DISKUZE K ČLÁNKU Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší
Společnost Renault Sport F1 přinesla několik zajímavých faktů týkajících se letošních pohonných jednotek. Na čem zakládá své tvrzení, že jsou letošní vozy o 2 sekundy na kolo rychlejší v roce 2013?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
SebVonVett
18:58 18.09.2014 79.127.137.XXX
Nevím že by v r.2003, kdy bylo přítlaku až až, jezdily antiGé supermani. Montoya, Schumi, Alonzo spolu s ostatními to vydrželi....
Kapor
12:50 18.09.2014 194.160.178.XXX
Áno,.. ...monopost by neporeboval chladič, mal by len vnútorný obeh v bloku motora, ak by bol vodník, alebo vzduchom chladený, ako motor Tatry V6 pre autogros, ktorý by bol vyťahčený, mal by pneumaticky ovládaný rozvod a pridané turbo a zmenšený zdvih o 23 mm, čím by dosiahol 1,6 litra, preto by potom o to mohla byť lepšia aerodynamika vozidla a Plešiak z Ferrari nemusel odísť. MGU-H by nepotrebovali a ušetrili by zdroje. Kapišo ?
Kapor
12:42 18.09.2014 194.160.178.XXX
Vstup zo sacieho potrubia,.. ...motora 1,6 V6 Turbo od turba, ktoré dodáva taký objem V vzduchu, pri tlaku p = 2,8 baru, aby na vstupe do motora cez Venturiho trubicu bolo zabezpečené kritické prúdenie (teda bízke rýchlosti zvuku), potom plati v mieste najužsej časti vzťah : - p.V = - T.R a na základe tohto matematického dôkazu ti zaručujem, že ak je tam podtlak, tak je tam aj mínusová teplota. A je to úplne zadarmo, lebo srýco Venturi, to vynašiel pred niekoľkými storočiami. A ak si priateľ Fyziky, alebo Termodynamiky, ktorá je jej alplikáciou, tak tomu musíš rozumieť.
Inak nie je to žiadna novinka, lebo na podobnom princípe, lenže s predchladením v systéme s veľkým množstvom takýchto minitrubíc, kde v protismere preteká stlačený vodík, pacuje preplňovaný tryskový motor Sabre, raketoplánu Stylon, vyvinitý na zásobovanie staníc ISS a prímestskú dopravu na Mesiac, ktorý chladí vstupný vduch prúdiaci do spaľovacej komory až na - 140 stupňov Celsia, letiaci v atmosfére dráhou, ktorá je obrátením balisticke krivky (európsky projekt raketoplánu) na prah atmosféry, kde prepína na pohon kyslík a vodík a dosahuje rýchlosť tuším 5,8 Machu a potom rýchlosť zvyšuje až na 20. Takže vodík ktorý expanduje do spaľovacej komory, odovzdáva chlad vstupujúcemu vzduchu z atmosféry. Raketoplán totiž nemusí mať potom prídavné nádrže a kozmonauti nezhoria, ako v predošlých misiách.
Ako teda vidíš, keď si sa mal učiť predmety, ktorých poznatky si mal potom aplikovať v odborných predmetoch a bol si na pive, alebo na blici, neviň mňa, že to nemôžeš pochopiť.
Inak nie je to žiadna novinka, lebo na podobnom princípe, lenže s predchladením v systéme s veľkým množstvom takýchto minitrubíc, kde v protismere preteká stlačený vodík, pacuje preplňovaný tryskový motor Sabre, raketoplánu Stylon, vyvinitý na zásobovanie staníc ISS a prímestskú dopravu na Mesiac, ktorý chladí vstupný vduch prúdiaci do spaľovacej komory až na - 140 stupňov Celsia, letiaci v atmosfére dráhou, ktorá je obrátením balisticke krivky (európsky projekt raketoplánu) na prah atmosféry, kde prepína na pohon kyslík a vodík a dosahuje rýchlosť tuším 5,8 Machu a potom rýchlosť zvyšuje až na 20. Takže vodík ktorý expanduje do spaľovacej komory, odovzdáva chlad vstupujúcemu vzduchu z atmosféry. Raketoplán totiž nemusí mať potom prídavné nádrže a kozmonauti nezhoria, ako v predošlých misiách.
Ako teda vidíš, keď si sa mal učiť predmety, ktorých poznatky si mal potom aplikovať v odborných predmetoch a bol si na pive, alebo na blici, neviň mňa, že to nemôžeš pochopiť.
anonym
12:22 18.09.2014 193.228.234.XXX
Huhukoktejl Mně se současná formule celkem líbí, líbí se mi ERS, DRS a tyhle věci ....
Výhrady mám:
1. nos - ale snad se to příští sezoný podaří vyladit
2. omezení paliva - podle mne by na to měli tlačit na maximum po celý závod a ne spořit
3. zvuk - i když popravdě, zvyknul jsem si na něj a dá se říct, že se mi i líbí, ale má to velké ale.. byl jsem letos na dvou VC a dokud jezdí F1 tak to zní dobře, jak ale vyjede stará F1 nebo vozy GP2, objeví se nostalgické vzpomínky na ten pravý ZVUK
4. přerozdělování financí, kdy jsou slabší týmy diskriminované a už jen z této logiky věci se nemohou na ty nejlepší dotáhnout
Výhrady mám:
1. nos - ale snad se to příští sezoný podaří vyladit
2. omezení paliva - podle mne by na to měli tlačit na maximum po celý závod a ne spořit
3. zvuk - i když popravdě, zvyknul jsem si na něj a dá se říct, že se mi i líbí, ale má to velké ale.. byl jsem letos na dvou VC a dokud jezdí F1 tak to zní dobře, jak ale vyjede stará F1 nebo vozy GP2, objeví se nostalgické vzpomínky na ten pravý ZVUK
4. přerozdělování financí, kdy jsou slabší týmy diskriminované a už jen z této logiky věci se nemohou na ty nejlepší dotáhnout
SebVonVett
12:18 18.09.2014 79.127.137.XXX
Koukám, většině příspěvkům se efektivně sterilní grglání líbí. Pak může být p.Todt spokojen. Jestli je dvojrypáček Lotusu, mravenečník Ferka a pinďour Force Indie pokrok, tak se musím smát. Lonský "neefektivní" auta byla o 20km pomalejší a přece letošním "moderním" naloží půl vteřiny na kolo (v Monze). Každý se ohání s maximálkou 362km a kde jsou antigravitační průjezdy v tech.pasážích. V p****i....
zlo
23:09 17.09.2014 94.113.8.XXX
demagogie Pro všechny rýpaly. Je snad budoucností pětilitrový dvanáctiválec? Proč proboha? Nová technologie je drahá, ale výkonná a efektivní. Myslím, že pokud by byla popuštěna větší volnost vývoje, jsme opět ješté dál (chápu, že pak je to z finančního hlediska pro sport neudržitelné).
Zrušte váhový limit, zrušte zákaz dotankování (při zachování limitu paliva), zrušte omezení výkonu a času využití ERS, zrušte zmrazení vývoje pohonné jednotky v sezóně a do dvou let máte monstra, která budou trhat rekordy i na sebetvrdších penumatikách.
V10 - 370kmh, 600 kg, po deseti letech vývoje
V8 - 341kmh, 642 kg
V6 hybrid - 362kmh, 690 kg, první sezóna
Co uvidíme příští rok, resp. za dva?
Zrušte váhový limit, zrušte zákaz dotankování (při zachování limitu paliva), zrušte omezení výkonu a času využití ERS, zrušte zmrazení vývoje pohonné jednotky v sezóně a do dvou let máte monstra, která budou trhat rekordy i na sebetvrdších penumatikách.
V10 - 370kmh, 600 kg, po deseti letech vývoje
V8 - 341kmh, 642 kg
V6 hybrid - 362kmh, 690 kg, první sezóna
Co uvidíme příští rok, resp. za dva?
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek