe navzájem ukazovali prstem a obviňovali se ze spalování oleje za účelem zvyšování výkonu. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla zpřísňovala, podezření moc neubývalo. Proto před sezónou 2018 sáhla k větším změnám.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.02.2018 18:49 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • fujtajblik

    fujtajblik

    83.240.52.XXX
    Zbytečně složité. Ať prostě zakážou olej úplně, a je to. Navíc mě to vede k závěru, že se od roku 2020 dvoutaktů zase nedočkáme :-D .

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak já bych si tipnul že časy dolů nepůjdou. Beru monopost jako celek. Jediné co to může "zhatit" jsou pneumatiky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    El_Senor:
    Těžko odhadovat. Já jsem hlavně zvědavý jestli se na některém týmu omezení olejíčku a zda týmy udělají velké změny v rozvorech kol. Mergl ho prý zachová.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    178.255.168.XXX
    Ferdo, souhlas. Nejake zpomaleni tam bude, ale zase vyvoj motoru a sasi pokroci, takze verim, ze auta zrychli. Mercedes vypada, ze na motoru moc setrit kvuli spolehlivosti nemusi a vykon jim pujde slusne nahoru. To same sasi. Verim ze tam pokrok bude

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    El_Senor 15:49 13.02.2018
    Teoreticky by vozy zpomalit opravdu mohly.
    Vyšší váha, průvan v tangáčích, absence olejíčku a šetření komponent kvůlu životnosti si o to přímo říkají.
    Na druhou stranu pokrok nezastavíš a měkčí gumy taky nějakou setinku přidají.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Nemyslim si, ze by byl problem ve spolehlivosti. Kazdy bude moci vse naladit jak je nutne dle parvidel. O zmenach se mluvilo uz dlouho loni. Uvidime v testech, ale pocitam, ze casy na kolo pujdou dolu oproti lonsku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    > Pikaso: Věděly o ní už loni, podle mě dostatečně dlouho předem. Je to součástí pravidel vydaných pro letošní sezónu už nějakou dobu, jen se o tom možná moc nepsalo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    No tak tohle se mi zdá naprosto zbytečné a nesmyslné. F1 má být o soutěži a ne restrikcích. Navíc například s tím chlazení se lehce může stát, že životnost turba půjde rázem dost dolu a při snížení počtu dílů na sezonu je to dost razantní zásah do spolehlivosti. Aby se nestalo, že kvůli spolehlivosti budou letos omezovat výkon a v konečném důsledku jezdit o 2 s pomalejší kola. Tohle je to čeho se bojí, sterilizace F1.
    -----
    Navíc mám dotaz na redakci. Letos trochu nestíhám a tak prosím doplňující info. Od kdy o této změně věděli týmy ????

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Nebyl bych takový optimista, pokud něco takového v motorech motoráři měli, měli to tam nepochybně všichni, jen né stejně účinné, takže se naopak může stát že rozdíly narostou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    No, jak je videt, dela se vse proto, aby se pomery sil vyrovnali. Nejde ani to o spotrebu oleje, jako o rizene prepousteni ventilem. Teploty vzduchu rovnez omezi rozdily. Kdyby se neco takoveho nepraktikovalo, asi by FIA nezasahovala. Uvidime jak se to skutecne promitne na vykony motoru.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama